Jump to content
KRASI_

Проблем с дневни сертифицирани СВЕТЛИНИ !

Recommended Posts

Колеги от година имам следните светлини http://luxima.bg/DRL-DNEVNI-SVETLINI-LED-Philips-DRL8-12824.htmlСветлините аз съм си ги монтирал те са сетифицирани ,но рално господата на реда- ЧЕНГЕТАТА ме спират преди няколко дни и ми искат документи че светлините са монтирани в СЕРВИЗ !!!/>/>Аз нямам такъв документ казвам и че те са сертифицирани по (Homologated for European Road legalDRL regulation (ECE R87) ) ,но така или иначе да обясняваш на полицай полза няма !!!/>/>Така питането ми е следното някой може ли да ми помогне с фактура или документ,че светлините са монтирани в сервиз. Благодаря предварително :)/>/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://luxima.bg/images/products_catalog/DRL.pdfМогат ли да ме глобят за използването на Дневни светлини?Основното притеснение на всички нас е дали няма да бъдем глобени за включени „фарове за мъгла” или „нерегламентирани светлини”. Бих препоръчал на всички да отпечатат отговорът на ТехноТест, заедно с Правилата на ООН, Директивите на ЕК, Наредбите на АА и Закона за движение по пътищата, да ги съхраняват в автомобила си и да ги показват на органите на КАТ в случай на нужда. Ако Вашите Дневни светлини имат нужните обозначения и са монтирани по стандарта, определен в Правило 48, то органите на КАТ нямат основание да констатират нарушение.Извода от това е, че ако ти не си в час и не си пазиш правата всеки полицай на пътя ще може да се гаври с теб, знай че имаш права, не само задължения...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До някъде е така,само че аз пък не съм длъжен да ставам пазвантин на необразованите служители на реда,нестикованите инстанции и разправиите в съда.Изхвърлих тотално фарчетата най-демонстративно на пътя в Търново.В Русе нямах проблеми ,но всяко село си е на различен манталитет.Отделно ми писна 130 лв за маркови фарчета дето им горят светодиодите през седмица , а през ден почиват -през два работят....явно са съботяни :).Хората дето ми ги продадоха след 3-тата рекламация ..даже не ме питат за кво се обаждам..директно ми пращат други..трагедия.Ще си вградя малко маркови диоди в оригиналните фарове и приключвам с пародията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава изгаряш 100%!Има едно сигурно нещо, което са казали официално, ако Кр. Костов може да се нарече официално лице. Това е, че е абсолютно забранено да се вграждат във фабричните фарове допълнителни дневни светлини или диоди! Точно за отваряне и монтаж вътре в основните светлини ставаше въпрос.Според мен най-лесният вариант е да се сложат aftermarket фарове с вградени дневни светлини. За съжаление те или са некачествени или струват баснословно скъпо.В случая КАТ не са виновни, което е рядкост! :rolleyes: Дали са им разпореждане да спират автомобили, които фабрично нямат вградени дневни светлини. Понеже сме в БГ, по традиция не им е спуснато конкретно указание за какво да следят. И резултатът е налице. Целта Philips да си прибере едни пари от нас, с която въведоха целогодишното ползване на дневни светлини няма как да се постигне! А с 8-те лева за 2 крушки на 3-4 години Philips няма да могат да си покрият "лобистките разходи" (разбирай подкупи).

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако става въпрос за едно листче от сервиз, едва ли ще ти отнеме много време си направиш едно в Word ... почвам да имам чувството, че всички коли по пътя са толкоз израдни, че само за парното в колата дали ти работи не са писали фишове...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бай Бабо да не те срещне мечка!

Онзи ден в Опел форума имаше тема на колега за среща с "властта". С две думи - той спрял на стоп в града, един с Голф паркира в багажника му. И бяга, но колегата му записва номера. Идват КАТ и по неговите думи го заставят да напише в протокола, че не иска тяхното съдействие за издирване на виновника. Заплашили са го, че ще му пишат на него акт и ще спрат неговата кола от движение! Не беше написал за какво са се заяли...

С две думи - без вина виновен!

Ако искат и за ръжда, мръсна кола, стъкла, кални гуми могат да се заядат. За последното и аз съм съгласен. Между Сл. Бряг - Обзор - Варна постоянно има кални глинести следи от дърварите и лесно можеш да се окажеш в канавката.

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то наистина едно листче на Word можеш да си направиш със сервиз по избор. И аз си сложих дневни светлини на едната кола. Нямат печати по тях, мързи ме да си принтирам сертификати, протоколи и т.н. Та си карам така. Проблеми нямам за сега. Градско си карам на тях. Днес даже ходих в Дупница. Пак на тях. На изхода на Перник ме провериха, ама тука се знаем до някъде. На излизане от Дупница пак ме спряха. Питаха ме за тях, ама от къде съм ги взел :D Няма документи, няма гявол. Иначе точно заради избирателната страна на нещата почнах като карам междуградско , ако бързам- пускам фаровете да не ме спират и да ме мотат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам от почти 2 месеца без проблеми с допълнително монтирани дневни светлини, Имат маркировка, сертификат и са монтирани спрямо изискванията. Но винаги може да се очакват изненади.Във форума на VW бях чел следното:

Днес разговарях с ИААА отново относно дневните светлини. Те казаха, че се подготвя промяна в наредбата за техн. прегледи, където ще залегне този момент. Тоест на техн. прегледи ще се извършва проверката на светлините. Няма да се ходи на Технотест. Казаха, шофьорите със сертифицирани и правилно монтирани дневни светлини да си карат спокойно. Явно в момента такива са инструкциите към полицията. Правилата ги знаете Правило 87 за дневни светлини и Правило 48 за монтаж на автомобилните светлини.

След което реших да пробвам да потърся и от КАТ мнение.Ето отговорът на моето запитване:

МИНИСТЕРСТВО НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИСТОЛИЧНА ДИРЕКЦИЯ НА ВЪТРЕШНИТЕ РАБОТИОТДЕЛ “ПЪТНА ПОЛИЦИЯ”Гр. София 1113, район “Изгрев, ж.к.”Дианабад” ул. “Лъчезар Станчев” № 4По вх. № И 2124/02.11.2012г.ДО < **********@mail.bg > Във връзка с Ваше писмо вх. № И 2124/02.11.2012г. по описа на отдел „Пътна полиция” при Столична дирекция на вътрешните работи Ви информираме, че легалната дефиниция за “дневни светлини” е посочена в параграф 6, т. 59 от Допълнителните разпоредби на Закона за движението по пътищата /ЗДвП/. По отношение законосъобразни ли са допълнително монтираните дневни светлини и предвид чл. 138, ал. 2 от ЗДвП е изпратено писмо до Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” за становище считат ли се за изменение в конструкцията на автомобила допълнително монтираните дневни светлини. В допълнение Ви уведомяваме, че след получаване на становището от Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация”, същото ще бъде публикувано на интернет страницата на отдел “Пътна полиция” при Столична дирекция на вътрешните работи на адрес www.kat.mvr.bg.

Да се надяваме, че скоро ще вземат някакво решение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да препдоложа ли какъв ще бъде отговора?След минаването на технотест за доказване на необременяването на конструкцията ще може да си светкате където и както искате.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги от година имам следните светлини http://luxima.bg/DRL-DNEVNI-SVETLINI-LED-Philips-DRL8-12824.htmlСветлините аз съм си ги монтирал те са сетифицирани ,но рално господата на реда- ЧЕНГЕТАТА ме спират преди няколко дни и ми искат документи че светлините са монтирани в СЕРВИЗ !!!/>/>/>/>Аз нямам такъв документ казвам и че те са сертифицирани по (Homologated for European Road legalDRL regulation (ECE R87) ) ,но така или иначе да обясняваш на полицай полза няма !!!/>/>/>/>Така питането ми е следното някой може ли да ми помогне с фактура или документ,че светлините са монтирани в сервиз. Благодаря предварително :)/>/>/>/>

Адаш имаш ли маркировка на фарчетата ако да им казваш на шапките да се е...т у дупе. Ако са много настоятелни напиши в акта че не познават законите и че са друсани.В закона никъде не пише че трябва да са монтирани в сервиз а дали не трябва да е на Филипс сервиза. Редактирано от krasimir_01

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам такъв документ казвам и че те са сертифицирани по (Homologated for European Road legalDRL regulation (ECE R87) ) ,но така или иначе да обясняваш на полицай полза няма !!!

Ами, истината е, че полицаите казват истината, ти си в нарушение. Единия документ, който ти трябва е, че светлините са сертифицирани, че покриват ЕС изискванията. Другия документ, който те ти изискват е, че са монтирани в сервиз, който има сертификат за подобни доработки. Иначе няма как да докажеш, че си ги монтирал правилно. То може да е така, но реално ти можеш да си сглобиш и МПС, но за да го регистрираш се изисква да получи всички сертификации по ТехноТест, че е годно за пътя, а не, че частите вложени в това МПС са сертифицирани за ЕС или че двигателя му покрива Евро емисиите.В твоя случай си намери листче от първия сервиз, който прави такива неща и обжалвай АКТ-а. Не мисля, че можеш да си го принтираш на Word - не трябва ли да има подпис и печат от оторизиран за целта сервиз, който да декларира, че е поставил правилно светлините и носи някаква отговорност ако това не е така?
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е ясно, че ако е принтиран документа си е шано изпълнение и важи само за пред полицаите. Говорил съм си с няколко от тях като са ме спирали. Един даже искаше да види как са свързани, но всички бяха категорични за едно- имам ли документ няма как да проверят в полеви условия дали е истински. Аз за това и чак после ще го принтирам... И съм ги направил като пусна габарит и гаснат. Така вечерта или междуградско, ако съм на фарове не светят и не е тяхна работа какви и що са :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе принтиран лист без подпис и печат не е трудно да се види, че не е истински. Стига подписа и печата да се изискват върху документа от сервиза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е подпис- разписва се някой, а печат ако е зор винаги може да се намери или направи... Няма как дам 300лв++ за дневни светлини за кола :o/> Лошото е, ако му се занимава на ченгето и поиска да види дали са действителни, ама за такова нещо трябва да си му таковал таковата на полицая...п.п. Не подтиквам никой да прави документна измама. Просто не виждам смисъл да се впрягат полицаите да показват колко са власт имащи, като ни тероризират на пътя обикновените граждани.

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:offtopic: Не мога да разбера защо все някой трябва да ни е виновен (ченгета, куки не знам си какви). Като искате DRL идете в сервиз и си ги монтирайте правилно. Иначе просто си карайте на фарове. От 9 кладенеца вода ще се извади за принтирани листи, фалшиви подписи и тем подобни (за мен лично) простотии. Все гледаме хората на запад, но там не тарикатеят на дребно, защото ги е страх от закона.Айде наскачайте ми сега :)
  • Нагоре 5
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не е ли по-лесно вместо да си слагате дневни светлини, който лично мое мнение е стоят адски грозно, не си сложите един DRL модул? Хем по-евтино (по спомен са около 25-30 до 50лв.), хем ще ви светят фаровете и няма да ви спират и губят времето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата ме изпревари, и аз щях да кажа за кво да си загрозявате колите с някви фарчета и т.н. като си има модул, монтираш го, хваща дългите на някакви % и толкоз край.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече има случаи на заяждане и за светещи дълги като дневни! Там пък сте директно вътре и никакви сертификати, подписи и печати няма да ви измъкнат! В закона ясно е написано - дневни или къси светлини. Фаровете против мъгла са забранени в населените места. За 300лв. ще си сложа някое китайче с вградени светодиоди и никой копче не може да ми каже! Да дойдат да ми доказават, че не съм купил колата така обзаведена! Доколкото знам при първоначална регистрация снимки в КАТ не правят. Само застрахователите, но те обикновено не си говорят помежду си... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да го въртим, историята с DRL в България е типично по български недоизмислена. DRL не са задължително диодни светлини (да не говорим че изобщо не са и ФАРОВЕТЕ на колата). Например при Прелюд 3ген, ниско долу до габаритите има допълнителни светлини, които каращите модела наричат "халогени" или фарове за мъгла. Само че от този линк става ясно, че тези допълнителни светлини при Прелюдите внесени в държави които от години изискват канането на DRL като например Канада, са фабрично настроени да функционират като DRL и са напълно законни. Действително в manual-a за Прелюд 3ген пише за Day Time Running Lights. В техния случай, при палене на колата, при спусната ръчна спирачка, халогените се палят сами и светят докато не решиш да запалиш вдигащите се фарове. Тогава "халогените" се гасят сами (схема която обърква много хора, които решават че имат проблем с "халогените"). И ролята на копчето от таблото за халогени е да можеш да си пуснеш "халогени" при светещи основните фарове, което в нормална ситуация се забранява (т.е. да караш едновременно на DRL и на фарове). С което задачата DRL и Прелюд 3ген се оказва че е решена и то фабрично. Тъй като нашите Прелюди не са канадски или шведски, се налага леко модване на ел. системата, но доколкото виждам, нищо сложно, всичко е заложено фабрично да е така за държавите в които се налага.

Накратко, Прелюд 3ген има фабрични DRLs още от 1988г. Поредната графа, спрямо която тази кола е била мнооого напред за времето си. Ама тая приказка докато им я разкажа на нашите катаджии, дали ще ме изслушат или ще ми поискат сертифицираните цигански диоди, с които всеки втори е решил да се накичи по предницата като селски тир. DRL не е понятие от миналото лято принципно и нещата са си регламентирани от години. Само ние пак сме на криво на останалия свят и карат хората да вършат глупости като тия DRL модули за дългите светлини например, което е страшно недоразумение :)

Та предполагам че и много други модели на Хонда имат заложена същата опция - дадени светлини да функционират като DRL, едва ли е само Прелюда. Но според нововъеденията в ЗДП карането на тия фабрични DRL-и ви слага извън закона и ще имате проблеми с КАТ.

Welcome to Bulgaria :bg:

Редактирано от Preluded
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип е точно "Добре дошли в България и приятен път... "Щом имаш тази опция на халогените, можеш да питаш в Бултрако колко да почерпиш да ти дадат документ, че колата ги има като фабрично вградени дневни светлини :)/>Аз лично сложих диодите, за да си пазя фаровете. Изправна ел система, каквато и крушка да е, гори ми на около 1 г и все кога не трябва :D/> Последния път, ден преди да ги сложа се наложи на една караулка да сменявам гореща крушка в дъжд, за да не ме глобят полицаите. Изгоря ми 200м преди тях и минах на дълги и ги свалих ниско да не заслепявам . Ама ме видяха и ме спряха. Та за това имам диоди. Надявам се да не горят фаровете, когато не трябва вече... Не е накичена, даже до някъде и отиват. Карам без документи за тях и нямам проблеми. То и какви проблеми да имам с кола за 1000лв и с тампонирана ръжда, набор 94та. И не съм само аз. Масово явление е и ченгетата просто не се заяждат. А относно диодите във фаровете- това вече е цигания. По- добре да си сложа на предния габарит двойна крушка и да го ползвам него.п.п. Най- простия, законен вариант е или директно на контакт да се пускат къси и габарити или един закъснителен модул на 20 сек и няма как да се забравят фаровете.

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите ги сложих поради подобна причина.След като в един дъжд, на 5 мин от вкъщи посред бял ден сменях крушка на старата ми кола пред полицаите за да не ми пишат акт, си рекох че ще разуча въпроса и ще се обзаведа. Преди да тръгна си светиха, явно по пътя беше направила белята и за късмет преди да свия по нашата улица ми "хвърлих" палката. "Знаеш ли, че не ти свети левия фар?" Как да знам, на вън е светло и не съм усетил кога е изгаснал. :DСега на тази кола акумулатора е 35Аh (оригиналния), прецака се та като го сменях взех 38 но пак са си малко, на къси разстояния и с всички тия консуматори, остава недозареден. Само светлините са ~200W a това са 16,6А. Ако я оставя седмица без да я карам, после ще трябва да го слагам на зарядно. Да не говорим, че ако се случи да сменям крушка на пътя, в някой студ или дъжд да се дупя да свалям подкалник ...Имам си документ с подпис и печат за монтаж. Да вадят рулетката и да мерят ако искат. С нетърпение чакам ИААА да си мръднат гъзетата и да вземат решение по въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хобава дискусия, но едно не мога да разбера - защо са ви дневни светлини, след като си имате фарове? Защо си преправяте колите и ръчкате по ел.инсталацията с риск да направите някоя беля и тази модификация да ви излезе солена? Въпросът ми е сериозен. Какво носят повече дневните светлини спрямо обикновените фарове? Сори ако въпросът ми е глупав, но не намирам логика...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мързел, баце, мързел :lol:/> . Хората предпочитат да строшат 100-200 лева за ненужни неща, вместо да си изградят навик да цъкват едно копче. На което се дава "контра" с аргумента "горят ми крушките през ден". Ами оправете си ел. инсталацията и няма да горят.... как чуждите горят а моите не? И да питам тия с "мързеливите светлини", какво става ако се качите на кола без такива? Потегляте си без светлини и както най-често става според Мърфи ви спират... Това го казвам от опит - карам служебна кола с "мързеливи светлини", само въртя ключа и всичко светва. Да обаче един ден шефа решил да да я остави само на габарити и аз се качвам след него, паля, таблото си светва и аз доволен минавам покрай патрулката. И на връщане нещеш ли, палка.... кво има бре? ми караш без фарове... е как, индикацията на таблото си свети.. тя свети ама я ела да видиш... слизам аз и :confused:/> ... после ходи обяснявай че нямаш сестра... :tooth:/>

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic:/> Не мога да разбера защо все някой трябва да ни е виновен (ченгета, куки не знам си какви). Като искате DRL идете в сервиз и си ги монтирайте правилно. Иначе просто си карайте на фарове. От 9 кладенеца вода ще се извади за принтирани листи, фалшиви подписи и тем подобни (за мен лично) простотии. Все гледаме хората на запад, но там не тарикатеят на дребно, защото ги е страх от закона.Айде наскачайте ми сега :)

Ми точно така си е, chris_barnes. Все "ушевите" са виновни и все "ушевите" тероризират населението, което излиза, че не си знае законите и правата. Ся, истината е, че ТРЯБВА да ги има тези сертификати и ТРЯБВА да се слагат в оторизиран за тази работа сервиз дневните светлини. Вчера видях кола, на която ЦЯЛАТА БРОНЯ имаше дълга линия "дневни" LED-ове и светеше срещу мен в тъмнината изключително дразнещо. Същото е с ксеноните - кефи как някой си е сложил ретрофит ксенон с обикновен рефлектор, сам, общо за 60лв, да му става "ден" пред колата, после мрънка по форумите, че "свинете" го спряли, че няма документ за тия фарове.НО, в случая с колегата смятам, че АКО ги е монтирал правилно, в сервиз, в който монтират такива светлини, няма да има проблем да мине, да ги проверят и да му дадът документ, че са изрядни - срещу някаква сума от сорта на 10-20лв. Ако пък не ги е монтирал по изискванията в закона, да му кажат какво да направи. Тогава всичко ще е законно и ще е както трябва. Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора четете стига писахте глупости. Дневни светлини се слагат за да се предпази цялата инсталация на колата и не бъркайте дневните светлини с модула за автоматично пускане на дневни светлини. Който малко разбира от електрически инсталации като съпостави 10вата на дневните светлини и около 150вата на къси всетлини ще разбере ползата и защо са се появили. А за сертификатите от сервиз направо нямам думи никъде по-света няма такъв ташак колата е минала технически преглед не мисля че му е в компетенцията на катаджията да ги гледа и следи дали имам или не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В закона не се забранява поставянето на такива светлини. Има си европейски директиви и там също не е упоменато, че трябва да се използват само фабрични такива.

 

 

 

 

„Светлините за движение през деня трябва да съответстват на изискванията на Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН), като на тях трябва да има съответната маркировка, предвидена в правилото.

 

Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН.”

 

 

Както споменах, с тоя малък акумулатор, карането на къси разстояния и 150-200W за светлини, особено през зимата когато работи и парно и нагреватели по стъклата хич не е весело положението.

 

Почти нищо няма променяно по инсталацията при мен, светлините ми си имат модул за управление, свързани са директно към акумулатора + едно кабелче свързано към релето на късите в кутията с предпазители. Мога да ги откача за секунди когато си поискам.

 

А днес даже видях две учебни коли с допълнително монтирани дневни.

 

Предполагам много по-често от нас се навират пред погледите на патрулките, че и пред тези на ДАИ.

 

 

 

 

Интересно четиво: http://www.dadrl.hit.bg/

Редактирано от MegatroniC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, Особено за ксенона съм много " ЗА " . Лошото е, че освен ТИАТ май друг сервиз няма право да ти узакони ксенона. Писнало ми е от селяндури, които ме заслепяват с фаровете си !!! Относно дневните светлини- май както е тръгнало ще си останат в тъмната част на здрача. Вдигна се малко шум при приемането на закона и до там. Както при акцията със ксенона. Обществото си мисли, че има контрол, а всъщност си правиме каквото си искаме и кучетата лаят, кервана върви...Мойте нямат печат. Гледал съм и коли с печати на тях. Има 10ти автомобила в Перник и като мерна такъв паркиран и го налазвам. После като го засека пак силата на светене ми се струва 1:1 с моите. Моите са си сложени според изискването на закона за разтояние. Отделно, пусна ли габарит- гаснат. Така си избягвам въпроси от типа "Какви са тия ламби, като не е мъгливо ?" или "Караме на халогени, а ? " Тия с фабричните са лесни. Така е направена колата- така се кара :) Днес пак ме спираха. Провериха ме и ме пуснаха. Ама колата имала диоди - радомирския полицай хич не му и пукаше от факта :D Явно с диодите няма да има проблеми. В понеделник мисля да ходя до София и се чудя дали да карам на дневни или на къси ? С тая пернишка регистрация така и така не пропускам пост повечето пъти ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е че като много закони и този куца.. но ще се опитам да си направя изводите:Не би следвало да имаш проблем на пътя ако дневните светлини са поставени според Правило 46 и European Road legal DRL regulation (ECE R87), дори и да са на мястото на така наречените халогени, като за целта трябва да имаш сертификат за поставянето им от сервиз.Друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...