Jump to content
niki_honda

Проблем с хонда сивик англичака

Recommended Posts

Колата е с обикновена газова - тартарини. Мотора е D16Y3. Досега никога не е правила проблеми. Преди 2 дни на магистралата се чу детонация под капака, след което колата чувствително загуби мощност и оборотите започнаха да играят. Все пак успях да се стигна до вкъщи и видях, че един от маркучите свързващи интейка и капака на главата е изгърмял (прикачената снимка). Смених го с подобен (не оригиналния), но проблема с оборотите не се оправи, колата работеше като на 2 цилиндъра, тресеше и беше доста нестабилна. Загасих я, след което опитах да я запаля, но 3-4 пъти неуспешно. Възможно ли е детонацията да и строшила дросела и от там да е избило през този маркуч?

Публикувано изображение

Редактирано от niki_honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери най-първо кабели и свещи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверени са...свещите са почти нови. Кабелите ги вадих един по един (когато колата все пак работеше) и имаше промяна на оборотите при всеки един. Всичко стана след споменатата детонация...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, по възможност погледни "живи" данни и по-точно как се държи MAP сензора ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е детонацията къде е и от какво е причинена. Днес отварях дросела ама не виждам да е изкривен или да има нещо счупено...може ли да е дебитомер или ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги този маркуч не е ли за маслените изпарения ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно той е .

Колата пали ли сега ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ангренажа по принцип е сменян преди около 2000 км. и проблеми нямах досега. Колата си вървеше без проблем. Вчера ми даваха ток, но пак върти добре но не пали...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вторник ще се кара в сервиза...ще се види. чак бутало да счупи не ми се вярва...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искра има ли на свещите ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...имам предчувствие за изкривени клапани на главата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кихалка има ли?

С тия газови, май само проблеми. Не съм сигурен струва ли си разправията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пък може да е нещо по-тривиално от счупено бутало или изкривени клапани, примерно я бобина, я комутатор.

На тия коли се слага ГИ, щото като плякне и останеш на 200-300 км от вас и далаверата отива на кино.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...няма как да е комутатор или бобина понеже колата е палила след детонацията. Щом е паднала мощността и оборотите са играели според мен е имало огънати няколко клапана, които след пробите бройката им се е увеличила и е спряла да пали доколкото разбирам ;).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Еди искаш да кажеш, че с кривите клапани се е прибрал от магистралата и докато се е прибирал кривите са са доизкривили, а тия които са били евентуално прави и те са се изкривили. :worthy:  :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...искам да кажа, че при мен така се получи. Паля си един ден колата и почна да прекъсва неравномерни обороти и мощността чезне. Реших да се прибера на село 20км разстояние, карам полека с около 50км/ч и на 10-ия километър угасна въртя не иска да пали. Звъня на приятел да идва да ме дърпа, но докато пристигне запалвам и се пооправя даже малко, тръгвам аз по равното добре на баира пак омаля. Прибрах я в гаража и почнах проверка що прекъсва сякаш на два цилиндъра, като подам газ над 3000 об. се оправя и изрязва до 6000об и накрая след 5/6 опита угасна и познай 6 криви клапана изпускателни, шайба на разпределителен вал превъртяла ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен случая е подобен като на колегата Еди...след детонацията съм карал около 70-80 км. по магистралата, колата видимо нямаше мощност но вдигнах някъде около 140 най-много. После в София вече спря и да пали...както описах в първия пост...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите.

От 4-те причини, които изброи бензин има със сигурност, както и искрата...това с ангренажа е възможно, но по скоро е следствие на нещо друго в случая въпросната детонация, която не беше слаба...за ниската компреси не знам...ще се преглежда всичко явно...

 

Едно нещо се чудя, как кола със счупено бутало или криви клапани ще може да се движи над 80 км. и то със скорост на моменти от 140 км/ч ?

Редактирано от niki_honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той мотора всъщност и да има проблем поради някаква причина с някой цилиндър ,пак трябва да запали на 3 .Преди години ,един комшия се прибира  с колата си на собствен ход и на следващата сутрин няма палене колата.Събрахме се половината блок да умуваме  и в крайна сметка се оказа прескочил ремък с няколко зъба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е купена с тази газова преди 5 год. от Италия. Тук естествено са правени донастройки, но в последно време не съм посещавал газаджия. 

Мотора също така смучеше масълце, което е типичен проблем за хонда от маслени сегмени...ако това има значение за конкретния случай...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

айде бе 3 дена стана още не е мерена компресия и нищо по мотора не е погледнато от къде е проблема.Само гадания и чесане на езици.....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакам майстора ми да се освободи, както и транспорт. Като има резултат ще пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледахме колата. Замерихме компресията с компресомер. Около 9 е във всички цилиндри, което означава че мотора е здрав. Обаче няма искра. Проблема най-вероятно е в делкото...бобина...датчик...които при мен са на едно. Така че си търся въпросното делко ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...компресия 9 е зле бих казал аз.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми зле не зле това е. Както споменах колата харчи масло, поради спечени сегменти. Компресията я мерихме на студен мотор...ама то това е ясно. Поне няма нещо счупено по мотора...

Редактирано от niki_honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сменяй бобината и комутатора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На загрял мотор е по висока да, все пак топлината разширява метала...в случая хлабините. Разхода на масло не е фрапантен, затова и не съм и правил ремонт, но го има...около литър на 2000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има вероятност според мен да е прескочил ремъка при детонацията и затова да пали трудно или да не запали въобще - но щом си вадил свещите на работещ двигател -можеш да изгориш бобината  и затова да не пали вече- аз така изгорих една бобина

така че проверете зацепването и тогава тоците

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм вадил свещите на работещ двигател. Колата изгасна и не можеше да запали много преди да правя каквото и да било по нея. В последствие вадихме свещите и мерихме компресията...но както вече казах, компрасия има...няма искра...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверени са...свещите са почти нови. Кабелите ги вадих един по един (когато колата все пак работеше) и имаше промяна на оборотите при всеки един. Всичко стана след споменатата детонация...

както и да е - като няма искра   следва бобина или комутатор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменихме делкото...колата запали, ноо работи на 3 цилиндъра. Оказа се все пак, че 4 цилиндър има компресия 1, което означава само лоши неща. Главата ще се отваря и ще си види какво и...счупено бутало или клапани...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги извинявам се че пиша тук по моя въпрос но се надявам да ми помогнете! Карам хонда сивик 1.4 75hp D14Z3 но спуках всмукателния колектор и се питам какъв би ми свършил работа. Бих искал по номер на двигателя да го потърся но предполагам че и от други видове ще стане а ако има как да е метален ще е най-добре! От кои други видове мотори ще стане?

Благодаря предварително! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всички едновалови Д серия мотори,имаш голям избор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! А понеже бях чел че има значение нали 1.4 90hp пак са с Д  но имало някаква разлика май? И ако пасват и те и сложа от такава хонда дали ще има разлика във вървежа?  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...какво излезе с 4-ти цилиндър?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Проблема са оказа изгорели клапани, най-вече от дългогодишното каране на газ. Един от клапаните на 4-ти цилиндър даже се беше отчупил. Беше голям филм докато намеря нови клапани, ако някой случайно търси за този мотор, да знаете че няма никъде. В Бултрако искаха 100 лв. на изпускателен клапан 1 бр. (не ги слуша главата тия). В крайна сметка моя майстор намери за друг мотор, еднакви по размери клапани, които ще паснат. В крайна сметка реших да сменя всичко - клапаните, гарнитурите и семеринга. Също така и сегменти и биелни лагери, заради разхода на масло. Като цена всичко ще излезе 600 лв. с труда и шлайфа на главата. (труд 200 лв. и части около 380 лв.)

Качвам и снимки на състоянието на клапаните. Гледката е трагична:

http://prikachi.com/images/175/7988175T.jpg 

http://prikachi.com/images/178/7988178J.jpg 

Публикувано изображениеПубликувано изображение

Редактирано от niki_honda
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че проблема е комплексен. Карането на газ + разхода на масло + недобре регулиране клапани и ето резултата...мотора е за основен ремонт. Аз лично имам около 50 хил. км. на газ, купена е така от Италия...преди това не знам колко е карана...След цялостния ремонт естесвено пак ще се кара газ...защо не ? Ще сменя 8-те изпускателни, който не са затваряли добре са изгорели...другите клапани са добре, само ще се зачистят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...интересна цена на клапаните за моята д16/з6 струваха 7.50 лв по спомен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...