Jump to content
Wolfcry

Шум при ненатиснат съединител

Recommended Posts

Сивик ег4, смених комплект съединител, маховикът е чуден, всичко смазах, педалът сега е лек като перце, колата си върна мощността и пр. Но няколко дни по-късно забелязах онзи гаден шум, леко виене ли е, не знам, който би трябвало да идва от лагера (аксиален, аксиларен, не знам). Чува се само когатп педалът на съединителя не е натиснат, при натиск - шумът изчезеа. Имал съм го и преди този проблем, смених съединител и всичко се оправи (преди години). Десетки теми изчетох по всякакви форуми, нито една не става въпрос за този проблем при нов съединител. Въпросът е сега тска ли да го оставя, трябва ли да ме притеснява, пак ли да свалам всичко?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

виенето е от скоростната кутия, най-вероятно лагер на първичен вал :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аксиалния лагер каква марка е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целият комплект е марка валео чисто нов, не турско валео.Предишният път виенето, което звучеше по същия начин, беше от лагера (съединителя си беше за смяна) и след смяната всичко се оправи ( преди години ). Виенето сега се появи след смяната, преди да сменя съединителя нямаше виене, просто беше заминал, буксуваше, отлепяше горе итн.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на мнение,че виенето е от лагер на първичен вал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква може да е причината за поява на този проблем с лагер на вала? Има ли общо със смяна на съединител или е просто съвпадение? Виенето не е силно, звучи точно като въртящи се тяло, което се търка в нещо, хъъх хъъх хъъх хъъх.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината е износен лагер и няма нищо общо с смяната на съединителя.Аксиалния лагер ако е заминал се чува при натиснат съединител.Както саказали колегите по горе,лагер на първичния вал.При запален мотор наизключена от скорост кутия се чува шума.Като натиснеш съединителя той освобождава вала и шума спира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно както го опиаваш е! Мога ли да си позволя да полатам така колата или се налага смяна веднага у може ли да се подмени само лагерът, или е по-сложно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да караш така. Ако искаш да го смениш - сваляш кутията, разглобяваш я, вадиш валовете, избиваш лагера, слагаш новия, събираш всичко и караш. Само не знам дали е стандартен - аз досега само оригинални съм слагал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последен въпрос - това шумене като го имаше и преди години, защо спря след като смених съединител тогава, някакви идеи? А сега точно обратното - след като смених пък се появи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Увери празния ход на съединителя и пиши тогава дали изчезва шума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капацитетите се изказаха.Аз ще допълня като питам нещо друго.Като вкарвахте кутията използвахте ли дорник за съосие или ръчкахте първичния вал докато влезе.ВИждал съм и "прибрана" кутия с болтовете .Въпросния лагер,който колегите казват че шуми е всичко друго ,но не и простакоустойчив.Ако се "насили"кутията аксиално е възможно да почне да шуми.Виждал съм и как кутията се оставя да виси на първичния вал без да е 100% зацепена,докато "намерим болчетата из гаража".Хвърлям само варианти.Не казвам че така е станало.И последно:освен лагерите на първичния вал се въртят и едни освободени двойки зъбни колела,които при ниски нива на маслото могат да шумят,както помежду си така и спрямо междинния вал.Весели празници и умната с алкохола и шофирането!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се "насили"кутията аксиално е възможно да почне да шуми.Виждал съм и как кутията се оставя да виси на първичния вал без да е 100% зацепена,докато "намерим болчетата из гаража".

:huh: :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямало е хамалогии, всичко си протече нормално. Fenabg какво имаш предвид? Извинявай, ама съм глупав :Д

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Френд седни у колата запали и ако не е загряла я изчакаи ,да е по тихо /да не е на смукач примерно/ .И почни да натискаш съединителя леко и кат убереш празния ход на педала .Натисни още малко и виж дали ще изчезне шума.И още един тест както работи и 'шуми' прибутай леко лоста на пета се едно да я включваш без газ и съединител ,ма леко да не я забодеш :D/>/> и дебни пак дали ще спре и после пиши .Да но си ме разбрал.Ако е висела на опашката има логика да се е преебал лагера /както казва маркони/ ма не мисля че е точно така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи първо, когато колата е студена го няма този звук, при покачването на температурата се появява и става все по-силен. Започвам да натискам, убирам празни ход, звук има, в момента в който достигна вече работния ход, милиметър надолу и звукът спира. Побутвам лоста към пета леко, звкът не спира, усетих какво имаш предвид, звукът не спира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай смело аксиалния лагер е проблем

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахам ,сетих се накъде бие Фена.Ако помпата е била отстранена от кутията и не е разкачвана хидравличната част.Не се сетих за тоя вариант на първо четене.Сега хода на вилката идва малко по дръг начин и аксиалния лагер се увлича без да се върти...лекичко опира само.Не вярвам колегите дето са правили ремонта да са пропуснали,но може да.е.а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога до сега не съм разкачвал помпата от така наречената "хидравлична част" при смяна на съединител :huh: И няма и защо да го правя,няма какво да намества,това да не е жило,че да го регулирам.Да ме прощава Фена,ама проблема на колегата не е в аксиалния лагер.Готов на експеримент,ако колегата беше по-близо с удоволствие бих се заел да му сменя акс.лагер за да се убеди и той,че проблема му не е там

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братле сменяй скоростите, лагер е - може да не е и един. Аз карах така може би близо 2 години и пича дето ми смени скоростите беше втрещен от гледката. При мен проблма беше тръгнал от семеринг, през които беше изтекло маслото и си карах, като пич супер мнного време. Накрая купих едни скорости от едно рбатле от форума за 150 лева даже той ми купи старата за 50 и работата заспа :) До ден днешен нямам проблеми мина вече 6-7 месеца!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Викнах приятел, за да мога да де заслушам по-добре. Това хъх хъх хъх като че ли остава при натискане на съединителя, но става по-слабо. Чух обаче и едно цът цът цът, което се маха при натискането, много е шумна колата да му се невиди

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По описанието на автора все още продължавам да твърдя че е акс. лагер тая година 3пъти ям дървото с лагери секо и валео ;) .И защо като натиска съединителя спира а тои не е натиснат до край :huh: Значи съединителя е зацепен ,валовете на кутията се въртят а тя не вие единственото което се случва че лагера е притиснат повече до ламелите на притескателя. Миамото не оспорвам твоето мнение и не казвам че не си прав .Лошото е че не сме близо да му оправиме колата на човека и кои падне прави софрата :D .Newbie и аз се оплаших кат я зех от еконта еле пък като я отворих ,още и се подмета кожуха из двора .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааам тези проблеми не се решават във форума,а в сервиза......ех и за софрата как добре го каза :drunk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каъо докосна вилката съвсем леко, точно след помпата, и спира дрънкането, някакъв луфт явно има от другата стран при абълката ли не знам. Пръст поставям само на ръбчето и спира. Къде съм сбъркал при смяната? Износена вилка откъм ябълката може би? И сега като е нов феродовия съответно феродото е дебело, положението е друго?

Редактирано от Wolfcry

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По тоя клип който си направил аз нищо не мога да разбера.По това което вече обясняваш,повтарям ВЕЧЕ обясняваш си мисля,че не си наместил аксиалния лагер в смисъл не е закопчан както трябва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://vbox7.com/play:33481def60 заслушайте се внимателно, чува се дрънкането и моля за последно мнение

 

Аз почти нищо не разбирам, но ако звъкът е едно "цъкане" което чувам - не звучи като лагер на първичен. Джони и Омбре отдавна са ми казвали че ми вие въпросния лагер и звукът е друг Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз чух нещо като чукване на шише Джим Бийм.:)Сори братле,ама с гадаене не става,хонделата е чувала много по-страшни неща,карай смело и след празниците посети някой колега.Наздраве на дружината!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каъо докосна вилката съвсем леко, точно след помпата, и спира дрънкането, някакъв луфт явно има от другата стран при абълката ли не знам. Пръст поставям само на ръбчето и спира. Къде съм сбъркал при смяната? Износена вилка откъм ябълката може би? И сега като е нов феродовия съответно феродото е дебело, положението е друго?

Ако се заслушате малко повече,много добре се чува, постоянно металното свирене /дрънчене/ ,на точен интервал!Възможно е да има износване на самата вилка или ябълката, където контактуват и отам да се получава някакво напрежение и усукване на самия лагер ,който опира в част от ламелите на притискателния диск!MIYAMOTO е прав ,че може причината да е от наместване/закопчаване на самия лагер!Притискателния ти диск е нов -нали?След празниците,сервиз отново и по-внимателно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пиша тия дни какво е станало, сега имам по-големи проблеми, нещо компа се шашна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години :)Колега имам същия проблем. Точно както си описъл, ако го решиш да не забравиш да пиши.При мен е кофти че друг ми сменя съединителя и не бях там за да гледам. А като го познавам като нищо да е оакал работата :P/>Ако проблема е във вилката, има ли вариант да се намести.

Редактирано от enchev87

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вчера смених съединител комплект на luk и когато не съм на скорост се чува едно цъкане все едно нещо опира накъде,а при тръгване когато отделя съединителя се чува как се трие феродото и като тръгна вече спира. От какво може да е това ? От сервиза ми казаха, че просто феродото е по-твърдо и има медни нишки затова се чува, както и че след разработка като олегне ще спре да се чува. Другото което аз забелязах е, че този феродов диск не е на канали разделен, а е цял. Възможно ли е това да е причината да се чува това триене при отделянето му?

Редактирано от Георги Георгиевв

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е стара, но някой разбра ли какво се оказа, че и на мен след смяна на съединител к-т + маховик ми се появи някакво свирене и като натисна съвсем леко педала на съединитела спира...Като покарам малко сякаш спира или аз поне не го чувам. Колата е Honda CR-V 2.2 втора генерация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей това се чува и при съвсем леко обиране на свободния ход, колкото да натежи обувката на съединителя и спира.... Сменихме аксиалния лагер, но пак се чува - https://photos.app.goo.gl/G5devPB2V7mJbfss6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Описаното тук прави ли се всеки път при смяна на съединителя и възмобно ли е неправилно регулиран педал да води до този шум?

https://motofocus.bg/novini/5170/instrukcija-za-montazh-problemi-s-mehanizma-za-osvobozhdavane-na-saedinitelja

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен филма продължава. Според майсторите дефектен аксиален лагер.....Сменихме го, но шума продължава. Сега е набеден демпферния маховик, че е дефектен....Най странното ми е, че като се бутне от двигателния отсек съвсем леко, милиметър може би тази ос, която отива към вилката и шума спира...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен също ми предстои смяна на съединител комплект 5та генерация та се чудя като марка какво да вземам и кой ще го прави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...