Jump to content
A.Aleksandrov91

За или против промиване на двигателя?

Recommended Posts

За или против сте промиването на двигателя при смяна на маслото. Става въпрос за единична промивка след покупка на автомобила (не се знае с какво масло е карана и какви добавки има в него). Съществуват няколко вида промивки: с добавки (за краткотрайна или дълготрайна промивка), с "тънко масло" (хидравлично или вретенно), със смесване на масло и нафта 1:1 или просто чрез по-честа смяна първите 2-3 смени на маслото. Кой от всичките е най-ефективен и най-безопасен?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-честа смяна на маслото !Нафтата задира лагерите ,добавките за промивка са агресивни и правят разни щуротии на семеринги и други части по мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си тормози колата с промивка. Просто го сменяваш с каквото е по книжка и караш. При реглажа, ако ти се стори съмнително положението / има някакви налепи или нагари / майстора ти е човека, който трябва да ти каже какво се прави. А и по- често, по- често... Колко па по- често да го сменяваш. 10 хил са си добре. За твое успокоение може да го смениш на и 8к, но се предценява. Просто я следи и наливай проверени консумативи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за единична промивка след покупка на автомобила (не се знае с какво масло е карана и какви добавки има в него).

Твърдо ЗА , особенно ако е "италианска мома" . В 90% от случаите е карана с неподходящо масло и дълги интервали на смяна.

Дори и да няма видими налепи под капака на клапаните , няма как да установиш какво е положението с нагар по сегменти или затлачвания на маслени магистрали.Имай предвид ,че и най-хубавата синтетика да му сипеш , няма да измие "лайната". Маслата не мият осран мотор, а поддържат чист , поддържания мотор.

Отдавна има разработени качествени промивки , които подчертавам не скапват семеринги и прочее гумени уплътнения/митове и легенди/.

Пример за такива са :

LUBEGARD ENGINE FLUSH WITH LXE® TECHNOLOGY и 

Archoil Professional Engine Flush.
Субаристите ги ползват масово и са доволни.Резултатите са отлични.
По евтин вариант са на Бардал промивките.Също са добри.
Та така.Ако си решил да наливаш качествени масла .. промии задължително иначе ше се осират още на 1000км.
Ако ше караш с любимото в БГ "10w40 кфото падне на далавера" няма никъф смисъл от промивка.  ;)
 
п.п..ако въпреки всичко си мнителен относно добавките за промиване , си купи най обикновенно минерално масло 15w40 или 20w50.Те са изключително чисти, без съдържание на виско и фрикшън модификатори - и са сравнително евтини.Сипваш , караш/кротко/ едни 500км примерно и точиш.
Редактирано от ROCKONOFF
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата ROCKONOFF го  е написал точно. Промивката е задължителна освен ако не познавате закупеният "нов" автомобил, както собствения. Lubegard, archoil, amsoil,xenum.Аз лично съм ползвал на Xenum, всички изброени са абсолютно безвредни за всичко метално, пластмасово и гумено по двигателя.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Xenum

Пропуснах го ... добър продукт на средна цена да.Пропуснах да отбележа и нещо важно : Ако решите да промивате с добавка , оглеждайте хубаво за течове на масло ... ако има ... първо ги отстранете, защото има реален шанс да текне яко от някоя опечена гарнутура или от някой семеринг затапен с налепи ! :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно против бързите флюшове...3 и 5 минутни.Това ,което изпитва двигателя при промиване се равнява на мойте усещания на зъболекарския стол.Единствено мога да си позволя бавни добавки за 150км,както и промивни масла за голям пробег.Ако някой е отварял някога двигател ,знае структурата на отлаганията и дебелината и начина на чистене на ръка и т.н. ще се досети за какво говоря.Истината е меглио и всички промишлени обезмаслители за алуминий и ултразвуковата вана....

Само за справка с промишлен разтворител киснах кондензатора на маслените пари 1 седмица докато стане проходен.Ваната го събаря за 2 часа,а промивъчното масло никога.С тия добавки се цели да се вземат много пари на човека ,като му обещават спокойствие на душата ,че е направил всичко по силите си за двигателя.Резултата е почистване на магистралите ,които са под налягане.Това са 3-4 тръбички след маслената помпа и вътрешния канал на коляновия и разпределителния вал.Но там наклеп така или иначе не се отлага.Нагара седи там където струята на маслото е най-слаба или маслото само се стича.

Прпоръчвам да се кара с масло от серията clean 2-3 сезона,което води поне до измиване на картера на главата,витек пътищата и основния картер,както и част от стените на блока.Двата отдушника на картера и господ не може да ги очисти без киснене и миене с пара.Също съм против смяната на маслото на 10к километра.Повечето масла от клас полусинтетика не изкарват 8к километра и почват да отделят изгорели добавки по стените.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже изказвам мнение от собствен опит с добавка от този клас.Сипах добавката натопъл двигател и  карах около 30 мин и още толкова на място.Отделно ,че тези добавки могат да се карат и доста повече без какъвто и да е проблем.След като източих маслото,то беше доста мътно с равномерна консистенция.След като маслото изтина и реших да го присипя в една туба на дъното на тубата имаше буквално парцали,като ги разтриеш между пръстите стават на каша никакъв абразив или нещо с размер който да усетиш м/у пръстите си.Та мисълта ми е , че качествените добавки не им е идеята да са агресивни към нагара и да го отделят на парчета а именно да го разтварят.Но това само качествените продукти които не са на нафтена или керосинова основа.Има и доста материале за отваряне на мотор след ползване на добавки.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях против докато не видях каква гняс имам в двигателя :D Направих промивка с хубава добавка и сега нямам проблеми. А преди ме беше страх да не се отчупи някое парче и да задръсти маслената помпа :D 

 

Субаристите ползват и една друга добавка за накисване на цилиндрите, ако са спекли сегментите. Казва се Amsoil Powerfoam. Ползва се за изчистване на нагари. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях против докато не видях каква гняс имам в двигателя :D Направих промивка с хубава добавка и сега нямам проблеми. А преди ме беше страх да не се отчупи някое парче и да задръсти маслената помпа :D

 

Субаристите ползват и една друга добавка за накисване на цилиндрите, ако са спекли сегментите. Казва се Amsoil Powerfoam. Ползва се за изчистване на нагари. 

 

А коя е хубавата добавка? :) По принцип и аз съм против агресивните "разтворители". Цената ако определя качеството това LUBEGARD ENGINE FLUSH явно е черешката :)

Liqui Moly имат такава нежна добавка за промиване (300-500 км), пък аз съм им фен на LM.

Protec как ше ги коментирате? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е стара, но и колите не са първа младост. Лично аз смятам, че е полезно от време на време да се изпълнява тази процедура за промивка. Правил съм го 3 пъти на другата ми кола и въпреки 370 хил.си километра е в отлично здраве.

Някой от предлаганите съвременни добавки чистят коксовите натрупвания, което би могло да редуцира в някаква степен разхода на масло.

http://caralyze.bg/articles/za-ili-protiv-promivaneto-na-dvigatelia-pri-smiana-na-masloto

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвал съм един такъв продукт на Бардахал, струваше 20тина лева, на загряла кола се сипваше, оставя се да работи 10мин на място. После източихме всичко, но пишеше като препоръка и да се отвори картера, на дъното му се беше насъбрала таква гъста консистенция, нещо средно между грес и масло. Избягах и взех най евтиното 10-40 масло и го сипахме, колата поработи още 10мин на място и последва същата процедура, всичко от долу през картера което се виждаше светеше, отложи се още малко слуз в картера. Масления филтър се смени и след добавката и след маслото за промиване. Карах 10к км с новото хубаво масло и филтър, на следващата смяна отново отваряне на картера, никакви мизерии, всичко продължаваше да си свети, и никъде нямаше теч на масло около двигателя.

 

Да, твърдо За такова промиване.

Редактирано от dctR
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз бях против докато не видях каква гняс имам в двигателя :D Направих промивка с хубава добавка и сега нямам проблеми. А преди ме беше страх да не се отчупи някое парче и да задръсти маслената помпа :D

 

Субаристите ползват и една друга добавка за накисване на цилиндрите, ако са спекли сегментите. Казва се Amsoil Powerfoam. Ползва се за изчистване на нагари. 

 

А коя е хубавата добавка? :) По принцип и аз съм против агресивните "разтворители". Цената ако определя качеството това LUBEGARD ENGINE FLUSH явно е черешката  :)

Liqui Moly имат такава нежна добавка за промиване (300-500 км), пък аз съм им фен на LM.

Protec как ше ги коментирате? :)

 

Не съм се интересувал много, някаква немска. Доверявам се на майстора, промивал беше и други коли с тази добавка и оплаквания не е имало. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,аз купих тази добавка /BGEPR/  http://www.subaruclubbg.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=17560&hilit=%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%B0%D0%B2%D0%BA%D0%B8   но все още не смея да промия мотора понеже не се знае какво е сипвано преди това.Някой има ли мнение относно добавката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия въпрос като колегата но за:

 

http://www.senax.bg/eshop/product/42/dobavka-za-promivane-na-dvigateli.html

 

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писа колега по-горе наистина е препоръчително промивката да е комбинирана със сваляне и почистване на картера. Когато сваляхме картера установих, че от пробката за източване не може да се източи маслото до край и остава около 100-150мл. на дъното. Така, че от старото масло с промивката винаги ще остава в новото, ако не се свали картера.

Отделно на картера има една ламарина, която се държи с около 6 болтчета и под нея се събира най-голямата мизерия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...