Jump to content
a.aleksandrov

Проблем с изтощен акумулатор

Recommended Posts

Снощи оставих колата без проблем, тази сутрин запали малко вяло, но си помислих че така ми се е сторило, а по обед вече изобщо не искаше да завърти. Реших да проверя за консумация с мултицет поставен между минуса и минусовата клема на акумулатора. Мултицета показа 0,10А, а нормалното мисля, че е не повече от 0,04А. Започнах да вадя бушоните един по един, а да видя дали ще изчезне консумацията. При бушоните, които са в купето нямаше проблем. При бушоните, които са в двигателния отсек, след като извадих № 9 (10А) консумацията изчезна. В книжката за този бушон пише "BACK UP". Въпроса е за какво служи този бушон. Установих, че след като го махнах вече не ми работи централното и алармата, която е фабрична.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега, ти като мериш консумация колко време след като отчетеш 0,10А се отказваш от меренето. Питам щото когато заключиш алармата уреда показва примерно 0,10 но ако почакаш 20-30 секунди консумацията е нормално да падне на 0,04 дори по малко според зависи. Тоест не очитаи резултата веднага след като си задеиствал алармата или каквото и да е друго по колата, изчакаи поне 30 секунди с уреда на клемите за да видиш ще падне ли до нужните стоиности. Между другото провери случаино някои бутон на някоя врата да не би да не бачка и да не ти свети някоя лампа в багазжника поради тая причина. Другото , замери утечката без да пускаш алармата само на затворени врати и с никъкви консуматори.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ти ме изпревари с отговора :yes: След доста мерения с бушон без бушон, с аларма, без аларма и други подобни се оказа, че това 0.10 А са само в началото и след около 10-15 сек. пада на 0.02 А. Заблудих се защото меренето ставаше при абсолютно всичко изключено, затворени врати и без да натискам бутона за заключване и включване на алармата, която е фабрична и се включва заедно със заключването. В крайна сметка се оказа, че акумулатора - Варта Блу Динамик 45Ah на 3 години, веднага след час пътуване показва 13 V, а само 2-3 часа след това вече е на 10.3 V, а при даване на контакт пада на 7 V. Сега съм с един стар акумулатор и нямам проблеми, но продължам още малко с опитите и замерванията. Все още се чудя от какво може да е тази консумация в началото от 0.10 А при положение, че замервам на затворени врати, всичко изключено, нищо не мига и не светка, както е при допълнително монтирана аларма примерно. Може би е някаква нормална първоначална консумация :) В този ред на мисли хайде обяснете ми от къде взима ток тая моята фабрична аларма, защото като откача клемите на акумулатора, когато колата е заключена (съответно алармата е активирана) и тя започва да пищи, значи си има някъде акумулаторче само за нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички коли са така, по модерните де :) консумацията изчезва след 15-20 секунди, разни модули там за осветление, за централно ала бала. Иначе алармата ти си има отделен акумулатор вътре в самата сирена, казва му се автономна аларма, би трябвало самата тя да има ключалка от която да можеш да я изключиш да не ти писка ако и спреш тока или искаш да правиш нещо по нея :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да има, но не знам къде е. Не съм я и търсил де :) Така както гледам май ще се купува нов акумулатор, но този път мисля да е с по-голям ампераж от предписания от производителя, защото за разлика от 1 ген. тук мястото е по-голямо и си мисля, че няма да е проблем. В тази връзка да попитам по-големия ампераж може и да създаде някакви проблеми по ел. системата или няма проблеми. Говоря за 55-62 Ah

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко е по книга ? може по голям но не много, примерно ако го дават да кажем 44 може 50, то може и 90 ако искаш ама ще изкара 2-3 години има няма :) Алтернатора е изчислен да зарежда акумулатора предписан от производителя, това обикновено е оптималния вариант за колата и електрическата и система инсталирана в нея. Ако сложиш по голям аку тои ще "живее" постоянно недозареден особено ако се кара на кратки разстояния и наи вече зимъска, тока подаден за палене на колата и собствения му саморазряд по трудно ще се наваксват от алтернатора щото ампеража на алтернатора е изчислен за по малко ампери аку. За това един 44 ампера по книга би те изкрал 7-8 години и повече от колкото един 62 ампера. Много хора казват сложи му по голям да имам запас, но не са прави, тук правилото колкото повече толкова повече не важи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По книга е 44 или 45 (не помня точно) и такъв бях сложил. Изкара има-няма 3 години, може просто акумулатора да съм го уцелил такъв. А и с него все ми се струва, че аха за малко да не запали :rolleyes: Щом няма проблем първо ще пробвам с малко по-голям (жокер от приятел) и ако всичко е наред най-вече, ако се събира в мястото ще си взема един такъв. Благодаря за отговорите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те всички хонди така въртят все едно им е за последно и ако не запали на тоя оборот все едно втори няма да има :) Това е заради редукторния стартер. Щом имаш място сложи си един 52 или 55 ампера. Вартата си я оцелил смотана и аз не съм доволен от тях, по добре Берга. Боша е същия чеп. И ексаид развалиха, вече незнам какво свясно да си купи човек :) Доволен съм от Фиам изкупил съм десетки броики за приятели и вече 4 та година тече няма някои да е изревал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е вярно :D Моята си върти добре.И пали на по-малко от четвърт :tooth: Врътвам ключа и пали почти веднага.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти не си с редукторен стартер, така че не се вписваш в бавновъртящите :) При тебе е като на москвич :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По книга е 44 или 45 (не помня точно) и такъв бях сложил. Изкара има-няма 3 години, може просто акумулатора да съм го уцелил такъв. А и с него все ми се струва, че аха за малко да не запали :rolleyes: Щом няма проблем първо ще пробвам с малко по-голям (жокер от приятел) и ако всичко е наред най-вече, ако се събира в мястото ще си взема един такъв. Благодаря за отговорите!

Както каза Слави и по-голям да вземеш пак така ще върти- 1-2 секунди се чуди дали да запали :)  За място мога да ти кажа, че няма да стане, поне не и без някаква приставка. Дъното на което ляга акумулатора е предвидено точно за 45 амперов. Можеш да си изрежеш трупче с размерите на леглото, което да залепиш на дъното на акумулатора за да не се клати напред/назад, ако ме разбираш какво искам да ти кажа. Но пак казвам, ако се надяваш да пали по чевръсто няма да стане точно поради вида на стартера, така че не си заслужава галимацията...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам Харви дали е с редуктор, но и то не върти особено бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето последните пъти пали на врътването на ключа  :whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Младежо повлече крак, днес ми умря акуто на ланчата, получи буквално инфакркт в момента на завъртане на ключа и почина на място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След скапалата се Варта сложих стрия акумулатор (естествено зареден преди това) при първото палене нямаше проблем, но след 2 дни в гаража вчера не иска и да чуе да завърти. Така снощи сложих друг стар акумулатор (добре че имам три) също зареден, той на старта се представи най-добре, ще го видим довечера :) Абе какви са тия акумулатори, както им няма нищо изведнъж умират, хвана ме носталгията по Жигулата от едно време - купих и Монбат втора ръка (на 2 години), карах я с него още 5 и така я продадох, а той се държеше като нов и зимата на -25.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ... ама нали си спомняш, че на Жигулата най-сложната електроника й беше модерния касетофон с дисплей и 4 тонколони :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като всяко нещо, едно време се правеха истински неща , сега се правят еднодневки, кои има фаида да ти направи аку дето кара 10 години :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази връзка да попитам по-големия ампераж може и да създаде някакви проблеми по ел. системата или няма проблеми. Говоря за 55-62 Ah

Здравей, можеш да сложиш 52 Ah, който е с габарити като на 44, но малко по - висок, за по-голям няма място. Аз съм с такъв и е супер, върти по - добре от стария, то и стартовия ток му е по - голям. Относно зареждането нямаш никакви грижи, генератора е в състояние да осигури достатъчно ток...... да не говорим, че когато акумулатора е зареден консумацията му е около 2 А, което е пренебрежимо малко.

 

Редактирано от ijp_cor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги здравейте,

Вчера сутринта влизам в колата въртя ключа и акумулатора дори не успя да завърти двигателя. Лампичките светнаха, но съвсем леко. А предния ден си запали съпер, както и предишните дни. Какъв може да е проблема? Възможно ли е да има такава голяма утечка, че за една вечер да изтощи акумулатора или той просто си е заминал. Любопитното ми е, че до сега не съм усетил да пали трудно или стартера да върти по слабо, акумулатора изведнъж се скапа. Акумулатора е оригинален на Хонда. Ако някой има предположение нека сподели. Благодаря предварително.

Редактирано от Hanchko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят също до преди  2 месеца беше оригинален и по същия начин умря рязко. Явно така са направени. Предложението ми е да минеш през магазин за акумулатори и да вземеш нов. Може да го мъчиш този още със зареждане и риск да те остави някъде съвсем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с токов проблем! Като описания най-горе. За това пиша в тази тема. Колата ми е HR-V.

Акумулатора ми е чисто нов. Смених го защото ако не карах колата 2-3 дни стария не палеше. Логично реших, че той е проблема (беше си купена с него)

Но новият е само на 3 седмици, не карах колата 10 дни и когато, ми потрябва нямаше ток дори и за да светнат лампите на таблото!

Замерих през плюсова клема консумация в покой 0,05 А, (множко е),  а когато вадих бушоните, точно този с надпис: Back up acc, консумацита веднага пада на 0,02А (т.е. в нормите). Когато го сложа пак, консумацията пак се качва и така 5-6 пъти. Въпросният бушон е 30А и е от по големите. Намира се в кутията при мотора ( не е в купето) Не оказва влияние на нищо освен на радиото!  Само не проверих и централното заключване!
Та на въпроса! Някой имал ли е проблем с отечка от този именно кръг? Как е решил проблема?

За сега ми се върти в главата просто да го махна и да си захраня радиото от другаде! Но ако има по елегантно решение, казвайте!
Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е, че "радиото", си черпи едни 0,02 - 0,03 А за поддържане на паметта (настройките). Ако не е заводското, може и повече. + 0,02А на имобилайзера и алармата = 0,05А.

По-важното е, че с годините се изпарява вода от електролита. Нищо, че акумулаторът е "неослужваем". Изпаренията излизат през клапанната системка за повишено налягане на клетките. Особено през лятото, когато и електролитът се загрява от външната температура.

В резултат:

1. Нивото на електролита пада.

2. Елементите на клетките остават без електролит в горната си част, което намалява полезната им площ, а от там и капацитета на акумулатора, и стартовия ток.

3. Гъстотата на електролита се изменя в широки граници, в зависимост от зареждането и околната температура. Това води до:

- Повишена гъстота на електролита при заряд = разрушаване на активната маса на клетките, което причинява намален капацитет в началото, и окъсена "мъртва" клетка накрая.

- Понижена гъстота на електролита при продължителен разряд и недозаряд = сулфатизация на клетките, което причинява намалена контактна площ на електролита с активната маса на клетките, намален капацитет и не достатъчен стартов ток за стартиране на двигателя.

 

Лечение:

1. При "мъртва" клетка - закупуване на нов акумулатор.

2. В останалите случаи - доливане в клетките само и единствено на дестилирана вода до нормално ниво и веднага пълен заряд на акумулатора. Използването на съвременни зарядни устройства с функция "десулфатизация" е за препоръчване!

 

При "необслужваемите" акумулатори се пробиват отвори отгоре на всяка клетка, долива се дестилирана вода до норма и се затапват отворите с тапи и подходящ киселинно устойчив силикон.

 

Съвременните акумулатори се правят с разчет на живот колкото да си изкарат гаранцията! Джонсън Контролс са купили правата на почти всички европейски производители и налагат собственият си принцип "Купи, хвърли, купи". Ето защо само ще си мечтаем за онези монтански акумулатори, които изкарваха по 7 години в коша на колата без да се пипат.

 

За успокоение мога да кажа, че ако си доливате и зареждате акумулаторите до пълен заряд всяка пролет и всяка есен, и то с качествено зарядно, може да "откраднете" още някоя година животец за батерията.

 

Оригинални акумулатори на Honda има в http://www.coxmotorparts.co.uk . Ако ползвате габко за доставка, излизат на прилична цена и с 3 години гаранция. ;)

 

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, но за съжаление като изключим първите два реда, другото е известно на всеки който е шофьор от 5 и повече години!

Благодаря за старанието и желанието да се помогне!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Ще ползвам темата ,да питам и аз за подобен проблем. При мен 2 пъти се случва да оставя радиото за 10 мин на отворена врата да ми пее и после вече няма палене .... върти ама 1-1.5 пъти и спира, иначе светва таблото , екрана на мултимедията и той тръгва , но да запали не ще . Даже 2-3 пъти пробвам въртя и нее. След 2 часа пробвам , все едно е нов акумулатор и си карам и си гася и си паля без проблем . 2 пъти до сега ми прави така и вече ме е страх да я оставя да ми пее без да е запалена , а е на бензин .... хапва си Цецка (црв-3 ген ) с варта съм на 2 години

 

Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...