Jump to content
Kaloqn1988

Масло - Valvoline?

Recommended Posts

Добър ден колеги.Предстои ми смяна на маслото,2 години карам се с Тотал 10w40 бензин.Реших да пробвам друга марка.Искам да видя вашето мнение за въпросното Valvoline max life 10w40 което ми предложиха.Подходящо ли е за Хонда 1.8 vtec 2000 г. на 160 000км..тотала малко го похапваше.Искам мнение ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност ще похапва и това,но има по добри качества от Тотала.

Защо не пробваш някое масло 5w40,по добре отколкото10w40.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5w40 не е ли по-финно,да не го гори повече?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5W30 e правилното!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tова как го разбра?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С картите ТАРО!

  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е най-убедителния довод, защо трябва да се ползва такова масло!

 

Респект!!!

 

:worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тук

Здравей Калояне!Информация за този Валволин можеш да намериш в линка.

Ако имаш време  и те интересува/притеснява кой модел/марка масло и колко се кара...разгледай форума от линка.

Производителя>Хонда е проектирал двигателя ти за 5W-20,в Европа за нашия температурен сезон ,можеш да караш и с 5W-30.Ако за теб хубавото масло е това,което не гори Валволин не е твоята марка..

Ако те е интересува ,кое масло е добро за двигателя ти,независимо от разхода,ще трябва да почетеш още малко теми в горепосочения форум.Дано да знаеш Руски..:)

 

П.П. Спамерите,които хабер си нямат от масло да си мълчат тихо,да не предупреждавам наред...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато му станеш колега ще разбереш :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда е проектирал двигателя ти за 5W-20.

 

 

Това инфо от къде изпадна ?! Може ли линк ?  :)

 

Към Калоянчо : 5/30 при спокоен крак и 5/40 при по нервен.За много нервен може и 0/40/Мобил имат чудесен продукт/.

Ако има ГИ , спецовете препоръчват по acea да е а3/b4/C3 или Mid Saps , заради мизериите в газта.

До 100 лв . к'фото и да избереш от БГ магазин ... се тая. ;) Метни едно око на Мобил 1 ...  :)

Успех !

 

п.п.. а на конкретното Ти питане за Макслайфа .. да става и е по читав от тотала ! 

Редактирано от ROCKONOFF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че климатичния пояс няма никакво значение за промяна на препоръките за моторно масло при съвременните двигатели на Honda, защото те са 0W30 и 0W20! В противен случай Хонда щеше да изреди различни масла за различни климатични условия, а не само едно за даден двигател! Хайде разгледайте добре спецификациите на тези масла - Density  15°C, Viscosity, Kinematic 100°C, Viscosity, CCS -35°C, Viscosity, Kinematic 40°C, Viscosity Index, HTHS и тогава пишете пак за нашите специфични условия в България и защо не можем и не трябва да изпълняваме наставленията дадени от завода производител!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

gallery_1082_2109_110635.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

gallery_1082_2109_136178.jpgДжапанесе,да ти отговоря със снимка,че имаш хроничен мерак да спориш?

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко допълнение към постовете на Markony! Маслата са с различни характеристики при едни и същи обозначения на опаковката поради различната база и %, а когато става въпрос между 0W30 и 0W40 разликите във вискозитета могат да достигнат до 50% в различните температурни режими!

post-19880-0-36885600-1470307395_thumb.gif

post-19880-0-51717000-1470307409_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Точно така - единствено за икономия на гориво и нищо друго!

Това, обаче не значи, че 0W20 е по-добро масло от 5W30 като говорим за защита на двигателя.

 

 

Low-friction да ти говори нещо? По-малко триене = по-малко износване примерно?

Добавките на пазара, които са friction modifiers не се ли стремят към същото нещо?

Изобщо там където Markony пише за масло коментарите са излишни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и цитат от друг форум (прилагам линк накрая на поста):

 

 

 

Целта на темата е да даде най-обща начална представа за моторните масла, на тези, които съвсем си нямат такава. Знам, че много от вас ги зная тия работи не по-зле от мен, но също така знам, че има такива, които биха научили нещо допълнително.
Самият аз не съм специалист по трибология или петрохимия и не гарантирам за абсолютна точност. Приемайте ги на собствен риск. Фактите изложени по-долу в по-голямата си част са получени от Интернет източници, преведени, допълнени и променени според моите лични знания и разбирания. Най-долу ще дам линкове, където всеки сам може да продължи да чете.
Приятно четене

Съдържание:

1. Предназначение и задачи на моторното масло.
2. Видове моторни масла според техният състав и произход.
- Минерални
- Полусинтетични
- Хидрокрек
- Напълно синтетични
3. Класификация на маслата
- Вискозни класове (SAE)
- Качествени класове (ACEA, API)
4. Какво масло да изберем?

________________________________________________________________
1. Предназначение и задачи на моторното масло.

За какво всъщност служи маслото в двигателя? Очевидният отговор е, за да смазва. Формулирано по-точно, най-важната функция на маслото е да предотвратява прекия контакт между две метални повърхности. Това се осъществява посредством образуването ма маслен филм между контактуващите повърхности. Дебелината и свойствата на този филм зависят пряко от състава на маслото и условията на средата.

Втората много важна функция на маслото е да отвежда топлината, образувана при триенето на повърхностите, както и от други процеси в двигателя (горене, нагнетяване на въздуха).

Третата важна функция на маслото е да поема и задържа в суспензия различни вещества, образуващи се като странични продукти от работата на двигателя - нагар, окиси, киселини и тнт. Това е основният показател по който се различават дизеловите от бензиновите масла, защото отпадните продукти при двата типа двигатели са доста различни. Например, към дизеловите масла се предявява повишени изисквания за неутрализиране на киселини, които в дизеловите двигатели се образуват в по-голяма степен, например от нафта с високо съдържание на сяра.
Почистващата функция на маслото се подобрява в голяма степен с използването на специални добавки.

2. Видове моторни масла според техният състав и произход.

Най-общо, по произход маслата се делят на минерални и синтетични, като има и междинни категории, като полусинтетични и хидрокрек.

Минералните масла се произвеждат от т.нар. базово масло, към което всеки производител добавя съответен пакет от адитиви с цел подобряване на свойствата му. Така например от single grade (виж по-долу) базови масла се получават multy grade маслата. Адитивите подобряват още и основните функции на маслото, посочени по-горе. Недостатък на тези масла е, че в определен момент действието на адитивите се изчерпва. Затова тези масла не се използват в новите двигатели с удължени сервизни интервали. Нищо не пречи обаче да се ползват в нормални двигатели, като се спазват обаче правилата за редовна смяна на маслото. Минералните масла са и най-евтини.

Синтетичните моторни масла, които се срещат на пазара, независимо от името си също са петролен продукт. Те се получават обаче от най-чистития продукт на фракционирането на петрола - газта (пропан и бутан). Чрез синтез, от газта се получават полиалфаолифини (Polyalphaolifins или ПАО), които са основата съставка по която едно синтетично масло се различава от минерално.
ПАО подобряват значително вискозитета при различни температурни режими. Също така ПАО са химически по-стабилни от съставките на минералното масло и са по-малко склонни да образуват агресивни разпадни продукти.
Разбира се, ПАО не са единствената съставка на синтетичното масло, но за други няма да става дума за сега.
Значи с прости думи, синтетичните масла са създадени да си вършат работата, без да носят ненужните или дори вредни качества на минералните масла. Също така е възможно постигане на качества, които са непостижими с минералните масла.
Недостатък на тези съставки е известната им агресивност към някои материали използвани в маправата на уплътнения и гарнитури (примерно корк). От много години обаче производителите не използват такива материали.

Полусинтетичните масла, както се разбира от името им, са нещо средно. Накратко, това са минерални масла с добавка на съставки, характерни за синтетичните масла, като ПАО например.

Има и още една категория масла, за които производителите упорито се опитват да ни убедят, че са синтетични. Т.е. не, че ги наричат директно "синтетични", щото ще ги пляскат през ръцете, но примерно слагат имена на продукта, които подсказват, че това е синтетика (примерно нещо от типа "едикакво си Syntec").
Става въпрос за т.нар Хидрокрек масла. Хидрокрекинга е химичен процес при който съставките на минералното масло се модифицират тотално с цел да се подобрят качествата им. С две думи, това са минерални масла, макар и с по-добри качества от обикновените минерални. Чрез хидрокрек производителите постигат свойства, каквито до скоро бяха възможни само с напълно синтетични масла, а в някои случаи могат дори да превъзхождат чистата синтетика.

Всички тези масла (минерални, синтетични и тнт) могат напълно свободно да се мешат едно с друго. Казвам това, защото все още се намира някой да каже - А няма ли да се пресекат? Не, няма да се пресекат. Затова са всички тези стандарти. Може да стане обаче друго - купили сте двигател каран 10 години с евтино минерално масло, при лоши условия, слаба поддръжка и тнт. Сега обаче е ваш и искате да му сложите най-доброто масло. Наливате качествената синтетика и какво става - всичките нагари, утайки и боклуци, останали от небрежната употреба сега изведнъж почват да се отмиват (хубавото масло освен всичко друго и почиства добре) и да се вдигат на парцали, да задръстват филтъра и други мазала. Затова, задължително преди преминаване към синтетично масло, трябва да се направи промивка на вдигателя! Има много начини за това, но сега няма да се спираме на тях.
Освен това, при доста стари двигатели винаги има риск да се окаже, че някои от уплътненията не са съвместими със синтетиката и да рукне като лейка. За Мерцедесите от 124 насам, мога да гарантирам, че няма такива проблеми.


3. Класификация на маслата.

Тука идваме на най-важната от практична гледна точка част.
Защо? Защото какво се получава - отивате в магазина за масла и там заварвате камари с туби с най-различни етикети, кой от кой по-шарен и по-обещаваш. Какво трябва да правим в такъв случай? Ами най-добре е напълно да се игнорира предния (шарения) етикет на тубата и да забием поглед в задния такъв.
Каква информация намираме там?
Първото нещо, което виждаме, може би още от предния етикет е т.нар. вискозен индекс по SAE (Society of Automotive Engineers), който изглежда като нещо такова: 15W40, 5W30, 0W40, 20W50, 10W60 и тнт.
Има много теории какво точно означават самите цифри и сега няма да се спирам на това, защото по-важно е как да се тълкуват означенията.
Накратко - цифрата преди "W" (като Winter) e за вискозитета на студено. Колко студено, няма значение, това е вискозитета, който е важен, когато двигателят е студен. Като оставим конструкцията и състоянието на двигателя, както и външните условия, този вискозитет е най-важният фактор, който определя колко време двигателят ви ще работи без масло, след като го запалите сутрин. А това е моментът който води до най-голямо износване на двигателя. Всъщност от това идва може би 90% от износването, особено при двигатели подложени на чести студени стартове и особено в студени климатични пояси.
Колкото е по-ниска цифрате преди "W", толкова маслото е по-течливо при ниска температура, толкова по-лесно и бързо се изпомпва до местата, където е необходимо. Допълнителен бонус през зимата е по-лесното палене на двигателя, тъй работата по изпомпвнането на маслото и пличкането му из картера е по-малка. Тази работа иначе се вади от мощността на стартера, която хич не е много.
Само за информация, има и т. нар. mono grade масла, като W30 да речем. Това означава, че няма специални добавки за намаляване на вискозитета на студено. Такива масла вече не се използват в леките автомобили, но могат да се използват в тежкотоварни или промишлени дизели.

Така, двигателят е отдавна запален и карате вече повече от половин час. Това обикновено означава, че двигателят е достигнал работната си температура. Работна температура в случая трябва да включва и температурата на маслото. Защото то се загравя много по-бавно от охладителната течност да речем.
С повишаване на температурата в двигателя, вече започва да играе цифрата след "W", a именно, вискозитетът на горещо (по принцип се тества при 100°C). Повишената течливост, която се търсеше при студения старт, тука вече е нежелателна, защото горещото масло си е течливо и без това. Маслото трябва да има определен минимален вискозитет иначе не може да си върши работата! Колко точно да е този вискозитет е казано от производителя на двигателя. Обикновено производителите допускат известни вариации във вискозитета, което ни дава по-голяма свобода в избора на масла.

Но как да тълкуваме например следните визкозитети:
0W40, 5W40, 10W40, 15W40. Тези означения означават, че при достигане на работна температура, тези масла ще са с приблизително еднакъв вискозитет. Т.е. след като загрее, на двигателят ще му е все тая кое от тези масла сте му сипали (но само от гледна точка на вискозитета). Ако подберем масло с по-нисък "студен" вискозитет обаче, ще облекчим значително двигателят в първите минути след старта.

SAE класификацията по вискозитета обаче не е единственото, което трябва да се гледа при избора на масло.
На всяко масло, продавано на европейския пазар, има още най-малко едно означение, а често даже две или повече.
Това, са така да ги наречем, качествените класове по различни системи. Европейската система носи името на асоциацията на Европейските автомобилни инженери ACEA (Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles). Тя е аналог на системата на Американският петрологичен институт (API).
Докато SAE индекса се занимава основно с един от показателите на маслото (вискозитета), тези две системи оценяват маслата по-генерално, по повече показатели. Така се формират отделни класове, които казват съответното масло за какво е подходящо.
ACEA класовете са следните - от А1 до А3 за масла за бензинови двигатели (не съм сигурен дали не излезна и А4 стандарта вече); В1 до В4 за дизели за леки автомобили; и Е1 до Е3 за промишлени и тежкотоварни дизели.
Ето ги и сами те класове (копирам ги на англйски, мисля, че и така са ясни):

A1 Fuel Economy Petrol
A2 Standard performance level
A3 High performance and / or extended drain

B1 Fuel Economy diesel
B2 Standard performance level
B3 High performance and / or extended drain
B4 For direct injection passenger car diesel engines

E1 Non-turbo charged light duty diesel
E2 Standard performance level
E3 High performance extended drain
E4 Higher performance and longer extended drain
E5 (1999) High performance / long drain plus American/API performances.

Индекса може да е последван и от годината на приемане на съответния стандарт, примерно А3'96.

Подобна е и API класификацията.
Със "S" се означават класовете за бензинови двигатели, а с "C" за дизели

Бензинови двигатели:

Стандарт: Статус: Предназначение:

SL Актуален За всички съвременни автомобили. Въведен 2001.
SJ Актуален За всички съвременни автомобили произведени преди 2001.
SH Остарял За двигатели произведени преди 1996
SG Остарял За двигатели произведени преди1993
SF Остарял За двигатели произведени преди 1988
SE Остарял За двигатели произведени преди 1979
SD Остарял За двигатели произведени преди 1971
SC Остарял За двигатели произведени преди 1967
SB Остарял За по-стари двигатели. Да се използва само по специална преподъка от производителя.
SA Остарял За още по-стари двигатели без големи натоварвания.Да се използва само по специална преподъка от производителя.


Масла за дизелови двигатели

CI-4 Статус: Актуален.
Въведен през 2002 за бързооборотни 4-тактови двигатели. Подходящ за двигатели с рециркулация на изгорелите газове (EGR). Подходящи при използване на гориво с ниско съдържание на сяра (до 0,5%, каквото е от няколко години в Германия). Може да замества CD, CE, CF-4, CG-4 и CH-4, когато последните са препоръчани от производителя.


CH-4 Статус: Актуален
Въведен през 1998 за бързооборотни 4-тактови двигатели. Подходящи при използване на гориво с ниско съдържание на сяра (до 0,5%). Може да замества CD, CE, CF-4 и CG-4, когато последните са препоръчани от производителя.

CG-4 Статус: Актуален
Въведен през 1995 за бързооборотни силнонатоварени 4-тактови двигатели.СН-4 маслата са особено подходящи при исползване на гориво със ниско съдържание на сяра (до 0,5%). Изисква се за двигатели покриващи стандартите за изгорели газове от 1994. Може да замества CD, CE и CF-4, когато последните са препоръчани от производителя.


CF-4 Статус: Актуален
Въведен през 1990 за бързооборотни 4-тактови двигатели с турбо- и атмосферно- пълнене. Може да се използва вместо CD и CE маслата.


CF-2 Статус: Актуален
Въведен през 1994 силно натоварени двутактови двигатели. Може да се използва вместо CD-II.


CF Статус: Актуален
Въведен през 1994 за офроуд, индиректно-впръскващи и други дизели, вкл. и такива използващи гориво с над 0,5% сяра (каквото е в България). Може да се използва вместo CD.


CE Статус: Остарял
Въведен през 1987 за бързооборотни 4-тактови двигатели с турбо- и атмосферно- пълнене. Може да се използва вместо CC и CD маслата.


CD-II Статус:Остарял
Въведен 1987 за двутактови двигатели.

CD Статус:Остарял
Въведен 1955 за определени атмосферни и турбо двигатели.

CC Статус:Остарял
Въведен 1961 за всички дизели.

CB Статус:Остарял
Въведен 1949 за средно натоварени двигатели.

CA Статус:Остарял
Въведен 1940 за леко натоварени двигатели.


4. Какво масло да изберем?
Така, значи как трябва да изглежда едно модерно масло? Ами трябва отзад да пише, че отговаря най малко на ACEA A3/B3 и на АPI CF. За дизелите специално в България е препоръчително маслото да отговаря точно на API CF, а не на някой от по-горните класове. Това изобщо не е компромис, защото в тази категория се включват най-добрите и модерни масла на Castrol, Mobil и тнт.

Допълнително (всъщност би трябвало на първо място) може да се гледа дали маслото отговаря на стандартите на прозиводителя на вашия автомобил. За стандартите на Мерцедес може да се погледне на този линк - Mercedes Benz Engine oil recommendations ТУК.
Аз лично предпочитам маслото да отговаря най-малко на MB 229.1.
Има масла, които са предназначени специално за един тип двигатели (бензин или дизел). Тогава обикновено се дават само единият от рейтингите, примерно, ако е за дизели, може да пише само API CF и ACEA B3. Въпреки, че в повечето случаи това е само трик на производителя (да си кажеш, гледай какво специално масло), то не си струва да се рискува да се слага на двигатели от друг тип.
И разбира се, каквото и масло да сипете, то трябва да се сменя редовно.

Aми мисля, че това трябва да е достатъчно, като първоначална информация.
Искрено се надавам да съм бил полезен на някого.


За повече информация по въпроса може да се започне от следните сайтове, както и да се потърсят допълнителни, има много:

(сайтът от където трябва да се започне - Библията на маслата smile.gifИнфо
(особено пълен сайт, на руски)Инфо на Руски

(подробности за синтетичните масла)Инфо за Синтетичните масла

 

http://www.mercedes-club-bg.com/forums/index.php?showtopic=393&view=findpost&p=1934

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усещате ли как ле мине метлата и през тази тема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

gallery_1082_2109_110635.jpg

Къде е обозначен "температурния сезон" на тази таблица, че не го виждам нещо?

 

 

gallery_1082_2109_20034.jpg

Усещате ли как ле мине метлата и през тази тема?

 

Да,много добра идея .Създай една тема на подходящо място и да се приключи с тоя рев.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам възможност да добавя към пост 20.

За колегите с модели преди 2002, които ги няма в таблицата, препоръчителното масло е 5W30.

Моля модераторите да обмислят създаването на раздел "Важно", който да е на първо място и там да се вкара само от тях най-необходимата информация с препоръките на Honda за масла, антифриз, спирачна течност и т.н. 

Много е добре, че в нашия форум няма много теми за проблеми с хондите, но в голямата им част повтаряме едни и същи спорове,  особено за "какво масло ще ме посъветвате.........". Мисля, че ще бъде от полза за всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ще направим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслените теми винаги са много хлъзгави. Особено у нас, където всеки спори от позицията на последна инстанция. :)
Истината е, че няма един-единствен вискозитет, който да задоволява всички нужди. В идеалния случай би следвало да се ползва най-"тънкото" възможно масло, което обаче осигурява адекватна защита от износване.
Модата на 0/5W-20 тръгна от САЩ, където производителите на автомобили трябва да покрият нормите на CAFE (Corporate Average Fuel Economy), налагани им от американското правителство. Глобите за неизпълнението поне на минимума са големи, а най-лесният начин да се "мине бариерата" е чрез по-тънко масло. По-малка дебелина на масления филм -> по-малко вътрешно съпротивление в двигателя -> по-нисък разход. Та за да могат да продават SUV-ове и разни камиони, от които печалбите са сравнително големи, на производителите им се налага да пускат на пазара и разни не толкова пчечливши малолитражки, хибриди и какви ли не сравнително икономични модели, които да компенсират средния разход, така че като цяло да минат минималните изисквания без да им се налагат глоби. Освен това производители като Хонда и Тойота продават своите квоти на други производители и печелят стотици милиони долари от това (За 2012 Хонда 900 млн., а Тойота 3 млрд.)
Сега, пак казвам, че тези теми са хлъзгави и може да се пише много, но да речем, че при нормални условия на експлоатация дори 5W-20 няма да ви "скапе" двигателя. Нормални ще рече без дърпане на ремаркета, без високи обороти и без високи температури.
Пак при въпросната нормална експлоатация обикновен шофьор не би могъл да забележи подобрението на разхода от 1.5% по никакъв начин. Дори и със специална апаратура нещата пак биха били под въпрос. Обаче с този 1.5% на някой производител му е излязла сметката за средния разход на всичките му возила, така че са си го въвели като стандарт.
Пък и в крайна сметка вискозитетът е само един от многото параметри на маслата, така че да се спори за нещо само на негов база е малко... неразумно, да речем. Нещата са комплексни.
И да не съм извън темата, ето какво препоръчва Хонда за моята кола (Civic 2003) в ръководството:

444.jpg

За американските винаги е било 5W-20, още с излизането. Сега за всички е 0W-20 или 0W-30 (Type R и подобни). Случаенос? ;)
Ето това е моят двигател на 200,000 км. (отворен за оправянето на 2 резби (както се оказа!) и реглаж на клапаните). Каран е на 0W-30, като до 100,000 км. смените бяха на 10,000 км., а след това на по през 20,000 км. Разход от порядъка на 0.5 л. на 20,000 км.

333.png

На автора на темата препоръчвам да си хареса някое 0/5W-30 за чийто произход може да бъде сигурен и да кара смело. В САЩ има много доволни от Валволин (NextGen се произвежда се от рециклирано масло, ако това има значение, но няма :)) и съм гледал не един анализ на отработено такова по форумите.

Редактирано от atoma
Мненията са добавени от новосъздадената тема.
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя малко инфо за моделите между 1992-2004 г.

Обърнете внимание на това, кои условия се считат за "severe conditions" (края на бюлетина).

037273289-big.jpg?r=0

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам още не е изтрито, та да допълня. Ето и препоръката на Хонда за Сивиците от същите години (7-ма генерация, т.е. 2001-2005), но за американския пазар:

 

image.jpg

 

Какво препоръчват за останалия свят го има в горното ми мнение. Това го взимам като информация от "User Manual"-а (европейски, японски, абе графа "други") и "Service Manual"-а (който е за амеркиански).

 

image.jpg

 

Та би ми бил интересен един коментар от някой разбиращ. :tooth:

 

Също така да се коментира и кога Хонда прие това със задна дата:

 

image.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да допълня нещо:

 

маслата с W20 в повечето случай са пълна сиснтетика и с много голямо съдържание на естери т.е. въобще не са лоши масла, имат доста по добри смазочни и износоустойчиви свойства от другите но и цента сътветно им е по 2 в повечето случай.

 

колкото до вискозитета това е толкова относително W20 е от 6-9 w30 е от 9-11 Cst 100 и т.н. казаоно с две думи едно масло писано W30  и друго W40 може да са много близки по реална стойност за течливост при 100 градуса. също така колкот по голяма е разликата м/у първата и втората цифра (студен с/у загрят) толкова повече нодификатори има маслото и е по нестабилно - пример 5в30 по малко модификатори и по издражливо от 5в40.

 

темата за маслата е "хлъзгава" както казва колегата, (даже има специализиранеи форуми само за масла), колкото и да съм чел няма еднозначен отговор кое масло да се ползава точно за кой двигател, всичко е според човека и нуждите - като колко пари имате, газ има ли сложена, катализатор дали има, маслените магистрали, какви обороти развива двигаеля и т.н.

най важно сменяйте маслото често - минерално на 5к, синтетика на 8-10к и пълна синтетика(естерно на 15-20к . естерно 0в20 може да е по-хубаво от 5в30 но е и по скъпо, така че всеки си решава кое малсо ще взима и колко често ще го сменя.

 

Лино аз ако имах пари щях да слагам 0в20 или 0в30 естерно, но тъй като не съм толкова богат слафам обикновенно 5в30  зимата и 5в40 лятото на к24-ката, докато малсото направи нещо на двигателя и се усети разлиак с естерното 0в20 ще съм минал 500к и колата ще е изгнила за смянам и пак да кажа важна е навременната смяна.

 

мисля Маркони беше казал в една друга теам и напулно го подкрепям, ако колата не ви гори малсо постоянно т.е. на всеки 1000 км забелязвате да няма по 50-100 грама, ами почне изведнъж след 5000 км да ви спада маслото, занчи самото масло е тръгнало да си заминава/прегаря и по добре го сменяте, колкото по рано го мсените толкова по малко отлагания по двигателя.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...