sMARTBomber 68 #1 Публикувано 4 Март, 2015 (Редактирано) Време: -Демонтаж - около 4-5 часа -Почистване и заварка - около 2 часа -Монтаж - около 2 часа Инструменти: -Тресчотки и камъни 10, 12, 14, 17 -Удължител (тръба или професионален удължител) - необходимо е за сила при развиване, с повишено внимание поради опасност от скъсване, на клеясалите гайки и болтове. -WD40 или по-висок клас лубрикант за клеясали гайки и болтове- мин 200 мл -Клещи и други дребни помощници за удобство Резервни части: -Нова гарнитура за колектора, HONDA Part No: 18115-RBD-E01 Ако ще си правите заварката сами се предполага че имате необходимите знания и инструменти за почистване, шлайф и подходящ материал за самото заваряване. Затова няма да се спирам на това. Ремонтът е почти невъзможен без втори човек, затова се подсигурете с един надъхан като вас помощник. Започваме: 1. Сваляне капака на двигателя: Развийте оградените с жълти кръгове болтове и отстранете капака 2. Източване на антифриза: ]Развийте капачката и тапата за обезвъздушаване на разширителния съд за антифриза: Развийте тапата за източване и източете в чист съд антифриза. Не го изхвърляйте, освен ако не искате да го смените с нов. После се налива обратно. След като източите всичко, затегнете здраво тапата за източване.[/color] 3. Сваляне на термо щита Свалете маркучите показани на снимките. Може да се мине и само със сваляне на малкия вакуумен маркуч, но е доста по-лесно ако се махнат и останалите.Развийте трите болта и отстранете термо щита. [/color] Термощит: 4. Сваляне на Катализатора За да свалите катализатора, би трябвало да свалите цялата изходяща тръба с меката връзка, което е доста непосилна и клеясала задача. При големите мъки на болтовете при меката връзка се усукваше лошо цялата ситема чак до ауспуха, та се уплашихме да не скъсаме нещо и спряхме.Обаче на шурето му дойде хитрата идея просто да откачим двата тампона на меката връзка и гърнето (показани са на снимките) и така си решихме безболезнено и елегантно проблема с изходящата тръба, като просто я отместихме на страни и фиксирахме.[/color] След като отместите (или свалите) тръбата, развийте планката на катализатора ( 3 болта) и свалете самият катализатор. 5. Сваляне на турбо компресора - линия за антифриз Развийте показаните болтове, като тук трябва да се внимава да не се изгуби вътрешната шайба на големия болт (17мм). На снимката е с голямата стрелка: Внимание: ще потече малко антифриз! 5. Сваляне на турбо компресора - линия за масло Развийте болтовете, обозначени на снимките. Внимание: ще потече малко масло! 5. Сваляне на турбо компресора - тръби за въздух Развийте стягите и извадете тръбите. Облепете отворите за да предотвратите замърсяване. Развийте болтовете на турбото и отдолу скобата и свалете турбо компресора (2 човека единия помага от горе) (!) За да не прецакате турбото: - не пипайте актуатора - не пипайте витлото 6. Сваляне на изпускателния Колектор: Развийте гайките, Не се притеснявайте ако излязат със шпилките - после се навиват по обратния ред безпроблемно. Ето пораженията: Подготовка за заваряване: Следват аргоновите заварки: (Доста си поиграхме и зававарихме навсякъде където имаше съмнения) Получи се доста добре, а шурето заваряваше за втори път с такова нещо - браво! 7. Гарнитура на колектора: Препоръчително е да смените старата гарнитура. Монтаж: Всичко по обратния ред. Гайките на колектора към двигастеля се стягат с 44 Nm Трите гайки на Турбото към колектора - с 59 Nm Ако нямате динамометричен ключ, завийте средно силно но не прекалявайте! След като завършите монтажа, налейте обратно антифриза до макс. (ако има нужда долейте с нов) и обезвъздушете. Стартирайте двигателя и след 2-3 секунди го угасете. Направете така 3-4 пъти, след това стартирайте и оставете да поработи поне 1 минута, за да се разнесат всички течности по обичайните си места. Направете тест драйв и се насладете на резултата. Прикачвам и официалният сервизен бюлетин на Хонда за смяна на колектора. Поздрави! HONDA - Exhaust Manifold Replace.pdf Редактирано 1 Октомври, 2015 от kvd74 29 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NikiG 162 #2 Отговорено 5 Март, 2015 Браво, отлична работа. Поздравления за труда и описанието.Поздрави и успех! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Atanas Araba 12 #3 Отговорено 5 Март, 2015 Привет. ЕВАЛА и на двама ви.......Браво и успех 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 640 #4 Отговорено 5 Март, 2015 Адмирации колега, страхотно описание. И защо ЕВАЛА на двамата, човека и жена си беше включил в начинанието. Сигурен съм, че без нея нещата нямаше да станат. П.С. Тези сервизни бюлетини от къде ги намираш, случайно да ти се намират за осма генерация? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
silvestar 24 #5 Отговорено 5 Март, 2015 Колега нямам Акорд , но няма как да не кажа Браво ! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Olmy 35 #6 Отговорено 5 Март, 2015 Бомбъре.... страхотно описание си направил ! Евала за труда. Горд съм, че те познавам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Atanas Araba 12 #7 Отговорено 5 Март, 2015 Така е ...... Извинете ме , наистина я забравих. Браво на всички вас и поздравления Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stoiko_22 12 #8 Отговорено 5 Март, 2015 Много добре се е получило. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pepur 176 #9 Отговорено 5 Март, 2015 Браво,отлична работа.Много грамотно).Чудесно сте го представили да е максимално ясно за следващите заели се с проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sMARTBomber 68 #10 Отговорено 5 Март, 2015 Благодаря, за отзивите! Наистина, като останах сам, ако не беше жената да удари едно рамо щях да загубя битката с турбото поне в първия ден.Относно сервизния бюлетин - един англичанин се беше оплакал в техния форум, че не му признали гаранцията на колектора и гневно ги накарал да му извадят бюлетина. Беше го пуснал като снимки но с ниско качество и аз го събрах в един .pdfSent from my MI 4W using Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 792 #11 Отговорено 11 Март, 2015 Брех много арни снимки вади тва Mi4 Браво за труда и описанието. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stoyan_at 1 #12 Отговорено 17 Януари, 2019 Браво! Супер! Всичко е описано и с най-малките подробности . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2986 #13 Отговорено 17 Януари, 2019 Хубава и подробна тема. За 2015 нямаше колектори но вече има чугунени на доста добра цена. А като се сетя колко съм налепил и аз. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
benjamin4o 25 #14 Отговорено 19 Март, 2019 който иска мога да му дам описание на всяко нещо кое как и по какъв начин се прави,само че е на немски език цял файл е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sMARTBomber 68 #15 Отговорено 20 Март, 2019 Дай го тук и ще го преведемSent from my MI 8 using Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2986 #16 Отговорено 20 Март, 2019 Само за протокола 240 лева е нов чугунен. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pando 12 #17 Отговорено 16 Юни, 2020 Браво! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
georgievlogiev83@gmail.com 0 #18 Отговорено 21 Май, 2021 Вече са по 170.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Polad112 1 #19 Отговорено 9 Август, 2022 Браво, много полезно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ros 1 #20 Отговорено 3 Март, 2023 (Редактирано) Вместо да се занимаваш с лепене,взимаш един втора употреба от Сивик или ЦРВ 2-3 генерация и забравяш за проблемите,след време пак същото упражнение требва да го правиш. Редактирано 3 Март, 2023 от ros Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
electric28 12 #21 Отговорено вторник в 08:08 Темата е много полезна, но гледам че тук пукнатините са други. Има ли смисъл да се заваряват надлъжни пукнатини между 3 и 5см? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове