Jump to content
dufosvti2

4-2-1 спортен vs 4-2-1 заводски

Recommended Posts

Понеже смених генерацията и останах приятно изненадан,се замислям за спортен изпускателен колектор.Интересува ме хората,които са със спортен усетиха ли разлика след слагането му.ниски,високи-всичко ме интересува.Моя в момента е стоков от д16з6 и доколкото го виждам е 4-2-1,а може и да бъркам.дали си струват тези 150-200лв.за спортния,или въпроса по скоро е самовнушението.говорим за почти стокова кола.Не ме интересуват б-моторите.нека ако някои пише,то да е с д мотор и да е минал по тоя път.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всички леки подобрения без да пипаш мотора (интейк,спортен филтър,лек маховик и т.н. ) най голямефект има от колектора,разбира се другите гореспоменати неща са важни и те.Първо съм сложил спортен филтър и интейк,след това олекотен маховик и накрая колектор.Колата тръгва от по нискиобороти.При мен е около 2800-3000 об.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

усеща се по приятно в ниски и високи, особено ако генерацията е поне Ф60

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменявай !!!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали само с моята кола се случва обратното.... сложих генерация на 60мм и колата в ниските усезаемо умаля и си е нормално според мене - няма катализатор няма задържане на газовете и сондата не бачка като трябва...http://preludebg.com/forum/12-827-1

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

усеща се по приятно в ниски и високи, особено ако генерацията е поне Ф60

Дали па фи60 поне!!! :huh: и е добре на д15б2 :blink: ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще сменяш колектора със спортен такъв-задължително и генерацията.Според мен на 60мм. вътрешно ще ти е множко... 50-55мм вътрешно е екстра за твоя мотор....

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.............задължително и генерацията.Според мен на 60мм. вътрешно ще ти е множко... 50-55мм вътрешно е екстра за твоя мотор....

Цитат от мнението на автора ,бе четете тия теми бре ора...

Понеже смених генерацията и останах приятно изненадан,.............

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи видях,че е разисквано и в други теми,Явно ефекта е осезаем в комбинация с генерация наи малко,която вече имам.Имам още 1 притеснение.Дали този- http://tuning-parts.bg/atmosferni-kolektori/621/ например пада доло във връзкaта със генерацията по ниско.колата ми е доста ниска и това ще е от голямо значение.Смисъл като заводския ли се вързва,или не?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма ли някои с 4-2-1 на д мотор,да каже дали пада по надоло от оригиналния

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз карам д15з6 в 6та ген седан и му сложих стоков 4-2-1 от д16з6. Направих генерация на 51мм външно и има доста голяма разлика. Дърпа от по-ниски обороти и то много по-добре. Колектора си стои доста прибрано както тоя с катализатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересува ме спортния 4-2-1 дали пада по доло от заводския

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро разглеждах моя отвън и отвътре, на D16Z9. Изработката не може да се отрече, че е перфектна, но не видях нищо кой знае колко спортно в него, след като едва ли не мога да го затапя с коркова тапа :) Е, изхода може да се преправи, но не ми се занимаваше. Просто е наистина по-хубав от някои други колектори.Има и спортни, които просто се наричат спортни... Вътре с провари които още малко и ще се срещнат, тръбите заварени с видими отмествания и грам съосие...дължините уж сметнати и всичките различни.. С такъв "спортен", по_скоро иЗпортен колектор настина ще влошиш нещата спрямо твоя, но пък китайчетата имат и чудни изработки, но просто не струват посочените от теб средства, освен някой употребяван може би :)Трябва и да съобразиш избора си със начина и стила си на каране. Сила повече във високите ли се търси...драг? Средните ценни ли са? - кара се и извън правите? Компромис между двете? /но никога всичко перфектно/ :D Мисля, че и в този форум имаше някъде добри линкове кое, как, и защо това и това е с такива дължини и диаметри.., които могат да те ориентират в избора.. :)

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересува ме спортния 4-2-1 дали пада по доло от заводския

За Д15 съм скъсявал в средният фланец т.н. спортен/китайски/ колектор, защото по спомен имаше луфт 25-30мм. Май има голямо значение на каква партида ще попаднеш. След интервенцията си минаваше много мазно покрай картера, но не съм сигурен дали ще става след това на Д16. Ако ще го правиш внимавай да напаснеш добре даунпайпа за да не го преправяш.П.П. Предвиди място и за топлоизолацияПоздрави Редактирано от Nasakoto.Yakata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност слиза по-долу "спортния". Още като го сложих човекът извършил монтажа ми каза "Еее сега стана като тролей бе..на 2 пръста е от земята". После сам се убедих след като задрах на места, които преди нямах навика да престъргвам. Оделно, че повечето такива колектори втора ръка има забележки долу на двойката... Но пък съм забелязал, че има няколко леееко различаващи се модела, така че зависи на кой точно ще попаднеш. Моя е от провисналите определено. Иначе мисля ще си доволен от ефекта главно на ниски rpm. На високи ми се струва че е съвсееем малко по-зле но май само аз го усещам това и не знам дали не си самовнушавам. Все пак печелиш повече от колкото губиш - слагай смело.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях с оригиналната генерация без катализатор с едно средно и крайно гърне. В един ден смених всичко от до 4-2-1 колектор с генерация на 55мм външно(51мм вътрешно) пак с един резонатор и крайно, и разбира се изкарвам колата, заграява си и газ колкото може следва ужас разлика никаква дори ми се струва и по зле от преди(но не беше все пак). По успокоих се започнах да си карам нормално и о чудо, поне при мен огромна разлика на ниски чуквам си газта и си скача, респонса на двигателя на ниски нямаше абсолютно нищо общо с преди. Колектора изобщо не ми е провиснал дори си е доста прибран при мен единственото което ми търка когато съм по невнимателен е фланеца, от където съм си минавал на косъм преди сега си минавам пак на косъм. Ако искаш по голям респонс на ниски взимаи смело, ако искаш на високи да понавървява повече от сега 4-2-1 няма да ти свърши работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами смело,ама с тея легнали полицаи+доста ниска кола....а ми писна от самоуки стругари.Ако попадна на добър екземплар,ще го сложа,но се съмнявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с ниската кола ми е познато. Как искам мойта да я сваля, ама и сега на моменти милата едвам минава. Като ралиджийка я прекарвам- под 45градуса като има как. И само тогава и да закачи е много малко. Иначе дали има разлика в колекторите- не знам. Аз съм с 1.3 и си взех стоков. Щом за 125к.с. е сериен, за 75 си е спортен. Ако бях с 1.6 щях да взема китайче. По-големи са му отворите. Ама там термо ленти, ала бала.... някой ако има по една графика на една и съша кола с 2та вида ще е супер. 2та колектора при един и същи двигател и генерация, да се види кое и как :dry: Иначе може да се окаже като със спортните филтри или пък спортни кабели за свещи- кажи речи пари на вятъра...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Д16з6 + генерация външно ф60, 2 резонатора + ремус на ф55 и ибейски 4-2-1 изпускател.Определено моя слиза по-ниско, но и колата е с по-ниски пружини.... ужас, опирам навсякъде. Скъсах си термолентата :( , а после сложих една ламаринка да се тарка тя, а не изпускателя.За вървежа.... колкото и подобрения да правя по-колата все не усещам разлика освен по-хубавия звук.Но съм сигурен, че ако се кача в сток, тогава ще се усети разликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еи затова пуснах темичка.Щом ибеиския пада по доло,си избивам от главата спортен колектор.Почти съм сигурен,че ако взема този от линка по горе,ще е същата работа.Иначе и аз всички легн.политици ги взимам настрани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз в момента проучвам въпроса със спотните колектори,понеже искам да сменям цялата генерация от край до край.Интересува ме ти каква генерация си сложил (диаметри,брой гърнета,проходно крайно гърне или т.нар Street Style...) и какъв ефект по-точно усети (освен звуков). Аз ще започна като теб с подмяна на тръбите и гърнетата.В момента нямам катализатор и без него се усеща разлика:(/>поотпушване) може да се нарече.Има огромно значение диаметъра на тръбите.За д16з6/з9 60 мм вътрешно е огромна тръба.Ако генерацията е такава и гърнето е проходно,колата осезаемо ще умре в ниските обороти,понеже рязко се намалява съпротивлението и се променя завихрянето на газовете.Аз бих заложил на street type крайно гърне,което е с прегради,но по-проходно от заводското (тип ремус).Звукът няма да е "пръдлив",а малко по-шумен от заводския.По въпроса с колекторите,наистина трябва да се види на дино графика при едни и същи условия.Много хора плюят заводския колектор,но в сравнение с много от китайките,е по-добре изчислен за мотора.Повечето китайски са с ръбове и несходими тръби,което може да влоши работата.Аз бих заложил на нещо качествено от рода на DC Sport,но там цените вече отиват доста нагоре и става спорно съотношението ефект-цена...Ще следя темата,дано пише някой с този мотор и тези колектори :)/>PS: както каза колега по-горе,китайките са с по-големи отвори,но не съм сигурен дали портовете на главата са по-малки от тях.Със сигурност отворите в главата пасват идеално на заводския колектор и тогава при смяната му със спортен,може би се налага "портване" за по-голям ефект...да не говорим,че при наличие на такава генерация,трябва и съответната проходима смукателна система,за да може двг. да си поема хубаво въздух...изобщо нещата в "тюнинга" са навързани...

Редактирано от kazadores

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ефекта бе6е голям наистина,защото моита стара генерация беше с 37 вида наснаждани тръбички по нея.Новата ми е 57 вътрешно и каточе ли е уцелих точно колкото трябва да е.с едно средно и едно краино гърне съм,но ми идва малко шумна.Гърнетата са същите диаметри,демек не са с по тясни дупки.Намерих хубави алуминизирани тръби на 30 лв метара,което не ме устроиваше.За цялата генерация с гърнетата ми искаха 300лв,което ми се видя много.относно колектора-отказах се да слагам китаец,само заради спорната дължина.Ако ще слагам ,то ще е от колегата Yordan Stoianov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе слага изспортен хората ако нямаше смисъл нямаше да ги слагат. винаги може да се коригира ако се наложи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хора плюят заводския колектор,но в сравнение с много от китайките,е по-добре изчислен за мотора.

Разглоби един заводски от з6,от 4 към 2-то и виж диаметъра на отворите,след това разглоби най простото китайче ;) и виж разликите.Ако нямаше ефект от "спортните" за какво ги слагат тогава.Колектора стои сравнително добре прибран,друг е въпроса колко са свалени колите...Весела Коледа и скачайте на китайчетата,много ги мислите.За парите си си заслужават.
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...