Jump to content
martosblack

Въпрос за автоматична скоростна кутия на Honda Accord7

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте колеги :) От две седмици съм собственик на Хонда Акорд 7 2.4 бензин(2005)EX автомат и много и се радвам :).Предварително се извинявам ако има писано по тази тема, но аз в търсачката не открих такава. Та за какво става дума- до този момент съм карал коли само с ръчна скоростна кутия и още свиквам с автомата :)и възникнаха няколко въпроса- Скоростната ми кутия има P, R, N, D, D3 и възможност на превключване на М с + и - .Има ли проблем, когато колата е в движение да превключа от D на М и да използвам ръчните скорости и обратното-това би ли повредило по някакъв начин автомата или съкратило живота на кутията?Същия въпрос, но от D на D3?Чувал съм, че автоматичните трансмисии не обичат много ръчкане, но понякога ми става досадно, а и някак усещам излишно колата да сменя сама предавки - особено когато изпреварвам или качвам/спускам наклон.Да използвам темата и да не отварям нова искам да попитам и за смяна на маслото на автомата-трябва ли да го сменя? (двигателното го смених)Нямам идея кога е сменяно от предишния собственик и в сервизната книжка на колата не пише - опоменати са само смените на двигателното масло. Колата ми е уж на 191500км.а сервизната и книжка изглежда автентична :)))) Маслото на автомата по щека е бистро (розово) и почти на максимума, а самия автомат не рита и превключва плавно предавките, същото се отнася и когато включа на задна при студен двигател. Благодаря ви предварително!Извинявам се ако и тук не е мястото на темата :)

Редактирано от martosblack

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега, няма никакъв проблем да я ползваш на ръчен решим и на D3. Обслужването на скоростите също е задължително и с ATF масло на Honda, смени и филтъра, не е скъп. Скоростите се обслужват на 60к, така, че не е нещо фрапантно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Със сигурност превключването от Д към Д-3 в движение съкращава драстично живота й, и изобщо преминаването от каквато и да е предавка по правата на лоста в движение убива кутията. За минаването на ръчен режим, предполгам отново е най-добре колата да е в покой, но съм виждал хора как го правят в движение, в гугъл със сигурност има доста информация специално за това. При изпреварване се позлва кик-даун-а, но пък защо да рискуваш излишно. При нормално изпреварване автомата няма никакъв проблем.

За баир и склон се позлва Д-3.

 

Щом е бистро маслото на тези километри, може би е сменявано, по наръчник на 120К се сменя, ти си прецени.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глупости?!?!?

Карам си автомата... спирам и минавам на ръчен режим, тогава тръгвам. Преди спускане отбивам, минавам на D3 и тогава продължавм.

Абсурдни ситуаци.

 

Няма никакви драми да става това в движение.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ,h5rov и Crown_bg :)Запазена е Хондичката и изглежда добре поддържана Швейцарка :) Вози къде по-добре от досегашното ми Бмв Е 46 (330 хд) не върви по-зле и ми е чудно защо тази кола -Хонда Акорд въобще се слага в един клас с А4 на Ауди и Бмв 3та серия ,като съм ги карал по няколко години и двете,и усещането за по-примиум автомобил опредлно е на страната на Хондата ,но това е друга тема .Просто този пусти автомат -уж се свиквало бързо с хубавото ,ама аз лично все още не успявам да свикна,че машината трябва да сменя предавките вместо мен :) А иначе относно смяна на маслото на автомата   с HONDA  ATF z1 четох за 3 пъти сменяне  и пълнене и каране на автомобила м/у тези манипулации  -има ли такова нещо ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен това също са глупости(3те смени). Изхождат, че не се източва цялото масло и не се знае от кога е. Вземи 3л ATF-DW1 от Хонда и един филтър и сменяй. Не го мисли. Не си намерил теми за тези скорости защото не са проблемни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен това също са глупости(3те смени). Изхождат, че не се източва цялото масло и не се знае от кога е. Вземи 3л ATF-DW1 от Хонда и един филтър и сменяй. Не го мисли. Не си намерил теми за тези скорости защото не са проблемни.

Още веднъж благодаря колега за бързия отговор :) Така и ще направя :drunk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Глупости?!?!?

Карам си автомата... спирам и минавам на ръчен режим, тогава тръгвам. Преди спускане отбивам, минавам на D3 и тогава продължавм.

Абсурдни ситуаци.

 

Няма никакви драми да става това в движение.

Колега, кои неща са глупости? Ти в движение ли превключваш?

Все пак обясни, кои са тези глупости.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно, в движение. И на D3 когато ми потрябва и моменти в които искам да я карам на ръчен режим. В никое ръководство на Honda не пише, че това се прави в спряло състояние. Никъде не съм видял обосновано, че това вреди на кутията. Има някакви легенди само от неизвестни източници и за неизвестни кутии.

 

Ето добра статия за тази кутия

https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=bg&js=y&prev=_t&hl=bg&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.ozhonda.com%2Fforum%2Fshowthread.php%3F154787-CL9-amp-CU2-You-got-Automatic-transmission-*you-ll-WANT-to-read-this*&edit-text=&act=url

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна информция. Запознт съм с това какви температури развива кутията, и знам че това е най-големият й недостатък.

Въпреки, че хондовскта кутия е хибридна, някак си не мога да се убедя, че при 80-100км./ч. минаването от една степен на друга става ей така без негативи за кутията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е хубаво в движение да се превключва между D и N, в която и посока да е. За P и R въобще не коментираме. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Точно, в движение. И на D3 когато ми потрябва и моменти в които искам да я карам на ръчен режим. В никое ръководство на Honda не пише, че това се прави в спряло състояние. Никъде не съм видял обосновано, че това вреди на кутията. Има някакви легенди само от неизвестни източници и за неизвестни кутии.

 

Ето добра статия за тази кутия

https://translate.google.com/translate?sl=en&tl=bg&js=y&prev=_t&hl=bg&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.ozhonda.com%2Fforum%2Fshowthread.php%3F154787-CL9-amp-CU2-You-got-Automatic-transmission-*you-ll-WANT-to-read-this*&edit-text=&act=url

Много интересен пост е този от линка колега h5rov :) От него разбрах, че автоматика на хонда е по-малък (физически) от автоматиците на други марки коли и поради тази причина и по-голямото греене - автора смята, че именно заради това и от Хонда сменят през 2011 atf z1 с по - новото ATF DW1, което се използва в момента. Но също така и смята, че оригиналното масло Atf на Хонда не е семе от Юникорн и може да бъдат използвани и алтернативни такива :)))) Аз лично няма да си правя експерименти с други масла, а ще купя 3 литра оригинално ATF на Хонда :) Поздрави и благодарско за линка! Редактирано от martosblack

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблем да пробваш каквото и да било с кутията. Тя си и ма зададен алгоритъм за работа следящ параметри по натоварване, скорост и т. н. Всичко което и поискаш ще изпълни, ако не е в противовес със този алгоритъм -има си блокировки. От Д на М може да минеш винаги и да цъкаш + и - . Ако скоростта не позволява, няма да качи горна предавка, или да свали надолу, а в определени случай дори на М ще свали надолу, а ако спреш, ще вкл 1-ва. Д-3 е нещо като спортен режим -не вкл 4-та и 5-та. Автомата е дуракоустойчив -радвай му се и свиквай. Само не карай по инерция -дълго и с голяма скорост -така или иначе не пестиш гориво, но товариш хидротрансформатора.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря, Ceco_accord :honda: По инерция няма да я карам и се надявам да не ми се налага и теглене...  :) То всъщност как става това-на  Neutral ли?

Благодарности и на всички отзовали се и отговорили на лаишките ми въпроси и още един такъв лаишки въпрос с който ще смятам темата за автоматичната скоростна кутия за изчерпан -Посъветвайте ме моля ,когато паркирам преди да дам на,, P'' трябва   да издърпам ръчната ,както се препоръчва в манюала на Хонда Акорд от ,,D'' ли да го направя ,или от N?

Редактирано от martosblack

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега не са ме дърпали, но доколкото знам на неутрална -за кратко и бавно. Ръчна ползвам само ако спирам колата под наклон. Може да я дърпаш във всяко положение на скоростите, но ако ще е за престой го прави като сложиш Р и преди да пуснеш крачната спирачка. Иначе няма смисъл и фиксиращият чоп остава "натоварен" от наклона, а после излиза по-трудно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега не са ме дърпали, но доколкото знам на неутрална -за кратко и бавно. Ръчна ползвам само ако спирам колата под наклон. Може да я дърпаш във всяко положение на скоростите, но ако ще е за престой го прави като сложиш Р и преди да пуснеш крачната спирачка. Иначе няма смисъл и фиксиращият чоп остава "натоварен" от наклона, а после излиза по-трудно.

Благодаря ти още веднъж :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да попитам нормално ли е да се чува скоростната кутия(особено при ниските скорости, 1,2) или се вкарвам внекви филми. Колата е хонда акорд, 2,0 ,2006 г., бензин. Ще съм благодарен на някой колега от Варна да чуя работата на скоростната кутия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не трябва да се чува. Нито автоматична, нито ръчна трябва да има шум. Чува се само шума на двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност превключването от Д към Д-3 в движение съкращава драстично живота й, и изобщо преминаването от каквато и да е предавка по правата на лоста в движение убива кутията.

Недей да пишеш такива неща, че има хора, които ги четат :) Модерните автоматици се управляват от компютър, на който лоста само подсказва какво искаш. Смяната от D на D3 просто променя софтуерния профил, който определя при какви показатели да ти превключва кутията. На повечето модерни автоматични кутии дори да включиш на задна в движение, няма да се случи нищо - понеже има защита и просто ще изключи от скорост докато не спреш. 

 

Няма никакъв проблем да превключваш в ръчен режим в движение. На следващата версия (Accord 8) даже има пера на волана, които дори в стандартен D режим работят - ако искаш да върнеш предавка за изпреварване или да използваш двигателя за спирачка под наклон. Но скоростната кутия е малко подобрение на същата, нищо фрапантно. Както по-рано писаха, единствено не трябва да си на N в движение.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето този, последният пост на Веселия ми отговори на още един въпрос,относно самия алгоритъм на работа на автоматичната скоростна кутия. Благодаря :) Защото все още широко си битува легендата, че колкото по-малко се,, пипа "лоста на автомата-толкова по-малко ще имаме захабяване на последния. Това явно вече не е така-иначе какъв би бил смисъла тогава от възможности, които са ни предоставени от производителя като-D3 или M.Все пак да използвам темата и да попитам и относно смяната на маслото на автомата,понеже нямам никаква идея къде да го сменя и в нета попадам(във Варна) на фирми, които правят това машинно, за да може да се източи над 90% от старото масло-да се доверя ли на такава фирма, занимаваща се изключително и само с автоматични скоростни трансмисии на всякакви марки коли-цената е около 100-120лв(без маслото и филтъра разбира се),защото само от пробката ако се източи нали смяната се получава един вид полвиначта(на 50%)  Какво е вашето мнение?

Редактирано от martosblack

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не следя всички теми за Акорд 7, но това, което съм чел, помня, че ако смяната се извършва от пробката, се прави на 2-3 пъти, за да се достигне 75% смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз не следя всички теми за Акорд 7, но това, което съм чел, помня, че ако смяната се извършва от пробката, се прави на 2-3 пъти, за да се достигне 75% смяна.

Да Knoxville,чел съм го това и аз,но извинявам се за израза-това ми се струва супер неандерталско-ще купувам 12-13 литра масло,за да сменя реално под 3 литра и 3,4 смени с покарване на колата м/у тях!?Та няма ли съвременен метод за смяна,та се налагат такива гимнастики?  :|А има и финансова страна все пак-10 литра АТФ по-37,38лв.литъра са 370-380лв,които аз реално хвърлям,не е ли по-добре с машина все пак ?

Редактирано от martosblack

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм хора с компресорче да го сменяват цялостно, 7 литра отиват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално ли е на стръмно изкачване при включена на D да тръгва назад

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е доста стръмно, мисля че да. Не ми се е случвало, но при малко по-стръмно, не потегля, а стои на място. Съвсем разбираемо е след някакви градуси наклон да спре да може да държи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dimitar iliev написа:

Нормално ли е на стръмно изкачване при включена на D да тръгва назад

 

Дай ни информация, за какъв наклон говорим?

Това кога ще тръгне напред, кога ще стои на място, и кога ще тръгне назад зависи от наклона и горивото в резервоара, това на мен ми е направило впечатление.

Когато горивото е на привършване (светеща лампа) дори при малки наклони колата или стои на място или тръгва бавно назад, условия при които с пълен или пълен до средата резервоар, потегля сама.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен нормално е по наклон да се вдига ръчната спирачка.

По принцип никоя кола не се оставя по наклон само на скорост. Особено при автоматика това е противопоказано, сигурен съм, че всеки е усещал как излиза от Р след като автомобила е стоял под наклон.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който го усеща си дърпа ръчната, който не -"вади дядо ряпа" от Р.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, h5rov написа:

За мен нормално е по наклон да се вдига ръчната спирачка.

По принцип никоя кола не се оставя по наклон само на скорост. Особено при автоматика това е противопоказано, сигурен съм, че всеки е усещал как излиза от Р след като автомобила е стоял под наклон.

 

 

Преди 6 часа, ceco_accord написа:

Който го усеща си дърпа ръчната, който не -"вади дядо ряпа" от Р.

 

Във връзка с кой пост са коментарите, не се заяждам, но не схванах защо намесихте ръчната :D, едва ли някой би оставил МПС без ръчна при наличие на склон (или има редактирано/изтрито от поста на колегата задал въпроса?).

 

Аз лично дърпам ръчна абсолютно винаги, не зависимо от ситуацията, просто в случая на "пресния" пост, човека пита друго.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, crown_bg написа:

 

 

Във връзка с кой пост са коментарите, не се заяждам, но не схванах защо намесихте ръчната :D, едва ли някой би оставил МПС без ръчна при наличие на склон (или има редактирано/изтрито от поста на колегата задал въпроса?).

 

Аз лично дърпам ръчна абсолютно винаги, не зависимо от ситуацията, просто в случая на "пресния" пост, човека пита друго.

 

Точно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето съм чел между думите... Поста ми е във връзка с оставяне на колата под наклон на P. Колегата е имал предвид D. Разбрахме се.. :whistle:

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.11.2018 г. at 9:42, crown_bg написа:

 

Дай ни информация, за какъв наклон говорим?

Това кога ще тръгне напред, кога ще стои на място, и кога ще тръгне назад зависи от наклона и горивото в резервоара, това на мен ми е направило впечатление.

Когато горивото е на привършване (светеща лампа) дори при малки наклони колата или стои на място или тръгва бавно назад, условия при които с пълен или пълен до средата резервоар, потегля сама.

Наклона беше доста стръмен и с трима души. После пробвах на по-малък но не тръгна назад

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е нормално. В такива случаи или трябва по-бързо да си местиш десния крак от спирачката на газта (преди да е почнала да се търкаля назад) или да застъпиш спирачката с левия и като подадеш газ с десния да я пуснеш. Същото може да се случи и като искаш да се движиш на задна изкачвайки баир. И да не го направиш, няма да строшиш кутията (от няколко пъти). :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ново въпросче - може да е полезно някому.

За разлика от предния ми Акорд - 6, Седмака има само позиция D3, която осигурява тръгване и работа на трансмисията в диапазона на 3-те първи предавки. Въпреки това в зимни условия колата може да тръгне от втора скорост. Това става на място, като се мине в режим М и след светване на 1-цата на таблото се бутне лоста веднъж към + . Тогава светва 2 и може да се пусне спирачката, а колата потегля плавно на 2-ра.

Питанката е съществува ли този алгоритъм и при пре-фейса (2003 - 2005),  при Ледженд 2 (който е със същото управление), както и при Акорд 8 АТ (ако някой знае)? Просто от любопитство.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При префейса на 7-ма е същото. Как да е по-различно, като кутиите са идентични.

Редактирано от jijane
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутиите са идентични (не 100% еднакви), но може да има разлики в управлението им. За това и питах.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на 8ма може да тръгваш на 2ра в ръчен режим.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, даже в ръководството е описано по същия начин – при сняг и хлъзгаво, минаваш на ръчен режим и тръгваш от 2ра.

 

Иначе относно кутиите преди и след фейса, от това, което съм чел от постовете на Цецо, със сигурност има разлика в това как софтуера управлява кутията. За хардуерни не знам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъп въпрос - как се минава в ръчен режим и как се сменят ръчно скоростите на Акорд 7 фейс автоматик? :)

Редактирано от emz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Местиш лоста в позиция М и с + и - управляваш предавките.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...