Мариян 0 #1 Публикувано 13 Юли, 2016 Здравейте, от повече от година притежавам Акорд Турър 2003 г. с 2-литров бензинов двигател. Доста прилична кола с един голям недостатък - късата 5-а скорост. На магистралата това ме тормози доста, а и колата е с газ и не мисля, че е особено добре за двигателя. На 5-а със 140 по километраж е 4100 оборота, със 100 - 3000 оборота. Това ми се струва нелепо високо. Старата ми комби шайга форд фокус 1.6 бензин, с 3000 оборота е на 118-120, а по-новият дизелов форд на бащата е 155 км/ч на 3000 оборота на 5-а. Та изказах си мъката. Искам да попитам някой правил ли е упражнението да сложи 6-степенна скоростна кутия или да сменя зъбчатки на 5-а скорост за постигане на по-ниски обороти. Изобщо има ли смисъл или направо да я сменям? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #2 Отговорено 13 Юли, 2016 Виж първо каква ти е твоята скоростна кутия(код) и след това по него си намери предавателните числа.Аз мога да ти предоставя предавателни числа на 6-тепенна от същия Акорд, да видим да не би на 2 литровия мотор да му идват пък прекалено дълги... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D_U_D_E 28 #3 Отговорено 13 Юли, 2016 Ако не се лъжа, бях гледал, че за 2.0 мотора, има разлика в предавателните числа за седан и комби. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
malak 55 #4 Отговорено 13 Юли, 2016 ей тука ги има числата http://smg.photobucket.com/user/MJ23FE/media/Tranny%20Gear%20Calculations/K-SeriesTransmissionTablev1-8-08-1.jpg.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Мариян 0 #5 Отговорено 13 Юли, 2016 Това са фактите 2003 Accord 5door Wagon (Chassis CM1 CM2)K20A6 5-speed manual non-LSD United Kingdom (built in Japan)Transmisson code - GYL31 3.2662 1.7693 1.2124 0.9215 0.738Reverse 3.583Final Dr. 4.764 на седана е 2003 Accord (Chassis CL7 CL9) K20A6 5-speed manual non-LSD United Kingdom (built in Japan)Transmisson code - ARK51 3.2662 1.7693 1.2124 0.9725 0.780Reverse 3.583Final Dr. 4.388 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #6 Отговорено 13 Юли, 2016 (Редактирано) AST5 - K24A3 CL9 Type S 1 3.533 2 1.880 3 1.354 4 1.027 5 0.825 6 0.659 FD 4.388 Това бяха моите(когато беше ОЕМ)Според мене ще има ефект стига да намериш такава кутия по евтино... Другия вариант е ако ти си с крайно 4.76 да сложиш такова 4.38 и пак ще се получат нещата каквито ги искаш.Може да се свържеш с мен ако ти трябва файнъл 4.38 - имам. Редактирано 13 Юли, 2016 от rollin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Мариян 0 #7 Отговорено 13 Юли, 2016 Някой колега със седан CL7 и ръчка да каже как са му оборотите при 100 и 140, че гледам и техните не са много различни Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #8 Отговорено 13 Юли, 2016 Ето как е според калкулатора при тебе със файнъл 4.76Всичко е на 5-та предавка !100км - 3000об140км - 4100об 160км - 4750об 180км - 5320обЕто я същата кутия с файнъл 4.38 - пак на 5-та предавка !100км - 2700об 140км - 3800об 160км - 4330об 180км - 4900обЕто и графиката: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #9 Отговорено 13 Юли, 2016 (Редактирано) При мен с 140 км/ч са около 4050 оборота. При 100 км/ч не ги помня но явно и те са почти същите, кото при теб. И мен малко ме дразни, след 160 км/ч вече осезаемо плаче за 6-та. Да може би 6-та няма да има тяга по баир, но пък на 5-та ще има повечко Осезаема разлика според мен ще има с 6-степенната , това е и една от причините за по-нисък разхода извънградско спрямо 2,0. Редактирано 13 Юли, 2016 от ЧОЧО Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
malak 55 #10 Отговорено 13 Юли, 2016 аз карам 2.4 с 6 скорости и да ви кажа чесно тая 5-та е излишна много рядко я включвам, само градско чат пат по околоврустното, на магисала от 4 на 6 на двуленотов пак изпреварване и завой на 4-та. мога да мина и без нея, според мен вариантка който казва Rollin излиза най евтин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #11 Отговорено 13 Юли, 2016 (Редактирано) Да, 6тата много ми липсва на 2.0, след като бях свикнал с нея на фейс дизела... Не знам дали нарочно не е оставено така да върви на по-високи обороти заради i-VTEC-a който се включва около 4100об... Редактирано 13 Юли, 2016 от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #12 Отговорено 14 Юли, 2016 Не знаех, че при фейс-а се включва на 4100 об... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #13 Отговорено 14 Юли, 2016 Аз не съм сигурен дали точно при фейса...четох някъде за това и се споменаваше... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #14 Отговорено 14 Юли, 2016 Колеги, аз защо си мисля, че VTEC частта от икономичния I-VTEC на K20 се включва на 2200 оборота и това е. Нагоре не знам какво усещате, но вероятно просто се приближавате до пика на кривата на мощността с нарастване на оборотите и затова и усещате и подема, но реално VTEC кика при 4000+ оборота в традиционния смисъл на по-старите серии не би трябвало да има. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
malak 55 #15 Отговорено 14 Юли, 2016 https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_K_engine#K20A зависи кое К20 - на някой е 2200 на други 5-6к Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #16 Отговорено 14 Юли, 2016 За К20Z2 е празно полето витек ??? Някой знае ли нещо?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #17 Отговорено 14 Юли, 2016 (Редактирано) Аз съм уточнил че става въпрос за икономичните К20 монтирани на масата акорди в БГ. Пърформанс моторите са друга бира. Чочо, съдейки по мощността на К20Z2 подозирам че спада към икономичните съответно с "vtec" на 2200 оборота. Редактирано 14 Юли, 2016 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #18 Отговорено 14 Юли, 2016 Аз не съм сигурен дали точно при фейса...четох някъде за това и се споменаваше... Всъщност това за 4100 се споменаваше в една тема в чужд форум. Темата беше за ограничението на оборотите при форсиране на място. При мен при форсиране стига 4500об и се връща до 4000 и така се колебае ако продължиш да натискаш...Това го установих случайно и потърсих да прочета-оказа се, че е направено да щади двигателя при форсиране на място. Не знам дали за всички i-VTEC се отнася или за Z2 които са с електрическа клапа на тротъла.(всъщност не знам кои други К... са с електрическа клапа) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DYNACORD 23 #19 Отговорено 22 Юли, 2016 И аз имам една 6-скоростна кутия за продаване, ако някой иска да интегрира в 2.0 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ЧОЧО 23 #20 Отговорено 22 Юли, 2016 (Редактирано) И аз имам една 6-скоростна кутия за продаване, ако някой иска да интегрира в 2.0 Мога ли да я монтирам анблок на мойта или трябва разглобяване? Редактирано 22 Юли, 2016 от ЧОЧО Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokio 176 #21 Отговорено 24 Юли, 2016 Не искам да навлизам в подробности, но си мисля, че колегата трябва да смени или главното предаване, или да сложи кутия от дизел (или от 2.4), за да получи желания ефект. Лично аз не го съветвам да прави нито едното, нито другото, защото двулитровия двигател няма нужния въртящ момент, за да върви колата добре. Японците не са глупави, те са го сметнали кое как трябва да е и са го направили по най-добрия начин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #22 Отговорено 24 Юли, 2016 Има я същата кола с по дългия диференциал излязла от завода, виж по горе. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6037 #23 Отговорено 25 Юли, 2016 Интересно е дали и при автоматиците има разлика в главното предаване за 2.0 и 2.4. При мен примерно 100км/ч на 5-а са с 2100 об/мин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #24 Отговорено 25 Юли, 2016 Автоматите са със още по дълги предавки спрямо ръчките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #25 Отговорено 25 Юли, 2016 По някога ми е държало на 2-а (чист автоматик) до 5К и малко над 5К преди да превключи, друг път не. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #26 Отговорено 27 Юли, 2016 ^ Това, защото ти така искаш, или кутията така е решила? Коментирали сме го многократно, дори и "чистия" автомат е интелигентен, усеща, какво искаш и ти го дава. Ако си наврял педала в ламарината, ще превключва на 5, че и на 6К, ако го галиш, ще превключва и под 2К Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D_U_D_E 28 #27 Отговорено 8 Август, 2016 (Редактирано) Мисля съм пускал линк и друг път относно работата и принципа на K20 мотора и по-точно i-VTEC частта. Икономияната версия, т.е. точно к20 мотора с 155 коня и близките на него, нямат по-висок профил на валовете, които да се активират при високи обороти. При тях магията е в частично отваряне на единия смукателен клапан, VTC което донамества фазите + променлива дължина на пътя на въздуха в смукателния колектор. Т.е. Vtec- по техния смисъл (промяна в газоразпределението) може да има в диапазона от около 2000 до 3000 оборота (т.е. преди да си премине към стандарта работа на 16 клапанов мотор), спрямо натоварването, оборотите и позицията на газта. Описано е доста добре, че и картинки има. При к24 (190коня), вече има висок профил, който се активира макар и за малко (от 6000 оборота до около 7000-7200 оборота). Редактирано 8 Август, 2016 от D_U_D_E 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #28 Отговорено 8 Август, 2016 (Редактирано) Чудесен линк, не бях го виждал досега. Благодаря. п.п. Ще да е добре този линк да се качи като важна тема (или в някоя такава), например "Що е то интелигентен vtec?" Редактирано 8 Август, 2016 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове