Jump to content
Veseliq

"Зазимяване" на автомобил за дълъг период от време

Recommended Posts

Предстои ми дълга командировка за страната на любимата ни марка за период от над половин година (6-8 месеца). Колкото и да се вълнувам за пътуването, се замислих, че наскоро придобитата Хонда, няма да се кара. Хубавото е, че колата е в подземен - топъл и сух гараж. Жената може да отиде да я запали, но толкова - шофира само когато сме заедно на път.

 

Така реших да ви питам за съвет - как се съхранява автомобил за толкова дълго време? Възнамерявам да я измия външно преди финалното прибиране. Мога да пратя по някое време (след някой друг месец) и баща ми да дозареди акумулатора със зарядно.

 

Следните неща не са ми ясни - гумите са чисто нови и бих се радвал ако има как да ги запазя. Има ли опасност да се деформират при толкова седене? Трябва ли да са по-силно напомпани от обичайното или обратното?

 

Мислех да я оставя с малко бензин, защото така и така ще изветрее - после да долея като се прибера. Но пък така резервоара можело да ръждясва (думи на колега от работа) - нещо съм скептично настроен, но все пак...

 

Ако имате и други препоръки - добре дошли са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другите ти гуми също ли са нови? За толкова дълъг период от време аз бих свалил гумите, на които държа повече. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се припалва до включване на перката всяка седмица и гумите са напомпани с по-високо налягане от препоръчваното, никакъв проблем.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

Ще си позволя да взема скромно отношение , понеже последните 8г. не карам "червената" през зимния сезон.

Някой път и се събират и по 6м. престой като тая година от октомври до този месец.

Топлия и сух гараж е префектната къщурка.Поне дисковете няма да ръждясат и да залепнат накладките.

Обикновенно като реша да я "зазимявам" я измивам хубаво и я завивам.

Напомпвам гумите малко повече - макс половин атмосфера над нормата.

Оставям в резервоара около 15 литра поне/някой път и повече/ , за да не пресъхва помпата.Бензина си старее.После като допълня с пресен да се омеси го издухвам.

Акумулатора можеш да го вържеш постоянно на едно зарядно с режим заряд/разряд.

Един път месечно я припалвам и изчаквам до достигане работна температура.Размърдвам я малко напред-назад , "масаж" за каучука и гледам да я оставя с малка разлика от предишната позиция заради гумите.Досега никога не е имало проблем при подкараване през пролетта по отношение на гумите.

Ми това е при мен грижата. 

Успех и поздрави .. и да снимаш "изгряващото слънце" ! :zen:

 

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Knoxville - колата я взех декември и купих нови зимни гуми. Втори комплект няма - мислех сега април да взема, но при това положение няма никакъв смисъл, очертава се да се прибера октомври-ноември. Така че ще си е на тия...

 

@ROCOKONOFF мерси за съветите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се изкажа като човек с опит, оставял колата си на един континент разстояние за повече от 6 месеца. Тези съвети са валидни при условие, че никой не кара колата за този период. Ето какво правя аз:

 

1. Измивам я добре и я подсушавам.

2. Вкарвам я в гараж.

3. Свалям акумулатора и го слагам в изба/мазе като преди това съм го замерил и съм сигурен, че е напълно зареден.

4. Резервоарът ЗАДЪЛЖИТЕЛНО пълен догоре (не на половина) + желателно е да му се добави стабилизатор. Не заради това, че ще раждяса, ако е полупразен, а защото се образува влага, която тръгва отстрани по помпи и тръби.

5. Гумите се свалят на около 1.5 bar/atm.

6. Ръчната спирачка да не е вдигната.

7. С масълце намазваш вратите по пантите, металната част, че като не се отваря/затваря и после става зле.

8. Сменяш маслото и въздушния филтър.

9. Сваляш свещите, за да не клеясват.

10. Сваляш чистачките или ги завиваш с фолио.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е по-дълъг периода,колата задължително се вдига на стойки-така гумите и окачването ще са разтоварени.Но ако наистина има кой да я припалва веднъж седмично и примерно да я разтъпче малко из гаража няма да има проблем.В случая гумите трябва да са измити на хладно и тъмно място.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Щом нямаш друг комплект гуми, които да 'жертваш', е хубаво, както казаха другите колеги, колата да се раздвижва малко от време на време, за да не пада тежестта само върху една част от гумата.

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5. Гумите се свалят на около 1.5 bar/atm.

Някой може ли да ми разтълкува тая точка ?! Не се заяждам ... търся истината за себе си , защото правя точно обратното.

 

 

9. Сваляш свещите, за да не клеясват.

От какво биха клеясали ?! 

 

 

10. Сваляш чистачките или ги завиваш с фолио.

Ако колата е навън е логично , ама в гаража какво ше им стане на пустите чистачки ?! :)

 

Пак подчертавам , питанията ми не са заяждане , а чисто любопитство и желание за лаф !  :rolleyes:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите ги напомпи на около 3.5 бара инак ще се изкривят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

5. Гумите се свалят на около 1.5 bar/atm.

Някой може ли да ми разтълкува тая точка ?! Не се заяждам ... търся истината за себе си , защото правя точно обратното.

 

Няколко аргумента, сори на английски:

 

* If your tires are stored mounted on wheels, keep them inflated to a pressure of 15 PSI (1 bar).

+1 rcy, that's the same information that I have read as well. And what I did for the most part.

 

 

I think the real issue about deflating tires for storage has to do with forcing oxygen through the tire and accellerating the oxidation process. True, oxygen will get in through the outside - but it will do that regardless.

 

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2075066

 

Deflate your tires to 10psi less than manufacturers recommendation and place the vehicle on jack stands if storing for more than 6 months

 

http://www.wikihow.com/Prepare-Your-Car-for-Long-Term-Storage

 

 

Мога да продължа с примерите и препратките от форуми и сайтове. Краткото обяснение е, че най-добре гумите да се свалят, за да може тези 1500 кг да не им тежат и с времето да се деформират. Но тъй като съм сигурен, че никой не го прави (включително и аз), помпенето на гумата допълнително я натоварва и усилва съпротивлението. Винаги съм ги свалял на 1.5 и после не е имало проблеми. И напротив - виждал съм точно обратния вариант с напомпени до макс гуми, оставени така некарани 6+ месеца и после познай в какво състояния са.

 

9. Сваляш свещите, за да не клеясват.

От какво биха клеясали ?! 

 

От всичко клеясват, да не говорим за корозията. Дори след като се махнат е добре да се намаже с масло, там където се завиват.

 

Take out the spark plugs and line the cylinder housings with oil. Again, this measure prevents corrosion. Change the oil and oil filter. Old oil has all sorts of byproducts and acids that can cause damage.

 

 

10. Сваляш чистачките или ги завиваш с фолио.

Ако колата е навън е логично , ама в гаража какво ше им стане на пустите чистачки ?! :)

 

При мен от стоене 1 месец без да съм ги пускал почват проблеми. Какво остава за 6 месеца. И да в гараж седи.

 

Пак подчертавам , питанията ми не са заяждане , а чисто любопитство и желание за лаф !  :rolleyes:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , прочитайки и по-точно превеждайки си колкото мога от английски разбирам , че ... това налягане от 1-1,5 бара е препоръчително за гуми ,които се съхраняват на джантите , а джантите са размонтирани от автомобила.Ти лично така ли оставяш колата .. със спаднати до 1-1,5 бар гуми , които са на автомобила ?! И после няма никаква деформация в гумите ?! Изумен съм , ако е така ... 

Относно свещите изобщо няма да коментирам , камо ли чистачките.Уважавам избора на всеки индивид.

Благодаря Ти за лафа.

Надявам се Веселяка да не се сърди за лекото разводняване на темата .. ма търсим истината де !Всеки своята ..   :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, така съм си оставял колата, да. И то няколко пъти по описаните от мен по-горе 10 точки в продължение на 6+ месеца. Никакви проблеми не е имало за гумите след това. А за свещите и чистачките не знам кое му е толкова странното и необяснимото. Аз чета, питам, пробвам и ако нещо е проработило за мен го споделям тук. Не съм експерт, тъй че ако някой има други аргументи да ги сподели. :) Нали затова сме тук - да споделяме, а не да се заяждаме. Аз лично много неща съм научил от този форум. Поздрави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите се мажат със специална грес - сребро, никел, графит, мед - има всякакви рецепти :) Не, че "клеясват", ама с времето се захващат здраво резбите, корозията важи също.. Препоръчително е да ги мацнеш с нещо ако искаш да ги вадиш по някое време.

Моите ги купих с такава смазка: 

http://www.permatex.com/products-2/product-categories/lubricants/specialty-lubricants-anti-seize/permatex-anti-seize-lubricant-detail

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалянето на свещи изключва това да пращам жената да припалва колата от време на време. За каране дума не може да става - проблема е, че гаража е тесен и около изхода на клетката има няколко носещи колони, които правят изкарването и паркирането абсолютно непосило за начинаещ шофьор - на мен самия ми трябват няколко маневри и винаги внимавам.

 

@Cyreon за какъв стабилизатор става дума?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

@Cyreon за какъв стабилизатор става дума?

 

Става дума за стабилизатор, който се слага в резервоара когато не се кара колата дълго време. Има си съотношение на колко литра какво количество се слага, пише го на етикета. Kонкретна марка за БГ не мога да препоръчам, защото нямам впечатления. В Америка ползвах Sta-Bil и бях доста доволен. Мисля, че в БГ ги има също, мяркал съм ги май. Други марки са Briggs & Stratton, Opti-Mizer, Pennzoil и Pri-G, но не знам дали ги има на нашия пазар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Същия ,който слагаш на кавазакито зимата, гумите се помпат над 3....Дай ключа аз ще я разхождам веднъж месечно :punk: :punk:

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото се сменя преди задължително, старото масло се отлага и разпада на ред фракции , които правят бели..при моторетките е същата дилема но надделява мнението, че масло се сменя преди зазимяване а не напролет...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все хубави съвети.

 

В интерес на истината на мотора (и последния и миналите) никога не съм слагал стабилизатор в бензина. Ще видя какво продават в автомагазините. Обикновено на пролет като го запаля, работи мудно с дъртия бензин, смазвам веригата на ново, сипвам пресен хубав бензин до горе (като Shell V-Power 95) и гледам бързо да го изхарча до резерва и пак да сипя. Но маслото точно си го сменям преди да го прибера, не на пролет - така че може да направя същото и с колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Одеве минах през лидл, има "стойки" за кола. Ако решиш да я оставяш вдигната. 25лв беше бройката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно да ти кажа- нищо и няма. Хеча ми стоя от ноември до април тази година. Причината- нямаше акумулатор и зимни гуми. Жена ми беше по майчинство и 2ра кола не ни трябваше. Само я заключих и до там. Пролетта и напомпах малко едната гума, че беше поспаднала, смених акумулатора със здрав и запали отраз. Бях дръпнал ръчната и беше залепнало феродото или по- скоро беше ръждасал барабана покрай накладките и даваше странни звуци първите 2-3км. Даже на газ го запалих. Малко тегаво спираше първите 3-4 пъти, докато падне ръждата от дисковете и до там. Маслото го смених миналия месец, че беше на 12к близо. Никакви проблеми не съм имал нито с гуми, нито с окачване, нито с нищо. Резервоара си имаше 3л бензин- с толкова и го продадох ония ден. 
За д13б2 говориме. 

В твоя случай си напълни резервоара да си спокоен. Качи колата на трупчета да не се тормози окачването и гумите- пак за твое успокоение и свали акумулатора. Вържи го на едно зарядно и и обясни на съпругата ти как да го върже да се зарежда на месец за по една нощ и един ден преди да си дойдеш. Ако умре все пак си взимаш нов на еко цена и си готов. Няма какво да й стане. Мерките, изброени по- горе са за консервиране с години.

Мога да ти препоръчам да си намажеш с грес купето и после със стария бензин да си го почистиш. Така няма и да се напраши. Военните така правят. 

 

п.п. Горивото в резервоара колкото и да остарее за няколко дни ще го отупаш. Ако не му сипи някаква добавка за октан, но се съмнявам да ти трябва. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...