Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 29.07.2018 in all areas
-
4 точкиИзчисленията можеш да си направиш сам. 1. Намира се хоризонтална площадка с вертикална стена. 2. Автомобилът се позиционира на разстояние L не по-малко от 5m от стената. 3. Измерват се разстоянията L, А и H (спрямо центъра на фара). 4. По формулата се изчислява h. 5. Върху вертикалната стена с тъмна боя или въглен се разчертават реперите така, както е дaдено на фигурата. 6. Включват се фаровете на къси светлини. 7. С помоща на регулировъчните винтове на всеки един от фаровете граничната линия между светлото и тъмното петно на фаровете трябва да съвпадне с така начертаните репери.
-
3 точкиВсеки търговец в Алиекспрес си има магазин и в Ибей и в Амазон. Единствена гаранция за оригинална част можеш да получиш от Хонда,Така ,че не се смей на колегата.Ти си за смях...
-
1 точкаЗа времето на ТО на моята Honda Civic 1.6 i-DTEC 9.ген (Euro 5) получих заместващ автомобил Honda Civic 1.6 i-DTEC Elegance (Euro 6d-temp) с обявена продажна цена от 21.490 EUR. В следващия текст ще намерите само лични впечатления и сравнения с моя актуален автомобил. Нарочно сега си избрах Civic 10 с 1.6 i-DTEC, защото предишния път получи х Civic с 1.0 3-cylinder VTEC Turbo, a следващия път се надявам да е наличен Civic 1.6 i-DTEC с 9-степенен ZF автомат. Веднъж карал, макар и само за 4-5 часа и около 100км Civic 10, и вече прочел доста информация за автомобила реших да го пробвам в реални мои еждневни пътувания. Сядайки в автомобила е лесно да се установи, че мястото за водача е увеличено спрямо Civic 9. Може да е с малко, но усещането за простор е налице. Особено ми хареса възможността да по-свободно движение на краката около педалите по време на круизване при включен темпомат. Ясно си личи новата платформа на автомобила. С появата на тъч скрийн и друго управление на климатроника в средната конзола автоматично са изчезнали известно количество бутони, което също добавя удобство при управление на информацията и боравене с настройките. От друга страна по-тясната седалка в седалищната част и увеличението на бутоните по волана предизвикаха дискомфорт у мен. Особено преместването/добавянето на бутоните за управление на силата на звука на аудиото. За краткото време, за което седнах на дясната и задните седалки се усещаше същото чувство на простор. По време на шофиране усетих и по-меко поведение на окачването, по-добри спирачки и по-добро управление в завои. Определено Civic 10 е по-добър от Civic 9 и Golf 7 1.6TDI в тези категории. Още с потеглянето при включен климатик и ЕКО-режим обаче се усети малка разлика в настройките на 1.6 i-DTEC (Euro 6d-temp) и 1.6 i-DTEC (Euro 5). Новия двигател е с една идея по-динамично настроен. Доускорението от 80 до 100 км/ч при включен темпомат и без механично подаване на газ е много по-бързо в сравнение със "стария" двигател. Софтуера за управление е много по-различен от този на моя автомобил. Препоръките за превключване на скорост нагоре/надолу са с 5-10км/ч повишени. При намаляване на скоростта от 100км/ч до 70км/ч с включен темпомат (задържане на бутона "Set -") се активират спирачките. Точно това не ми харесваше до сега при VAG, а се оказа че и Хонда са го внедрили (при новия Авенсис все още го няма). Друга "неприятна изненада" за мен бе наличието на ACC, което не можах да изключа - т.е. включвайки темпомата, автоматично получавам ACC и LKAS. Това води до ненужно намаляване на скоростта при предприемане на изпреварване на трактори и други бавно движещи се МПС, което означаваше, че трябва да изключа темпомата докато не приключа с маневрата и после отново да го активирам. Още нещо, което адски много ме дразни в служебните и автомобилите под наем. Още едно нововъведение ме накара да се подразня - подканянето за поставяне на ръцете на 10:10 на волана. Едно вибриране във волана и поява на иконка на информационния дисплей. По принцип обичам да си държа ръцете в долната част на волана (8:20 или дори непосредствено от двете страни на основата на "Т"-то), като по този начин двата ми лакътя са удобно подпрени и не "висят" във въздуха. Разбирам автопроизводителите, че искат да продават автомобили на хора, които не могат да шофират, но всички тези екстри, които "подпомагат" (според мен - пречат) на водача ми идват малко в повече. По-големия автомобил с по-добра динамика се отразяват и на разхода на гориво. Това са трите постигнати от мен разхода за трите маршрута: Най-долу - от дилъра до вкъщи, за сравнение на следващия ден моя автомобил показа 3.9л/100км; В средата - от вкъщи до работа, предишния ден моя автомобил показа 4.0л/100км Най-горе - от работа до дилъра, предишния ден моя автомобил показа 4.0л/100км; vs Въпреки, че в един каталог не намерих разлика в предавателните числа на скоростните кутии, то на Civic 10 му "трябват" само 1700об./мин, за да се движи със 100км/ч, а на Civic 9 - около 1820об./мин. Също така разликата между реална (ГПС) и показана скорост е по-малка в полза на Civic 10: до 70км/ч отклонението е 2-3км/ч, а на 100км/ч - 4км/ч. Също така управлението на ЕГР е сякаш променено. При моя Сивик той почти никога не отваря при 100км/ч, а при тестовия - подскача от време на време. Имам две прави отсечки, които при почти никаквото движение в нарочно избрания ранен час (какво ли не прави човек в името на един тест), по които мога да наблюдавам редица данни през Torque Pro. С интерес ще изчакам появата на 1.6 i-DTEC с 9-степенен ZF автомат и ако управляващите в Германия и ЕС не измислят някоя глупост с дизеловите автомобили, то може би след 2-3г ще премина на 10ген. В заключение малко снимки на тестовия автомобил:
-
1 точкаТук ще пусна темата за правилния реглаж на фаровете,или по-точно как да си настроим светлинния сноп така че да свети правилно без да заслепяваме другите или да броим врабчетата по дърветатат нощно време. Темата е на колегите от Фиат форума, с една две мои снимки за нагледен пример . Сваляте ли прилепи? или ви присветкат, а карате на къси? Вероятно фаровете ви не са регулирани, особено ако ви се струва и тъмен пътят... "Фаровете ще работят така, както е предвидено, само ако са насочени правилно. Неправилно насочените фарове са опасни, неефективни и в някои страни - незаконни. Следните процедури ще ви осигурят правилно насочване на предните светлини, за максимално добра видимост без да има непозволен и опасен блясък. Бъдете сигурни че използвате точно процедурата за вашия тип фарове и модел автомобил. Ако нямате подвижно устройство, може да настроите светлините на екран. E-code-фаровете (европейските фарове) могат да се настройват с гледане на светлинния сноп. За да стане това точно, колата трябва да е с поне наполовина пълен резервоар, тежест в багажника, равна на най-често срещаната (за някои това е пълен багажник, за други - съвсем празен, за трети - някъде по средата), тежест на мястото на водача, равна на теглото на този който шофира най-често. В студено състояние гумите трябва да са напомпани точно толкова колкто е според изискването за автомобила. Раздрусайте колата здраво от всички страни, за да се осигури окачването да застане в нормално положение. Намерете място което има вертикална стена и поне 11-12 метра РАВНА земя. Сега стената трябва да се разчертае. Измерете точно 7.5 метра от стената назад и маркирайте на земята (Ако стената не е подходяща за обезобразяване, препоръчително е използването на лепенки тип "тиксо" или изолирбанд с цвят контрастен на цвета на стената). Изравнете предницата на колата с маркираното на земята. Сега придвижете колата право напред плътно до стената, с изправен волан, и без никакво въртене (най-малкото въртене на волана може да даде отклонение с няколко метра в светлинния сноп). Отбележете с някакъв знак (залепване на лепенка) на стената средата на колата. След това точно пред оста на фара отбележете с някакъв знак в/у стената например буква "C" или хиксче. Това се прави за всеки фар - за мъгла, дълъг, и къс ако са поотделно и само за къс, ако са заедно. Оста обикновено е отбелязана на стъклото на фара с точка, кръстче, кръгче, лого на марка, или ако не е отбелязана - то тя е точно пред крушката. Сега върнете колата право назад със същия волан, дотолкова доколкото стъклата на фара се изравнят вертикално с белега на земята (на 7.5 метра). Сега на стената се прави и останалото разчертаване - продължава се централния белег с вертикална линия надолу поне 15-20 см. Белезите за осите (C-тата) се свързват с хоризонтална линия , която ще наричаме Н-Н (същото за фаровете за мъгла). Сега от всеки белег С се прави белег надолу според таблицата - ако височината на оста на фара е до 80 см от земята, белегът трябва да е точно на 76 милиметра. Ако е от 80 см до 1 метър, белегът трябва да е на 102 милиметра, ако е повече от метър - 114 милиметра. Новите белези се свързват с хоризонтална линия която ще наричаме В-В. Сега през всички точки - центъра, С-точките, белезите под тях, се чертаят вертикални линии, за по-лесно виждане от 7.5 метра, по време на регулирането. Ако разчертаването е правилно, на екрана трябва да има чертеж като този долу, първия. Сега имаме отправна точка за регулиране, но само ако колата е равна И земята е равна И екранът е вертикален. Вертикално насочване (светлините трябва да са включени, особено късите ) Късият светлинен сноп има ясно видимо специфично прекъсване. Под това прекъсване е ярко светло, а над него - относително е тъмно. С помощта на винтчета или там каквито врътки има за настройка на фара, това прекъсване се слага така че да е точно в/у линията В-В. Това се прави и за двата фара. За европейските фарове това прекъсване се намира на върха на лявата половина на светлинния сноп. Хоризонтално насочване Следните инструкции са валидни само за европейските фарове, за някои видове фарове изобщо е невъзможно да се настройват хоризонтално поради някакви американски разбирания. Европейските фарове имат "чупка" или "лакът" на върха в центъра на светлинния сноп, откъдето специфичното прекъсване "тръгва" нагоре и надясно, гледано на екрана. Насочете фарът така, че чупката да легне на вертикалната линия която минава през съответната С точка. Максимално допустимото отклонение е +/- 5 см. Например леко отклонение вляво - 25 милиметра - води до увеличаване на светлото разстояние надолу по пътя. Отклонение по-голямо от допустимото води до заслепяване на насрещно идващия трафик и в някои страни е подсъдно. При правилно насочени фарове, на екрана се вижда нещо подобно като на втората картинка долу. След като са настроени късите светлини, не се опитвайте да насочите дългите, ако фаровете са комбинирани. Те сами ще си дойдат. Всяка намеса в/у дългите, се отразява веднага на късите. Ако късите са добре, а дългите високо, или обратно, значи фаровете ви са със кофти дизайн... Регулиране на дългите за 4-фарови системи: При правилно разчертан екран, и отбелязани С-точки на дългите фарове, те се настройват така, че в/у точката С за съответния фар да пада максималния интензитет на светлинния сноп, или с други думи там където е най-ярко. При операцията бъдете сиггурни че регулирате един фар само, докато не го регулирате напълно. Най-доброто решение е да се изключи кабела на този фар с който не се работи. Също така задължително да се изключи кабела или скрие с нещо светлината на дългия комбиниран фар, когато се настройва дългият до него. Настройка на светлините за мъгла На екрана трябва да има разчертани С-точки, и линия В-В, както беше за късите светлини, само че числата са по-различни: За фаровете за мъгла, числата са както следва - ако фарът е до 46 см от земята - белегът трябва да е на 38 милиметра под С-точката. При височина от 47 до 71 см - 76 милиметра, при височина над 71 см - 102 милиметра. Белезите, както вече знаем се свързват с линия В-В. Тъй като светлинния сноп не е петно, а дълга отляво надясно, и сравнително тясна отгоре надолу ивица, настройката е само вертикална. Ако все пак имате винтче и за хоризонтална настройка, насочете фара за мъгла право напред "на око" да не е много вляво или много вдясно. Вертикално се регулира така, че специфичното прекъсване да пада на В-В линията. Само трябва да се внимава да не се сбъркат двете В-В линии - тази на късите и тази на мъгливите фарове. " H - H - хоризонтална линия, съединяваща проекцията на центровете на фаровете C - проекция на центровете на фаровете B - точка на определено разстояние под C, изчислено според по-долните постове B - B линия свързваща точките, в които светлината се чупи и "тръгва нагоре" Надявам се модераторите няма да изтрият темата,тъй като не открих подобна във форума и мисля,че ще полезна на доста колеги.
-
1 точкаТакива кабели каквито имат предвид газаджиите НЯМА. Бобините не ги пипай засега. Свещи на 40 000 таман за смяна, освен ако не са иридиеви. Настройка на газовата най-вероятно трябва и реглаж на клапани ако не е правен. Какво са прегледали на газовата не знам. На празен ход добре ли работи? Придърпването при определени обороти ли го прави? Жълтата лампа светвала ли е?
-
1 точкаНе разбирам ,какво се опитвате да смените.Тея кабели към бобините са от инсталацията .
-
1 точкаКолега, каза че на втория баланс са добавени 50гр. по спомен, това е доста за втори баланс, или материала на гумата е кофти, или джантата е крива, има вариант и да са объркали посоката. Ако от карето усещаш толкова много вибрации, то ще е леж, а от раз не става това. Провери тампоните на ДВГ и скоростите, при ниски обороти има повече вибрации, за всеки случай. Но ако случайно е каре, не взимай друго освен оригинално, и то взимай цялата полуоска. Маслото не й е проблем на колата, не е дефект. Актуаторите също не са проблем, просто съхранението и поддръжката са важни. Не се фрустрирай, изчакай да ти мине и тогава мисли какво искаш да правиш.
-
1 точкаДа, и в ибей е пълно с търговци с адрес в Лондон, но с китайски или арабски имена. Като поръчаш, в 50% от случаите стоката идва от Китай. Най-лесно се познават като видиш free shipping или твърде евтин shipping на търговец от UK. Сега се сетих за една наивна грешка, която допуснах преди десетина години. Поръчах си фарове от ибей от UK. Търговецът си беше наред, и фаровете бяха оригинални, само че за кола с десен волан. Известно време се чудих защо хората ми присветват с фаровете. Сега като се замисля, търговецът трябваше да ме предупреди за това, но не го направи. Най-малкото трябваше да го отбележи в обявата. Но за англичаните друго освен тяхното няма на света.
-
1 точка
-
1 точкаhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=194971 Това е линка с описанието на колегите от Фиат форума,аз се водих по него.Написано изглежда малко сложно но в действителност не е.
-
1 точкаАми може ще видим на есен. Ама определено ще ми е 1ва и последна хонда. Много здрави пък с маслото проблеми нормално имала, с каретата, с актуаторите, с ръждата, не върви, вса модоли. Ми то кво здраво има у нея не знам! Да нв говорим за комфорта и лака на боята.
-
1 точкаЗдравейте Чавдар, Нов съм във форума и ще поръчвам за пръв път. Бих желал една туба от 4л. от това масло: https://www.ato24.de/en/petro-canada-supreme-synthetic-5w-30.html 25.96 х 1.9675 - 5% = 49лв. Поправете ме, ако греша нещо. Ако не е проблем, парите ще ви дам лично, работя близо до вас и ще ми е удобно да мина (след предварителна уговорка, разбира се). Благодаря и поздрави.
-
1 точкаАз имам идея какво е.. Въпреки че съм с бензин имах точно този проблем.. ама 1 към 1.. Оказаха се жилата, които предават движението на лоста към скоростната кутия (както е споменал колегата Tokio). Или по-точно жилото му се беше измъкнала кербовката от страна на скоростната кутия.. И когато се опиташ да включиш 2-ра, 4-та и т.н. то се извива по неестествен начин вместо да предаде движението.. Като цяло един да ръчка скоростите, а друг да гледа жилата (там където се закачат към скоростите).. И ясно ще се види проблема..
-
1 точка
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00