Jump to content
user2

Възстановяване на резба с Wurth Time-Sert

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте на всички,

интересува ме някой знае ли къде в София има сервиз, който да разполага с въпросната система. Не се интересувам от Helicoil, V-Coil и други подобни (т.нар. "пружинки"), а именно от въпросния Time-Sert, както и Tap Guide за съответния размер (гарантира, че резбата ще стане перпендикулярно на повърхоността).

 

51o_D5onbom_L_SL1098.jpg222.png

 

Конкретно ме интересува размер M6, защото става въпрос за възстановяване на оградената с червено резба. Това ми го причниха в Омбре сервиз при реглаж на клапани и от тогава съм принуден да го гледам всеки път, щом отворя капака на двигателя (сълзи масло и е грозно).

 

post_4611_0_52196600_1370031245.jpg

 

Мислех за цяла конзола (или както там се нарича), но не се продава отделно, а втора употреба нямам идея откъде и в какво състояние ще е, та предпочитам да си оправя моята.

 

От UK само кита е около 80 лири но в него няма tap guide-a. Него пък го намирам само в USA и цената с доставката е 20 лири. Та преди да се метна смело с двата крака и да дам 250 лв. ми се ще да видя дали някъде вече го няма въпросното китче. По форумите четох за някакъв сервиз във Велики Преслав, та все си мисля, че ще го има и в София. Някой, ако знае нещо?

Ето го и въпросното чудо в действие:

 

Редактирано от user2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да отговоря на въпроса с въпрос :)

Ти и оттук можеш да си вземеш комплект метчици, плашки и каквото решиш за много по-малко пари ама няма ли да е по-добре да ти оправи резбата някой стругар?

Ясно, че искаш да стане като фабрична :)

Мисълта ми е, че ако брулнеш много пари за тоя комплект колко ще го ползваш :) Дано да не ти се налага.

Иначе Wurth като инструменти винаги са качествени.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Съжалявам, не съм в България и не мога да те насоча, къде могат да решат проблема ти.

Обаче, преди да се изнеса, в моя малък роден град можех да те заведа поне при 5 стругаро-фрезисти с подходяща техника и необходимите умения да свършат работа.

 

Извинявам се за офтопика ;)

Редактирано от Krasi-mir
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз мога да взема подобен комплект за 8.5 лири, но не знам колко може да му се довери човек, а с това имаш право на само един опит (поне така мисля). Ето го комплекта за 8.5 (има близо 1,600 продадени от него), но не ми вдъхва доверие.

 

image.jpg

 

Това на Wurth изглежда някак по-стабилно (нищо не разбирам от тези работи, просто така чисто лаишко наблюдение) и особено ми допада идеята, че последните 2-3 резби се разширяват и фиксират вложката в отвора, без да се налага да се чупят и вадят разни части от пружинки.

Иначе не мисля да го ползвам повече, след като го купя, но просто вече не вярвам на сервизи. Парите някак ще ги преглътна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Най-важното нещо в случая е новата резба да се нареже абсолютно съосно със старата. Това няма как да се гарантира при работа на ръка с посочените от теб инструменти, предполагам дори и с въпросния допълнителен гид. От клипа се вижда, че единственото нещо, което се прави на ръка е завиването на новата втулка. Самото нарязвне, с гарантирано съосие може да се постигне само с настолна бормашина и перфекто закрепване на обработвания детаил. Всеки уважаващ себе си стругар, изкарващ прехраната си с тази работа, трябва да има такава. Дори може да ти направи и необходимата втулка.

Редактирано от Krasi-mir
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната щета гледам тая снимка и не мога да разбера - шпилка ли има скъсана там? Ако е така - купува се нова, старата се вади от леглото (много тънка работа, професионалист трябва да я направи). Щото мястото няма нищо общо с реглажа на клапаните, затова се чудя от пренатягане ли е какво.

Кажи откъде си ако някой колега знае добър стругар да препоръча.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пренатегнато е при сглабянето. Просто не са го завили с динамометричен ключ, а на ръка и сега си превърта. Постоянно сълзи масло и е много грозно.

Аз говорих с един колега по въпроса и той каза, че това щяло да се оправи като станело шпилка с гайка, но не каза повече подробности и не ми стана много ясно той ли ще се заеме с процедурата или говори по принцип, а сега го няма във форума, та реших да питам за Wurth-а, че го видях днес докато поръчвах разни други неща, а ми е болна тема.

Ще изчакам да се върне и ще го попитам пак, явно е имал нещо в предвид, но аз не съм доразбрал.

Благодаря за мненията, поолекна ми. :)

 

ПП На Krasi-mir ще му лепна "+" утре, че съм си бил достигнал дневния лимит. :D

Редактирано от user2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната щета гледам тая снимка и не мога да разбера - шпилка ли има скъсана там? Ако е така - купува се нова, старата се вади от леглото (много тънка работа, професионалист трябва да я направи). Щото мястото няма нищо общо с реглажа на клапаните, затова се чудя от пренатягане ли е какво.

Кажи откъде си ако някой колега знае добър стругар да препоръча.

Това е отвора за средния болт, който стяга капака на клапаните към главата. Няма нищо скъсано, просто вътрешната резба на алуминия е замазана, болта превърта, не стяга и маслото сълзи. 

И аз, не знам как, при положение, че болта има ограничител, успях да си я прецакам. 

Намерил съм медчик със следващата резба М8 със същата стъпка и мисля да я пренарежа, внимателно и на ръка. Трябва ми само размера на бургията подготвяща отвора за точната резба, има таблица за това.

Проблема е, че трябва и друг болт да се направи, а той е малко специален на вид.

 

ПП При мен отворите, мисля, но не съм напълно сигурен, са на по друго място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това на снимката е D16V1 (7-ма генерация Civic), и снимката е на моя двигател, точно от този злощастен реглаж на 160,000 км.

Сълзенето го установих постфактум.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз затова питах, щото и аз бях късал такава шпилка за капака на клапаните :) Ама аз я бях отхапах на върха и щеше лесно да се развие и да се навие нова (купих оригинална от САЩ през общите поръчки). На К20А4 са по-интелигентно направени :D

Тая гледам е много навътре скъсана.

 

Единият вариант е да се разпробие с тънка бургия и да се навие обратен метчик и се отвива, ама не се знае колко е стегнато там :)

Другият вариант е както викаш по-голяма резба.

Има и други, ама аз лично не се наемам без инструменти и хирургически нерви :D

 

Късал съм болт и на капак на термостат на Сивик-а и тогава игра вариант 1.

100% има такава шпилка готова и не струва много пари, проблемът ще е ваденето на старата.

 

Я виж не ти ли е тва болта някъде тука:

http://www.hondapartsnow.com/parts-list/2003-honda-civic-2dr_ex-ka-5mt/cylinder-head-cover.html

№12 или №13 примерно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лелееееееееееееее

Колега земи си 1 и 2 метчик 7мм ако нямаш ела ще ти дам и заместваш стария  болт с нов с 7мм резба. А като "възтановиш " тая резба и стане здраво без влошки може да ми се обадиш.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я виж не ти ли е тва болта някъде тука:

http://www.hondapartsnow.com/parts-list/2003-honda-civic-2dr_ex-ka-5mt/cylinder-head-cover.html

№12 или №13 примерно?

Нещо загубих нишката кой с кого говори, но ако това е адресирано до мен, то ето точно моята "карантия" по VIN номер: CYLINDER HEAD COVER и CYLINDER HEAD (SOHC) (VTEC) (горното е за D17, но тези им части би трябвало да са еднакви де).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май никъде не се споменава за скъсан болт, само за прецакана резба. 

Има ли 7мм. метчик и плашка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами поне на ebay.co.uk има. Ето едни, но са от тези дето не ги харесвам (ето още размери).

А има и вложки на Wurth за M7, та би следвало да има и комплекта, но не го намирам в момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покрай хонда ми се наложи да ги намеря и ги имам даже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом Фена има начи case closed.

Затваряме ли темата?  :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прокарва се с първи а на втори съм отрязал върха да може да нареже повече резба.

Цената не е особенно приятна

post-11665-0-13926600-1466420879_thumb.jpg

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с новия болт как стои въпроса?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купувал съм и шпилки или болт с подходящ размер и или режа на размер.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На лични нещо не ми отговориха, та да попитам пак тук. Да разбирам ли, че стругар може да направи втулка като тази на Wurth? Т.е. да стане нещо подобно (само не се смейте, далеч съм от всякакви машинарии, но така си го представям):

 

Untitled.png

 

И да кажете някой надежден сервиз/човек в София, къдетo да се заемат със задачата. На мен в Бултрако ми препоръчаха сервиз Джуди. Поразрових се малко и се оказава,че те шлайфали глави основно, но в няколко форума видях мнения за възстановени резби, обаче от едното мнение останах с впечатлението, че май с Helicoil подобни пружинки (каквито не искам).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо си усложняваш излишно живота с тия втулки. Нарежи една резба 7-ца директно, без разпробиване, без да се чудиш как да го пробиеш точно. Една шпилка 7мм и си готов, само трябва да си отрежеш твоя болт, за да вземеш гумата, която уплътнява. Работата е за половин час, не повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако говориш за тези, то си ги имам:

 

IMG_0114.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо омбрето не си го оправиха ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш свредло 6.8 мм пробиваш после навиваш резба с   първи  и втори  метчик и може да сложиш направо болт м8 .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш свредло 6.8 мм пробиваш после навиваш резба с   първи  и втори  метчик и може да сложиш направо болт м8 .

Правил ли си го че по написаното според мен не си

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо като заключение. Свързах се с хората, които продават комплекта на Wurth на ebay.co.uk и те ми отговориха, че Tap Guide-а не гарантира, че резбата ще стане перпендикулярно. Помагало, но не гарантирало. Зависело си от човека, който го прави. Та от закупуване на този комплект ме отказаха, въпреки че ето как един си възстанови 2 резби на тротинетката за нула време:

 

 

Ето и още едно (на чешки е, но е много нагледно и всичко си става ясно). Като го гледам ми се ще да ми оправят така всички резби :D

 

 

Та явно никой не знае къде имат такъв комплект в София или пък не му се занимава да отговаря. Wurth България също не благоволиха да отговорят на запитването ми за сервизи, разполагащи с подобен комплект, така че остава вариант стругар/фрезист, който да изработи въпросната втулка, така че да си се възстанови резбата и да може да се използва оригиналния болт.

Колегата, който уж щеше да се занимава също не отговаря на лични, така че остава да си се оправям сам, както мога.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже явно с възстановяването няма да го бъде, а междувременно си намерих цяла глава с всичките там чарколяци, да питам: Това, в което е пробита резбата, може ли да се смени само с отвиването на двата болта, които го държат (евентуално и сътоветните клапани) или трябва да се разглоби абсолютно всичко?

 

E_1001.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май само аз ще си пиша... :)

Намерих една тема с подобен проблем и там се казваше, че да, може да се сменят (и че освен втора употреба няма друг вариант, понеже Хонда не ги продава отделно), но трябва да се провери луфта между този държач (camshaft holder) и разпределителния вал, не може просто ей така да се сложи (както си го представях). За това въобще не се бях замислял. В идеалния случай "новото" ще е със същото износване, като моето, но ако е с различно...

Абе отивам в сервиз и каквото кажат там в крайна сметка, то се е видяло, че съвет от тук няма да получа.

Бяхте ми изключително "полезни", темата може да я заключвате.

 

ПП Ето още една система за възстановяване на резби (Full-Torque Permanent Thread Replacement Insert), да си знае някой, ако потърси след време:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си голем Философ бе хем ти се.писа хем се дървиш я да му се невиди някой да ти е задължен?

Е така на готово искате даже айо може даже и някои да ви направи и колата,най добре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По горе ти предложих инструменти да си свършиш работа ма ти си тарикат считай че аз нямам.

Това което пише по книгите не расте по нивите да знаеш..

Редактирано от fenabg
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само не мога да разбера защо тая злоба? Аз искам да си поправя резбата, така че да си запазя оригиналния болт и си събирам мнения.

Нищо лошо не виждам. Изобщо не съм разбрал, че предлагаш каквото и да било на мен. Тъпо е да се самоцитираш, но ето. Изобщо нямам претенции да разбирам, затова питах и просто исках да събера колкото се може повече мнения за да съм наясно. Обаче в България, като питаш нещо по форумите, вместо отговор започват да ти обясняват колко си прост.

Няма да ти изям хляба, спокойно, ще отида в сервиз (изобщо никога и през ум не ми е минавало сам да си го оправям), а твоя комплект ни най-малко не ме интересува. Както казах, искам да стане с втулка и запазване на оригиналния болт. Не ми е и проблем да си купя въпросния Wurth Time-Sert, дори и само за една резба, така че няма какво да си криеш инструментите, не ме интересуват. Никъде не видях някой да пише координати на стругар/фрезист или как да стане с втулка. Ти виждаш ли?

И го карай по-кротко, няма смисъл да се ядосваш толкова. :)

Редактирано от user2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооо мен нещо си се напрегнал я си прочети постовете по горе и тогава пиши аз не се напрегам грам да знаеш.

А и като желаеш нещо го казваш а не с недомлъвки прочети си менията и после пак пиши.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре, ето в прав текст: къде в България могат да ми оправят резбата със запазване на оригиналния болт. Дали ще е с Time-Sert, Full-Torque, дали ще го изработи стругар/фрезист и ще го монтира е без значение. Само държа да е с втулка, а не следващ размер болт.

Няма проблем да си купя и аз комплекта, стига някъде да могат да го използват и да не се о.ерат при поставянето на втулката.

За главата питах, понеже има една, която се продава в момента и се чудех дали да я купя. Ако не става този държач (или там каквото е) да се смени, защо да я взимам и транспортирам чак от UK за нищо. Ако става бих я взел и бих отишъл да ми го сменят (така ми се струва най-оригинално), но нали трябва да знам предварително.

Виж тук кога съм ти писал ("Малко странен въпрос...", ако не си го изтрил).

 

ПП Ето какво искам, просто тук е с пружинка, а не с втулка. 'Ма както са тръгнали нещата ще кандисам и на пружинка.

Редактирано от user2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "use2", да го беше купил този комплект за ремонта с втулката и забравил вече. Нищо сложно не е за направа, дори и от не стругаро-фрезист. Както виждаш от клипа с мотора стана просто и на ръка, човека не държеше на перпендикулярността колкото тебе и не ми се вярва да не е станало, все пак това е само капак. Не разбрах само какво държи втулката да не тръгне да се развива с болта при сваляне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е абсолютно безмислено да мъкнеш цяла глава заради една резба, все едно да си отрежеш крака щото си си счупил нокътя :D

Фена предложи решение по-горе и според него ще стане здраво с минимална разлика спрямо оригиналния (7 -> 6 мм). Аз бих му се доверил, няма да е грозно и няма да църка масло.

 

Наумил си си, че искаш да стане точно по този начин, но като няма отзиви => купи го този комплект, направи едно DIY със снимки и го сподели.

Мисля, че ще е добър принос към темата и форума и ще ти благодарим.

 

Излишно разтягане на локуми се получи :)

 
kvd74, втулката трябва да е солидна, защото се навива с обратна резба в леглото, поне с такова впечатление останах. Или поне така трябва да бъде. Или поне разчитат да си я навил на макс :D Все едно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-важното нещо в случая е новата резба да се нареже абсолютно съосно със старата. Това няма как да се гарантира при работа на ръка с посочените от теб инструменти, предполагам дори и с въпросния допълнителен гид. От клипа се вижда, че единственото нещо, което се прави на ръка е завиването на новата втулка. Самото нарязвне, с гарантирано съосие може да се постигне само с настолна бормашина и перфекто закрепване на обработвания детаил. Всеки уважаващ себе си стругар, изкарващ прехраната си с тази работа, трябва да има такава. Дори може да ти направи и необходимата втулка.

Това основно ме спря, иначе гледам, че си ги въртят на ръка и не им дреме особено за съосност и перпендикулярност. Единствено при Full-Torque използваха инструментче, за да гарантират перпендикулярност, но не знам някой дали гледа това, което пускам.

Иначе аз за купуването нямам проблем, но никога няма да седна да си го правя сам. Един колега от форума щеше да се занимава, но не разбрах дали той и в такъв случай бях склонен да купя Wurth-а или съседът му, който уж бил добър фрезист и в такъв случай комплекта нямаше да ми трябва. Питах как всъщност ще станат нещата, почаках за отговор, почаках и така и не се получи, затова продължих да си събирам мнения.

 

лелееееееееееееее

Колега земи си 1 и 2 метчик 7мм ако нямаш ела ще ти дам и заместваш стария болт с нов с 7мм резба. А като "възтановиш " тая резба и стане здраво без влошки може да ми се обадиш.

Това пък изобщо не съм разбрал, че е за мен понеже пишеше "и стане здраво без влошки може да ми се обадиш." Как да предположа, че е за мен като аз нали точно с вложки исках. Предположих, че е предназначено за теб и затова съм писал, че съм загубил връзка кой с кого говори.

 

Щом Фена има начи case closed.

Затваряме ли темата?  :tooth:

Темата наистина можете да я затваряте, цари някакъв неописуем хаос. В Бултрако ми препоръчаха сервиз Джуди, там шлайфат глави по принцип, но съм виждал и 2-3 мнения по форуми за възстановени резби, просто бях останал с впечатлението, че го правят с пружинки, а не с вложки. Обаче вече съм съгласен и на пружинка, така че ще отида там и каквото се получи. Днес ги видях ги къде се намират, остава да ги хвана в работно време.

Case closed.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Горното ми мнение е @kvd74.

 

А ето защо не се вади:

 

Capture.png

 

При Full-Torque-а има еднин блокиращ щифт за да постигне същото.

Редактирано от user2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей ,големи дебати голямо чудо в тази тема -ще рече човек че е за болт на главата ,пък то за един болт на капака на клапаните ,ако беше отишъл на стругар ,за 10 минути щеше да ти оправи проблема ,без много да умуваш и да купуваш нищо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да споделиш как и къде си го направил в края на сагата, как се е получило дали си доволен от процедурата.

Може да е полезно за колегите, разбрал си че повечето предпочитаме сами да си правим ремонтите - презапояване на релета, диагностики и разбира се реглаж на клапани :D

Приятна вечер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей ,големи дебати голямо чудо в тази тема -ще рече човек че е за болт на главата ,пък то за един болт на капака на клапаните ,ако беше отишъл на стругар ,за 10 минути щеше да ти оправи проблема ,без много да умуваш и да купуваш нищо.

Я посочи координатите на един в темата?

 

Надявам се да споделиш как и къде си го направил в края на сагата, как се е получило дали си доволен от процедурата.

Може да е полезно за колегите, разбрал си че повечето предпочитаме сами да си правим ремонтите - презапояване на релета, диагностики и разбира се реглаж на клапани :D

Приятна вечер.

Какво да споделям. Говорим на различни езици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×