Jump to content
JHM

Скърцане на педала на съединителя?

Recommended Posts

Махна ли шплента от другата страна, или само дърпаш ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имам предвид, че шплента не знам как да изкарам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бута се нагоре и после се дърпа единия от двата му края.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Изкарах шплента с по-силно дърпане с тънки, но яки клещи. Щифта при натиснат педал излезе почти сам. Сега проблемът е да изкарам въпросната пластмасова втулка, по възможност без да свалям целия педал, че не съм си взел гедорето по празниците. Мисля че самата вилка на помпата не освобождава докрай дупката, за да се извади, пък и е доста плътно набита втулката. Доколкото се вижда без да съм я свалил изглежда здрава, но по щифта ясно се вижда, че е търкал метал в метал на места. Монтирах обратно щифта, като го завъртях на 180 градуса, за да не контактува на същите износени места и засега е абсолютно тих. Освен като пак заскърца да се подготвя с гедоре и да демонтирам педала за смяна на пластмасата.

Edited by wwalker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, някой може ли да обобщи ефективно решение на този проблем, или няма такова все още 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди малко свалих педала на съединителя, но не успях да изкарам пластмасовата втулка. Оригинално залепена ли е? Изглежда абсолютно здрава. Има отпечатано само от бронзовото покритие на щифта, което почистих. Прецених, че трябва да повредя втулката за да я изкарам и след това при набиване на новата има същия риск. Гресирах доколкото е възможно, както и горната втулка, за която се държат 2 пружини и върнах педала.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така като обясняваш,за втулки,трябваше и някое кадро да има че там са много заподозрените елементи.Че и в Бултрако ги затрудних и нямаха адекватен отговор.

От опит,като спре да вали и е сухо,няма скърцане.

Иначе и аз свалях пластмасова втулка(без никакво разкачане на педали😁),но я върнах на мястото си и така до сега.Чувам го от време на време,но не ми дреме😁!

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 24.12.2020 г. at 15:53, stosto написа:

Здравейте, някой може ли да обобщи ефективно решение на този проблем, или няма такова все още 

 То е обобщено на предишната страница .

 

 

На 23.07.2018 г. at 15:32, Cap_Slow написа:

Дълго време го борих този проблем, дори след смяна на въпросните втулки. Пробвах с вд40(не е препоръчително май) както и с 3 други смазки, ефекта който се получаваше беше от никакъв до 4-5 дни тишина. Накрая смених горна помпа на съединителя и всичко изчезна.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гледам, че мое мнение, макар и като цитат стои последно в темата. 5 години по-късно новата оем помпа пак се разскърца и пак се започна със смазването. Уж съм с ревизираната версия и новия парт номер, но... толкова явно е решен проблемът и при нея. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това не звучи никак добре...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Евентуално, нова пружинка или да го смажеш с грес

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смазах я пак с една грес от практикер. Все още е тишина. Определено има разлика дали смазваш 15 годишна помпа или 5 годишна. Моята преди 5 години преди да я сменя, колкото и с каквото и да я смазвах след няколко дни пак започваше да скърца и да щрака.

 

Иначе преди време един майстор ми каза, че частите, които се влагат при производството на даден модел и в първите няколко години докато е гаранционен не са със същото качество като оригиналните части, които се произвеждат за същия модел след 15 години. Тогава се изсмях, но ето и едно доказателство от личния ми опит. Първата помпа в тази кола е изкарала 12-13 години и 200 000км. След това ОЕМ помпата уж ревизирана даже, би трябвало по-добра на теория да бъде, а едва изкара 5 години и 60-70 000км преди да започне пак да прави въртели. 
Надали пак ще се разправям да я сменям, ако с едно смазване кара по 4-5 месеца ще си я карам така. Преди обаче не се търпеше, всяка седмица трябваше да се гъзя да я смазвам.

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 19.09.2022 г. at 18:28, Cap_Slow написа:

Надали пак ще се разправям да я сменям

Е,то само като вали скърца:D, защо ще сменяш.Пръскам с разни смазки и си утихва.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A  дали е здрава пластмасовата втулка на педала ,която един вид също намалява триенето между прдала и пина  на вилката на помпата.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

И на моя Самурай скърцаше педала на съединителя. Пръсках с WD-40 около пластмасите, слагах и грес, но до време. Защо до време - лятото падна педала на съединителя. Горната помпа беше протякла. Смених я, а от там изчезна и скърцането на педала на съединителя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...