Jump to content
HondaExplorer

Счупен резонатор, драма ли е без него?

Recommended Posts

Здраейте колеги, при рутинен преглед на въздушния филтър забелязох че тръбите и цялата пластмасова кутия под тази на въздушния филтър се движи свободно в обема зад бронята. Резонаторът се беше  свлякъл и малко по-надолу. Последва сваляне на подкалника и изваждането му с което установих че някога е ударен отдолу като при това се е пукнал на няколко места а ушите с които се захваща към купето счупени. Въпросът е може ли да се кара без него като смуче директно от отвора на кутията на въздушния филтър отдолу? То ясно че може при положение че народът монтира спортни филтри без участие на подобни куфари но все пак какви може да са недостатъците? Към момента не отчитам особен шум, колата е доста тиха по принцип и едва ли се очаква това да окаже кой знае какво влияние. По отношение на разход, вървене, опасност да смуче по топъл въздух има ли основание да драматизирам и да търся втора ръка резонатор? За тези които не се сещат ето това визирам:

 

post-15617-0-12058400-1455455053_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем е, защото може да засмуче вода дори и през въздушния филтър и ще стане мазало

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам как ще засмуче вода, кутията на въздушния филтър е с отвор надолу, над отвора и под филтриращия елемент има доста обем. Откъде ще дойде толкова вода която да бъде засмукана? То по скоро от резонатора би засмукало ако не е дрениран и събира вода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем е, защото може да засмуче вода дори и през въздушния филтър и ще стане мазало

Как точно се случва това ;)

HondaExpolorer-колега,няма драма и да не я сложиш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега дали имаш някоя дино графика или логове от рънове със или без резонаторната кутия!Мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано след кратък тест днес, по-скоро усещам по-добър response  до 3000 оборота и повече реване малко преди витек и по време на витек режима. Погледнах кутията вътре през счупеното и се вижда нещо като решетка. Ако идеята на колегата Japanese fever e че създава един вид резонансно пълнене и компенсира дупки в кривата на въртящия момент при конкретни обороти за да се докаже % загуба както казва Драгича е добре да се види дино графика. Принципно вярвам на японеца за повечето неща които е турил, но ако има връзка единствено с минимално редуциране на шума от входящия въздух, ше ме прощава.

Редактирано от HondaExplorer
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е да я качиш на диното и да направите 3-4 ръна :plane::yes::rolleyes: ...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не напразно се казва резонатор.Освен по шуна при по-сериозно натискане на гаста друг негатив едва ли.По-скоро по-добър дебит на въздух.Колкото го позволява смукателния колектор и въздушния филтър.Ако няма по-по сериозен шум и не си педант и че трябва да няма никакви лиспи колата,не се занимавай.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

и не си педант и че трябва да няма никакви лиспи колата,не се занимавай.Поздрави.[/

quote]

Баш такъв педант съм и освен това направих отново нещото което най мразя, да задълбая в проблема и да отделя една камара часове в четене по въпроса днес. Та теорията вика че когато буталото се движи към долна мъртва точка при отворен дросел съответно увлича въздух чиято скорост нараства и в един момент хоп и клапаните затварят при което инерцията на въздушната вълна я кара да се блъска и отразява в обратна посока създавайки повишено налягане в зоната и съответно кофти турбуленция пречеща на входящите въздух и затрудняваща дебита. ПВЦ куфарът от своя страна посреща обратната вълна и я разтоварва а в определена честота отразява обратно тъй щото да съвпадне с фазата на входящия въздух и да се насложи върху него подобрявайки пълненето. Това беше теорията, а на практика усещам колата да върви по леко във всички режими в момента сякаш тоя куфар е бил пълен с пясък????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали е бил пукнат, т.е. резонатора ти не е бил резонатор, а куфар с пясък. Поне на теория.  :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На теория да, но и тя пропукана като него тъй като дори в това си състояние е продължил да оказва ефект. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,

Преди месец ми се наложи пребоядисване на предната броня и намерих същата, дори по -красива картинка. Не съм се замислял и всичко излетя, че иначе сигурно е тупортяло по бронята отвътре.

Това което аз забелязвам - определено по-добра динамика във високите обороти, в ниските не бих споменал дали има разлика...

Откъм вода и зацапвания - минаха и големите снегове и киши, не съм се съобразявал с нищо и преди няколко дни отварях да си сменя филтъра и нямаше никакви следи от изцапване или каквото и да е. Ако на колата липсва подкалникът, може би ще е друг резултата...

За звукът, в купето не се усеща никаква разлика, но отвън определено става "по-крещяща". Точно както си правят спортните филтри. Не е никак дразнещо според мен, а и не го бях забелязал докато не ми казаха приятели. Главно се усеща когато влезе във витек-ът.

Не мисля че би имало някакъв минус, особено ако самата резонаторна кутия е била пукната.

Иначе с удоволствие може да направим няколко рън-а на дино, даже може да сменим и една две свещи и да проверим резултата :))

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се вживявате с тия кутии ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много се вживявате с тия кутии ;)

 

По тая логика и много се вживявате с тия двигатели... Нищо в тия двигателни отсеци не е сложено случайно (освен ако не е допълнителна обтяжна ролка с дълъг ремък   :tooth:  ). Ако имате повече познания по тази материя, то тогава можете спокойно да игнорирате инженерите на Хонда, в противен случай...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво да кажа, издържах точно една седмица без резонатор и в края на краищата си купих. Тази кола я купих главно заради комфорта, който предлага и нещо не ме кефеше звукът, особено бръмче-пърпоренето при около 4000 и нагоре обороти. Другото което забелязах е че на моменти витекът не е толкова силно изразен, тъй като непосредствено преди включването му вече се е създала някаква кофти турбуленция. На моменти дори започвах да наблюдавам оборотомера от 4000 оборота за да видя какво се случва и при 4300 където обикновено започва приятния витек звук се получаваше рязко пропадане на оборотите, което не мога да си обясня. Вероятно по дълбокото отваряне на клапаните засилва още повече турбуленцията и липсата на резонатора е по отчетлива. Изчетох и близо 17 страници в чужд форум за Сивик 8 където си правят експерименти с махането на резонатора и общо взето накрая всички смятат че по скоро ефектът е лош както и витек режимът станал по неосезаем. Според други, при отстраняването му се променя кривата на мощността и дори преди кикването на витека имаме повече мощност та затова задействането му не е толкова осезателно. Моят избор все пак беше да се придържам към стоковия формат тъй като усещам движението във всички режими по гъвкаво и "мазно".

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Някой да продава въпросния резонатор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре и аз смятам да махна резонатора на моята (6-та вти), понеже сложих панелен К и Н. Някой може ли да ме посъветва нещо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 15.08.2018 г. at 15:11, haspel4o написа:

Здравейте. Някой да продава въпросния резонатор?

Ни вопъл,ни стон...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, haspel4o написа:

Ни вопъл,ни стон...

Здрасти колега,

има доста обяви за автомобили на части но и аз карам без него. Няма проблеми при дъжд и тн.

Примерно:

https://www.cars.bg/offer/c1020714

Редактирано от bobchoo
Добавяне на линк

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имам две кутии звънни ми на 0876891803 да се уговорим

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, bobchoo написа:

Здрасти колега,

има доста обяви за автомобили на части но и аз карам без него. Няма проблеми при дъжд и тн.

Примерно:

https://www.cars.bg/offer/c1020714

Звънях им .Подават я кутията като за нова...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Звънях им .Подават я кутията като за нова...
На Chouk_g обади ли се?

Изпратено от моят Lenovo K53a48 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих. Благодарности на колегата Иван Иванов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...