Jump to content
tomis19

Антифриз въпрос

Recommended Posts

Здравейте! Карам хонда сивик 1995 купе колата се кара предимно чужбина (Гърция) където темперетурите рядко падат под нулата така че не се налага да слагам антифтиз поне така каза майстора. Миналата година прекарах зимата в България и трябваше да сложа антифриз отидох в сервис в България и до колкото си спомням процедурата беше около 1 час майстора първо искара всичката течност от вътре(вода) и след това постави антифриз. След време ми се развали водната помпа и ми казаха след което се наложи да я сменя и майстора пак ми сложи вода (това стана преди около 2 месеца в Гърция) сега ми се налага да пътувам за България и ще поостана така че трябваше пак да се сложи антифриз. Днес отидох при майстора и той не изцеди всичката вода от вътре изцеди около 2 литра вода и досипа антифриз който е за - 37 градуса обаче понеже имало и вода вътре 37 се деляло на две това значи че е за -18 градуса. Въпросът ми е следният мислите ли че ще имам проблем защото не искара водата от двигателя а само досипа антифриз и изпощо трява ли да има вода или само антифриз? Благодаря много и се извинявам че текста е доста голям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно се взима антифриз готов за ползване т.е смесен с вода и от теб се изисква само да източиш системата и да го налееш.Водата има по-добри охлаждащи качества от антифриза но пък не пази от корозия по системата и затова е препоръчително да се карам и зима и лято с антифриз.Не знам какъв ти е проблема да си слагаш антифриз и през лятото ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно се взима антифриз готов за ползване т.е смесен с вода и от теб се изисква само да източиш системата и да го налееш.Водата има по-добри охлаждащи качества от антифриза но пък не пази от корозия по системата и затова е препоръчително да се карам и зима и лято с антифриз.Не знам какъв ти е проблема да си слагаш антифриз и през лятото ?

Ами просто до сега съм карал с вода не съм много запознат и не знаех смисал знаех че има само вода но не съм се замислял за антифриз. Според теб няма да имам проблем сега като се смесиха водата и антифриза? Антифриза е червен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам представа колега особено ако антифриза е от тези които при -5 вече са като каша :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами просто до сега съм карал с вода не съм много запознат и не знаех смисал знаех че има само вода но не съм се замислял за антифриз. Според теб няма да имам проблем сега като се смесиха водата и антифриза? Антифриза е червен

Ако ще и бенбен да е, 100 пъти е по-добре да се кара с някакъв антифриз. ;) Според теб защо си скапал водната помпа и колко време караш тая кола с водица?!? :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е точно така според мен :) Миналата година от "някакъв" антифриз станах свидетел на един не особено приятен основен ремонт след като антифриза беше станал на каша и се сещаш какво се случи като се строши водната помпа на автомобила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къв е тоя автомобил със строшената водна помпа?!?Колегата пише, че кара в Гърция - там дали може скапания антифриз да стане на каша?!?За кое спорим - за карането в Гърция или по-принцип?!? ;)/>

Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря принципно , не само за лятото :)) А иначе возилото беше Ситроен Ксара но това е без значение.Просто тези антифризи от по 5 лева 2литра не бих си ги налял в колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За най-лесно в момента отиваш и си купуваш от същия като долятия тип 3л концентрат. После спираш и разкачаш долния маркуч на радиатора. Махаш и капачката на радиатора преди това. Чакаш да изтече колкото изтече. Слагаш маркуча, сипваш си концентрата в радиатора, после палиш и включваш колата на топло. И доливаш в радиатора. Може да и подадеш малко газ, ама не рязко, че го плюва. Като станат 2та маркуча на радиатора топли или я изчакаш да влкючи перката затваряш радиатора. Събира около 2.5л. После долей и в разширителя ако се налага :)/>Няма проблем да си караш с чист антифриз. Аз така си карам и двете коли. Едната се налага лятото да доливам експресно вода и сега е на -22, но хеч-а си ми е на около -48... Това с един тестер на майсторчето го меря. Странното е, че чистия концентрат го дават за -60 по принцип. Аз си ползвам руския" Мотох" син е по спомен.

Редактирано от fenabg
цитат
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се дракам Барси,ма тва са пълни глупости.Производителя какзва кое как.С концетрат на -70 не се кара ,че има едно понятие вискозитет и след него още едно кавитация.РУСКИЯ мотокс е като руската водка....Колко много 10лв литъра струва примерно IGAT-червен и ли виолетов доказан антифриз?Бутилките са по 1,5 литра и с една бутилка концентрат и малко ДЕСТИЛИРАНА вода всичко си ок за стандартния хондов мотор.Та с 15-20 лв си готов за зимата.

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..тези антифризи от по 5 лева 2литра не бих си ги налял в колата.

Точно тези антифризи правят повече поражения и от каране само с вода. Не разбирам защо колегата не кара целогодишно с подходяща охлаждаща течност, както и другия, каращ само с концентрат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично си карам с концентрат, защото колата лятото не загрява повече и мотора не се оплаква.А иначе за хондите антифриза е зелен по спецификация/ ако не бъркам/ и с толкова много ментета на пазара, поне го знам Мотокса че е читав. Човека ми е познат и той ми го препоръча. А едната кола е минала над 100к само с него и няма никакви проблеми. Другата само 40, от толкова я имаме...А фискозитета, при положения, че изпарителя зимата като я паля на газ на -15 не ми замръзва ама изобщо не ме интересува. А и само с концентрат загрява една идея по-бързо колата. Дават го и че лятото охлажда една идея по-малко, ама тая година ако ходя да си правя на някое трасе стабилно кеф ще си покаже. Обмислям разходки до Кюстендил да си карам на пистата им. Това пролетта де, при положение, че си сменя каретата, че нещо се разтракаха напоследък... Та там, на 30гр външна температура и яко зор ако не загрее, значи всичко е наред. :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно те тоя мотокс па кви ядове моо береш с него :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера защо се правят тънки сметки от нещо което се сменя на 2-3 години..Антифриза на Хонда струва 15 лева литъра готов за употреба.Има доста други доказани марки на по 10-12 лева за литър..А това , че с антифриз охлаждало по-лесно лятото от водата няма как да го повярвам колега :) Карането особено на по-концентриран или чист антифриз води до по-лошо охлаждане според мен та и затова и загрява по-бързо колата :) Най-малкото ти товари доста повече водната помпа.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За най-лесно в момента отиваш и си купуваш от същия като долятия тип 3л концентрат. После спираш и разкачаш долния маркуч на радиатора. Махаш и капачката на радиатора преди това. Чакаш да изтече колкото изтече. Слагаш маркуча, сипваш си концентрата в радиатора, после палиш и включваш колата на топло. И доливаш в радиатора. Може да и подадеш малко газ, ама не рязко, че го плюва. Като станат 2та маркуча на радиатора топли или я изчакаш да влкючи перката затваряш радиатора. Събира около 2.5л. После долей и в разширителя ако се налага Публикувано изображение/>

Няма проблем да си караш с чист антифриз. Аз така си карам и двете коли. Едната се налага лятото да доливам експресно вода и сега е на -22, но хеч-а си ми е на около -48... Това с един тестер на майсторчето го меря. Странното е, че чистия концентрат го дават за -60 по принцип. Аз си ползвам руския" Мотох" син е по спомен.

 

Много благодаря за информацията за смяна това мисля да направя утре! Само искам да добавя и още нещо майстора който ми сложи антифриза трябва да е много зле до колкото разбирам май не е сложил достатачно течност вътре защото колата не искарваше много топло и днес както си карах замериса на изгоряло. След като отворих капака видях че разширителя за водата е почти празнен сложих малко вода полвин литър и веднага почна да искарва нормално топло. Утре смятам да направя това което каза и така ще пиша отново да кажа дали съм се справил. Много благодаря на всички който писаха по темата и дадоха мнение. Редактирано от tomis19

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не му се е занимавало да обезвъздушава системата като хората или не е допълнил разщирителя. Винаги, като си сменявам антифриза колкото и да гоня въздуха, тя после неминуемо си дърпа по малко. Допълни казанчето и го гледай периодично/като си сипваш например течност за чистачки ;)

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги може ли да ми кажете какъв антифриз да си купя(готов да го ползвам направо, без да го разреждам) и как да си го сменя сам (ако може). Карам хонда сивик 1,6 в тек 2002г. Благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейтеКолеги- само да допълня: когато аз сменях антифриза- на радиатора при мен има пробка. Без да отвивам капачката на радиатора (но при отворено парно) отвивам пробката- и водата започва да тече, дори махам самата тапа на пробката. Изтича- изсмуква се- и водата от разширителното казанче- и след като почне да засмуква въздух от разширителното казанче- тогава вече отвивам капачката на радиатора. Следва промиване (по същата схема- пълнене с вода, източване и т.н.) докато почне да тече чиста вода от пробката. След което сипвам желаната течност.П.С. За да съм по- точен: около 2-2,5 литра течност изтичат по тази схема за моята Хонделка (ако си спомням правилно всичката охлаждаща течност е 3,3 литра)- така, че след като се промие поне 7-8 пъти цялата система (и започне да тече бистра вода)- всичко е готово.Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И след това се развива дренажната тапа,която е отзад на блока (в близост до масления филтър) и оттам изтичат още поне 2 литра,след което се купува нова сплескваща шайба и се завива дренажа.п.п пробката на радиатора се развива при отворена капачка на радиатора,защото от вакума в системата е много трудно развиването и.

Редактирано от MIYAMOTO
ЦИТАТ НА ПОСЛЕДНО МНЕНИЕ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за това си действа с откачане на маркуча- по-лесно и универсално е. А и пробката като е на 15г радиатор ме е шубе да не превърти. не знаех, че отзад има тапа :dry: п.п. Най-лесно за смяна на антифриза е при смяната на ангренажния ремък. Като се разкачи водната помпа абсолютно цялата система се източва :cool:

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

:P Значи, като сменяш ангренаж, сваляш и водната помпа?!?Или с ангренажа сменяш и нея, дори да си е читава - това не е ауди, голф или сеат, барси! Казах ти да се спреш, ма не спираш, дразниш ли някой или си пишеш на майтап?!? ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж са пич. Ще се опитам да ти обясня кое и как, па дано можеш ме разбереш и спреш да ме дразниш.1во- Всяко нещо си има експлоатационен живот. Водната помпа не е направена от извънземните. При смяната на ремъка се проверява. Купувам си уплътнение и се сваля да се види. И като изтече антифриза, стария, се сипва нов. 2г, средно 60к на кола- на вънка ремък, ролка, антифриз, маслото, акумулатора се дозарежда / колата и без това е в бокса, 30мин и е пушка/, преглежда се целия автомобил, събира се и пак е на улицата.2ро- Простите неща по колата си ги правя сам. За по-сложните си имам механик. Имам си и бояджия и каквото още ми трябва. 3то- майстора ми е от компанията. Редовно съм му в гаража. Помагам му, пари не му искам, даже за ремонтите си плащам. Доста неща съм видял по автомобилите. Да те питам ти като толкова учен и грамотен- виждал ли си 5 цилиндров мотор, с 1 гарнитура на главата и с 5бр. цилиндрови глави, 10 клапана, дизел ?4то- Половината от новите, особено, си мислят, че карат някакви космически кораби или че с малко пари ще ги направят такива. Това няма как да стане. 5то- Какво като е Хонда и му сложиш примерно газово или пък тропа, гние или не спира- та това е една кола ебаси. Като всяка друга. Има си и плюсове и минуси. А да- сега се сещам. Имам и човек за ГИ, познат сервиз в София и за обикновени газови, тапицер, маслар, човек за части- дали пък след 7г не съм достатъчно грамотен, как мислиш? Може да не се правят нещата по колата както пише в дебелите книги, но това не значи, че не са по правилния начин. Конкретно в случая, дали ще се тътриш за пробката или ще разкачиш маркуча на радиатора къде е разликата ?Казал си ми да не пиша- би ли ми припомнил кой беше ти, за какво се бориш и ако ми кажеш какъв ти е проблема с мен си железен. :cool: Изобщо не ми се спори с теб да ти кажа честно. Хондата ми е 3ти автомобил, 1вия задържал се при мен, станаха 2 преди 2г. Даже 2рата се опитвам кола да я направя, но това е друга тема. Рядко имам технически проблем, но ако си ми прочел поста ще ти стане ясно, че не един такъв съм виждал. Даже доста хора се чудят, защо давам пари на майстора, при положение, че инструмента е в мен и аз регулирам клапаните, а той ме гледа ? И също защо го правя, като колата се движи или нещо от тоя сорт. Имаше един, караше някакъв форд ескорт. Дойде, ролка свири, ремък плаче. Сваля му майстора нещата, нашия отива и си взима най-евтината ролка и го накара да сложи стария ремък- бил добре. Сглобява се машината, ония отива на пробно кръгче и да вземе по бира. И след 2 мин звъни. Товариме се в една кола и какво се оказва- колата скъсала ремък. И после даде още 400лв да си я поправи. п.п. Не работя в сервиз и няма и да се хвана да го правя. Не искам да гледам как колите страдат от малоумни собственици, които карат колата си на майстор, не защото трябва, а защото ще се разпадне, врящи от ръжда и с поломено окачване. Знам за коли, карани с трескащи накрайници с месеци и накрая " Баси бракмата, строши се и се шибнах в стълба, добре, че газовата е скопена, та се шибнах бавно..."

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:P/> Значи, като сменяш ангренаж, сваляш и водната помпа?!?Или с ангренажа сменяш и нея, дори да си е читава - това не е ауди, голф или сеат, барси! Казах ти да се спреш, ма не спираш, дразниш ли някой или си пишеш на майтап?!? ;)/>

Колега,какво искаш да кажеш с това "това не е ауди, голф или сеат".И аз съм чел ,че водната помпа се сменява регулярно,не че аз го правя,но кажи какво имаш в предвид?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иска да каже, че живее по много :cool: На англичанката ми изкара 150к по километраж и беше почнала да си отива, а на хеча вече е на 240к и не е мръднала... Оригиналните са на Кейхин и карат по много... Последно като питах човека ми за части, каза, че може да ми намери, ама цената няма да ми хареса. И ми даде читава японска, не помня марката, ама му имам доверие за 70лв. някъде, с отстъпката. Скъпа си е :( п.п. Това ми напомня, че малко коли имат привилегията да са независими от смяна на ангренаж и на водна помпа. Една такава е Сузуки Суифт 1.2 99г ;)

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично си карам с концентрат, защото колата лятото не загрява повече и мотора не се оплаква.А иначе за хондите антифриза е зелен по спецификация/ ако не бъркам/ и с толкова много ментета на пазара, поне го знам Мотокса че е читав. Човека ми е познат и той ми го препоръча. А едната кола е минала над 100к само с него и няма никакви проблеми. Другата само 40, от толкова я имаме...А фискозитета, при положения, че изпарителя зимата като я паля на газ на -15 не ми замръзва ама изобщо не ме интересува. А и само с концентрат загрява една идея по-бързо колата. Дават го и че лятото охлажда една идея по-малко, ама тая година ако ходя да си правя на някое трасе стабилно кеф ще си покаже. Обмислям разходки до Кюстендил да си карам на пистата им. Това пролетта де, при положение, че си сменя каретата, че нещо се разтракаха напоследък... Та там, на 30гр външна температура и яко зор ако не загрее, значи всичко е наред. :cool:/>

С тая Д13 незнам къв кеф ще си правиш, а и тия 100 хиляди сигурно са ти за година навъртени?????
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Барсиииииииии, не говори глупости да ти се смеят и врабчетатаПубликувано изображение Разкачване на маркучите,,,,,,,че нали няма пробка за изтачане на самия радиятор. Но тоя модел може да е по ПЕРНИШКИ . Знае ли човек какъв ти е радиатора .....от ВИНКЕЛ. И как ги навъртя тия 240000км. ? Палячооооооооооо :)

Редактирано от pipon4o87
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко инфо и от мен ;)/>

 

 

Какво представлява антифризът ?

Антифризът е течност, която осигурява ефективен топлобмен на двигатели с вътрешно горене с водно охлаждане.

 

Коя течност е с най-добри охлаждащи свойства?

С най-добри възможности за осъществяване на ефикасно охлаждане е водата. Тя има голям специфичен топлинен капацитет, т.е. да поема голямо количество топлина във възможно най-малък обем.

 

Може ли да се използва само вода като охлаждаща течност?

 

Не!

 

 

 

Какви са най-честите дефекти в автомобила в следствие на некачествени охлаждащи течности?

Изследванията от края на 90 години показват, че средно 7 от 10 автомобила съдържат ръжда и котлен камък. Над 60% от водните помпи дефектират поради проблеми с уплътненията и гарнитурите. Над 20% от дефектирането на двигателите се дължи на проблеми, свързани с охладителната система. Образуват се отлагания, а само 0.6mm от тях могат да намалят топлоотдаването с 40%.

 

Какви са функциите на антифриза?

 

Да осигурява ефективен топлообмен

 

Да предпазва металните повърхности от корозия

 

Защита от замръзване

 

Да не оказва влияние върху пластмаси и каучукови уплътнения

 

Да не се пени

 

Да е химически стабилен при ниски, и при високи температури

 

 

 

Какви метални повърхности изполвани в автомобилостроенето трябва да защитава от корозия антифириза?

 

Основните метали са както следва: желязо, стомана и лят сив чугун, алуминиеви сплави във вид на отливки или щамповани детайли, мед и месинг, както и припои на оловна основа. Традиционните медни или месингови радиатори се изместват от алуминиеви радиатори с преливни пластмасови резервоари.

 

Какъв е състава на охлаждащите течности?

 

За производството на охлаждащи течности се използват етилен гликол, пропилен гликол, глицерин и добавки.

 

Какви добавки се използват в различните типове антифризи и тяхното действие:

- Инхибитори срещу корозия;

- Стабилизатори - предотвратяват отделянето на инхибиторите, като силикатни стабилизатори

- Дисперсантни стабилизатори - предотвратява отлагания при твърдите води

- рH буферно вещество - поддържа pH в желания интервал

- Антипенни - контролиращи пенообразуването

- Оцветители - за идентификация Какво е инхибитор?

 

Инхибитор – вещество, което действа като забавител на даден процес. За антифриза това е химическа добавка, която защитава металите от корозия. Най-типичните и традиционно използвани в антифризните инхибитори включват: борати, фосфати, бензоати, нитрити, силикати и др. Инхибиторите трябва да са в достатъчна концентрация, за да осигуряват необходимата защита за металите.

 

 

 

Какви видове антифриз има на пазара?

-Traditional- Това е добре познат антрифриз, съдържащ в по-голям % минерални добавки и до 10% органични. Подходящ е за двигатели произведени преди 1995 година;

- Organic- Това е антифриз на основа органични (моно и ди-карбоксилови киселини), не съдържащ силикати, и потенциално опасни добавки като нитрати, амини и фосфати. Този вид охлаждаща течност удовлетворява завишените изисквания за дългосрочна защита на алуминиевите и железните сплави, които се използват в съвременното автомобилостроене. Този тип антифриз е със значително удължен срок за смяна и е подходящ за двигатели произведени след 1996 година

- Hybrid- Това е охлаждаща течност на основата на органични (моно и ди-карбоксилови киселини) и силикатни инхибитори, не съдържащ потенциално опасни добавки като нитрати, амини и фосфати;

 

- Lobrid- Този тип охлаждаща течност също не съдържа нитрати, амини и фосфати. Използваните компоненти за защита от корозия са на органична основа и с много по-ниско съдържание на силикатни добавки в сравнение с антифриз тип Hybrid;

- Propylene Glycol- Aнтифризите на основа пропилен гликоли все повече се срещат на пазара. Причината е, че този тип охлаждаща течност не е токсична и това я прави особено търсена за формулиране на т. нар „екологични” антифризи.

 

Има ли значение какъв цвят антифриз да търся?

Цветът много често се свързва погрешно с приложението на съответния антифриз. Антифризите могат да бъдат жълти, зелени, червени, виолетови, сини и дори розови. Важно е да отбележим, че цветът не определя качествените показатели !!! (еднакви цветове - различни формулировки и обратно). Цветът може да бъде гаранционен индикатор.

 

С какъв антифриз да долея?

Всеки един антифриз на основа етилен гликол е смесим със себеподобни антифризи на различни търговски марки. При смесване на Long life антифризи с такива от по-ниско експлоатационно ниво, проблемите идват от това, че в новосформираната смес могат да се появят компоненти, които не са безвредни за съответната охладителна система. Затова ако нямате подходящ за Вашия автомобил, долейте с вода и замерете в сервиз преди началото на зимния сезон. Ако е необходимо, след замерването добавете от правилния продукт до получаването на необходимата концентрация.

 

 

 

Сменя ли се антифризът ?

Да!

 

Какво налага неговата подмяна?

 

Изчерпване на инхибиторите, поради взаимодействие с металите или другите компоненти в системата. Недостатъчното им съдържание води до

общата и кавитационна корозия. По-високото съдържание е причина за образуване на утайки, пробити радиатори и прегряване. Високото съдържание на нитрити води до корозия на алуминиевите елементи, а повишена концентрация на твърди частици е причина за преждевременно износване на водната помпа.

 

Какво съотношение на смесване е оптимално за охладителната система?.

 

40–50 % антифриз концентрат целогодишно.

 

Какви са рисковете от неподходяща концентрация на антифриз концентрат?

 

Неподходящото съотношение на водата и етиленгликола може да доведе до влошаване на топлоотвеждането и прегряване на системата. По-високото количество на етиленгликол (антифриз концентрат) увеличава вискозитета на охлаждащата течност и намалява нейната способност да отвежда топлина. При по-голямо количество вода има риск от замръзване, пораженията от което може да са много сериозни – например, да се спука радиаторът.

 

 

 

Как се долива или сменя антифриз? Има ли особености?

Да, разбира се. Концентрата и водата се смесват предварително в междинен съд, след което се зареждат в системата. Това се извършва, защото ако се налее само чист концентрат, времето за смесване може да не бъде достатъчно и в системата да останат зони само с вода които да замръзнат и от там обемното разширение да доведе до аварии.

 

Може ли да се долива чешмяна вода към антифриза?

Антифризите PRISTA ANTIFREEZE LONG LIFE и HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE COOLANT на Техасо имат необходимите дисперсантни стабилизатори, които предотвратяват отлагания при твърдите води. Това означава, че проблем, породен от котления камък няма да се появи. Въпреки това препоръчваме използване на чешмяна вода само в случаи, когато не разполагате с дестилирана или омекотена вода.

 

Кога и как да проверяваме състоянието на антифриза?

Видимо можем да проверяваме нивото на охлаждащата течност, при всяко вдигане на предния капак. Друга проверка е превантивното тестване с рефрактометър преди зимния сезон. В този случай защитата от замръзване и проверките трябва да се извършва при температура на течността 20 °С, в противен случай показанията могат да бъдат неточни.

 

Какъв пробег има един антифриз?

Пробегът зависи от качеството и експлоатационните изисквания, които покрива един продукт. В зависимост от марката и типа на продукта имаме пробег от 3 до 5 години и от 30 000 до 650 000 км, в зависимост и от превозното средство. При леките автомобили максималният пробег е до 250 000 км, ако производителят не препоръчва друго.

 

G12? Какъв е този антифриз?

G12 е краткото наименование на OEM спецификация на VAG групата автомобили. „PRISTA ANTIFREEZE LONG LIFE“ и “HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE COOLANT” на Техасо са двата продукта, които отговарят на TL-VW 774 D, F и са известни още и като G12 и G12+ антифризи.

 

Класификации и спецификации. Какво означават тези съкращения?

Всички действащи в момента стандарти за антифризи имат заложени норми по определени параметри:

- ASTM – Американско дружество по изпитване на материалите;

- BS – Британски Стандарт;

- AFNOR – Асоциация по Френски нормали;

- MIL – Военен стандарт;

- NATO – Военен стандарт;

- SAE J – Съюз на американските автомобилни инженери

- БДС – Български Държавен Стандарт

 

 

 

Това е извадка от сайт но с цел да не правя реклама на някой съм е копи-пейст .Искам да добавя още нещо че използването на синтетичен антифриз си е чиста гавра за моторите с алуминеви компоненти ;) хората са измислили 100% органични ,при възможност ползвайте само такъв макар да е малко по скъп.И не забравяйте пропката на блока там се крият още поне 2,5l.Колкото до водата -мииии ако ви се дава пари за нова гарнитура на главата?!!! П.С. почти наложително е при смяна на каквато и да е течност да се сменя термостат ;)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Барсиииииииии, не говори глупости да ти се смеят и врабчетатаПубликувано изображение Разкачване на маркучите,,,,,,,че нали няма пробка за изтачане на самия радиятор. Но тоя модел може да е по ПЕРНИШКИ . Знае ли човек какъв ти е радиатора .....от ВИНКЕЛ. И как ги навъртя тия 240000км. ? Палячооооооооооо :)/>

 

Ей, мерси, че ме светна, селчо. Аз пък не знаех.... Ае да не ме занимаваш повече с твойта личност.

Ще ти поясня, че явно коефициента ти на интелигентност е отрицателно число!!!

2 хонди, почти постоянно в движение.

1вата- английски сивик от 2007ма, беше на 62 000, сега е на 209 000 .

2рата - 5та хеч- купена преди близо 3г. пишеше 195 000 , сега е на 240 000.

Не е като да карам по 5к на година в някое градче и да си мисля, че карам по много... Даже аз не карам по много- познавам хора, правещи и двойно на тия километри и то с личните си коли.

 

п.п. Да не ми се обиди някой, но въпросния Пипончо е няма такъв див селяндур. А това си е духовно състояние. опита се да ме измами едно време и от тогава само се заяжда с мен по темите. Не знам какво цели- ако си мисли, че ще се мандахерцам до Мездра да се разправям с него и ще разкарвам още един тон хора с мен за да го издирвам- няма как да стане. Да бях на 18, до сега да съм го направил, но съм вече узрял човек . Омръзнало ми е от него. Иначе Мездра не е лошо градче- ходих наскоро при един приятел там :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно инфо годподин Ставрев!.Липсва само упътване за бърза помощ след отравяне.За съжаление не всички производители слагат хим.състав на упаковките или поне да пишат на каква основа са.За информация само да допълня,някои от оцветителите са за диагностика на течове и са УВ видими.Поста Ви може да се вдигне при важните теми.Барси..Много си активен,много отговаряш,имаш богат опит,но в някои случаи не се ли сещаш, че невинно ще подведеш някой потребител,който ще ти вземе думите за чиста монета?После ще кажеш той бунака що пък ми вярва ,нали?Ще те моля,само след постовете си да слагаш:"но не съм много сигурен,...."Примерно,за да разбере четящия или питащия,че това е лично твое виждане на нещата,което не значи ,че е правилно.Тогава вече ,той да си носи отговорността,ако те послуша.Никой от колегите не е длъжен да те дебне и да хвърчи да пише след тебе, щото да не стане някой сакатлък.Не визирам нищо конкретно.Аз също допускам грешки в постовете си,технически,от умора, ям букви,обикновено пиша в 2-3 през ноща,от бъркане на моделите щото всичко ми е в масло пред очите,но се старя да е рядко,даже колегите ме поправят и ако стане се извинявам,за да остане темата читава и за в бъдеще.СЪщо така в някои теми не отговарям ,защото са дъвкани,предъвкани,елементарни и все някой ентусиаст ще отговори:"релето има студена спойка,затова прекъсва,всички сивици са така..." Така всички ще бъдат доволни,най-вече няма да има драми, от мене имаш почерпка на някоя от срещите ,живот и здраве!Миамото ,изтрий ми мнението след 2-3 дена,като чистиш темите ,че няма нищо техническо в него плс.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип ако не съм сигурен за нещо, че е 100% така имам кой да попитам или не пиша. Доста неша по колата не ги правя като по дебелите книги, но това е или защото ме мързи или защото ми е по-лесно/ конкретно, знам , че има пробка, но ми е по-лесно да махна маркуча и от там да я източа. 1:1 е поне за мен и ми е по-лесно/. И не е само това. Мразя майсторите в интерес на истината. Намерил съм си 2ма. 2рия ми е далеч, но и двамата ако им оставя колата и ме няма за нещо, ми звънкат да ми кажат ако има още нещо и така и така колата е разкостена да се оправи ако имам как. Но повечето са такива мърлячи, че не ми се говори. За това и пиша нещата не как се правят по книга, а как ми е по-лесно да ги направя. по книга примерно не пише и за водачите на апаратите да се ползва руска грес за карета от 2.5лв. , а някаква ултра мега гига специална, но първата вече 9 месеца близо не ме е предала... Там също не пише и да се слага по колите газова уредба или 2киловата музика, но всеки, който си рови по колата си има принципи и методи на работа. А и още нещо- пробката за антифриза не я ползвам, защото ако се случи да го сменявам без да се сменява ангренаж, колата е топла и като знам един комшия преди време как се изгори, само защото не си махна ръката навреме- не мерси. А и още нещо- това с новите и с въпросите и аз го забелязвам. Просто не отговарям- като не им се чете да ходят на майстор. Ако мога да помогна го правя, ако не мога- не преча :cool: п.п. някой може да поразчисти, че тая тема стана боза отсвякъде. Аз лично съм виновен за доста от бозата, но като изключим този пост към колегата над мен, 2ма ме нападаха лично и трябваше да се защитя. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер.Разбрал си ме правилно.И аз мразя майсторите,особенно моите колеги,които не четат,ами ремонтират и сменят без причина всичко дето им е пред очите.За съжаление диагностиката не е добре оценена от българския потребител и затова не е добре заплатена.Но ако сменя части за 1000 лв ,за да открия липсващата пружинка в дистрибуторната капачка съм цар в очите на клиента.По темата: Хубаво е да се източи всичко от мотора при смяна на антофриза.Къртят се парчета варовик,парчета от маркучи,части от гарнитурата на главата и други гарнитури и се събират между ризите в блока.Това включва развиване на тапата на блока.Още повече ентусиастите ,които сменят глави ,редовно чистят гарнитурата останала по блока и с лекота я натикват във водната риза....и в маслената система.Спокойно може да се остави дренажната тапа свалена и да се надуе с маркуч направо от чушмата през различните маркучи ,отвори да се промие системата.Промивката е желателно да се прави с разкачени радиатори.Радиатори се чистят ...там процедурата е друга.Не на последно място.Изхвърлянето на антифриз в канализацията води до умирането на 5-10... 100 риби.И да не сте рибари,мислете за децата си!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрал те е супер, ма друг път. ;) Питал майстора и оня му казал нещо, но от другия майстор схванал, че е хиперактивен, което хич не е нормално и трябва преглед! :P Глупостите изписани от такива активисти не водят до нищо, барси-то е от тях и колкото по-малко такива има - толкова по-добре!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: И да ходя на лекар да ми даде разноцветни хапчета ли ? :lol: :lol: :lol: :lol: Знаеш ли- по Коледа стават чудеса. Жив и здрав да си , колега Себулба . Нямам намерение да се карам с теб, нито да ти отговарям. Щом искаш- вярвай си , че си най-великия, чети и си прави колата по книга, да ти служи вярно ти пожелавам. Аз ще си действам по моя начин, ти по твоя. Имам си майстор за сложните неща. Усвоявам си част от резонните дейности по колата под негов надзор или пък сам. Както дойде. Мислех да направя вчера снимков материал как се сменяват накладки и да знае човек как да си премести 20лв от единия джоб в другия, но специално заради теб не го направих. Не беше по мануал , но ми отне 20мин със се сваляне и качване на гумите. Само отверка, гедоре 12ти камък с тресчотка и чук за респект :D п.п. Така и не ми отговори на въпроса за 5цил мотор с 5те глави. Както и да е. Това ми е стига да си направя изводите. Махни си капаците от очите. Виж света и се радвай на живота. Само по един ни е, уви. Няма 2ри дубъл. удари го на разпускане малко, махни си злобата и ще видиш колко е готино така. :cool: Весели празници на всички. Аз си отварям още една биричка и после минавам на ракийка :)
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

барси, барси, много си малък да се правиш на голям!Извинявам се на колегите за оф-а! :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрал те е супер, ма друг път. ;)/> Питал майстора и оня му казал нещо, но от другия майстор схванал, че е хиперактивен, което хич не е нормално и трябва преглед! :P/> Глупостите изписани от такива активисти не водят до нищо, барси-то е от тях и колкото по-малко такива има - толкова по-добре!

Дебна го аз .Ако сбърка ще го поправя нежно.Не е лошо ,че е активен,освен че малко дразни.Но пък се интересува живо от марката.Весели празници!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Празниците са весели. Сега съм на около 3 промила, но дали някой ме наблюдава или дали дразня хич не ме интересува.Аз си имам начин на работа по колата. Който го одобрява-ок, който не- негова си работа. Имам тежък коледен проблем, свързан с неговото мнение. Весели празници и да ни слушат много колите. Другото е без значение. Важното е настроението да е коледно, другото е без значение.Весели празници и дано колегата си е решил проблема с колата, че му разводнихме яко темата :(/>п.п. Не искам да дразня никой, но както си правя колата0 така ми е по-лесно. Не съм голям на години- просто съм грамотен :cool:

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема се превърна в нещо друго и според мен и по вероятно да обърка някой друг колега който търси решение на проблема а попада в нещо като лични съобщения.Колеги пишете по темата ..не че аз съм този който трябва да ви казва какво трябва и какво нетрябва но си мисля че последните постове са доста далеч от това за което става на въпрос в темата ...:(/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...