Jump to content
Veseliq

През колко време се сменя акумулатор на дизелов автомобил

Recommended Posts

Ясно е, че това колко живот има един акумулатор силно зависи от това дали колата е напълно изправна и няма утечки, дали се кара на къси разстояния, дали се пали често, дали се държи на топло и тн и тн. Но предполагам, че ако 5-10 човека кажат колко са им изкарали техните акумулатори, ще е лесно да видим средното. Повода да пускам темата е, че нещо не ми харесва колко бързо си отиват моите :) Питам хората с дизели, понеже дизеловите двигатели в автомобили Хонда са само два - 2.2 i-CTDi/i-DTEC и 2.0 TD (на новият 1.5 i-DTEC едва ли някой още е сменял акумулатор) и понеже дизелите имат доста по-висок пусков ток, се очаква акумулаторите да изкарват по-кратко.

 

Първият ми акумулатор в текущата Honda бе уж нов Bosch, но колата бе купена от автокъща, та не се знае какъв боклук са сложили. С ежедневно каране, включително на дълъг път и без утечки по колата, изкара тамън до лятото на 2012, когато започна да пада за 2 дни некаране и бе именно:

Bosch Silver 74AH - 2 години и 2 месеца

 

Вторият ми акумулатор в тази кола е Varta 77AH, не помня точния модел, но такъв от 200лв. Сложен 08.2012, преди два-три месеца трябваше да го зареждам 2 пъти от падане, но колата се кара напоследък по-рядко, понякога веднъж на седмица-две. Днес по обяд колата тотално не запали, даже не успях да я отключа. Не е карана от миналия уиикенд, когато ходих до Пловдив, та беше зареден. В момента няма работещи магазини за акумулатори, сложил съм го на зарядно, ще проверя за утечки понеделник и ако няма, слагам нов. Като цяло съм го писал пътник

Varta 77AH - 3 години и 3 месеца.

 

Нито единия, нито другия съм обслужвал, допълвал или изобщо поглеждал от както са сложени. Да видим дали има хора, които карат дизели по повече от 3 години и да кажат с какви акумулатори го праврят :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

Моята я взех 2012 септември.

Колата е 2007 и беше със заводския акумулатор(нямам основания да мисля, че е сменян).

2014 март забравих на контакт и с включено радио за около два часа и край......

Сложих от cox motor group.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих колата през 2007г. с оригиналния акумулатор, който се прецака в края на Март 2008. Тогава го смених с нов оригинален от Бултрако, струващ 164лв.(а на Монбат и Елхим бяха по 190) и още съм с него. Пали от раз, а на 2 пъти съм го изпразвал до дупка, но после без проблеми и зареждане се възстановяваше.

Редактирано от angello

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналният (60Ah) скоро започна 8-ма година и няма проблем. Колата се кара на 1-2 седмици и почти винаги извънградско.

Редактирано от pendoc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналният на дизела е 74Ah

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето от предлаганите в БГ акумулатори са доста стари като година на производство, стояли неизвестно колко време по складовете при неизвестно какви условия. Магазините дават между 2 и 3 години гаранция и те толкова и изкарват. Говоря конкретно за Бош, тъй като за тях съм чувал най-много оплаквания, особено от S4 серията. Малко е несериозно при условие, че купуваш акумулатор от така наречения среден клас, той да не си изкара даже гаранцията.

 

Иначе аз си карам прелюда с Ексайд тази зима ще му е четвърта и засега се държи добре, доволен съм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналният на дизела е 74Ah

 

Толкова е на 2.2i-ctdi. На i-DTEC e 60 Ah.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналният на дизела е 74Ah

Твоят "оригинален" е сигурно европейски акумулатор, а неговият "оригинален" е японски и от там идват разликите .

При японския стандарт (JIS) методът на измернане е различен от европейския (EN) и японски акумулатор 60 амперчаса  отговаря на европейски около 75 Ah акуЛуМатор (както му казват мургавите братя)  .

 

По темата: Явно европейците освен (EN) стандарта, имат и някакъв нерегламентиран стандарт за  източна европа, защото всеки втори който си е взел нов акумулатор от тук се оплаква, че едва изживява гаранцията, а аз в момента съм с акумулатор който дойде на 3 години от  Австрия с един дизелов Ровър, след още 3 години бракувах Ровъра и акумулатора отиде на дизелов Галант (още 2 г.) и сега в момента е вече втора година на Мазда- дизел, като и трите коли са уличници и има моменти когато през зимата по цял месец не се палят изобщо, но акумулатора продължава да не се предава . :|

Не знам от какво му е душата, даже и каква марка е не знам, :)  защото си дойде със скъсани етикети, само знам, че е 74 амперчаса и 680 А пусков ток .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя е Бош С4 74 а/ч. Ползвам го от 2010г. и досега работи безотказно. Сигурно защото е купен от Австрия и не е като предлаганите в България. Иначе по мои наблюдения купените от тук акумулатори надживяват гаранцията си с 2-3 месеца. Ако се наложи да купувам акумулатор ще взема оригинален или от И-бей.

Поздрави и успех!

Редактирано от NikiG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как можа да забравиш моя 1,7 ctdi :) . Моята я купих януари за щастие с 80 mAh и се надявам да изкара тая зима.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е той Веселия питаше точно за 2.2 ICDTI, понеже може да се прецени издръжливостта при дълга експлоатация. Сега, дали моят е Европейски не мога да кажа. Бултрако предлагаха само този. Пише си Honda, на гаранционната има лого: Honda Europe, Gent Belgium, утре ще го огледам да видя за производител, но е факт, че вече си изкара 7 години без малко, необслужваем и струваше по-евтино от българските

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, наистина забравих за 1.7 CTDI. Но най-важно ми бе мнението на хора, които са купили нов акумулатор тук... и след колко време са го сменили. До тук виждам, че оригиналните акумулатори са ненадминати по издражливост - 6-8 години и че явно проблемите с Бошовете са по-масови. Благодарности на angello за идеята - наистина като ми замина преди 3 години миналия акумулатор, от Юби-ко ми казаха, че за под 200лв (не помня точно колко) имат оригинални FIAMM, но трябват 2-3 седмици за доставка, а при мен беше под въпрос дали ще запаля след ден некаране, та не издържах и взех уж най-хубавата Варта.

 

Съживих моя със зарядно, изключих всички възможни консуматори, взех водичка да го допълня - ще направя диагностика за утечки и ще поръчвам оригинален ако не се окаже, че проблемът е в колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен точно Юби ко ми го монтираха, но го купих от Бултрако наличен. Бях го закъсал като теб  като дори не се заключваше централното след едно пукане на 2 гуми на Владая и престой 4 часа на аварийки и габарити в дясната лента. Бултрако, тогава още на Бъкстоун, ми го продадоха, но отказаха да ми заверят гаранцията, защото трябвало да го сложат и замерят те, а затова трябвало да си запиша час с най-близък срок следващата седмица. Звъннах в Юби ко, а именно те ме бяха пратили директно в Бултрако поради безсмислието да го поръчват и доставят, да чакам и да ме разкарват. Та Юби казаха, Бултрако да им го изпишат на тях, но аз да го взема и занеса, но от Бултрако отказаха и този вариант. Накрая от Юби вдигнаха ръце и ми казаха да идвам дори и с неизписан акумулатор, изчакаха ме, замериха, завериха гаранцията въпреки, че нямаха файда, а само риск от това, а Бултрако завинаги ме загубиха като клиент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хвърлих 1 око и като за мен -2.4 бензин е 195 лв (с отстъпка). Да питам, при положение че при ваще дизели трябва по-голям капацитет, означава ли че и габаритно мястото ви е повече и не ви е задължителен "азиатския стандарт"? Само от любопитство -какви са "дизеловите" размери на акумулаторите за Акорд 7? Моят е приблизително 240х130х220мм (ДхШхВ) и едва ли ще събера по-голям. Някой да е чувал нещо лошо за тая марка http://akumulatori.bg/302/Category/Solite

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какъв е азиатският стандарт, но определено акумулаторът на 7ма генерация дизел е физически доста по-голям от този на 8ма генерация 2.4 бензин. Ето какво казва Варта съответно за 7ма и 8ма, вижда се разликата в размера, има и точни спецификации:

http://customersearch.varta-automotive.com/batterySearchByApplication/en-GB/26/battery/5774000783162?brand=26

http://customersearch.varta-automotive.com/batterySearchByApplication/en-GB/26/battery/5604110543132?brand=26

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско. Аз също съм със 7-ма ген но бензин и определено тези размери (специално ширините) няма как да влязат при мен. Явно филтърната кутия при бенз. е по-голяма от на дизела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята я имам от 4 години, тя е 2000 година и не съм и сменял акумулатора досега да чукна на дърво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят е на 5 години и засега няма проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де - без да кажете какъв е акумулаторът (поне вярвам, че колата е дизелова), как това колко години кара помага на някой? 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес, на близо 8г. и моя акумулатор не запали без да е имало забравен консуматор. Предишните 2 сутрини постепенно все по-бавно завърташе, явно не се зарежда достатъчно на градско каране с често гасене и много консуматори. 10 дни го карам само градско за по 5 км пробег с много консуматори, а като беше -15 палеше от раз и индикаторът светеше в зелено. Чудя се дали не е от утечка, поради влагата в багажника описана в друга тема или направо да го сменям? Как може да се замери за утечки, защото ако отида при акумулаторджии сигурно ще искат директно да го сменят?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се опита да се зареди, но при тези инткрвали на работа на двигатля си е  рисковано да не запали някой ден и то точно когато най-много е неоибходимо. Разумно е да с смени сега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вариант да го заредиш на зарядно (или да вземеш от познат, като ако си в район манастирски ливади и аз мога да ти дам). И да изкараш зимата докато продадеш колата (нали щеше да я сменяш)? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря Veseliq за предложението, но днес направо сложих нов акумулатор. Мой приятел ползва фирмена отстъпка и ми взе акумулатор на много ниска цена и реших да не рискувам по планини и села, където често ходя, пък и моя изкара почти 8г. Относно смяната на автомобила-размислих въпреки изкушението за покупка на кола от "престижна" марка. Щях да взема ето тази: http://m.mobile.bg/details/11452788943752139 Цената за мен, понеже е на роднина щеше да е доста по-надолу, но не останах удовлетворен въпреки реномето на марката. Лъскав външен вид, скъпо каско, базово изпълнение, проблемна откъм крадене цялата и на части и привличане на внимание и насреща много по-малко екстри от 11г. по-старият ми Акорд, по-лоша динамика поради 6-те скорости, доста зле обезшумена, евтини пластмаси около скоростния лост и безумно простовата и безлична тапицерия, подлакътник и музикална система. Подръжката била двойна на Акорди-те. Май ще си търся Акорд-8. Ако някой знае за читав такъв с добро оборудване, ще съм благодарен да ми сподели.

Редактирано от angello

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола е с първа регистрация 09.2006г. Аз я карам от 2008г. и точно преди една година - януари 2015г. си отиде оригиналният акумулатор "Делфи".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...