a.aleksandrov 23 #1 Публикувано 24 Юли, 2014 Снощи оставих колата без проблем, тази сутрин запали малко вяло, но си помислих че така ми се е сторило, а по обед вече изобщо не искаше да завърти. Реших да проверя за консумация с мултицет поставен между минуса и минусовата клема на акумулатора. Мултицета показа 0,10А, а нормалното мисля, че е не повече от 0,04А. Започнах да вадя бушоните един по един, а да видя дали ще изчезне консумацията. При бушоните, които са в купето нямаше проблем. При бушоните, които са в двигателния отсек, след като извадих № 9 (10А) консумацията изчезна. В книжката за този бушон пише "BACK UP". Въпроса е за какво служи този бушон. Установих, че след като го махнах вече не ми работи централното и алармата, която е фабрична. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #2 Отговорено 26 Юли, 2014 Виж сега, ти като мериш консумация колко време след като отчетеш 0,10А се отказваш от меренето. Питам щото когато заключиш алармата уреда показва примерно 0,10 но ако почакаш 20-30 секунди консумацията е нормално да падне на 0,04 дори по малко според зависи. Тоест не очитаи резултата веднага след като си задеиствал алармата или каквото и да е друго по колата, изчакаи поне 30 секунди с уреда на клемите за да видиш ще падне ли до нужните стоиности. Между другото провери случаино някои бутон на някоя врата да не би да не бачка и да не ти свети някоя лампа в багазжника поради тая причина. Другото , замери утечката без да пускаш алармата само на затворени врати и с никъкви консуматори. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
a.aleksandrov 23 #3 Отговорено 27 Юли, 2014 Колега ти ме изпревари с отговора След доста мерения с бушон без бушон, с аларма, без аларма и други подобни се оказа, че това 0.10 А са само в началото и след около 10-15 сек. пада на 0.02 А. Заблудих се защото меренето ставаше при абсолютно всичко изключено, затворени врати и без да натискам бутона за заключване и включване на алармата, която е фабрична и се включва заедно със заключването. В крайна сметка се оказа, че акумулатора - Варта Блу Динамик 45Ah на 3 години, веднага след час пътуване показва 13 V, а само 2-3 часа след това вече е на 10.3 V, а при даване на контакт пада на 7 V. Сега съм с един стар акумулатор и нямам проблеми, но продължам още малко с опитите и замерванията. Все още се чудя от какво може да е тази консумация в началото от 0.10 А при положение, че замервам на затворени врати, всичко изключено, нищо не мига и не светка, както е при допълнително монтирана аларма примерно. Може би е някаква нормална първоначална консумация В този ред на мисли хайде обяснете ми от къде взима ток тая моята фабрична аларма, защото като откача клемите на акумулатора, когато колата е заключена (съответно алармата е активирана) и тя започва да пищи, значи си има някъде акумулаторче само за нея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #4 Отговорено 27 Юли, 2014 Всички коли са така, по модерните де консумацията изчезва след 15-20 секунди, разни модули там за осветление, за централно ала бала. Иначе алармата ти си има отделен акумулатор вътре в самата сирена, казва му се автономна аларма, би трябвало самата тя да има ключалка от която да можеш да я изключиш да не ти писка ако и спреш тока или искаш да правиш нещо по нея Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
a.aleksandrov 23 #5 Отговорено 27 Юли, 2014 Може и да има, но не знам къде е. Не съм я и търсил де Така както гледам май ще се купува нов акумулатор, но този път мисля да е с по-голям ампераж от предписания от производителя, защото за разлика от 1 ген. тук мястото е по-голямо и си мисля, че няма да е проблем. В тази връзка да попитам по-големия ампераж може и да създаде някакви проблеми по ел. системата или няма проблеми. Говоря за 55-62 Ah Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #6 Отговорено 27 Юли, 2014 Колко е по книга ? може по голям но не много, примерно ако го дават да кажем 44 може 50, то може и 90 ако искаш ама ще изкара 2-3 години има няма Алтернатора е изчислен да зарежда акумулатора предписан от производителя, това обикновено е оптималния вариант за колата и електрическата и система инсталирана в нея. Ако сложиш по голям аку тои ще "живее" постоянно недозареден особено ако се кара на кратки разстояния и наи вече зимъска, тока подаден за палене на колата и собствения му саморазряд по трудно ще се наваксват от алтернатора щото ампеража на алтернатора е изчислен за по малко ампери аку. За това един 44 ампера по книга би те изкрал 7-8 години и повече от колкото един 62 ампера. Много хора казват сложи му по голям да имам запас, но не са прави, тук правилото колкото повече толкова повече не важи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
a.aleksandrov 23 #7 Отговорено 28 Юли, 2014 По книга е 44 или 45 (не помня точно) и такъв бях сложил. Изкара има-няма 3 години, може просто акумулатора да съм го уцелил такъв. А и с него все ми се струва, че аха за малко да не запали Щом няма проблем първо ще пробвам с малко по-голям (жокер от приятел) и ако всичко е наред най-вече, ако се събира в мястото ще си взема един такъв. Благодаря за отговорите! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #8 Отговорено 28 Юли, 2014 Те всички хонди така въртят все едно им е за последно и ако не запали на тоя оборот все едно втори няма да има Това е заради редукторния стартер. Щом имаш място сложи си един 52 или 55 ампера. Вартата си я оцелил смотана и аз не съм доволен от тях, по добре Берга. Боша е същия чеп. И ексаид развалиха, вече незнам какво свясно да си купи човек Доволен съм от Фиам изкупил съм десетки броики за приятели и вече 4 та година тече няма някои да е изревал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #9 Отговорено 28 Юли, 2014 Не е вярно Моята си върти добре.И пали на по-малко от четвърт Врътвам ключа и пали почти веднага. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #10 Отговорено 28 Юли, 2014 Ти не си с редукторен стартер, така че не се вписваш в бавновъртящите При тебе е като на москвич Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #11 Отговорено 28 Юли, 2014 По книга е 44 или 45 (не помня точно) и такъв бях сложил. Изкара има-няма 3 години, може просто акумулатора да съм го уцелил такъв. А и с него все ми се струва, че аха за малко да не запали Щом няма проблем първо ще пробвам с малко по-голям (жокер от приятел) и ако всичко е наред най-вече, ако се събира в мястото ще си взема един такъв. Благодаря за отговорите! Както каза Слави и по-голям да вземеш пак така ще върти- 1-2 секунди се чуди дали да запали За място мога да ти кажа, че няма да стане, поне не и без някаква приставка. Дъното на което ляга акумулатора е предвидено точно за 45 амперов. Можеш да си изрежеш трупче с размерите на леглото, което да залепиш на дъното на акумулатора за да не се клати напред/назад, ако ме разбираш какво искам да ти кажа. Но пак казвам, ако се надяваш да пали по чевръсто няма да стане точно поради вида на стартера, така че не си заслужава галимацията... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alman 20 #12 Отговорено 29 Юли, 2014 Не знам Харви дали е с редуктор, но и то не върти особено бързо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #13 Отговорено 29 Юли, 2014 Моето последните пъти пали на врътването на ключа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #14 Отговорено 30 Юли, 2014 Младежо повлече крак, днес ми умря акуто на ланчата, получи буквално инфакркт в момента на завъртане на ключа и почина на място. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
a.aleksandrov 23 #15 Отговорено 31 Юли, 2014 След скапалата се Варта сложих стрия акумулатор (естествено зареден преди това) при първото палене нямаше проблем, но след 2 дни в гаража вчера не иска и да чуе да завърти. Така снощи сложих друг стар акумулатор (добре че имам три) също зареден, той на старта се представи най-добре, ще го видим довечера Абе какви са тия акумулатори, както им няма нищо изведнъж умират, хвана ме носталгията по Жигулата от едно време - купих и Монбат втора ръка (на 2 години), карах я с него още 5 и така я продадох, а той се държеше като нов и зимата на -25. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1579 #16 Отговорено 31 Юли, 2014 Да де ... ама нали си спомняш, че на Жигулата най-сложната електроника й беше модерния касетофон с дисплей и 4 тонколони Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #17 Отговорено 31 Юли, 2014 Ами като всяко нещо, едно време се правеха истински неща , сега се правят еднодневки, кои има фаида да ти направи аку дето кара 10 години Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ijp_cor 27 #18 Отговорено 4 Август, 2014 (Редактирано) В тази връзка да попитам по-големия ампераж може и да създаде някакви проблеми по ел. системата или няма проблеми. Говоря за 55-62 Ah Здравей, можеш да сложиш 52 Ah, който е с габарити като на 44, но малко по - висок, за по-голям няма място. Аз съм с такъв и е супер, върти по - добре от стария, то и стартовия ток му е по - голям. Относно зареждането нямаш никакви грижи, генератора е в състояние да осигури достатъчно ток...... да не говорим, че когато акумулатора е зареден консумацията му е около 2 А, което е пренебрежимо малко. Редактирано 4 Август, 2014 от ijp_cor Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hanchko 29 #19 Отговорено 17 Септември, 2015 (Редактирано) Колеги здравейте, Вчера сутринта влизам в колата въртя ключа и акумулатора дори не успя да завърти двигателя. Лампичките светнаха, но съвсем леко. А предния ден си запали съпер, както и предишните дни. Какъв може да е проблема? Възможно ли е да има такава голяма утечка, че за една вечер да изтощи акумулатора или той просто си е заминал. Любопитното ми е, че до сега не съм усетил да пали трудно или стартера да върти по слабо, акумулатора изведнъж се скапа. Акумулатора е оригинален на Хонда. Ако някой има предположение нека сподели. Благодаря предварително. Редактирано 17 Септември, 2015 от Hanchko Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alman 20 #20 Отговорено 18 Септември, 2015 Моят също до преди 2 месеца беше оригинален и по същия начин умря рязко. Явно така са направени. Предложението ми е да минеш през магазин за акумулатори и да вземеш нов. Може да го мъчиш този още със зареждане и риск да те остави някъде съвсем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ValMihov 20 #21 Отговорено 13 Септември, 2016 И аз съм с токов проблем! Като описания най-горе. За това пиша в тази тема. Колата ми е HR-V. Акумулатора ми е чисто нов. Смених го защото ако не карах колата 2-3 дни стария не палеше. Логично реших, че той е проблема (беше си купена с него) Но новият е само на 3 седмици, не карах колата 10 дни и когато, ми потрябва нямаше ток дори и за да светнат лампите на таблото! Замерих през плюсова клема консумация в покой 0,05 А, (множко е), а когато вадих бушоните, точно този с надпис: Back up acc, консумацита веднага пада на 0,02А (т.е. в нормите). Когато го сложа пак, консумацията пак се качва и така 5-6 пъти. Въпросният бушон е 30А и е от по големите. Намира се в кутията при мотора ( не е в купето) Не оказва влияние на нищо освен на радиото! Само не проверих и централното заключване!Та на въпроса! Някой имал ли е проблем с отечка от този именно кръг? Как е решил проблема? За сега ми се върти в главата просто да го махна и да си захраня радиото от другаде! Но ако има по елегантно решение, казвайте!Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2868 #22 Отговорено 13 Септември, 2016 Проблемът е, че "радиото", си черпи едни 0,02 - 0,03 А за поддържане на паметта (настройките). Ако не е заводското, може и повече. + 0,02А на имобилайзера и алармата = 0,05А. По-важното е, че с годините се изпарява вода от електролита. Нищо, че акумулаторът е "неослужваем". Изпаренията излизат през клапанната системка за повишено налягане на клетките. Особено през лятото, когато и електролитът се загрява от външната температура. В резултат: 1. Нивото на електролита пада. 2. Елементите на клетките остават без електролит в горната си част, което намалява полезната им площ, а от там и капацитета на акумулатора, и стартовия ток. 3. Гъстотата на електролита се изменя в широки граници, в зависимост от зареждането и околната температура. Това води до: - Повишена гъстота на електролита при заряд = разрушаване на активната маса на клетките, което причинява намален капацитет в началото, и окъсена "мъртва" клетка накрая. - Понижена гъстота на електролита при продължителен разряд и недозаряд = сулфатизация на клетките, което причинява намалена контактна площ на електролита с активната маса на клетките, намален капацитет и не достатъчен стартов ток за стартиране на двигателя. Лечение: 1. При "мъртва" клетка - закупуване на нов акумулатор. 2. В останалите случаи - доливане в клетките само и единствено на дестилирана вода до нормално ниво и веднага пълен заряд на акумулатора. Използването на съвременни зарядни устройства с функция "десулфатизация" е за препоръчване! При "необслужваемите" акумулатори се пробиват отвори отгоре на всяка клетка, долива се дестилирана вода до норма и се затапват отворите с тапи и подходящ киселинно устойчив силикон. Съвременните акумулатори се правят с разчет на живот колкото да си изкарат гаранцията! Джонсън Контролс са купили правата на почти всички европейски производители и налагат собственият си принцип "Купи, хвърли, купи". Ето защо само ще си мечтаем за онези монтански акумулатори, които изкарваха по 7 години в коша на колата без да се пипат. За успокоение мога да кажа, че ако си доливате и зареждате акумулаторите до пълен заряд всяка пролет и всяка есен, и то с качествено зарядно, може да "откраднете" още някоя година животец за батерията. Оригинални акумулатори на Honda има в http://www.coxmotorparts.co.uk . Ако ползвате габко за доставка, излизат на прилична цена и с 3 години гаранция. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ValMihov 20 #23 Отговорено 14 Септември, 2016 Благодаря колега, но за съжаление като изключим първите два реда, другото е известно на всеки който е шофьор от 5 и повече години! Благодаря за старанието и желанието да се помогне! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
evgeni_antonov 15 #24 Отговорено 21 Септември, 2016 Здравейте колеги. Ще ползвам темата ,да питам и аз за подобен проблем. При мен 2 пъти се случва да оставя радиото за 10 мин на отворена врата да ми пее и после вече няма палене .... върти ама 1-1.5 пъти и спира, иначе светва таблото , екрана на мултимедията и той тръгва , но да запали не ще . Даже 2-3 пъти пробвам въртя и нее. След 2 часа пробвам , все едно е нов акумулатор и си карам и си гася и си паля без проблем . 2 пъти до сега ми прави така и вече ме е страх да я оставя да ми пее без да е запалена , а е на бензин .... хапва си Цецка (црв-3 ген ) с варта съм на 2 години Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове