Jump to content
Daniel™

Колеги моля ви горещо за помощ с ХРВ

Recommended Posts

Колеги, здравейте. Трябва ми насока от вас накъде да се насоча по посоченият проблем. А именно- от няколко дни като че от веднъж започна да пуши черно колата и да от днес сякаш и синичко. Като свалих свещите и какво да видя те черни. Колата има и газ и бензин. Газта е газов инжекцион. И на двете горива работи безупречно нито прекъсва нито нищо има си мощност и т.н но пуши черно и свещите са катран. Моля ви дайте ми насоки че съм вдигнал ръце вече ужасно е. Мотора е 105 коня 1.6 2000 година 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сегменти,маслообирачи като начало,катализатора сигурно е целия в масло...също трябва да се промие.За разход на масло нищо не споменаваш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло май яде беше почти на мах ии след около 600 км е на мин. Но дори да яде масло това не обяснява черните свещи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да спорим Дани.Ако разход на масло  2л/1000км не обеснява черните свещи,не се сещам кое може да го обясни...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да аз се надявам само маслото да е проблема, а не и нещо друго. Ще пробвам някои неща все пак. Ако отида за една диагностика при омбре сервиза дали ще ми каже 100% причината?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ще ти я кажат причината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не стигнах до тях. Проблема с черните свещи се реши като сложих свещи с топлинно число 5 вместо 6. Вече са добре. Маслото ще покарам да засека разхода и ще мисля след това. Поздрави и благодаря за мненията ви.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги!

Имам нужда от малко помощ. От скоро се сдобих с невероятна "JOY MACHINE" (HR-V) 2000, 4x4, 105 к.с. Останах изумен и изключително доволен. Това е първата ми Хонда, но вече съм влюбен :)

Та на въпросът:

От няколко дни на свободен ход ми държи супер ниски обороти, но не тресе. Гасне понякога ,но много рядко. Четох някъде да почистя.... хмммммм, как беше (IAC) мисля въздушен контролер за празния ход,но съм малко бос в тези неща. Ще съм благодарен за някой съвет,че като проверих колко струва и настръхнах:) Предварително ви благодаря.

Поздрави !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По моя въпрос, смених сегментите и всичко се успа.А по твоя въпрос ако си решил да чистиш стъпковото моторче. Намира се на средата на колектора отвътре тоест труднодостъпен е на харвито. Ако някой колега качи схема ще бэде полезно за незапознатите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стъпковото моторче е на Дросела,който пък се намира отзад зад двигателя.И моето трябва да го чистя,но все не ми остава време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Daniel,редактирай си поста със свещите,че някой ще сложи 7 да пуши розово отзад.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така де на дросела е. Колега маркони историята със свещите е малко по различна. Имах проблем със студения старт. Пали гасне и после пали и няма проблем. Имах свещи от сивик с число 6 и ги сложих да пробвам. Не се оправи и си остана с тях. Едва при проблема с маслото се сетих да върна старите с топлинно число 5. И бъди сигурен че с по високо от предвиденото топлинно число всеки мотор ще ги зацапва. С оригиналните не се цапаха НО колата продължи да си пуши. Поздрави.

Редактирано от Daniel™

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Топлинното число не влияе на цапането ,а на изгарянето ,което почиства оцапаното...да го  обесня по детски,макар че се смея в момента с глас,темата за свещите ми е любима...

За съжаление първоначалните симптоми ,които описа нямат нищо общо с тях.

Извинявам се за хумора,но във 2-3 раздела се стремя да няма спам и глупости/неверни твърдения,защото всеки четящ колега ги приема за чиста монета,нищо че са пълен абсурд.

Сега наливай читаво масълце през 7-8к километра и ще се радваш на вярната дружка дълги години.

За мойта кукла все няма време....,вече съм на ниво да доливам отработено масло...:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По детски си го казал но си е точно така обяснено на прост език. Просто колегите да си слагат на Харви 1.6 105 коня свещи с число 5 и всичко ще е точно :) ( по отношение на цапането),  по отношние маслото ясна е работата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбира се,стандартните свещи са НЖК 5-чки,но като минеш на 16-ки или 20ки дензо,забравяш за свещи,аз не помня честно,но преди 5-6 години ги сложих и още са там,километрите отдавна минаха 100к и маслото върви на поразия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си поръчах от общите поръчки НЖК :) Като ги сменя по-нататък ще пиша има ли разлика,но ме съмнява много.Е тогава ще отида при газаджията и ще му кажа да ми настрои колата като хората,а не на автоматична настройка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото сегментите не бяха износени просто бяха спечени. Жалко че италианците карат без да сменят масла (колата я взех от Италия)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сегментите се опичат,визирам маслените.След като се почистят ги сравни с цилиндъра.Виж колко натяг имат,а ключа им е в допуските....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма оправия с тоя смотан двигател. Надува ли надува  и пак си надува. правих глава от до и нищо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам.Хондата е с лесен ремонт.Иска се голяма хигиена и шлайфане на главата и блока.Даже болтове не се сменят....Металната гарнитура е бетон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени радиатора, въпреки че не разбрах какво надува.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

стария радиатор се пукна смених го с нов, имах голяма хигиена на главата и блока, но не съм шлайфал блок. Надува лекичко като се кара над 3000 оборота иначе под 3000 няма проблем. Принудих се да променя системата като на голфовете и опелите със обезвъздушителна линия и отдолу на разширителя се връща водата в системата. Сега с тази система се кара вече добре колата без да и треперя. Мисля че има пукнато някъде. Проблема не прогресира винаги е едно и също. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и с капачка опитвах не стана точно с новата капачка спуках радиатора защото явно старата е била охлабила вече и отваряше на по ниско налягане. 

 

http://porschefen.snimka.bg/automobiles/honda.782605.36283097

 

ето малко свободни съчинения но стана точно както го искам. Да изпуска налягането без да ми изхвърля водата и да не ми спука нещо друго. 

Редактирано от Daniel™

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каза че колата има газ, не знам какъв тип ти е изпарителя ама има модели които като се прецакат могат да вкарват газ в антифриза и тогава се почват едни мъки с  надуване , изхвърляне на антифриз, загряване при определени условия и т.н. Това е трудно за диагностициране,  мен така преди 6-7 години искаха да ми правят двигател (бил сдухан) , гарнитури и ...  добре че не им дадох, трудно го открих сам (няколко сервиза не можаха)  ,  оправих изпарителя и оттогава колата още си върви без да е пипан двигателя .

Редактирано от Lyubo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам ориентировъчно колко струва смяна на сегменти с части и труд? Искам да взимам едно четириврато харви, че щерката окупира моето, но собственика чистосърдечно ме предупреди, че харчи масло. Последно са му  сложили някаква добавка и харченето е намаляло, но колко не знам. Колата е 2001 обръщана от десен волан, ви-тек  с обикновенна газова. Цената е 4500 като ми дава и части от другата кола по списъка от файла...без цените разбира се. Външно колата изглежда добре. И още един въпрос...ако не взема тази има една която е пак 4 врати , само предно , но има автопилот....странно, но факт. Някой чувал ли е за автопилот на харви? Колата се намира във Велинград...ако има колега, който може да я погледне да не се разкарвам ще съм много признателен.

Ето линк към обявата:

 

http://www.cars.bg/c1409341

parts_honda.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам ама за толкова кусури където изброй на първата за 4500лв ми се виждат бая. И аз не бях чувал за автопилот. Знам, че може да си сложиш след това, но за заводски не съм чувал. Даже и в оригинална част я няма тази ръчка http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=20983,20984,20985,20986,20987,20988,20989,20990,20991,20992,20993,20994,20995,20996,20997,20998,20999,21000,21001&nplgrp=3&cmodnamepc=HR-V&xcardr=5&dmodyr=2000&carea=KG&nplblk=B__1100 . Иначе втората изглежда добре на пръв поглед.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавен е допълнително. 

 

Ами бях питал Фена на лично горе-долу колко излиза ремонти и ми беше казал към 1000лв. 

 

 

Аз се чудя,ако ще я карам още 4-5 години дали има смисъл да я оправям моята. Гори към 3-5 литра на 10к 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Lyubo, и изпарителя сменях ефекта си е все един и същ :(  След ремонта на сегментите при мен намаля драстично харча но все пак остана малко, сега може би е около литър на 10 000 не мога да го засека още преди доливах на 1000 км литър.

Редактирано от Daniel™

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Литър на 10 000 км. си е доста нормално, дано така остане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,искам да попитам,знае ли някой какво количество масло е между min и max на щеката на HRV 105 к.с. 1999,4х4?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че е 1литър.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,колеги! Преди имах проблем с разхода на масло-1,2л/1000км.След разговори с познати,монтьри и т.н тук прочетох всички коментари по този въпрос и направих следното;промивка на дв-ля с Xenum Flush,покарах я малко в червеното на оборотомера по инструкции от пичовете в Субаруленд и сложих масло  Motul 5w40 8100 X clean,Резултатът-днес след 3300км от смяната долях последното масло от 5л. туба и сега е на макс. на щеката.Приблизително по мои сметки за 10 000 км ще долея 3.5-4 л масло,което една трета от предишния разход и мисля че това е добър резултат.Яд ме е само че не успях да я покарам в червеното повече време-валеше мн.силен дъжд.Това е всичко,дано да съм бил полезен на някой.А що се отнася до количеството масло м-у мин. и макс. на щеката,на моята 2002г -1л е от долния край на щеката до макс.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги а как сте с разхода на гориво ?то стана ясно че всички хонди горят масло , моята ХРВ - гори около 12/100 2000г.е 124 коня

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги а как сте с разхода на гориво ?то стана ясно че всички хонди горят масло , моята ХРВ - гори около 12/100 2000г.е 124 коня

Колега темата която търсиш се казва:

Любопитно ми е колко гори вашето Харви?

Съдържа две страници изчерпателна информация от колеги!

Ползвай търсачката, че по някаква причина не успявам да ти кача директно линка!

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дани ,от личен опит един скрит дефект при шлайфане на глава-изтърван инструмент върху масата на фрезата.Стоманената гарнитура не може да коригира по-големи неравности от 5 стотни по цялата дължина.Отделно открих микро дупчица на десния маркуч на парното,посока катализатора-направо неоткриваема.Само под налягане пръска и се изпарява веднага.Седях 15 мин под работещ двигател,докато видях струйката.Ако може да ти помогне тая информация..

 

За разхода на масло открих нещо интересно.Долния отдушник на картера влиза в утаител канистър или кондензатор на маслени пари.Представлява една черна консерва набита отзад на блока.Вътре има малък лабиринт.От нея излиза еднопътен клапан и с маркуч влиза в пълнителния колектор.Идеята е маслените пари да се охладят в него и да се върнат в картера,а не кондензиралите пари и топъл въздух да се изгори от мотора.Декомпресията да се изравни от горния отдушник вързан към кутията на въздушния филтър.Хубаво ама това работи само при двигатели с ниско картерно налягане-перфектни сегменти и бутала.При нас какво става.Парите имат по-голяма скорост и направо кондензират в пълнителния колектор.Там въздуха увлича капки или струйки масълце и ги вкарва в двигателя,като маслото изгаря без пушене.Говоря за 600-800 мл. за 10к километра.Маслото се увлича при големи обороти-над 3500 или при рязко ускоряване.В останалите режими се събира в колектора,а той събира около литър :).Решението е монтаж на допълнителен кондензационен съд с автоматично или ръчно изпразване.Това са открити и доказани неща по мойто HRV и не обвързвам нокого с това си откритие!

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя информацията че помогна помогна но не мисля да разглобявам отново тази глава...  по скоро бих се навил да я сваля ако намеря клингеритова гарнитура която обира повече от 0.05  стотни...  Знам че кара по малко но в крайна сметка предпочитам да ми изкара едни 60 70 000 и да нямам главоболия вместо постоянно да се чудя откъде ми надува...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или Дебни,ако изпадне читава глава за къси пари :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...