Относно ламбда сондата:
Относително добра представа за работата на ламбда сондата може да придобиеш като провериш показанията й при напълно загрял двигател и около 2000 оборота/мин. на мотора. Не зная възможностите на уредчето ти, но обикновено измерването се прави с осцилоскоп.
Ето едно много добро клипче - тестов автомобил Honda Civic 1997 г. (САЩ): КЛИК
Човекът, направил клипа, си разбира от работата. Аз лично съм му фен и доста съм научил от клиповете му.
Принципно, амлитудата на сигнала е между 0.2V (min) и 0,85V (max), а честотата на сигнала е между 1 и 5 Hz. (при 2000rpm).
Това са данни от моя мотор (D15z8) в напълно загрято състояние и 2000 оборота/мин.
В долната част на снимката може да видиш стойностите на напрежението - min = 0,25V, max. = 0.92V, средна стойност = 0.61V, както и честотата (около 2.7 Hz).
Относно инжекторите:
Пак с осцилоскоп може да провериш състоянието и функционирането им.
Моят мотор, инжектор на първи цилиндър:
Вижда се, че инжекторът получава пълното напрежение (около 12.4V), докато не бъде задействан от ЕКУ-то. Послед има пад до 0V, което показва липса на проблеми с масата. Следва прекъсване на масата на инжектора от ЕКУ-то, при което колапсът на магнитното поле в намотката на инжектора генерира пик до около 75V, който показва, че няма проблем със съпротивлението на инжектора (иначе пикът щеше да бъде по-малък). След това имаме пад на напрежението и малко преди да се стигне до напреженението от 12.4V се вижда една малка гърбичка - която съответства на механичното затваряне на иглата на инжектора, което предполага доброто му механично функциониране.
По същия начин може да наблюдаваш работата на първичната намотка на бобината на запалването и да оцениш състоянието й.
Ето я моята, измерена с ампер клещи към осцилоскопа:
Ако имаш вертикална част в началото на работа на бобината, а не възходяща полегата линия, каквато се вижда на графиката, в бобината има пробив.
Важно!
Горното са просто диагносични процеси, които следва да установят или да насочат към "очевидни" проблеми в компонентите, но не винаги са 100% диагноза за разрешаване на неизправността, тъй като обикновено зависят (са свързани) с работата на много други компоненти на двигателя и електрониката.