Бончо 0 #1 Публикувано 12 Май, 2014 Здравейте,колеги.Доста се чудих дали да пусна темата,но накрая се реших. От известно време насам,около 2-3 месеца, колата ми започна да претриса при потегляне.Отначало не обърнах много внимание,помислих,че нещо аз изтървам съединителя,но нещата се задълбочиха.Освен при потегляне тресе доста осезаемо и при рязко ускорение на първа,втора и трета скорост.С течение на времето установих,че има и закономерност-при студен двигател проблема не съществува,колкото обаче хондата загрява,толкова повече тресенето става по-осезаемо.Поразрових се из форума,но освен съединител като проблем друго не открих.Отидох на "майстор" ,който погледна колата и ми каза,че най-вероятно не е съединителя,а тампоните на двигателя-наистина бяха свършили курса.Смених ги(благодаря за съдействието на Маркони от Русе) и проблема изчезна-да ,ама не...карал съм само из града за по километър два и затова така си помислих.При по-дълго градско,особено тази събота в Търново и проблема се проявява още по-ясно.Иначе при движение на скорост няма вибрации.Въпросът ме е следният-сблъсквал ли се е някой с подобен проблем и ако да,как го е разрешил?Готов съм да сменя и съединиятеля,ако съм сигурен,че е от него.Възможно ли е да е от друго място?Забравих да спомена,че оборотите ми доста играят на празен ход!Колата е с газов инжекцион,но и на газ и на бензин все същото. Благодаря предварително за отговорите! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NEKTAR 5 #2 Отговорено 12 Май, 2014 (Редактирано) Здравей,Колега имам същия проблем, в никой форум няма нищо за това .Оборотите ще ги оправиш горедоло като изчистиш много добре дроселната клапа и стъпковото моторче и IAC valve, ако е след 99 има само IAC valve. Ако си почистиш и дистрибуторната капачка също няма да сбъркаш.Сега чакам да ми дойде PCV valve защото подозирам че основния проблем е от него.На страница 372 в service manual пише как да си тестваш оборотите и какви стойности трябва да са на загрял двигател.Като ми дойде PCV valve - то ще го сменя и ще пиша пак.П.П. И на задна ми го прави същото. Но и аз искам да съм сигурен че всичко друго е 6+ преди да сменям съединител. П.П. Аз съм само на бензин за сега. Редактирано 12 Май, 2014 от NEKTAR Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #3 Отговорено 12 Май, 2014 Откъде мина за Търново,че не мина през Русе ? Дай да видя това тресене,оставете ги тия клапани и мотори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Бончо 0 #4 Отговорено 12 Май, 2014 И на отиване и връщане пътувах късно вечерта.Ти как си с работното време?Ще се опитам другата седмица да мина през Русе да хвърлиш едно око на Черню ,разбира се ще звънна предварително да се уговорим!Евентуално понеделник! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #5 Отговорено 12 Май, 2014 Работно време на телефон,звъни се със силистренска кайсиева... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ДимитърДВълков 0 #6 Отговорено 14 Май, 2014 Колега и аз имам сходен проблем като твоя.Карам црв 2006 автомат, при потегляне с ляв или десен завой, доста силно се усещат вибрации по цялото купе.Много разсъждавах и доста мнения се допитах, мислех си за карета, но днес го коментирах с един майстор и неговото мнение беше, че вероятно проблема може да е в диференциала, понеже при завой той разпределя въртящия момент към задните колела.Много бих се зарадвал, ако има някой малко по запознаст чисто технически да сподели мнение. Бончо, забележи точно кога ти го прави, така ще игнорираш вероятности. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #7 Отговорено 14 Май, 2014 Как можа да му се вържеш за тампоните на мотора, като е студено го ням апък като загрее го има, кви тампони кви 5 лева тогава? Надявам се правиш разлика между тресене и придърпване??? ако тресе от съединител то ще го прави само в момента на отпускане на съединителя, в движение не, ако го прави при подаване на газ в движение то може би бъркаш тресене с прекъсване, де да знам трудно е така по описание да се разбери, мини Маркони да я види щом ти е близо. Вълков... пишеш "при потегляне!" а какво се случва с бавна или средна скорост в ляв и десен пак ли има вибрация? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Бончо 0 #8 Отговорено 15 Май, 2014 Слави,за тампоните на двигателя всичко беше ясно-лично слизах в канала ги видях ,че са заминали и разбира се ги смених.Твърдо е тресене,а не придърпване.Най-ясно се усеща точно при отпускане на съединителя при загрят двигател.Последните дни са по-хладни,въртя по километър-два градско и тресенето въобще не се усеща.При потегляне тръгва мазно,при по-рязко ускорение се усещат вибрациите,но не като при загрят двигател.Колега Вълков при мен няма значение дали тръгвам направо,наляво или надясно, все същото. При първа възможност ще се отбия при Маркони...и ще нося силистренска кайсиева Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #9 Отговорено 15 Май, 2014 Преди години, на Мерцедеса, го имах същия проблем. След като пробвах елементарните неща и не се оправи, свалихме съединителя, въпреки че нямахме съмнения в него, понеже си работеше перфектно. Феродовия диск беше като току що поставен, притискателния също, лагера и той - абе все едно не са работили. Гледахме, умувахме, разсъждавахме и точно преди да го сглобиме, случайно открихме причината.Оказа се, че има сцепване на лъчите, което не се виждаше въобще /много фино беше/.Открихме го, като почнахме да натискаме един по един лъчите /пробвахме на ръка,да не се е изморил материала и някои лъчи да подават повече/ и тогава между два лъча се отвори спуканото.След смяната всичко заспа. Ако сваляш съединител, обърни внимание на това /не казвам, че и при теб ще е от това, но го имай в предвид/. Скоростната кутия как ти е, включваш ли нормално на 1-ва и след това нагоре? п.п. Сега се сетих, че преди три години на Есперото, ми се бяха разхлабили няколко болта, които държат кожуха на съединителя към блока и тресеше при потегляне.След стягането това тресете изчезна - виж първо това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #10 Отговорено 15 Май, 2014 Определено така можем само да гадаем, но и за мен проблема е в съединителя и когато го свалите ще се види какво е било, просто с това описание на симптомите Бончо няма кво друго да се държи така Предполагам че съединителя е сменян някъде с някъкъв си и от там проблема. Дори си мисля че като състояние наистина ще е като нов ама да не гадая и аз като Григории Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #11 Отговорено 15 Май, 2014 Имал съм и по странни случаи,ама на кии,фордове.Разлепен венец на маховика,ми го докараха от сервиза на Киа ,че не могат да установят проблема.Хонда рядко има такива "фабрични дефекти.Но ако приемем че комплекта е афтърмаркет всичко е възможно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NEKTAR 5 #12 Отговорено 15 Май, 2014 ЕеееНедейте тъка с лошо.... не искам да сменям съеденител.( нали и аз имам подобен проблем) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ДимитърДВълков 0 #13 Отговорено 15 Май, 2014 Слави, ами случва ми се и на ниска скорост при завиване, не всеки път и немога да разбера на какво се дължи, на радиуса на завиване или на скороста или на посоката, но споменах при-потегляне понеже, когато пусна спирачката колата е автомат и си тръгва сама и в момента който леко почва да набира инерция почва едно много неприятно вибриране на цялото купе и се едно се мъчи да завие, поне така го усещам. Пробвах колата с 2-3 ма човека да споделят мнение и според тях проблема е някъде отзад (диференциал, лагер вътре, каре на кардана в тази насока).Ако трябва да бъда честен съм леко объркан и притеснен, а за сервиз Хонда в Бургас се носят легенди и ми се иска да съм малко по подготвен, ако ми се наложи да ходя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #14 Отговорено 16 Май, 2014 Свалете кардана и я пробваите без него, това поне е лесно, да видиш какво ще се случва, за всеки случаи ще питам - нали гумите са еднакви като размер и 4 те Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Дани 1 #15 Отговорено 16 Май, 2014 Защо ли съм спокоен когато си оставя Елемента в Хонда-Апостолов Бургас. Легендите може и да са от завист,закарай си колата да ти я прегледат,и тогава изказвай мнение за сервиза. От почти четири години съм им клиент,и не са ме подвели. Не искам да прозвучи като реклама,а като препоръка към колегата с проблема. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ДимитърДВълков 0 #16 Отговорено 16 Май, 2014 Гумите са еднакви, с тях нямам проблем. Отностно Дани към Хонда-Апостолов, не съм ходил. но обмислям да ги посетя. Не знам с какви цени работят, само съм чувал слухове и то от всякъде и има една хубава приказка, че във всяка лъжа има доза истина. Не ме разбирай погрешно и аз като теб предпочивам да си платя и да знам че всичко ще е направено както трябва.Това за което се опасявам е да не ми изкарат от 100 реки води и да ми омекнат краката. Слави, относно кардана, не съм много сигурен но при положение, че ми тресе (и се чува едно като прищракване ) и то само при завой, мисля, че ако сваля кардана няма да даде резултат понеже ако беше от него би трябвало да тресе и на право не само на завой. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Дани 1 #17 Отговорено 16 Май, 2014 Отивай смело,и не се притеснявай.Все пак е хубаво да чуеш компетентно мнение, И аз се притеснявах отначало,но се оказа напразно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #18 Отговорено 17 Май, 2014 ДимитърДВълков, сменяно ли е маслото в задния диференциал!? Ако не, защо не почнеш от там! 1л. Dual Pump Fluid за няма 30лв. от Хонда. Както се описва проблема - на това ми прилича. Ако съм разбрал правилно: при тръгване, с ляв или десен завой има шумове от задната част на колата. Може и едно полиране да се направи на дисковете на съединителя - процедурата е описана в оффроад форума в раздела на Хонда. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #19 Отговорено 17 Май, 2014 Започни с това: ДимитърДВълков, ... И ... като купих моето CR-V, тресеше яко при потегляне от място с навит волан. По време на движение, и леки завои не тресе. При каране направо, до 130 км/ч. също не тресе. Тропа само при потегляне, напред/назад с навит волан, или на кръстовище със завой на 90°. Така два дни каране. Качвам я на подемника, поглеждам отдолу - на предното каре на кардана единия иглен лагер липсваше, и кардана тропаше на ръка. Пак повтарям - при каране направо не се усещаха никакви вибрации, само при потегляне с навит волан. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ДимитърДВълков 0 #20 Отговорено 17 Май, 2014 Краси на ей тва ми е филма и на мен. Даже днес влизах в кръговите и завоите с 60-70 и само гумите се чуват Не ми тресе. Когато потеглям от място с навит волан или взимам завой с ниска скорост тресе.Между другото когато си правя бавни кръгчета на едно място се чува едно като прищракване, оприличавам го на някакъв звук като на прескачащ лагер от някъде, шума се чува отзад. Но има доста неща с лагери, каре на кардана , задни вътрешни и външни карета и т.н. Обмислям да отида в Хонда но не съм сигурен дали ще открият веднага проблема, а не да свалят едно по едно и да ги оглежда. Скоро време често я качвам на подемника и да ти кажа с майстора ми я оглеждаме цялата, кардана не мърда на ръка, а ако я запаля като е вдигната няма проблем защото няма натиск и нещата изглеждат добре.А относно маслото на дифа не съм го сменял, но доколкото зная диференциал с заминало масло "вие" а не да тресе.Колата е автоматик и не съм запознат точно с това "полиране на съединителя" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #21 Отговорено 17 Май, 2014 (Редактирано) Не ти е виновен кардана. И диференциала не ти е виновен. Системата за включване на задния мост ще да е. Тропането се чува отзад, защото тя се намира отзад при диференциала, в общ блок, и ползват едно и също масло. Грубо казано картера на двойната помпа (така се казва системата) и диференциала е общ. Системата е две помпи и многодисков съединител, и е един вид връзка между кардана и задния диф. Като смениш маслото, и покараш 2-3-500 км. може и да се оправи. Ако не - полираш дисковете. Вдигаш колата във въздуха, т.е. и четирите гуми да са вдигнати. Палиш, включваш на "D", натискаш леко спирачката, като внимаваш да не угасне, и бръмчиш така няколко минути. Ръчната трябва да е освободена. После пускаш крачната, дърпаш леко ръчната, и пак бръмчиш няколко минути. Накрая сменяваш пак маслото, и се надяваш всичко да е ОК п.п. Понеже си автоматик, много внимавай с процедурата. В стремежа да не угасиш колата, докато си натиснал спирачката, не прекалявай много с подаването на газ. Оборотите не трябва да са повече от ... да кажем около 1500-2000, защото горе-долу там е границата, след която скоростната кутия ще започне да се товари прекалено. Т.е. ако прекалиш с оборотите, вместо да оправиш системата за 4х4, ще прецакаш скоростната кутия. Редактирано 17 Май, 2014 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #22 Отговорено 18 Май, 2014 (Редактирано) Аи да смениш маслото от зад и пак да си говорим преди да си се набутал в някои сервиз да те ръснат маса пари за нещо което не са правили а само са ти сменили маслото. Ако беше споменал в първия пост че не си сменял масло там, никога нямаше да те карам да свалиш кардана за да разделиш задния от предния мост а не че кардана е виновен Дали е от маслото или не , длъжен си да го смениш, като това включва и голяма доза шанс да щрака заради това, масово е заради него. Така щракапе на един колега колата преди да я купим, и я купихме с уговорка да сменим маслото ако се оправи я плащаме ако не се набутваме с 30 лева масло, е оправи се веднага не след 10 или 100 км Но имаи предивд че щом е стигнала до тука може да е нужно след като я покараш 200-300 км пак да смениш маслото, щото може да остане виене в завои с повече газ, за да изчезне и то втора смяна и евентуално полирането за което спомена Краси Редактирано 18 Май, 2014 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ДимитърДВълков 0 #23 Отговорено 27 Май, 2014 Краси, Слави и всички останали които се включиха по темата, много Ви благодаря.Вчера ходих в Хонда Апостолов, Дани се оказа прав, там не ядът хора ) Смених маслото на дифа и веднага след смяната се оправи, спря да тресе и да ме дразни.Маслото, което ми сложиха за дифа мисля е DPSF цена 34 лева за литър и 24 лв смяната. Дифа взе 1,2 литра, така поне ми казаха. На автомата ATF-Z1, 38 лв за литър, събра 3 литра ,смяната е 24 лв.Умишлени пиша цените, поради причината, ако има някой със сходен или същия проблем като моя, да не се плаши толкова, както аз ) А и между другото, докато чаках разбрах, че СТЕНД-а им е 25 лв за двата моста и реглаж на клапаните е 30 лв, което обмислям да направя скоро, понеже малко тресе мотора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Дани 1 #24 Отговорено 27 Май, 2014 За това първо в сервиза се ходи,а после се изказва мнение....Добре е че се е оправила хонделата,днеска и аз съм при тях.Там сме си станали едно голямо семейство вече)).Успех. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #25 Отговорено 28 Май, 2014 (Редактирано) Цените им са добри като изключим смяната на маслото, кво е тва 24 лева за 2 болта е бати че те клапаните са колко повече играчка и то само за 30 лева а за смяна на масло в диф 24 Да предположим че са ти сметнали 1,2 литра и за това Инак радвам се че ти е дошло сЪрце на място Редактирано 28 Май, 2014 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Бончо 0 #26 Отговорено 28 Май, 2014 Такаааа,и моят проблем се разреши.Оказа се,че е от съединителя,както се и очакваше.Нямах време да минавам през Русе и затова се доверих на местен майстор,който кара същата кола като моята.По неговите думи феродовият диск е бил почти нов,но притискателният е имал някакви проблеми(човекът ми обясни с подробности,но така и не запомних).И така сменихме го и претрисането при потегляне изчезна напълно.Даже допреди малко съм въртял из града да позагрее Черню ,но проблеми няма.Тръгва мазно и без никакви вибрации.С изненада установих обаче,че педалът на съединителя и изключително мек,почти нулево съпротивление и пак си отделя ,както и преди -доста горе.Това нормално ли е? Иначе вибрациите при рязкото ускорение пак си ги има макар и да ми се струват по-слабо изразени от преди.Карах и Хондата на майстора и неговата по същия начин Това вече е може би от окачването?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #27 Отговорено 28 Май, 2014 Нормално е.И моя е мек и отделя горе За жалост с тия 2 помпи може само да се регулира хода на педала,а не кога отделя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #28 Отговорено 28 Май, 2014 Карах и Хондата на майстора и неговата по същия начин Това вече е може би от окачването?! Не, това е от марката и модела Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LyuboTodorov 0 #29 Отговорено 15 Септември, 2014 Здравейте, колеги! Имам сходен проблем с "гореописаните", затова си позволявам да поискам съдействие в тази тема, като предварително се извинявам за лаишкия начин по който формулирам запитването си. Карам ЦРВ, 2000 г. 147 к.с. и всичко до скоро си беше нормално. Но през последните месеци наблюдавам странен шум при потегляне, при пускане на съединителя на малките предавки - не знам как да го опиша - придърпване ли, потракване ли, нещо такова, сякаш нещо някъде опира, но нередно. На големите скорости не съм го забелязал да го има. Бях ходил на сервиз и се опитах да обясня, че не нормално да има такива звуци и майсторите я вдигнаха на подемника и започнаха да я оглеждат. Гледаха ходовата част, но се оказа че тя е добре. В последния момент видяха, че тампоните на двигателя бяха заминали. Прилъгаха ме да ги сменя, като ми обясниха, че благодарение на получения луфт, може да при голямата тяга двигателят да опира някъде.Лесно е да се излъже човек, който не разбира. Въпреки всичко всички тампони бяха сменени, но след като покарах известно време, проблемът не беше изчезнал. Така карам може би 2-3 месеца, не става по-зле, но е доста дразнещо и ме е страх да ида на майстор, понеже или пак може да ме лъжат нещо или просто и те не знаят къде може да е проблемът. Поради изложените причини се допитвам до вас и се надявам кръгът на вероятностите да се стесни максимално, защото всяко ходене в сервиз, си е разход, а проблемът не се разрешава. Благодаря ви предварително за съдействието Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hariboy1974 1 #30 Отговорено 8 Януари, 2015 Здравейте, колеги! Имам сходен проблем с "гореописаните", затова си позволявам да поискам съдействие в тази тема, като предварително се извинявам за лаишкия начин по който формулирам запитването си. Карам ЦРВ, 2000 г. 147 к.с. и всичко до скоро си беше нормално. Но през последните месеци наблюдавам странен шум при потегляне, при пускане на съединителя на малките предавки - не знам как да го опиша - придърпване ли, потракване ли, нещо такова, сякаш нещо някъде опира, но нередно. На големите скорости не съм го забелязал да го има. Бях ходил на сервиз и се опитах да обясня, че не нормално да има такива звуци и майсторите я вдигнаха на подемника и започнаха да я оглеждат. Гледаха ходовата част, но се оказа че тя е добре. В последния момент видяха, че тампоните на двигателя бяха заминали. Прилъгаха ме да ги сменя, като ми обясниха, че благодарение на получения луфт, може да при голямата тяга двигателят да опира някъде.Лесно е да се излъже човек, който не разбира. Въпреки всичко всички тампони бяха сменени, но след като покарах известно време, проблемът не беше изчезнал. Така карам може би 2-3 месеца, не става по-зле, но е доста дразнещо и ме е страх да ида на майстор, понеже или пак може да ме лъжат нещо или просто и те не знаят къде може да е проблемът. Поради изложените причини се допитвам до вас и се надявам кръгът на вероятностите да се стесни максимално, защото всяко ходене в сервиз, си е разход, а проблемът не се разрешава. Благодаря ви предварително за съдействието Здравей колега моята хонда има същия проблем, но не съм ходил по майстори, ако си решил вече проблема пиши да зная да си правя сметката. Знам само че не е съединител, защото като замине съединител започва да боксума и не върви. Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
potter 1 #31 Отговорено 1 Февруари, 2015 Здравейте,аз смених тампон на мотора/този в средата/и тресенето при ускоряване на първа ..... май изчезна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Иванов Богдан 6 #32 Отговорено 6 Ноември, 2016 Здравейте, искам и аз да се включа.Подобен е моя проблем-при каране на 1,2,3 скорости подам гас от 2000 -3000об/мин усещам че тресе отпред.Имах скъсаан един от предните тампони, смених го -другия не бел скъсан само бил мек така ми казаха в сервиза.А освен тресенето отпред когато съм но около 2300 при рязко отпускане на газта се мести нещо от към отпред или средата.....такааа след смяна на тампона се оправи на 50% това с тряскането като върна газта, тресенето остана....Но преди два дена си мисля я да я покарам на бензин и нямам думи нито тресе нито тряска при връщане на педала.... Мисля следващия ход е е при газаджия .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове