Jump to content
greenex

Помощ за разчитане на икона/индикатор

Recommended Posts

Привет, колеги,

 

Тази сутрин ми се появи иконата по-долу и не мога да разгадая какво значи, нито как да прочета повече за нея на самото табло.

Някой дали ще успее да ми помогне с идея?

 

post-3557-0-37624300-1475665586_thumb.jpg

 

Благодаря!

 

Допълнение:

Сега видях, че това е индикаторът за DPF филтъра. Сега въпросът е защо изобщо свети. Въпросът не е към форума, а трябва да го задам на лицата от Ботевградско шосе... Но нещо не ми харесва работата.

Редактирано от greenex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прилича ми на нещо свързано с филтър за изгорели газове. Виш в книжката, неможе да няма информация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нисаните това индикира за DPF филтъра за твърди частици и автоматичната му процедура за изгарянето им / изчистването му.

В книжката нищо ли не пише за иконата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено е DPF (филтърът за твърди частици).

А книжката е далече от мен в момента и не мога да проверя.

Мисля, че четох някъде нещо за автоматичното почистване (дано да е така).

 

Като се добера до книжката, ще разгледам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е тайна на колко хиляди е Колата и как се кара ? Чисто информативно питам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това е индикацията за DPF филтъра.В случая има още шанс за регенерация.Но когато този символ се появи със удивителна шанса клони към нула за каквато е да е регенерация или почистване.Следва замяна скъпо удоволствие или механично и софтуерно премахване по ефтиният вариант.Успех.За да изелезе този символ колата има едни 100000км поне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А евентуално принудително да се пусне регенерация?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа, едва 10-ина километра след като светна този символ, вече е придружен с удивителна.

Според ръководството при първоначално появяване трябвало да се регенерира DPF, като шофирам автомобила със скорост от 60 км/ч или докато символът изчезне. "Отнема около 15 минути, за да се увеличи температурата на каталитичния преобразувател, което да изгори и отстрани димните частици."

 

Та вечерта тръгнах аз да регенерирам, като произвеждах достатъчно "благословии" наум и полугласно и хоп - светна удивителната.

Утре принудително в Бултрако.

 

@Drone: колата е на по-малко от 3 хил. км. Повечето от тях са извънградско/магистрали, но последните 200 са градско.

 

Но каквото и да е, недоумявам как е възможно при чисто нова кола да ми се наложи толкова скоро да се срещна с омразните Бултрако.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 3 х.км., няма как да се запуши филтъра.

Най-вероятно някакъв ел. проблем ще излезе.

Обикновено филтъра се лекува, като я изкараш на дълго и в продължение на 30-на минути, я караш над 3000 оборота.

Нали колата е в гаранция - отивай да си я гледат, да я закачат на компютър,установят откъде идва проблема и да изчистят грешката.

А относно принудителната регенерация, гледай да я правиш възможно най-късно и в краен случай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип качеството на горивата у нас не може да ме учуди с нищо, но 3 000 наистина са много малко за чисто нова кола. Ако от Бултрако кажат че не жиждат технически проблем за случилото се, те съветвам да смениш бензиностанцията от която зареждаш. Въпреки че щом казваш че си ги навъртял извън града предполагам не са еднакви.

 

Спомням си преди време баща ми имаше едно ауди, на което се натрупваха сажди в геометрията на турбината и влизаше в авариен режим. Там нещата също се чистеха с високи обороти на ниска предавка. Тогава по спомен заредихме едно от скъпите горива на ШЕЛ и колата спря да затлачва докато я карахме с такова гориво. После пак сменихме и пак започна. Та мисълта ми е че от тогава съм се обедил, че подобен проблем със замърсяване и зацапване може да идва от горивото и то при не много продължителен пробег.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така, след посещение в Бултрако, филтърът е регенериран и софтуерът е актуализиран (с такъв, разработен специално за Източна Европа) :)

Свързаха компютъра, поддържаха 2000-2500 оборота за 15-20 минути (това по мой слух, не съм им висял на главите) и после актуализираха софтуера.

Не можаха да дадат адекватно обяснение защо на тези километри се задръства филтърът. "Идвали са други коли с този проблем и след само 150 км. пробег". "Чудесно", им викам. Както и да е...

Казаха да не карам с обикновен дизел.

Да видим кога пак ще светне нещо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, софтуера на източна Европа Вероятно е съобразен с качеството на горивата. :) Предполагам сегашния вместо данти подскаже "виш кво прайме че нещо не етака работата с тая нафта" сигурно си казва "карай тука е така" и ме дава грешка. За 150км да светне индикация......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така, след посещение в Бултрако, филтърът е регенериран и софтуерът е актуализиран (с такъв, разработен специално за Източна Европа) :)......

Е това направо ме разби!

Очаквах да смотляват нещо за проблема,но такова малоумно нещо, не очаквах да ти кажат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време имах подобен проблем на crv-3 и тогава доста четох по тизи проблем.

Светеща лампа за DPF не означава непременно запушен филтър.

Лампата може да светне и от няколко неуспешни опита за регенерация.

Регенерация започва по 3 причини:

1. голяма разлика в налягането преди и след филтъра ( запушен DPF )

2. след определени километри след последната регенерация  700 - 1000км  (зависи от софтуера )

3. след определено време след последната регенерация   (зависи от софтуера )

 

така че не винаги е виновно горивото за светнала лампа

Неуспешна регенерация се получава при каране на къси разтояния и често палене и гасене на дригателя.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезен пост. На колегата mccoy

Редактирано от jaccomo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията, mccoy!

Озадачаващото е, когато това се случва на 3 хил. км (или може би бъркам), а още повече на 150 км, както ми казаха от сервиза (ако е вярно). Но каквото и да е, на нова кола не очаквах да ходя за каквото и да е в сервиз толкова рано.

Сега минавам на по-добрия дизел, май това е опцията.

А има ли смисъл да слагам някакви добавки за почистване на филтъра?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За добавки аз не бих те посъветвал да сипваш на тази нова кола, та ако ще да ти обещаят че ще хвърля жълтици през ауспуха с нея.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...