Jump to content
JoroHondata

Подгряване на двигател през зимата

Recommended Posts

Здравейте колегиНе можах да намеря подобна тема, и затова реших да попитам всички:До каква температура на двигателя е редно и нормално да го загряваме, преди да тръгнем с колата през зимата (температурите сутрин са около 5-10 градуса и ще падат още) ?Интересно ми е дали някой от нас спазва това правило ?Аз изчаквам до достигане на 40-50 градуса на двигателя, и обороти под 1000 съответно- това става за около 5 мин.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паля. Изчаквам 15-20 секунди и тръгвам. Докато стрелката за температурата на охл. течност не стигне до средата (където нормално седи) не вдигам повече от 2000-2500 оборота. Карам си така още 2-3 км. и след това в според зависи от настроението. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

палиш и караш, щадиш я докато е студена и това е, няма смисьл да изчакваш!има доста спорове по тоя вьпрос но везните клонят кьм варианта да не се изчаква дьлго

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът ти е много добър. Чувал съм десетки мнения по въпроса и до ден днешен не мога да си дам точен отговор на него. Все пак според мен, е необходимо колата да загрее до работна температура, преди да се потегли на път. Така както човек като се събуди...не започва да тича към работа веднага...нали?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от дизела съм свикнал да изчаквам и бензинът да позагрее , ако не му помага поне няма да му навредиа и зимата докато си изтържа леда от стъклата минават 5 мин

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На времето четох точно по този въпрос статия в пресата(не българката разбирасе)и там хората казаха че точно това било слабота място на хондите.В страните с по студен климат колите дефектирали по често точно поради тази причина,или по просто казано палиш и тръгваш,което оказволо се било пагубно за хонда на пример.От хонда до колкото знам взеха мерки по въпроса.Аз специално изчаквам да почне парното усезателно да духа топло ,минавам на гас,и гас напедала че тя колата налие за това човек дая гази

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен на бензиновия двигател му е необходимо да поработи една, две минути и е готов за тръгване, не за настъпване, пък и зимата, аз не тръгвам преди да си изчистя стъклата/ държа си колата навън/ като естествено я паля предварително и сигурно прави поне 3 -4 минути да работи. Мисля че за дизеловите автомобили е по-важно да загреят преди потегляне. Въпреки по-горните ми думи и аз въпреки десет годишния ми стаж не знам къде точно е истината, защото в последно време доста се пропагандира икономията на гориво/майка обикновенно на мизерията/ палиш и тръгваш, което според мен не е особено полезно,!Друго което мога да споделя от личен опит: Когато антифриза е с по-ниска температура на замръзване/моят е за -45 градуса по целзий зимата / двигателя доста по-бързо достига работна температура, може би с около една трета по-бързо отколкото ако да кажем е за -25 градуса, но това важи само за зимата, защото през лятото това кара перката за охлаждане доста бързо и често да се включва...Дано съм бил полезен ;) за темата де ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Това за антифриза е така защото той има по-малък коефициент на топлопренасяне или с думи прости единица обем антифриз пренася по-малко топлина от същата единица обем вода. А в концентрата за -45 градуса има приблизително два пъти по-малко количество вода от този който е за -25 градуса от тук идва и тази разлика!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали и колко е пагубно да тръгваш със студен ДВГ ама познавам един сладур дето като я запали и тръгне изминава 100-тина метра кротко и после ПОЗНАИТЕ следващият 1 километар кво става със стрелката за температурата ;) 4g е колицата 1.6 моторче мисля че е 1990г и е в БГ от 1993-4 някъде и не е случвала на стопанин от както е в бг!!! Този авер я има от 6год и тормоза е системен! Е НЕ ИСКА ДА УМРЕ ТАЯ КОЛА! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хъм, да чакам да загрее ли? ами за този проблем със загряването кмета на софия има следното решение - задръствания ;) Сега към това, аз какво правя по този въпрос: ами сутрин я паля и докато си сложа колана, включа светлините и измисля от къде да изляза от паркинга при положение, че са ме затворили от няколко страни, минават около половин до 2 мин. След това изминавам 500 м и влизам в адското задръстване от което до като стигна до първия светофар (700 м права) минават около 10 - 20 мин и тя си е доволно загряла за това време. Така че поне за мен този проблем не съществува ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

последно съм чел че от 90-те насам, 15-20сек са достатъчни, просто до достигане на нормална температура не е добре да се ръчка.Ами те модерните дизели на место НЕ МОГАТ да загреят

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен е нужно само двигателя да се омаже с масло и колата е готова за потегляне.Но не и да се ръчка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логически погледнато трябва да се изчака малко- поне 2-3 минути зимата, лятото може от 1/2 до 1 минута, тъй като смазващата функция на маслото е най-голяма при работна температура от около 90 градуса. Когато включим на скорост и потеглим двигателя понася много голямо съпротивление преодолявайки тежеста на колата, която е над тон, докато на празен ход само тежеста на буталата, така че ако триенето е голямо, както е при ниска температура може да си направите сметка каква е разликата в износването на двг. Естествено, че не е необходимо да се чака до достигане на работна температура, но ако искаме да си запазим двигателите по-дълго време, според мен трябва да се изчаква 2-3 до 5 минути при отрицателни температури, което е достатъчно температурата да се повиши до 40-50 градуса и вискозитета на маслото да стане достатъчен за нормалното понасяне на натоварването при потегляне на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мене хубаво да позагрее да влезе в работен режим. Аз лично като вляза паля после чакам малко да се разсъня слагам колан, фарове и тогава като колегата по горе се чудя от де да изляза след което карам леко до 2000 об/мин докато стрелката на температурата не стигне първата бяла скала и след това мога леко да я понастъпя. Докато позагрее хубаво след което ГАЗ. :lol:Иначе преди съм виждал един съсед зимата си палеше огън под картера на камиона за да подгрее но това е камион (малко :lol: )

Редактирано от atoma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера гледах един Форд дизел, човека си беше сложил реотан на алуминиевия картер, с кабел и щепсел, та да си подгрява маслото. Държи го в гараж, цяла вечер е включено и подържа температура. :lol: По люта самоделка от това не бях виждал, освен подгряването на антифриза на една жигула преди години, изкопирано от Сааб. Не е лошо като идея, ма си трябва гараж. Шкода имат ел. реотани в духалките на централната конзола, та докато ти загрее колата, да не мръзнеш. Едно време имаше една книжка - "Аз ремонтирам Лада", писана от двама немски инженери, които твърдяха, че двигателя най-добре загрява в движение, но и те препоръчваха при по-ниски температури да се потегля след 1 - 2мин. И не повече от 2500 об. до достигане на 50 - 60градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз защото я държа в гараж паля колата изчаквам я да поработи малко към 1-2 изкарвам я докато затворя гаража работи пак около 2 мин качвам се и я карам поне 3 км около 70-80km/h на 2500обр. и след това почвам да си я понастъпвам :lol:

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

палиш, чистиш, тръгваш, като се размърда стрелката над "нулата", може и да настъпваш :lol: лесно като 1-2-3което е малко гадно защото докато е студена в ниските определено дърпа повече :lol:

Редактирано от gin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е аз пък паля и веднага в лютеницата. Проблеми нямам (за сега)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми според мен не е нужно да се чака до 40 50 градуса просто палиш и я оставаш за около 1 2 мин да завърти водата качи масла (щото си е студ) и после си караш. То при цилиндрите бързо става жега нищо че на стрелката и е студено :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз какво правя:Паля, чакам 10 сек и изкарвам колата от гаража. Докато заключа гаража колата остава да си работи (около мин). После потеглям и карам около 100-200 м на първа предавка мах до 2000 об/мин. После си боцкам втора, трата .... като докато не стигне нормална работна температура не я юркам. Така по мои изчисления най-бързо се стига нормална работна температура.За дизелите знам, че най-добре наистина да поработи поне 2 мин на място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не 'МИСЛЯ' ами съм чел точно по този въпрос дискусия с Ники Лауда и той препоръчва 10,15-20 секунди след паленето да се потегля, тъй като колкото по-бързо загрее двг-то толкова по-добре! Така че палиш, тръгваш и караш в оптимално- обороти-въртящ момент, така че хем да не се щпори, хем да се маже добре. Т.е. около 2000-2600 оборота. На мен в София, градско, зимата ми загрява нормално за около 15-20 мин( да духа жега) или 10тина мин. да излезе от бялото/синьото. Ако чакаш, не се товари мотора, но много повече време работи на студено, което също е много лошо. Абе, карайте и не му мислете много, няма да се погребваме с тях, я!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз седя слагам колата, мисля си некви неща, паля светлините, слагам радиото и тръгвам. Така и така карам до 2000 оборота и наистина за 200 метра е почти загряла. До колкото ми е известно най-лошо е да се ръчка докато е студена, защото от температурната амплитуда може да се сцепи нещо - я глава, я блок, я буталце или каквото и да е. Затова докато загрее по-лекичко и после ръчка. Но!Бате Емо беше писал в една тема, че колата върви най-много като е студена, и логично де, таа беше писал, че я е ръчкал в студеното. Ма кой знае. Аз не си правя експерименти, а и не съм много много по ръчканиците на незагряла кола :)И за да обобщя - 2-3мин. седя да позагрее на място, след това тръгвам бавничко и я оставям постепенно да си стопли сърцето. Като за тази цел бутвам плъзгача на парното в студена позиция за да загрее по-бързо, 5мин. без топлина не са фатални.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....... Абе, карайте и не му мислете много, няма да се погребваме с тях, я!!!

Евала най-накрая да чуя такова мнение.... и аз точно това правя гледам само да не я вкарвам в червеното....тя ако е решила да се чупи ще се чупи и когато е загряла....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз седя слагам колата, мисля си некви неща, паля светлините, слагам радиото и тръгвам. Така и така карам до 2000 оборота и наистина за 200 метра е почти загряла. До колкото ми е известно най-лошо е да се ръчка докато е студена, защото от температурната амплитуда може да се сцепи нещо - я глава, я блок, я буталце или каквото и да е. Затова докато загрее по-лекичко и после ръчка. Но!Бате Емо беше писал в една тема, че колата върви най-много като е студена, и логично де, таа беше писал, че я е ръчкал в студеното. Ма кой знае. Аз не си правя експерименти, а и не съм много много по ръчканиците на незагряла кола :DИ за да обобщя - 2-3мин. седя да позагрее на място, след това тръгвам бавничко и я оставям постепенно да си стопли сърцето. Като за тази цел бутвам плъзгача на парното в студена позиция за да загрее по-бързо, 5мин. без топлина не са фатални.

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колко от вас, след като завъртят ключа на контакт изчакват да изгасне зелената лампичка ;), преди да запалят? Забелязал съм, че малко хора чакат, ами направо си палят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз зелена нямам, ама имам check engine лампичка, която стои светнала докато не подкачи бензиновата помпа. Затова винаги чакам, 2 секунди не са фатални.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък едно време като имах кола, (спомени, спомени..) зимата, ако има за чистене по-добре за нея, паля я, слагам панела, звука на мах, чистя я, клатя се във ритъм, после се качвам, 1ва, газ до ламарината, дърпам ръчната и се кефя. Ако е изчистена от преди това тежко и горко, влизам, паля, звикъ па на мах, 1ва, газ до ламарината, ръчната догоре и докъде изкара... оборотомер съм нямал, прекъсвач също, така че поемаше колкото може. Аз ни зелено ни синьо ни розово съм нямал да ми светка, директ както и го мушна и я врътках ... И все пак наиситна ли е нужна една такава тема, наистина няма да се пенсионираме с тези коли, идеята е просто малко да поработи за да загрее.

Редактирано от Animal

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...наистина няма да се пенсионираме с тези коли.

Няма нищо сигурно! ;) (шегувам се) Аз я чакам до стигане на оптималната температура. Не ми пречи, а и не е кола на бърза помощ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да се чака . По кофти е да загрява на място отколкото в движение.Разбира се , не пречи да си работи докато чистите снега .... поне после по-малко да се мръзне вътре в колата ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък едно време като имах кола, (спомени, спомени..) зимата, ако има за чистене по-добре за нея, паля я, слагам панела, звука на мах, чистя я, клатя се във ритъм, после се качвам, 1ва, газ до ламарината, дърпам ръчната и се кефя. Ако е изчистена от преди това тежко и горко, влизам, паля, звикъ па на мах, 1ва, газ до ламарината, ръчната догоре и докъде изкара... оборотомер съм нямал, прекъсвач също, така че поемаше колкото може. Аз ни зелено ни синьо ни розово съм нямал да ми светка, директ както и го мушна и я врътках ... И все пак наиситна ли е нужна една такава тема, наистина няма да се пенсионираме с тези коли, идеята е просто малко да поработи за да загрее.

;););) Вярно е .... така си беше . Д13ките са безсмъртни коли . Всично дето й бяхме правили беше нов въздушен филтър , регулиране на задните накладки и капут тунинг . И късаше наред . Редактирано от Rust

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е дискутирана всяка година по няколко пъти ;)Но нека повторя това което съм казвал и преди ... Маслото се развърта за не повече от 15 секунди и за тоя период всичко е омаслено ... минали са 200 цикъла на двигателя на празен ход и проблеми с мазането няма ... двигателя обаче в началото е малко стегнат, което за нашите коли на по 500 000 000 км не е проблем защото те така или иначе са се оЛабили ;) ... идва момента ссъ загряването на маслото, буталото и стената на цилиндъра + клапаните( те последни ) ... температурата в горивната камера е над 100 градуса и горе-долу равномерно разпределена - това кара буталото и цилиндър да си достигнат работната температура за не повече от 20 секунди ( тая температура не е 90 градуса ;) ) .. но водата още е студена и се намира точно от другата страна на бариерата, което създава един ефект - стената от едната страна е на -10 градуса , а от другата на 800+ ... което ако това беше една обикновенна тръба, би довело до страшни деформации ;) ... от тук идва и проблема със бързото загряване ... ричините за тоя случай са няколко:1. загряване на спряло - това е една от ситуациите в които най-много коли прегряват , което се случва заради слаба циркулация на водата и слаба вентилация на радиатора ... т.е. пиково загряване и то не равномерно 2. загряване от ръгане - ниски до средни обороти , но педала до доло - температурата в камерата се покачва много , но в общия случай ръгането е при ниски скорости и охлаждането рядко е добро зада се получи качествено разпределение ...3. високи обороти при двигателно спиране - загряването идва главно от триенето - неприятното е че триенето е повишено понеже двигателя е стегнат ...4. 2+3 ...и в четирите случая резултата е неприятен за колата , но и четирите са изтествани на хондовите двигатели многократно и двигателите стискат ;) Всъщност двигателя е наистина оптимално загрял много след-като стрелката достигне средата и това се усеща когато изкарате колата на дълъг път ... моето наблюдение е, че са нужни поне 40 минути за да се изглади работата на двигателя и изстиването след това става за много часове, а не както в нормалния случай за 20-30 минути ...според мем , както и някои колеги казаха - колата се пали , слага се колана , пускат се фаровете И !! се потегля както е описано в закона ;) бавно и спокойно без нерви и без щадене ... демек колеги - КАРАЙТЕ СИ КОЛИТЕ !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rust - я малко разясни ситуацията защо е по-кофти да загрява на място? Със сигурност е кофти да не е загряла и да се вкава във високи обороти, но за другото нещо ми бяга логиката? (освен раздвижване ходова част и скорости, което има значение ако я тормозиш непосредсвено след тръгване) Аз лично чакам по 5-6 мин. преди да тръгна (днес 10) но това е защото автомобила не е в гараж и чакам да се оправи "видимостта" (скреж, изпотявне и тн.)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един японец ми подшушна -> За да не хабиш бензин за вятъра, батенце ;)То е ясно , че е по-добре да не се ръчка . Знаем , че колата загрява по-бързо в движение , знаем и че по-добрия вариант за двг е да е студен по-малко време . Това е по пътя на логиката. Освен това в менюала си пише като я запалиш да не чакаш .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията, колегиВъпроса донякъде е и риторичен: двигателите са конструирани за работа при работна температура, която е около 90 градуса. Работата при други условия скъсява живота на двигателя (термичните напрежения предизвикват нещо като циклична умора в метала, но да не се впускам в подробности). За това най- предпочитаният метал за двигатели на този етап е алуминият- топлопроводността му е много по- висока спрямо стоманата.От друга страна стои въпроса кой колко търпение има да подгрява през зимата или не.Благодаря още веднъж за мнениятаПоздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...