Jump to content
honda nl

Колебания за вид двигателно масло

Recommended Posts

iso_eu, on 10 Nov 2014 - 08:03, said:

А защо си с 10w40 ?Причините може да са много...тепърва трябва да ги откриеш.

 

Честно казано не знам, може би по инерция от предната кола, а какви може да са причините ? Поне по главните, питам защото нищо не рабирам, в форума чета различни неща и който и да питам всеки предлага различни масла ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Прост начин да се провери маслото все още ли става:

Публикувано изображение

Картинката вдясно е на напълно умряло масло

Това в дясно ли е кофтито масло, и пише ли върху каква материя са го капнали да си направя малко експерименти.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От руският сайт - "На пореста хартия(най-добре на филтър от кафеварка или парче хартия).

Капва се от щеката за маслото при студен двигател".

 

Ето цялата статия.

 

Според мен проблема на колегите с колите горящи масло не е в самото масло(стига да не е някакво

супер менте).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В смисъл пуши ли колата, теч от някой датчик или гарнитура....15w50 ако е е рейсингово масло тоест за бегачки се сменя на 1000 км. Това че си сложил масло за рали на ежедневна кола е МНОГО ГРЕШНО и скапва колата.... особенно ако го караш дълго време и повече километри...При мотул има едно подобно 300 v ли беше ...ами то се слага само за едно състезание и се хвърла веднага.... Тези масла са със съвсем различно предназначение !Карайте с висококачетвени масла и максимум ...w30 от 4 и 5 група но не и рейсингови.И пробег макс 10 000 км и макс 1 година или което настъпи по рано. Ако пък имаш K20A2 бегачка с 85000 оборота трябва да се сменя на 5000-6000 kmОсновната база масло което се използва като най качествено и от него се правят другите е 10w30. !!!

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Не мога да коментирам за други производители, но за YACCO знам че двете ''ГАЛАКСИТА" могат да се карат в ежедневна кола спокойно според предписанията на производителя. Т.е. ако се казва 10к, няма проблем да се кара толко. 

Колега "longfinmako" , не бих могъл да взема отношение по твоят казус, мога само за клапаните да ти кажа, че на хонда клапани не чукат от масло (каквото и да е то). Не сте ги направили както трябва по ред или сте ги правили с милиметров луфтомер (не че не става). От практиката според мен стават по добре с инчов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е Сивик D15Z6 или иначе казано 1,5 V-tec E 114кс.Не е някаква бегачка,но нормално карам почти само градско и четвърта предавка почти не включвам или рядко,следователно и работните обороти са малко по-високи.Подлъгах се,че с това масло автомобилът ще се чувства по-добре,но уви май не е така.

Четох няколко дни по нета и Галакси го дават за ежедневни коли,но за  по-високи натоварвания и обороти и тем подобни работи.Много хвалби,но разхода ми си е все такъв и колата не се представя по-добре.Имам в предвид,че моторът дори не утихна,а точно обратното..Все пак по километраж ми показва 211 000 км и най-вероятно е за сегменти,но с 1 литър на 10к смятам да не предприемам радикални ремонти.Клапаните ги регулира човек от Варна,който се занимава с повечето Хонди от околията и славата му на добър майстор е оправдана.Поне до сега не знам да има негативни мнения за него,така че не вярвам да е объркал редът или хлабините.Забравих да спомена,че колата е оборудвана с газов инжекцион.Утре ми пристигат новите иридиеви свещи,слагам ги и отивам на газаджията за настройки и профилактика и от там съм решил да отида направо в Хонда за смяна на масло и реглаж на клапани.Тайно се надявам,че работата може да се размине например с едни вложки на клапаните,но едва ли съм такъв късметлия  :tooth:  :rolleyes: 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 В никакъв случай не искам да поставям под съмнение уменията на който и да било от форумните механици или на някой  от нас които си правим колите сами. Просто изказвам мнение, че на нашите мотори клапаните не ги интересува почти с какво масло ги караме.

Относно галаксито 15w50 , имам преки наблюдения на правени мотори как се държи и смело твърдя че е на много високо ниво. Един от примерите е кола правена с турбо, с друго масло (естерно 15/50 купено от наш рали пилот) държи налягане 0.8 bar. на загряло и след смяната стана на 1.3bar.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е това

longfinmako

 

....YACCO Galaxy 15W50 пълна синтетика състезателно масло за високи обороти с цел да не го гори.6о лева е туба 2 литра,което прави 120 лева за маслото.

 

и е сравнимо с https://www.motul.com/bg/bg/products/oils-lubricants/300v-competition-15w50--2

300V COMPETITION 15W50

100% синтетично високопроизводително масло, произведено по новата 
специална технология на MOTUL - Ester Core®. Подобрява работата на най-новите 
двигатели на спортни автомобили, осигурява надеждна защита от износване, 
загуба на налягане и стареене на маслото, дори при изключително високи 
термични натоварвания.
Висок HTHS вискозитет. Препоръчвано специално за 
състезания
на дълги дистанции и писта.

Опаковка 2L,5L метална кутия, 20L туба, 60L варел

 Него познавам това масло YACCO Galaxy 15W50

Но отваряш спецификацията на маслото и четеш внимателно - много хора и сервизи имеханици и т.н. въобще не знаят параметрите на маслата в БГ ,което е абсолютно гадно .

То пак казвам че не е за ежедневно каране !

 

Инъче като отидеш в Хонда ще ти налеят 10w40 или 5w40 наливно ....Мобил, та и това не е решението...най-доброто !

като си с газова трябва да сложиш масло с mid SAPS и гледай да е 4-5 група , 3 група трябва да се кара максимум 4-5 к км.

Ако караш с качествено масло не е проблем да изгори 1 литър на 5 или 10 к км. по лошо е да си с калпаво масло и да не го пипа въобще.

 

А това масло -Motul 6100 Synergie+ 10W-40 е нисък клас .....карай поне с 5w30 за зимата е иделано но от серията 8100. Все пак маслото го сменяме на 5000 или най -много 10 000 км барем качествено да е и за малко пари няма как да е такова.

По принцип колко са сближени границите толкова маслото е по издръжливо , най бързо се скапват с големи граници примерно 10w30 и 15w50, първото ще изкара два пъти повече търкаляне примерно, второто ще загуби качеството си за малко километри и трябва да се сменя по често.

 

ПП Само ще допълня какво прочетох от http://www.yacco-bulgaria.com/homologacii.html

www.yacco-bulgaria.com/homologacii.html

 

 

Galaxie Competition серия - 100% синтетични масла предназначени да покрият най-високите изисквания при състезателните двигатели и да осигурят максимално смазване в екстремални условия.

 

100% 

Синтетика

PAO / ESTERS

RACING

High HTHS

 

т.е. това масло е за едно състезание и се хвърля, най-малкото защото събира доста влага и изпарителните му качества са доста по бързи, не става за ежедневно каране. Та може да се покара такова масло но в никакъв случай 10 000 км или година време т.е. трябва да се сменя често.

Редактирано от iso_eu
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В смисъл пуши ли колата, теч от някой датчик или гарнитура....

Ако това беше към мен...колата не "пуши" и не се забелязват течове. Но ми работи катализатора, а познат монтьор ми каза, че ако работи катализатора няма как да вижда пушек. Както и да е ще го наблюдавам маслото и ако пак свърши, ще го сменя с някоя друга марка масло да видя как ще е с него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги за отзивчивоста,мненията и съветите.

За Галаксито е ясно,ще се хвърля.В темата за обща поръчка има линк,където като си зададеш марката и модела на автомобила плюс двигателя и определя типът на маслото.На мен ми го дава Motul 8100 Eco-clean 5W-30,а като гледам,никой не е поръчал от това масло  :)

За момента искам да сложа едно полу-синтетично масло,което да не е от родния пазар,да покарам 2-3 хиляди километра и на пролет ще реша какво да правя.

Като цяло колицата си загуби първоначалната тяга и звукът на двигателя се промени.Все пак нищо не съм правил и причините може да са няколко на брой.Вярно е,че горивата в България са под всякаква критика,но няма как да внасяме и бензин от чужбина.И този заводски колектор 4-1 с малък диаметър и катализатор веднага след четворката.Иска ми се да го заменя с 4-2-1 стоков от D16Z6 с две дупки за сонди,но веднъж махна ли катализатора,вероятно пушекът от маслото ще се появи  :rolleyes: Ще последва и чистене на IACV,дросел и плочката с каналите на EGR-а....евентуално ще пробвам само с едни гумички на клапаните и чак тогава ще си сложа едно хубаво масло и може би ще си доливам,докато не посъбера някой лев за ремонт :tooth: 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей мноо модерни катализатори....чак спират пушешто маслоо....то това да не е DPF филтър ....че и те пропушват даже !Eco clean Motul 5w30 е идеално за чисто нов дизел на Хонда. Аз не бих сложил масло което е за коли с DPF на бензинов двигател. Серията eco Lite е най доброто за бензинови двигатели. По горното Галакси не е за смяна на 10 к км и не е за ежедневни коли....

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
iso_eu, on 12 Nov 2014 - 09:40, said:

Брей мноо модерни катализатори....чак спират пушешто маслоо....то това да не е DPF филтър ....че и те пропушват даже !

 

 

 

Ами не разбирам, знам че си е изцяло за моя сметка ама...Иначе няма сив или какъвто и да е пушек от аспуха. Тази Eco Lite дали е подходяща за моя двигател ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета. някой да ми обясни: ''като си с газова трябва да сложиш масло с mid SAPS и гледай да е 4-5 група , 3 група трябва да се кара максимум 4-5 к км.'' - каква е тази 4-5 група. Че и аз съм с Газов инжекцион. Благодаря на отзовалите се!

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 То покрай тези теми така става :tongue1:

Карай с качествено масло и предписаният вискозитет и го сменявай нормално често и си свиркай. Не го мисли чак толко. Спазвай изискванията на производителя и съгласувай съвременните масла и всичко ще е наред мотора ти.

Лично мнение, не ангажирам никой.

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение , че мотул 5в40 (8100) е много добро за хондата , карам ве4е 300 км на такова не е мръднало и то каране само 6-8 000 оборота, а миналото масло уж беше голям клас, голяма марка супер спорт, и го гореше в несвяс Кастрол 10в60 . преди години бях пробвал пак кастрол 10в40 пак го ядеше , мога да кажа, че аз лично приключих с кастрол повече не искам да го видя това масло и тая марка :)

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е кой ти каза да караш с 10w60 и коя марка модел ...?

То 10w60 от различните марки може да се окаже съвсем различно масло ! Кастрола ако ти е бил менте -----ще го яде не ами ....

 

Мотул 5в40 (8100) - има доста модели ? Всичките са различни и всичките 5w40 са максимум 3-та група .

5 група са най качествените масла.

3 група масла изкарват 5 - 7 к км максимум и са хидрокрекинг най-вече, а 4 и 5 изкарват повече в зависимост от стила на шофиране, говоря за нетурбинирани заводски двигатели.

Примерно

- мотул 300В - естери 25-49%, останалото е гр.3
- М1 - гр.3+ (мн добра)
- Castrol edj - гр.3, с малко рао, в зависимост от региона), 0W-30 - само рао.

При много от най-съвременните двигатели вискозитетния клас (за двигателите за Европа) е строго профилиран SAE 0W-20 с мин норма API SM, а все по-често само с API SN-RC...

И понеже притеснението на съфорумците тука е за двигателите на газ от предходната технология  не приемам думите стари двигатели.Понеже живеем в Европа ще спомена, че маслата имащи правилна API норма за двигателя от:
-  нископепелните също са подходящи (визирам Mid SAPS маслата - ACEA C3/C2), защото техните SAPS стойности са автоматично намалени.

Генерално погледнато едно и също масло се използва и за бензинови двигатели и за такива на газ. При работа с LPG гориво температурата на двигателя има тенденция да е по-висока. Затова се смята, че колкото повече синтетика съдържа маслото, толкова по добре.
За двигателите на леките и лекотоварните превозни средства още няма масово навлезнали специфични стандарти (при употребата на алтернативни горива).
- И не на последно място ACEA A3/B4 маслата също са подходящ избор с уточнението че нивата на сулфатна пепел са не повече от 1,1 до 1,3 % като пример). В ACEA-10  вече се конкретизира че ACEA A3/B3-10 трябва да съдържа минимум 0,9 %, което не е много над Mid SAPS маслата с <,(=) 0,8 %

 

При каране ежедневно само до работа и обратно в града маслата се износват бързо

1. Горивото навлязло в маслото не може да се изпари,

2. Маслото не загрява до работна температура или достига тази температура много малко време

3. Горивата в БГ и дизел и бензин са отвратителни за пропан бутана и метана да не говорим, всичко е повишени стойности на киселини, сяра, утайки и нена последно место примеси ....

Карането на автомобил за ежедневни нужди не е препоръчително да се карат дълго време с рейсингови масла примерно 5w50 , 10w60 и т.н. които са предвидени за състезателни коли и малко километри - примерно 1000 !

та израза "...карам със супер масло примерно Motul V300 и правя 10 000 км"  е трагедия !!! Защо търсете инфо и чете.... в интернет е пълно !

 Възможно най-качествената и корава база (РАО/Естери към днешна дата), за да издържа температурно и да не губи вискозитет прекалено бързо.

С mid SAPS означава ниски нива на сяра и други там боклуци, които влизат през гЪзта и скапват маслото и всичко останало....затова като си с ГИ трябва да харесаш масло не само 5w30 , а и с mid или low SAPS. Обаче нито един газов сервизще ти го каже това като монтират ГИ !!!Та колите са си Ваши....

 

 

Някои производители като Тотал и М1 твърдят, че е така, но не всички им вярваме. И най-хубавата група 3 все още е точно 3х по-евтина от най-евтините РАОs и между 6 и 10 пъти (не процента, а пъти) по-евтина от ди-естерите и полиолестерите. Това - по цени на едро. На пазара на дребно, при вече завършения продукт с "добавена стойност", виждаме, че нещата може и да са точно обратното. Рекламата и качественият маркетинг могат да направят чудеса Публикувано изображение
Дори по чиста икономическа логика - няма как нещо, което е 5-10 пъти по-евтино от друго такова да е по-добро.

Още нещо, много важно за хидрокрека - хубавият такъв НЕ се продава на блендерите, а остава проприейтъри за рафинерията и нейните продукти/брандове (Мобил 1; и т.н.). Група 3, която се продава свободно в повечето случаи е с ниско качество. Това, обаче, не важи при РАО и естерите, което е голям + за добрите блендери. Именно затова е трудно да се "видят" блендери в средния клас - там няма как да са конкурентни, а ги има в ниския и високия клас. Средния клас винаги ще се доминира като наситеност от собствениците на хубавите бази от гр. 3 и 3+. Но е факт, че има много качествен хидрокрек. Енеос сустина и М1 са пример за такива.  и горе-долу до там.

Всъщност естерите са много полярни и имат огромен афинитет към метала, Кастрол са си прави в случая. Това, което изобщо не е полярно е РАО. Едните смилат уплътненията, вторите ги втвърдяват. Именно за елиминиране на тези им свойства винаги тези бази се балансират една с друга - НЯМА 100% естерно масло, както и 100% РАО масло (въпреки, че някои го посочват като такова, то винаги е микс). Винаги ще е 85-90% естери + 10-15% РАО и обратното - 85-90% РАО + малко естери за афинитет и баланс към уплътненията.

Ще дам един бърз и максимално кратък пример - В САЩ масово БМВ тунерите не могат да проумеят защо БМВ препоръчва безумен вискозитет като 10W-60 за М-сериите... защото няма инженерна предпоставка за него (за разлика, примерно, от дизайна на моторите на Ферари). И отчитат много по-добри резултати с далеч по-нормалните 5-30; 5-40 и 10-40 качествени и истински синтетични масла. Започват да препоръчват на клиентите си да карат М-ките с такива и чудо - това се налага като стандарт с годините. От Red Line, заедно с някои от придворните им тунери пускат запитване до БМВ М дивизията защо се препоръчва 10-60 за М-сериите?! От там отговарят, че заради глобалното им партньорство с Кастрол, инженерите нямат право дори да тестват с други масла, за да кажат как е, но от гамата на Кастрол, само с 10-60 техните мотори издържат... След което вече масово тази препоръка за 10-60 не се спазва в САЩ дори от официалните сервизи, които са избрали да работят с други марки масла, освен OEM-ските и Кастрол...

И друго - много лесно е да подобриш буквално всяко серийно произвеждано масло, ако цената не е фактор. Достатъчно е да му сложиш мъъъъничко WS2 (волфрамов дисулфид), или друго подобно чудо и си готов - триене и износване, виртуално - няма да има. Проблемът е, че за количество, достатъчно за 1 галон (на едро) ще платиш $6-10 в зависимост от къде го купуваш. И това е само за един компонент. А останалите? И накрая литър от това масло ще има себестойност от $6-7/литър. А после - опаковка, капачка, кашонче, стикери, етикети, международен транспорт, мита, акцизи, ддс-та, дистрибутори, под-дистрибутори, магазини, сервизи и т.н.... и крайната цена отива в космоса. Изкуството е да го направиш (подобриш) не като му увеличиш себестойността няколко пъти, а дори като я намалиш. Да направиш по-добър продукт от другите, но с по-ниска себестойност. Там е истинската война...
Защото след това изключително трудно ще успееш да убедиш някой, че твоето никому-неизвестно-масло е в пъти по-добро от Кастрола, с които са промили мозъците на половината планета, въпреки, че то реално ще е милион пъти по-добро. А хората са изключително подвластни на брандове...

 

Не съм специалист по маслата - но се наложи да понауча някои неща ....чете и търсете инфо и се образовайте ....

Редактирано от iso_eu
  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се копира текст от друг автор се посочва името му и от кой сайт евентуално е свален.

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да де ама вместо да копираме постовете в нашия форум от този  на Субару и по точно на най образованият човек в България /колегата Алекс/ по добре 5 пъти казвам вече и на лични и тук прочетете цялата тема за маслата в техния форум и ще ви стане ясно,защото се изписват едни работи и след малко имаме едни и същи смело мога да кажа тъпи въпроси които са разисквани и обяснявани в нашата темичка от 4 страници.Но слабо ме съмнява някой да се хване на прочете тема от 50 страници примерно, внимателно без пропуски след като тази се чете през редовете.

Редактирано от Soichiroo
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е  не е се копирало - съжалявам !

GOOGLE.COM се пише и пишеш mid saps, low saps MSDN oil.......

офицялните страници на Motul, Castrol, Agip и т.н с техническите листи .....

Да съм написъл някъде че съм завършил химия и да работя в Рафинерия на Redline ?

 

borko 30

Ако искаш да ти дам директн линк от файла на личния ми компютър където си събирам важните инфо ?

Пишеш google.com  и действаш ,написъл съм ама кой да чете ! Ходи питай онзи къде ти е сменял маслото !

 

Не знам кой е най-образования човек в БГ - този който прави реклама на Тотал или този който прави реклама на Redline и  Amsoil  и ги продава или някой друг ?!

 

Посочил съм че не съм специалист и че съм ползвал интернет търсачката ....няма да Ви цитирам точните страници и теми и т.н. и сайтове ..... ?

 

Ако искате и маслото да ви сменя ... аааа ?

Soichiroo

ти като прочете що не написа ?

 

Не само във форума на Субару има компетнтни хора за маслата ... в Адуи също има .....в други форуми също ..в руски, от САЩ има доста - даже хвалят Кастрола ама GERMAN CASTROL не просто произевден в Германия-

ОБАЧЕ тука има мрънкала, които ги мързи да прочетат две мнения по -нагоре ....

 

Само че в USA не можеш да вкараш фалшиво масло и да го продаваш както е БГ !!!

 

Ако някой го мързи да прочете 50 или 500 страници не знам защо вдига врява ?

 

На мен ми се е наложило да чета щото нито един газаджия не знае какво масло да ти препоръча - щото няма да спечели , а печели от "ОМАЗНИТЕЛИ" един сервиз също ....те продават това от което печелят,

от Булртрако и темподобни офицялни също - щото не може Производителя да препоръчва 0w20,а те да ти наливат наливен Мобил 5w40  и 10w40.....

 

Как някои хора очакват качествено масло 5 литра от франция примелно или Германия най-висок клас да струва 40-60 лева ?

Най- елемнтарното Качественото масло струва 30-40 лв. Литъра !

Като сложиш транспорт, печалба и т.н. ?! А не им идва на акъла какъв клас е маслото .....ем боза какво да е каквито са парите това е и качеството ...

 

Stef@n

Ще ти отговори този, който ти сменя  маслото....

 

 

ПП Ако прецени админа да действа.....

Редактирано от kvd74
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пише се автора на копирания цитат ,не за да се свързвам аз или други колеги с него ,а заради авторските права!Така излиза че тази "дисертация'' ти си я писал и мислил -а не си ти .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колегата  ISO_EU си право труда да ни отговаря на всички и да дава съвет,а вие го нападате.Бил копирал,бил говорел на изуст.Дори и да го е копирал,човека предоставя факти,полезни,литература...то се  вижда,че е чело момчето и поне за мен,научих доста полезни неща и благодаря за което.Обаче,типично по български,някой го дразни,че друг е по-начетен и гледа да закопае човечеца..... :yes: 

Редактирано от longfinmako

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колегата  ISO_EU си право труда да ни отговаря на всички и да дава съвет,а вие го нападате.Бил копирал,бил говорел на изуст.Дори и да го е копирал,човека предоставя факти,полезни,литература...то се  вижда,че е чело момчето и поне за мен,научих доста полезни неща и благодаря за което.Обаче,типично по български,някой го дразни,че друг е по-начетен и гледа да закопае човечеца..... :yes: 

Абсолютно не съм съгласен.НА 100% уважавам мнението на колегата iso_eu просто казах,че специално това е копирано и това е ,нито се заяждам нито нищо както искате приемайте все ми е тая.И няма нищо лошо,че е копирано просто от съображения се пише автора отдолу.Иначе почти всички Американски и Български форуми съм ги чел до последния ред включително и в Ауди,но за мен Алекс си остава най компетентен като се има в предвид какво и къде е учил не смятам,че всичко е с цел продажби,ако мислиш така значи не си чел внимателно темата в основния форум на Субару.Но както и да е знанията на колегата iso_eu не ги подлагам под съмнение и уважавам такива хора като него,но яд ме е ,че са адски рядко такива типове и в иначе хубавото начало на темата за маслата в нашия форум ще има стотици едни и същи въпроси на които отговора е само малко по назад където някой си е направил труда да пише,но няма кой да прочете.

Редактирано от Soichiroo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колеги, темата върви на добре. Нека да не я разваляме, а да я продължим и допълваме, за да можем всички да се учим един от друг.

На мен лично ще ми бъде интересно да се допълват "меродиите" към определени масла, или казано специалните добавки.

Благодаря.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не го интересува кое от къде е копирано (ако говорим по темата) дайте факти, числа и споделете опит и предложете мултифункционално масло! ясно е, че в бг нищо не е като хората.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Ето това е моя опит от маслата в България.

Мнението съм го копирал от една моя тема за 'ОСНОВЕН РЕМОНТ' след безкрайни проби и тестове.

Установи се,че е прегряван двигателя но макар и малко имаше отрицателен ефект за разхода на масло.

Какво се случваше през петте смени докато го отворя?!

С две думи гадното го гореше доста но само над 2500 х.об.

хубавото и качествено масло го гореше само когато я гоних от 3000-6000х.об.

гадните масла 500гр/1000км са;

Тотал кварц 10/40,Кастрол магнетик 10/40 направо от германия(меду другото в последствие разбрах,че това масло в САЩ го имат за нещо,като М10Д тук,потвърдено е от приятели,които работят там в тази област(механик и управител на сервиз)).

Хубавите масла 200гр/1000км.

Хонда 10/40 ОЕМ,Статойл 10/40 и 5/40от вносител,Мотул 10/40 и 5/40 от вносител-няма да кажа кой са,защото ще е реклама!

Отделно от маслото съм слагал добавки,които забавяха разхода на масло но не за дълго-15лв.Лики Моли,Бардал, и т.н.

но извода за мен от всичките проби и тестове е:

Качествено масло от вносител и това е!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да питам хората с опит - ако се сложи маслен радиатор , възможно ли е разхода на масло да спре при тия хонди във високите :DПоне аз така си го обяснявам - маслото загрява стабилно след 2-3 мин, в 7-9000 оборота и почва да изчезва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно масло няма как да загрее по стабилно от колкото са му параметрите виж техническите данни на твоето масло и ще видиш как седят нещата.Друго е вече дали самото масло държи на тези данни след като вземе малко бой.Нали тука е цялата истина която се коментира из масларските среди по цял свят.Базата базата момче ти е слаба затова го бара маслото с тези обороти Мотула не те оправя до никъде на този Мотул 8100 X- CESS си му взел здравето с тези обороти още първите 1000 км.пък и пет маслени радиатора да сложиш ефекта е 0.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колко градуса става това масло? Уреда верен ли е? Можеш да пробваш с 5w50, след като стила ти на каране е такъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...все си мисля,че при често каране в критични обороти 7000/9000 ,каквото и масло да е трябва по честа смяна :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно масло няма как да загрее по стабилно от колкото са му параметрите виж техническите данни на твоето масло и ще видиш как седят нещата.Друго е вече дали самото масло държи на тези данни след като вземе малко бой.Нали тука е цялата истина която се коментира из масларските среди по цял свят.Базата базата момче ти е слаба затова го бара маслото с тези обороти Мотула не те оправя до никъде на този Мотул 8100 X- CESS си му взел здравето с тези обороти още първите 1000 км.пък и пет маслени радиатора да сложиш ефекта е 0.

 

съгласен съм колега, дай съвет какво да налея , аз мисля , че не е нормално да си сменям маслото на 1000км за ежедневка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Red Line, 10-40, 5-40.... Определено ми се промени автомобила след него - работа на двигател, шум, разход и т.н. Карам с 5-40, 1.4, 90 к.с., D14Z4 - слязох на 9.90л газ на градско след смяна на масло, чистене на дросел смяна на бензиностанция....Преди това бях на 11.9 л / 100

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от къде да го взема тва Red Line колега ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От ''Общи поръчки от чужбина''!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги за хонда еп2 (1.6 втек 2003г) какво масло препоръчвате ? Колата е на около 200 000 +/- 20к. Благодаря предварително :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 0w30; 0w40; 5w30;5w40 

API SN

ACEA A3

Общо взето се придържай към тези данни.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи и от стила ти на каране .Ако караш спокойно без ръчка в червеното 5w40 ще ти свърши работа,марката е Мотул и по възможност от общите поръчки отвън страната да е .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи и от стила ти на каране .Ако караш спокойно без ръчка в червеното 5w40 ще ти свърши работа,марката е Мотул и по възможност от общите поръчки отвън страната да е .

И как реши че марката е само тази? И кое точно 5w40 да си избере колегата, по какво да съди?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рядко ръчкам .. Значи 5w40 обаче трябва да го сменя до 10/15 дена така че ако можеш да ме орентираш за марка .. Castrol ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях решил повече да не пиша тук но не се сдържах....

Не мога да проумея защо наливате 10w40 или 5w40 след като не сте слагали 0w30 или 5w30, 10w30 това е най стабилния вискозитет  - да не говорим за 0w20 и 5w20 - щом като за повечето от Вас това е най-важното ?

 

Ако искаш  sinsoul колега читаво масло да си купиш от БГ първо си харесваш марка , после търсиш офицялния дистрибутор. А не от първият маслар срещнат на улицата или в интернет.

Качествени марки масла са Redline ,Аmsoil и други  но литърът им върви от порядъка на 25 лева.... Сега кой точно модел ще избереш е много важно т.е. бензин, дизел, газ - хлабини на двигателя и т.н.

 

Да речем километрите ти са истински и колата няма някакви сериозни проблеми то 

на мен ми допада  най-много Amsoil

Предлагам ти да налееш Amsoil Synthetic Engine Oil European Formula (AEL) 5w-30 5л 139,30лв./ 1л 30,90лв. или Amsoil Synthetic Engine Oil (ASL) 5w-30 1 US Quart(0.946л) 30,90лв.

от Тук http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=96021

 

След като направиш един пробег от 10 000 км при нормално каране и 12-13 000 км с това масло и ти го хапва повече   над 2 литра

и не ти се сменят гумички, сегменти и т.н. можеш тогава да пробваш 10w30.  Аз не ти препоръчвам да слагаш каквато и да било марка с вискозитет ....w40.

 

 

Ако бързаш има ги и в БГ .

 

ПП

Примерно на Мотул всички масла 10w40 и 5w40 са под среден клас т.е. изкарват малко и е нужна по честа смяна на 5-6 хил. км при нормално каране за твоя двигател в същото време зимата са мнооого гъсти и не са за препоръчване..... :yes:

 

Марките Кастрол и Мобил са най-много фалшифицираните масла.

Редактирано от iso_eu
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря .. Просто не съм запознат ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...