Колега, доста крайно изказване и много подвеждащо. То понеже да караш с дългите на 25-30 % е най-законното нещо на света... Изглежда, че не си се интересувал подробно от изискванията за да говориш така, затова ще ти разкажа малко, а също и за да е от полза на другите.
Ако някой държи да е законен, най-малкото което трябва да направи, е да използва осветително тяло с маркировка "RL 00", което да е одобрено за използване в Европа, което пък се обозначава с маркировка буква "Е", номер на страната, издала одобрението, и това цялото - оградено в кръг, изписано с определен шрифт. Няма такова нещо като "Е4 сертификат". Това значи, че не е задължително да е Е4, а може да е Е1, Е2, и още много други. Понеже фарът на този модел кола не е маркиран с "RL 00", то нито една светлина по него не отговаря на изискванията за дневни светлини. Освен съответните маркировки за дневни светлини, тези допълнителни тела трябва да са монтирани по определени изисквания за височина, странични отстояния от външните ръбове на колата, отстояние едно от друго и да са насочени в определена посока. Също така, трябва да имат точно определено свързване към електрическата инсталация на колата. Не може просто така да си сложиш някакви светлинки, на които китаецът е сложил Е4 в кръгче, и да си мислиш, че всичко е наред. За капак - трябва светлините, предвидени за движение през деня, да са най-малко на 4 см от мигачите или ако са на по-малко - задължително да гаснат. Почти сигурен съм, че мигачът на Акорд 7 е на по-малко от 4 см от рефлектора за дълга светлина. Накрая - трябва да преминеш и през пункт за одобрение на светлините. Горе долу така си "законен".
Колкото до мощността на габаритите - пак въпросните изисквания за дневни светлини поставят минимално изискване за светлина от 400 лумена и максимално от 700. Тя трябва да е разпределена по определен начин напред, а не просто да се вижда, че свети. В този ред на мисли, най-новите модели светодиоди имат светлинен добив от около 150-160 лумена на ват, и то при управление с ШИМ-контролер с висока честота, монтирани на охлаждащи подложки. Масово използваните светодиоди са с добив 100-120 лумена на ват. Да приемем, че са 150 за нашата тема. Това значи, че за да постигнеш 450 лумена, токът във веригата трябва да е поне 250 милиампера, и това е само за светодиодите. Отделно част от мощността се отделя в токоограничаващи резистори, където може да достигне и над 50% загуби. Но да приемем, че са 20%, това са още 50 мА. Общо за едно тяло това прави 300 милиампера. Лампичките на Филипс и Осрам са маркирани като 0.5 или 1 ват (ток през тях - 40-80 милиампера). Т.е. дори и при идеални условия, добивът от тях е не повече от 150 лумена.
От тук мисля, че всеки може да направи извод доколко може да се кара с такива лампи само на габаритите, от които едва-едва се добива 1/3 от необходимата яркост на светлината. За момента не знам дали трябва да се радваме или да псуваме по КАТ, че не прилагат контрол върху това нещо, защото всяка втора кола е с какви ли не измишльотини по предницата, само и само да симулират някаква светлина напред. Така че на практика всеки е свободен да си слага каквото си иска по колата.
Всичко, написано по-горе, както и повече информация:
https://rta.government.bg/images/Image/n_uredba/tipovo-odobrqvane/mno/pravilo048.pdf - Правило 48 на ИКЕ към ООН