Jump to content
djigata

Мазда 5 vs FR-V

Recommended Posts

дилемата е коя е по добрата като семеен автомобил както и превоз на багаж

 

не знам дизела на маздата 2,0 143кс. колко е надежден

 

като слабо място прочетох за амортисьорите на маздата

 

но ще се радвам на преки наблюдения м/у двата автомобила

 

благодаря предварително и весело посрещане на новата година

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизелът на Мазда е безкрайно по-зле от този на Хонда. Нямам преки наблюдения върху Mazda 5 и FR-V, но имам преки наблюдения върху Honda Accord 2004, коквато карах близо 6 години и Мазда 6 2005, каквато взех на баща ми преди 2 години и вече й навъртя 35 000км (караше и към Uber). Маздата има МНОГО проблеми с ръжда, Хондата никакви. Маздата има повече копчалъци и дребни екстрички, но са по-податливи към повреждане (проблеми с централно, проблеми с климатик) и има разни неща, където изглеждат неизпипани и дразнещи. При Хондата всичко просто някакси работи, без да го поставяш на въпрос.

 

За Хондата дизелът си струва ако е на доказани до 150 000км - след това започват да излизат разни скъпи консумативи за смяна. Бензиновите двигатели на Хонда са безупречни и евтини за поддръжка, разбира се ако не е съсипан от каране и неподдържан двигател). Ако решиш да е Мазда - гледай само бензин. Хондите са типично по-скъпи, с причина е.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мазда 5 е на платформа Форд Фокус, грубо казано. Нямам идея дали и двигателите имат нещо общо с Форд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мазда 5 е на платформа Форд Фокус, грубо казано. Нямам идея дали и двигателите имат нещо общо с Форд.

мисля че дизела е френски на пежо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мазда 5 е на платформа Форд Фокус, грубо казано. Нямам идея дали и двигателите имат нещо общо с Форд.

Имат общо с Форд, ама бензиновите мотори, които колегата Веселия във втора тема вече препоръчва, :)  явно баща му е случил на някоя единична читава бройка . :D

Дизела при Мазда 5 и 6 си е на 100% японски и точно пък при 143 коньовата версия проблемите  със скъпите консумативи излизат ако е с доказани 300 хиляди пробег,  да го кажем в стил Веселия .

Ако не ми вярва колегата, да започва да търси теми с проблеми за точно този дизел в мазда форума (има си регистрация там), пък аз ще му изкарам  от този форум, да видим кой ще открие повече . ;)

Хубаво е човек да пише из форумите, ама поне малко да се подготви преди това, защото точно така се появяват митовете .

 

За колегата Симо: френски на Пежо е само 1.6 дизела на Мазда 3 .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и едно уточнение от мен. Дизелът който си е изцяло на мазда е 2,0 143к.с. и наистина за него отзивите са доста добри, но се монтира на Мазда 6(незнам при 5цата как е)чак след фейслифта от 2006г. Другите два дизела 2,0 със 136 и 121 к.с. са си на отвсякъде мотора на форд който се вгражда в Мондео 2ра генерация от 2002г. и наистина за тези два мотора има изписано доста за тяхното качество. 1,4 и 1,6 дизелите които се слагат на мазда 2 и 3 са хди-тата на Пежо/Ситроен груп, а бензиновите двигатели нямат нищо общо с Форд и са изцяло японски и затова и са много по-предпочитани. Иначе по темата ФРВ-то според мен е за предпочитане но за него ще трябва да се бръкнеш доста по дълбоко, също така са сравнително редки и по трудно ще се намери читав екземпляр. Не знам как стои и въпроса и с намирането на едрогабаритни части, тъй като и по моргите ги няма много. А проблемите с ръждата при маздите  от тези години е известна на всички, просто гният страшно много, дори и карани в нормални метеорологични условия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за изказаните коментари

иначе като цяло бенз.мотор 2.0 трудно се намира но си заслужава търсенето

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и едно уточнение от мен. Дизелът който си е изцяло на мазда е 2,0 143к.с. и наистина за него отзивите са доста добри, но се монтира на Мазда 6(незнам при 5цата как е)чак след фейслифта от 2006г. Другите два дизела 2,0 със 136 и 121 к.с. са си на отвсякъде мотора на форд който се вгражда в Мондео 2ра генерация от 2002г.

Айде още един "силно подготвен" по темата .. :lol:

Мондео  след 2000 г. не са втора, а трета генерация, дизела им (Дураторк)  си прилича с Маздовите RF, колкото си приличат крокодил и северен елен . ;)

Даже и външна прилика нямат, за вътрешна да не говорим . :)

143 коня (RF7) си е усъвършенстван RF5 (136 к.с.), с леки промени в електрониката и дюзите и си е Маздов още от самото му създаване през 80-те години на миналия век като RF   или така наречения Компрекс, 97-ма г. става RF 3, след 2000 г. RF4, така наречените DITD . Никой от изброените мотори никога не е качван във Форд, още по малко, да има нещо общо с него .

Форд даже от създаването си до 2000 г. не са имали 2.0 дизелов мотор, имаха 1.8 и 2.3, но не и 2.0, първият им е Дураторка, чак на  3-та генерация Мондео .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Мондео трета генерация излиза чак през 2007г. Втора генерация се произвежда 2000-2006, първа 1993-2000г. Фейслифта от 1996г. не е нов модел. За моторите може и да си прав. :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти още генерациите не си научил на Мондео, аз съм седнал за двигатели да говоря с теб , започвам да се съмнявам и дали изобщо сме колеги . :)

http://auto.ru/cars/ford/mondeo/

 

Това което наричаш фейслифт си е втора генерация, фейс имат чак при трета  и при 4-та генерация .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маздата поне за мен е по-красива и отвън и отвътре, една идея и по-широка ми се види...Двигателя 143 коня си е идеален...Естествено вероятно ще е със заминал DPF ,което се решава с пари...

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може нещо лекичко да вметна - ако ще се сравнява Mazda 5  с някоя Honda,

 

то това би била по - скоро Stream, а не FR - V.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти още генерациите не си научил на Мондео, аз съм седнал за двигатели да говоря с теб , започвам да се съмнявам и дали изобщо сме колеги . :)

http://auto.ru/cars/ford/mondeo/

 

Това което наричаш фейслифт си е втора генерация, фейс имат чак при трета  и при 4-та генерация .

Колега, (надявам се не се обиждаш че те наричам така), работил съм близо три години за мото пфое и смея да твърдя че генерациите на Форд Мондео някак са ми познати, да не говрим че и баща ми кара известно време мондео 99г. което по всички каталози и технически архиви се води 1ва генерация. Братушките са добри в много неща, но този сайт който си постнал не е меродавен. Ето нещо и от мен

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo_%28first_generation%29

https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo_%28second_generation%29

и ако не вярваш много на уикипедия ето и официалния сайт на Форд по случай 20 гидишния юбилей на модела,

http://20anniversarymondeo.fordmedia.eu/enhanced.htm?showContent=pictures

и официалния newsletter на Форд за събитието, разпратен до клиентите в базата си данни

http://20anniversarymondeo.fordmedia.eu/documents/Mondeo20thAnniversary_EU.pdf

Спирам дотук че оспамихме темата на колегата излишно.

:beer: :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дилемата е коя е по добрата като семеен автомобил както и превоз на багаж

 

Аз също се колебаех между Mazda 5 и FR-V за семеен автомобил. Огледах и пробвах и двата модела, както и други 6+1 ванове. Само при Хондата имаш 6 места и свободен багажник, който е със съвсем прилични размери. При всички други, ако искаш повече седящи места, оставаш без багажник. Като при Mazda 5, на втория ред седалки трима души биха седнали трудно. Аз се спрях на FR-v 2,0 бензин (К20) и съм повече от доволен, вече половин година - прекрасен семеен автомобил. А и мечтата ми да карам Honda най-накрая се изпълни.

Успех с избора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз също съм много мераклия на 2,0 бензин но много трудно излизат читави модели с този двигател

онзи ден ходих да гледам едно фрв с 2,0 мотор обаче колата беше под всякаква критик счупено дясно огледало нямаше под-калник десен

имаше ръжда и не на последно място все си мислех че с този мотор колата трябва да е 16-цолови гуми или греша

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството дават като препоръчителни тези размери:

джанти: 16 x 6 1/2 JJ

гуми: 205/55R16 91V

 

За бензиновия двигател 2,0 пише, че може и 225/45/17, както и 195/65R15.

 

Иначе да, много трудно се намира в България К20. Аз се бях засилил към Германия, но за късмет се появи една внос от Швейцария в добро състояние и на приемлива цена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пролетно време пазара се засилва и се надявам да изскокне това което търся

истината е че на картинка всички са хубави обаче като ги погледнеш на живо ............ 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти последно каква кола реши, че искаш? То и фактора кеш също е от голямо значение. Там от където си купих един от джазовете(Швейцария) имаше поне 5-6 Ф-РВта. Все пак  са доста голям дилър на Хонда. Оказиона им е с над 200 коли. Хубавото е, че доста собственици си оставят там колите и можеш да я купиш от първа ръка, директно. По спомени имаше и едно двулитрово с ръчна кутия. Ако го има още, може и снимка да пробвам да ти дръпна. Но е хубаво да ми кажеш и какви пари ти се дават. Мои познати са през седмица там и може да помогнат, евентуално! Аз също ходя с тях, но много рядко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да използвам темата таман стана дума за ФРВ, абе тоя хондовия дизел нали беше много хубав еле след 2006 когато му оправят и веригата, що тук ми се струва че хвалите повече маздовия дизел? Питам си съвсем сериозно без да се заяждам щото ми се въртят едни такива мисли :) и още нещо филтъра за твърди частици доиде ли време някои да се научи да го маха като хората и хардуердно и софтуерно без да страда после някоя екстра по колата, и като цена колко излиза една такава манипулация, щото случайнои стана дума че при ХДИ на циторона махането е 300 лева само, и после нямало никви грижи, башка продаваш филтъра за 200. Цените ли са паднали или просто при цитрона е толкова евтино, последния ми спомен за хондовата цена на сивик 8 беше 800 лева и проблем с автопилота, днес 2 год по късно как седят нещата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

упс грешка  :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...