ti6ko 331 #1 Публикувано 23 Май, 2015 И при мен започна горе–долу като при повечето: Закупих си Хонда Сивик "97 6ген хеч с мотор Д14а3,който модел беше като някакъв базов(без клима,без стаб щанга отпред и с най–малките спирачки) Беше на 13ки джанти и доста грозничка :д Първото което направих е замяната на стоковия смукател с такъв от Д15 икономик. След което интейк и въздушен филтър JR,после джанти 15ки,пружини HR,swap към дискови спирачки отзад и стаб щанга отпред Известно време карах така докато не излезе обява във форума за ударена ЕГ6 ВТЙ,на втората минута след като видях обявата звъннах на човека и ми Я запази. Докараха ми ударената Хонда през ноща и я стоварихме в двора. През уикенда се започна...... Мотора беше с ГИ и при свалянето му видях,че доста неграмотно са го "изкубали". Вързах си дюзите както трябва,запушихме дупките на рънарите за смукателя и стартирахме. Мотора запали много добре и естествено подскачах цял ден от кеф. Извадих мотора от коша и гледката беше мааалко разочароваща,целия мотор в масло и тиняк,счупено вътрешно каре на дългата полуоска и единственото място дето нямаше силикон май беше м/у скоростите и блока. И такаааа.....взех 10л бензин и четка и миене от горе до долу. Изкарах д14-та и боднахме Б16-та....наааай-после Най-трудно беше окабеляването,защото вързах инсталацията от мотора към инсталацията на купето и беше голяма плетеница..... След като вързах всичко,мотора запали,но имаше доооста кусури. Водните маркучи се бяха раздули от маслото и почти всички други водни съединения,водният радиатор от Б16-та беше счупен заради удара,и се наложи да купя водни маркучи(предпочетох силиконови),оригинален радиатор от ВТЙ(втора употреба) и останалите съединения си ги намерих втора употреба. Покарах така известно време,докато не забелязах,че ми губи антифриз.Беше от водната помпа. Вкарах Я в гаража,и пак се почна.... Разглабяне и пак разочарование Очевидно беше,че мотора е прегряван и всички гумени елементи по него се бяха "изпекли" и от всички гарнитури и семеринги течеше масло. Последва поръчка на ремък,ролка,водна помпа семеринги на разпределителните валове и на КВ,комплект гарнитура на капака на клапаните. и така и така бях почнал,реших да видя делкото как е,е не беше добре,доста се изненадах като видях как съм карал около 2000км айде пак поръчване,този път от общата поръчка и леко по леко започнах да събирам Преминах на 262мм дискове отпред и тъй като от ударената ВТЙ левият шенкел беше крив се наложи още една покупка....на шенкели комплект с дискове и апарати на 262мм,смених помпата и сервото. След това наред беше картера който от удара беше станал на кайма,отново имаше покупка....картер междувременно капака придоби нов вид... и още една покупка,понеже преди беше без кутия и с някакъв пазарски филтър Филтърна кутия и въздуховод за 6ген ВТЙ И така,след събирането на части и сглабянето на мотора придоби найстина JDM вид който мнооого ме радва Сега чака окачването,стаб щангата и джантите.... Подготвена за боядисване.. и джантите... 34 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #2 Отговорено 1 Юни, 2015 евала за желанието, колега ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #3 Отговорено 1 Юни, 2015 Благодаряима още доста,но става мнооооого бавно 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #4 Отговорено 5 Август, 2015 Малко развитие нови тампончета за предни горни носачи заедно със шарнирите (555)... Големите тампони вече са полиуретанови (енерджи суспеншън благодарение на Пешо(Izanagi) ) Семерингите на ск.кутия също сменени(благодарско на Пешо,изключително точен) Коиловърите вече са монтирани: И с refresh капли 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
B.Pavlov 188 #5 Отговорено 8 Август, 2015 Браво колега, една от малкото теми, където не се набляга на драг-а Успех. Надявам се да се видим на джапан-феста. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #6 Отговорено 22 Август, 2015 (Редактирано) Абе аз да попитам... Моя икономик е със същата филтърна кутия, смуче въздух отдолу директно, ама ме притеснява, че входа е точно зад водния радиатор. Това заводско ли е така или би трябвало да има някаква "лула" която да засмуква от някъде другаде студен въздух? Редактирано 22 Август, 2015 от skuck Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #7 Отговорено 22 Август, 2015 Мисля,че трябва да има въздуховод някакъв,при мен няма. Кое по-точно те притеснява ? Вярно,че дърпа топъл въздух от радиатора особено когато се включи перката,но не мисля,че това е повод за притеснение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #8 Отговорено 22 Август, 2015 Нали колкото по-студен въздух смуче, толкова по-добре за работата на мотора. Според мен това не е най-подходящото място на което да е входа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #9 Отговорено 22 Август, 2015 Най-подходящото място е над капака или пред бронята. А студен въздух вътре в коша няма как особено,когато перката духа целия топъл въздух право във филтъра или пък да изолираш по някакъв начин топлия въздух от филтърната кутия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #10 Отговорено 9 Декември, 2015 Новите джанти за новата година (16х7) 8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Street-warrioR 287 #11 Отговорено 9 Декември, 2015 РОТА ли бе човеек... ти ебаваш ли са Кви парички са... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gugoj 76 #12 Отговорено 9 Декември, 2015 Мега джанти честито Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #13 Отговорено 9 Декември, 2015 Доста парички (850лв)..... Но,наистина са мега джанти. На живо изглеждат още по-яко 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Street-warrioR 287 #14 Отговорено 9 Декември, 2015 Честито 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sambito7 3 #15 Отговорено 7 Януари, 2016 Колега страхотен си браво, страшен хъс, а за колата и джантите нямам думи Безаварийно и поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
StormTrooper 4 #16 Отговорено 7 Януари, 2016 Добре се получава колата! Чакам снимки с новите джанти! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #17 Отговорено 7 Януари, 2016 Чак лятото колеги И аз нямам търпение да ги сложа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #18 Отговорено 11 Май, 2016 Смених си гарнитурата на картера,че започна да омаслява. Масълцето също(10в60) и филтърчето И вече с Ротата почти като Rays Te37 (devil) 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #19 Отговорено 11 Май, 2016 Уникални са! За сивик адски много подхождат! 15-ка ТЕ37 6 инча широка и да прави гумите леко балонести става една много класическа JDM гледка. Колата е супер! Моля те сложи им на тея джанти секретни гайки, че не искам да пишеш кофти постове. Все ще се намери някой "фен" и ще каже "Ееее тоя ми е взел джантите бе!" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #20 Отговорено 11 Май, 2016 Слагай секрети някви, щото с тея лепенки волк рейс джантите стават по-скъпи от колата, нищо че не са баш тва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #21 Отговорено 4 Юли, 2016 ..... и така,малко развитие по колата,но... в мой голям МИНУС След известно време каране се засили един шум в мотора който ноподобяваше свито бутало в цилиндъра. Вчера реших да извадя мотора комплект със скоростите,понеже главно исках да видя защо са толкова шумни скоростите и да сложа дълга 5-та. Отворих мотора,и.... (Човека от който взех ударената ег6-ца ме убеждаваше,че мотора е много "гледан" и обслужван и перфектен) беше толкова прегрят,че три от четири бутала са свити и играят кючек в цилиндрите,втори цилиндър е надран,а трети има пукнатина.... Най-гадното е,че ми трябва цяло ЧИТАВО долнище.И още по-гадното,че нашите "колеги" които имат такива долнища явно си мислят,че продават части за Ферари..... И най-вече имам една молба към всички които продават тук във форума.. МОЛЯ ви се хора посочвайте точното състояние на частите които продавате....купувал съм много части от тук и 80% от тях нямат общо с това което са описали "колегите" 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gugoj 76 #22 Отговорено 5 Юли, 2016 Съжалявам, колега... дано скоро са намериш читаво... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DragooNArT 12 #23 Отговорено 5 Юли, 2016 намери си читаво долнище от б20 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #24 Отговорено 5 Юли, 2016 Гледах как стоят нещата с Б20,но ще излезе скъпо,а нейскам да я раздувам.Мисълта ми е,че исках да си направя хубава и запазена ej9 с б16 което да е стоково и да е доста поддържано.Но се оказа доста трудно понеже сме много състезатели и Серем у всичко.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DragooNArT 12 #25 Отговорено 5 Юли, 2016 така е... и аз имам EJ9 което си е със стоковия двигател все още, но е подготвено за друг(най-вероятно стоково Б20 без втек, но ревизирано преди да бъде качено) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PetioHonda 106 #26 Отговорено 5 Юли, 2016 Ужас... а като знам как им пляскат едни цени 2000-2500лв на тия двигатели лошо ми става. В Англия всяка втора 6ген е 1.6, цели коли с б16 се продават за 400-500 паунда ама ние сме тарикати и искаме по 2-3к за двигател от 96-та. И без това феновете и хората на които им се занимава със суапове намаляват, не знам на кого са нужни тия цигански номера. Дано си стегнеш колата бързо и да и се радваш 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #27 Отговорено 5 Юли, 2016 Дам,моя е грешката,че се доверих на човека като ми казваше,че всичко е Ок. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #28 Отговорено 7 Юли, 2016 (Редактирано) Колега не ми се търси в чужбина,защото ще ми дойде не златен а платинен тоя суап.Да съм минал на К серия... И ето снимки на "добре поддържаният" мотор.... Това е втори цилиндър,и сега като се замисля от време на време като паля прескачаше един цилиндър,и сега видях защо. И пукнатото на трети.. п.п. пропуснах да кажа,че гарнитурата на главата беше мазана със силикон от двете страни(няма да се учудя ако е втора употреба) п.п. не ща да се заяждам,но бих казал на хората които нямат възможност да поддържат подобни мотори с качествени части и не им обръщат внимание на време,е по–добре да си вземат Голф 2 или Кадет,а не да вършат подобни циганий и после друг да си троши главата Редактирано 7 Юли, 2016 от ti6ko 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #29 Отговорено 11 Юли, 2016 До тук добре.Намерих друго долнище "перфектно" с б16б бутала. Уви не толкова перфектно. Това са лагери на 8000км..Сегментите са идеални,ризите и буталата също. Оказа се,че коляновия вал не ми изнася,защото има леки каналчета на всички шийки и затова лагерите са такива и доста сериозен аксиален луфт,който го е събирал е обърнал една от пластините за аксиално изместване. Ето и блока Как е корозирал блока вътре все едно не е виждал антифриз или е каран с някакво подобие на антифриз. И скъсано болтче на водната помпа(при предишния собственик). Горе долу е това,блока ще го мия и ще го направя като нов. Ще се събира със коляновия вал от моето долнище,понеже се оказа доста читав и нови биелни,основни и пластини за аксиалното. п.п. леки заключения си правя,че май читаво направена от–до б16-ка в БГ няма 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gugoj 76 #30 Отговорено 11 Юли, 2016 Има, има Поздравелния за усилията и мерака. Надявам се след тази реставрация да нямаш проблеми Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #31 Отговорено 16 Август, 2016 И такааа... Блока измит перфектно,главата също. Паснах клапаните,смених гумичките и е готова за сглабяне. Клапаните за мое учудване паснаха идеално и нямаха почти никакъв нагар по тях,като се има в предвид,че съм карал около 10хил. със натегнати клапани. И...докато си чакам някой от частите за мотора да пристигнат си викам:"Дай да взема да си отворя ск.кутия да си сложа дългата 5-та и да видя аджеба,защо са толкова шумни тия скорости" Отварям аз и вътре поредното сранйе.... Лагера на първичния вал със счупен сепаратор и пред блокаж.Парченцата от сепаратора направили корпуса на гъз и магнитчето за стружките станало на гъба. Нямам думи вече.... Ебаси умореното Втй Тоя батка дето го е карал не си е поплювал...газ до умиранйе..... И после момчето от моргата дето взех втй-то ми вика:"Ооо аз познавам момчето,тая Хонда е много глезена,само хубави масла са сипвани,много гледана....." ТЕ колко е гледана..... То тия селски състезатели като чуят 160 коня и натискат без да жалят.....баси селската история..... 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gugoj 76 #32 Отговорено 16 Август, 2016 Еми някои хора все още не знаят що е то MTF... ама както и да е... само не се отказвай... заслужава си Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #33 Отговорено 16 Август, 2016 Въобще не мисля да се отказвам. Ще си я направя както трябва,ще гледам да не правя компромиси.Тва си е моята Хондичка,лично аз съм си изкарал парите за нея без никаква помощ и затова няма да се откажа. 8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #34 Отговорено 13 Септември, 2016 Колега от форума ми каза за предишния собственик и как е карал колата. Отделно момчето от моргата можеше да не хвали толкова,че е поддържана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #35 Отговорено 18 Септември, 2016 След дълго чакане най-после си набавих всички части.. Почнах да събирам и поне за сега всичко върви идеално Утре идва лагера за скоростите и Вторник,Сряда мисля да го слагам в купето. Дано всичко върви добре,че ми се ходи на Jap fest 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #36 Отговорено 25 Септември, 2016 (Редактирано) Най–накрая нещата се случиха За съжаление не успях за Джапан феста Мотора работи идеално,което не го очаквах заради Б16Б буталата. Мерих степен на сгъстяване,но не съм сто процента сигурен,че е така. По сметките ми се получи около 11,22:1 Мерих на сглобен мотор,като сипах масло през свеща на ГМТ до първата резбичка.По моята спринцовка съм сипал около 39куб.(казвам "около" понеже не можах да преценя по спринцовката със точност). Редактирано 25 Септември, 2016 от ti6ko 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #37 Отговорено 7 Март, 2018 След година и един месец стоянка в гаража,Хондичката запали от първия път без дори да подавам ток или да е зареждан акумулатора. Влизам през багажника,че гаража е много тесен. И така,набавих си малко чарколяк от UK.... Spoon 4-2 изпускател Двуцевка от B16B Skunk2 смукател(или поне така мисля понеже му няма баджа отгоре иначе отговаря на всички ''белези'' за автентичност) Разпределител на спирачното усилие 40/40 Skunk2 термо гарнитура за всмукателя HEL маркучи за спирачките И малко неща за инсталацията която мисля да правя Tucked harness.(май ще бъде най-трудната част ) Малко да се махне снега и Я изкарвам,че сега е нечовешката мизерия вън. И също искам да помоля колегите с повече връзки да помогнат,търся преден лип от Civic ek SiR и предна броня от купе 6г преди фейса.Благодаря 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #38 Отговорено 21 Април, 2018 Още малко развитие по темичката..... 15x7.5j et15 джантите са реплика на Work Equip 03,супер яката JDM джанта Гума 195/50/15 Yokohama A095 Изглежда много яко,но само трябва по някакъв начин да си оправя fitment-а. Трябва или със страничен наклон или roller fender... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #39 Отговорено 28 Април, 2018 вече е с джантите гумите са 185/55/15 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #40 Отговорено 29 Април, 2018 В момента най-външната част на джантата идва наравно с калника,ако сложа по-широка гума и тя ще седи наравно с калника и изглежда като валяк. Сега седи много добре и като е скосена гумата позволява да сваля още колата 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове