Jump to content
Sign in to follow this  
drakula

Колко събират бутилките

Recommended Posts

Преди 7 седмици си сложих ГИ с бутилка на мястото на резервната гума.Монтиращият уредбата каза,че бутилката ми е 37л. Когато зареждах втория и третия път на различни газстанции момчетата се учудиха,че имам бутилка,която е 37л.Казаха ми,че бутилките са през 5л.-20,25,30,35 и т.н.В паспорта пише,че бутилката събира 37 кубически дециметра.На зарежданията ми догоре бутилката ми събра по 35л и на двете газстанции.Някой може ли да ми каже фабрично колко литра ми е бутилката и защо не се спазва правилото да се пълни на 80% от обема?След първия резервоар майстора,който е слага каза,че при този вид бутилки трудно се нагласял клапана да изкл. НА 80%.Колата е англичанка хечбек,а майстора е Ники,който работи в района на Автокъщите във Варна.Благодаря на отзовалите се.Зареждал съм при напълно изпразнена бутилка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разгледай си хубаво бутилката, някъде трябва да има набити цифри показващи колко ти е обема. А това за 80% и аз съм го чувал, но според мен е 90% защото мойта е 50л. пък рекорда ми за пълнене е 44,6 литра при 11 бара налягане на колонката.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма такъв филм бутилките да са през 5 литра, има всякви бутилки всякво производтство, а тов аколко ще събере зависи от много неща. Правилото за безопастност е твоята 37 литрова бутилка да събере 80% от обема си, което е някъде към 30 литра грубо. Тези 80% трябва да ги определя поплавъка но както ти е казал мастора тва нещо много трудно се нагажда. И след като не е нагоден може да събира по малко или повече от 80те%, тва пък зависи от налягането на газта на кулонката. Ти сам спомена че си събрал 35 литра, от тук на сетен ако искаш да спазваш правилото за безопастност ще трябва да си правиш сметката колко газ да сипеш за да не я препълниш, макар че и да я препълниш нищо и няма, тореидните бутилки са много по здрави от цилиндричните и при тях препълването не е проблем за съда. Проблем е когато е голяма и дълга бутилка там стените на бутилката вече при препълване носят доста повече налягане от стените на тореидната бутилка. Надявам се съм бил достатъчно ясен, няма смисъл да се занимаваш с настроика на поплавъка, тва е много дълъг и тегав процес в времето пък и рискован :) караи си колата и си имаи едно на ум, лятото не я зареждаи дюкме и после да я оставиш веднага на горещото слънце да седи цял ден, не че ще гръмне ама за всеки случаи :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

, тореидните бутилки са много по здрави от цилиндричните и при тях препълването не е проблем за съда. Проблем е когато е голяма и дълга бутилка там стените на бутилката вече при препълване носят доста повече налягане от стените на тореидната бутилка.

Тороидалните бутилки и особено тези с отвор в средата няма никаква причина да са по-здрави от стандартните. Най-малкото имат повече заварачен шев, по изчекната форма и т.н условия които водят до конструктивни отслабвания на материала. Виждали сте в какви бутилки се съхраняват газовете с високо налягане, не в тороидални. Там са и безшевни но все пак формата има значение. Сферичната би била най-добре но няма къде и как да се разположи смислено.А по темата има си написано на бутилката колко е пълния обем. Щом е 37 куб.дециметра това са 37 литра, хубаво е след 3-4 зареждания ако видиш че все по 35 литра пълниш то да я коригира газаджията. Не е добре само "ти да си знаеш" колко да пълниш. Имай си едно на ум че и заради късата пръчка на поплавъка на сондата в тороидалните бутилки може да имаш сериозна разлика от зареждане до зареждане и това няма да има нищо общо както твърдят разни спецове с налягането на колонката. LPG означава втечнен газ, а пък течностите трудно се свиват особено под такива смешни налягания като 10-15 бара.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Баш си има значение налягането...Над 12 бара гърмят лещи и клапани...Като сипвам винаги го гледам колко е налягането.Ако съм сипвал на 8 бара/при празен резервоар е толкова на колонката/ , а после сипя на 10-11 на 27л се получава около 1,5/100км разлика при смятането. Ако си сипал на едно и също налягане няма разлика. Един съвет:Карайте газаджията, щом "изтрака" бутилката при зареждане до горе. Има 1-2л разлика, но на мен 4 пъти ми отива лещата от зареждачката до бутилката. Накрая почнах така и не е давала фира вече 1 г, а 99% от случайте сипвам до горе.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Баш си има значение налягането на кулонката, газта може да е течна ама въздуха над нея не е, и 8 атмосфери не могат да го сгъстят колко 12 :) За тореидните; друго е налягането да се разпредели по цялата дъга на бутилката и д аняма големи площи които да носят на напрежение, друго е да напъва страните на цилиндричната, където вероятноста от поддаване е далеч по голяма, естествено всичко това е предвидено и до авария не може да се стигне и е излишно да се коментира, но реално погледнато цилиндричната е по слабия съд по законите на физиката :) защото и шева на цилиндричната е далеч по дълъг и по дължина на бутилката. А защо ги превозват в цилиндрични ли, ми щото е по удобно, като са взето мерки могат и в квадратни да ги возят а не щото са по здрави :) Пеше и още нещо, ако искаш да ти дам една тореидна да и настроиш поплавъка правилно като си толкова отворен :) да видим кога ще успееш :) освен да я направиш да събира на половина друго не виждам да постигнеш. За цилиндрична съм съгласен че може да се постигне но за тореидна....Барси ти за ква леща говориш ? съчмата на зареждачката ли? и кви клапани ти гърмят? на единия лук оил до нас колонка показва 14 и аз наи редовно се редя на нея щото минавам повече км, ся да не ме карате да обеснявам и тва що е така, ( на колонка с по малко от 8 не сипвам) и на двете ми коли поплавъците така са ги нагласи масторите че на хондата като се напълни и трака тррррррр, на ланчата въобще не трака там полека лека спира, което ще рече че поплавъка въобще няма мегдан да се дигне толкова че да затвори, и бутилката се пълни дюкме, ама не съм имал проблем нито с клапани нито с лещи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лещата м/у зареждачката и бутилката.Като замине от напъването и после като заредиш 5-6 мин по късно купето смърди на газ. А зареджачката нищо не я бърка. Даже и капачка да нямаш и е се тая :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лещата - съчмата която не позволява газта от тръбата на зареждачката да излиза на вън след кат се махне пистолета, това ли имаш предвид ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи на самата зареждачка има сачма. От там има една тръбичка и тая тръбичка отива в бутилката.Там има уплътнител, на който в наше село викат леща. Та е тая пуста леща ми беше писнало да я сменявам по едно време. Един меден конус изглежда.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ааааааа тва ли било :) хубуу де ква марка е сондата ти, моята едната е БРц другата некъв турски боклук маи Ферони ли Ферини ли не знам, ама специално на БРЦ сондата винаги пълня до горе бутилката щото и без тва е малка бутилка, и хем предупреждавам момчетата като се разтрака да я спрат веднага и дори им казвам колко газ ще събере да са готови, ама все едни и същи блеики са, и редовно си ми трака няколко секунди до де спрат маркуча. Но да чукна на дърво съм нямал дерт. (гати дългото изречение написах :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

И на двете са БРЦ бутилки. Евро сонди нямам. На заварено положение съм :)В интерес на истината, от как сложи майстора на една кола пвц тръба, че се слага ГИ , не съм имал ядове. Смени пак лещата с някаква и не се е бъзикала... А иначе за бензинджийте неам думи... Ония ден на едно ОМВ дигах олелия, точно заради това...Бутилката стоя 1мин без да мръдне брояча. Добре, че беше към 15 часа, та управителя беше там. Около 100 пъти ми се извини, а ония отнесе 20 кинта. Проблема стана сериозен и заради факта, че не ми изми стъклата, а ги ми на един голф 3ка до мен. Ония му даде 2 лв и нашия се строши да мие... Аз така избеснеях, че добре, че жената я нямаше с мен...

Share this post


Link to post
Share on other sites

да изкажа и аз едно мнение,малkо в страни,но все пак.незнам защо на 99% скапани процента от колонките за газ в бг.на 17тия литър газ,започва да ми трака съчмата,което си е отвратително.явно налягането пак не ни е наред.или поплавъка и там съпътстващите го глупости.вече свикнах.пълна абсолютно винаги бутилката догоре.не съм имал случаи да вкарам повече от 24 литра.сега за тракането....ами към 23тия литър спира да трака и последния литър влиза нормално.в началото се притеснявах от това тракане,но свикнах.газмените,дето ми слагаха газовата,като им спомена за клапана,че трака и искам да го погледнат,направо им се пресира.тракането си го има и до ден днешен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И на моите им се присра, и взеха д ами обясняват как щото бутилката е торедина рамото на сондата е малко и понеже кат се зареждало газ тя се пличкала вътре и клапана на края ту затвори ту отвори и за тва се получавало тракането. Стана ми ясно че нема да я оправят. Аз също не се хванах да я отварям че беше гаранционна още не че щяха да разберат че е пипано ама.... и така си и остана. Сега или има казвам 23 литра, или пък гледам да не зареждам до тракане освен ако не тръгна за морето щото не тракне ли няма да стигна карнобат хахахаха

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Баш си има значение налягането...Над 12 бара гърмят лещи и клапани...Като сипвам винаги го гледам колко е налягането.Ако съм сипвал на 8 бара/при празен резервоар е толкова на колонката/ , а после сипя на 10-11 на 27л се получава около 1,5/100км разлика при смятането. Ако си сипал на едно и също налягане няма разлика.

Изобщо никакво значение няма. Всички знаете че поплавъка който се грижи за ограничаването е поплавък като на тоалетно казанче. Ако ще с 25 бара да тъпчете вътре в момемнта в който нивото на течноста достигне прага ще изщрака. Друг е въпроса че при по-високо налягане може да продължи да пълни защото самия клапан не узпява да уплътни.

Баш си има значение налягането на кулонката, газта може да е течна ама въздуха над нея не е, и 8 атмосфери не могат да го сгъстят колко 12 :)/>/> За тореидните; друго е налягането да се разпредели по цялата дъга на бутилката и д аняма големи площи които да носят на напрежение, друго е да напъва страните на цилиндричната, където вероятноста от поддаване е далеч по голяма, естествено всичко това е предвидено и до авария не може да се стигне и е излишно да се коментира, но реално погледнато цилиндричната е по слабия съд по законите на физиката :)/>/> защото и шева на цилиндричната е далеч по дълъг и по дължина на бутилката. А защо ги превозват в цилиндрични ли, ми щото е по удобно, като са взето мерки могат и в квадратни да ги возят а не щото са по здрави :)/>/> Пеше и още нещо, ако искаш да ти дам една тореидна да и настроиш поплавъка правилно като си толкова отворен :)/>/> да видим кога ще успееш :)/>/> освен да я направиш да събира на половина друго не виждам да постигнеш. За цилиндрична съм съгласен че може да се постигне но за тореидна....

Аз някъде да съм казал че няма проблем с тороидалните, но факт че бутилката ми в Карината е такава и зарежда около 44-45 литра при 53 пълен обем мисля че беше.Както казах не случайно е в каква форма се съхраняват газовете под високи налягания. Недей да пишеш и ти наизуст защото като е толкова по-здрава тази форма защо не се произвежда за метан а? Всякакви ръбове чупки и кривки са отслабени места в една конструкция. Сферата е идеалната форма но както казах е нецелесъобразна. Edited by PESHO OT MARS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не намесваи метана, там наляганията са други и техните бутилки до колкото съм запознат въобще нямат шевове, а такава торедина безшевна едва ли е лесно и евтино да се направи. За поплавъка си прав, но знаеш че този поплавък в една тореидна бутилка още повече ако тя е малък литраж е почти невъзможно да го настроиш да работи коректно, хода му е много малък стените са близо и вероятноста да опира в тях е голяма и те така. Ама аиде някои да ми обясни защо като се напълни бутилката трака трррррр а не прави щрак и да спре да пълни, тва е независимо от налягането на колонката, случва се и от 6 та до 14 атм като съм зареждал. А и не само на мен , много рядко съм чул на някои клапана да щракне и да спре. предполагам че тва тракане не е особено полезно за самия клапан.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не намесваи метана, там наляганията са други и техните бутилки до колкото съм запознат въобще нямат шевове, а такава торедина безшевна едва ли е лесно и евтино да се направи. За поплавъка си прав, но знаеш че този поплавък в една тореидна бутилка още повече ако тя е малък литраж е почти невъзможно да го настроиш да работи коректно, хода му е много малък стените са близо и вероятноста да опира в тях е голяма и те така. Ама аиде някои да ми обясни защо като се напълни бутилката трака трррррр а не прави щрак и да спре да пълни, тва е независимо от налягането на колонката, случва се и от 6 та до 14 атм като съм зареждал. А и не само на мен , много рядко съм чул на някои клапана да щракне и да спре. предполагам че тва тракане не е особено полезно за самия клапан.

Намесих метана за да спреш да твърдиш че тороидалната форма на база физически принципи е по-здрава. Ако е по-здрава при LPG-то е защото се презапасяват заради скапаната форма със сложна конструкция и голям риск. Това се опитвам да те убедя. При цена от около 2500 лева втора ръка за карбонови бутилки мислиш че няма кой да произведе и тороидална? На запад който му се занимава има свобода на действие но ще трябва и да докаже че бутилката е здрава. Ще се появят и клиенти за такава бутилка ако ставаше независимо от малкия и обем който би се получил.При тороидалните бутилки има проблем с пълненето заради както спомена късото рамо на поплавъка и голямото лашкане на газта вътре. При моята тороидка например от свършила газ може да зареди в границите на 43 до 46 литра което си е сериозна разлика. За сравнение например цилиндричната в Хондата зарежда 28.4 +-0.1 литър което за мен е адски точно. Но тук се намества и другия момент със спирането. При тороидката клапана трака докато при цилиндричната отсича яко и после почти не пълни (0.1 за около 10-15 сек.). И двете сонди са талянски, обаче са ми разказвали и за напълно обратната ситуация на тороидка отсича а на цилиндрична трака. Според мен това дали трака или не зависи от конкретната марка сонда да не кажа от конкретната бройка сонда.П.С: Тези са единствените които успях да открия да се занимават с композитни тороидални бутилки които евентуално биха ставали за по-високи налягания ТУК Edited by PESHO OT MARS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нормално е като имаш по голяма бутилка и разликата в зареждането да е по голям процент. Моята примерно преди да я нивелирам, бяха я сложили както им падне и наклона беше към сондата и събираше 19,7л. това винаги, с малки разлики от по 100-200 грама. След нивелация вече събира 22,7 до 22,9 пак с разлики от 100-200 грама като целия обем на бутилката 27 литра. Горе долу съвсем случаино съм я направил да събира 80%, но поплавъка си трака гадно а сондата уж е БРЦ и щеше да ме радва да отсича ама....На ланчата ми бутилката е по спомен 24 литра ама веднъж трябваше да пътувам до софия с нея и викам на оня до горе, ми одмаха си 22 литра и продължавеше и го накарах да спре, че кои знае сигурно щеше да се напълни дюкме :) не ме е излъгал в литража щото си минах нужните километри с количеството газ, но сатва дума че там дори не са си поиграли малко от малко да нагодят поплавъка, дори си помислих че са го махнали въобще :) но пък стрелката се движи значи там е :) мислех и с него да се боря ама аи сиктир писна ми от газови ще взема да си купя дизел вече басии. Самото изкушение че ще се оттърва от тея газови е наи голямата движеща сила дето може да ме накара да стъпя в дизел колкото и да не понасям миризмата на нафта :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Изобщо не се лъжи с дизела, на мен това гориво ми е адски омразно. Слизам от дизел на който му врътнах едни 75 хил.км. и повече не искам да поглеждам такъв. Тези кахъри с газовата не са нищо особено. Понякога наистина изпуска да спре, механизма е е доста смешен осигуряващ ограничението и затова е така. Както ти казах може и до конкретна сонда да е, аз ползвам Сивика като "контролна везна" и тогава ходя да пълня с Тойотата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А пък разправят, веднъж като се качиш на дизел и нямало да помислиш за бензинова кола, а какво имаме тук в твое лице :) Аз много трудно бих се причупил за дизел, ама понякога таиничко им завиждам на дизелджиите, е поне докато не доиде зима :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моя инжекцион е на ланди ренцо бутилката е 30 литра, тороидална или както им се вика там, събира 23-25 и изключва сама, тракане не се е чувало никога.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кажи ми само за какво ти е дизела. Нема такова гадно и коварно гориво. Зимата бъркаш некакви драконови сосове от добавки за да не осъмнеш някой ден в блокче и после чак напролет. Горивото и то некакъв драконов сос детно никъде по света го няма. Чакаш 30 мин да загрее (ако няма някакви алтернативни системи като ел.подгрев или печка) . Пуши люти на очите и за капак на всичко цената му еднаква с тази на бензина. А да ти кажа тия отрицателни разходи дето ги пишат важат само при извън градско с внимателската каране. В града моя коптор 1.6HDi под 7-7.5 зимата забрави да го смъкнеш. Да има некакъв излишен торк в ниските и дотам, след което буталата приемат поза за излитане. А друго е на Мондичката така лекинко да се облегнеш на педала на газта докъм едни 7000 об . Изобщо се хващам че съм фен на атмосферните бензини, кефи ми абсолютно пропорционалното вървене на колата спрямо оборотите more rpm=more power=more fun. А не трактора един шут в гърба на 1500-1800 об/мин и след 2500-3000 мъртвец бръмчи на саморазпад, ама какво ми дреме че там вървял в крайна сметка една предвка надолу и пак съм отпред. Да не говорим че е далеч по-лесно да си монтираш алтернативното гориво, а при тракторчето или олио или газова с някой компромиси. Бях забравил какво е удоволствието да караш кола след оня коптор ( а имая в предвид че съм го взел на 25 км и съм го върнал на около 77 хил.км.)

Edited by PESHO OT MARS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моя инжекцион е на ланди ренцо бутилката е 30 литра, тороидална или както им се вика там, събира 23-25 и изключва сама, тракане не се е чувало никога.

радваи се,отвратително е...имаш чувство,че нещо се разваля

Share this post


Link to post
Share on other sites

Моя инжекцион е на ланди ренцо бутилката е 30 литра, тороидална или както им се вика там, събира 23-25 и изключва сама, тракане не се е чувало никога.

радваи се,отвратително е...имаш чувство,че нещо се разваля

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да стоял съм в кола която започва да трака/бучи докато зарежда и е доста кофти усещането, но просто колата беше с обикновена газова и си помислих, че само при тях е така, но явно не.

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен и двата сивика са с бутилки на мястото на резервната гума и си пълнят точно. +-1л, но са на по 4 г бутилките...Евро сонди нямат, тракане има, ама не ми пречи :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кажи ми само за какво ти е дизела.....

Абрее таман се бях навил пак ме разубеди, като се замисля или по точно като се сетя едно време на шефа аудито А6 2,5 тди ми беше много тегаво да го карам в града. От сфетофар все с много газ иска да тръгнеш че да си с колоната, по едно време обаче кат се развърти турбото и аха да удариш предния, е сигур е до навици ама такива лашкания не са много приятни, и верно че таман се наеме и то му свърши оборотомера и умре, аиде следваща предвка аиде пак чакаме турбото и те така. За миризмите и газовете от двигателя дори неискам да си ги спомня, няма нещо дето така да ме отвръщава като дизеловия пушак. Въпре че тази кола ще я карам предимно извън града (за града си имам малка италянска бръмчалка) но маи по добре 2.0 бензин или още по добре 2,4 :) Да не забравяме и скъпата подръжка на дизеловия мотор и нежното турбо към което трябжва да се отансяш с подобаващо вниманеи. Спирам да зареждам и до мен спира едно БМВ оня зарежда ама не гаси и вятъра така го духа към мен и аз му викам, шшшш младеж загаси тоя комбаин че ме опуши бре, не може колега трябва да се охлади турбото след 2-3 минути ще я загася :lol: Сори отплеснах се от темата, та кво викате за бутилките :) Имаше една тема на колега че нещо торедина бутилка не му понесла добре в акорда, натежала на задницата и колата се вдигнала отпред, та ходи да я сменя с обикновена която вече се падна върху моста и нямаше проблема, а на мен багажника ми е много важен че от март с две деца.... абе малко на кон се не яхнал крака размахал :)
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ти пък намери точно какво Ауди да посочиш. Предполагам става въпрос за 2.5TDi V6 който се слага на A6C5 модификациите или както е известен "душегуба". Не ти трябва дизел като си свикнал с газта и не си някоя примадона дето незнае откъде и течност за чистачки да си долее не е проблем карането на бензин с газ. Да не говорим че ГИ-тата станаха смешно евтини вече а и доста от недостатъците им на първите модели са изчистени (говоря за българските). Бутилката всеки я слага там където му е удобно, тя Карината ми така или иначе е дълга и няма амбиции за спортна кола така че не виждам проблема с леко нарушения баланс. А и що за комби ще е ако сложа обикновена бутилка.А иначе по темата с комбайните не са им слаби турбините, просто идват на много километри след което следва един "чип" тунек и турбината закономерно се окотва и историята приключва.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Забравиш да допълниш и за добрите ни горива... Скапват всичко по пътя си, особенно на дизела.Един френд на пежото горе 2 пъти клапана за налягането.Сега първо в туба зарежда и после пресипва през нафтова фуния и на 20л му остават около 300мл гняс...

Share this post


Link to post
Share on other sites

А пък разправят, веднъж като се качиш на дизел и нямало да помислиш за бензинова кола, а какво имаме тук в твое лице :)/>/> Аз много трудно бих се причупил за дизел, ама понякога таиничко им завиждам на дизелджиите, е поне докато не доиде зима :D/>/>

Чета поста и си мисля, че половината каращи на алтернативни горива сме завиждали на дизелджиите. Особено като стане въпрос за място в багажника. Аз съм със седан с малък багажник /БМВ е 36/, с три метанови бутилки между бъбреците. И аз като колегата чакам дете WTF с такъв багажник. При акорда V, малкоооо по добре беше положениетоНо съдейки по постовете, малко ни трябва да се откажем- най- вече заради съотношението цена/качество на дизела + незнайно в какво състояние ще вземеш заветния вече комонрейл с това "бебе" турбото... Особено говорейки за случващото се през зимата... Прочетох доста и ми стана ясно че и двете категории страдаме по скоро от косвения проблем липса на добри майстори. Няма кой на една сносна цена да ти прегледа, регулира колата, та камо ли да те посъветва правилно или направи необходимите, в повечето случаи "дребни' интервенции. Аз на метана не случих на майстор- там положението е по- лошо от това с пропан- бутана. Само заради това се кълна най- много. 21- век сме, а "Ела другата седмица" е редовна фраза- отговор- "Дай да я погледнем, мисля че има нужда от центровка". Сами казвате "присира им се като ги накарам да направят регулировка на поплавъка". В смисъл какво значи това? Не им се работи и не си вършат работата за която си плащаш. В моя случая 2500 лв. за две уредби с три бутилки втора употреба- едната от 1971 год. Buy back на първата метанова уредба не ГИ а обикновената- 150 лв., при цена за монтаж 700 лв. Естествено че ще я държа. Та така. При дизелите тотално зле, като например Турбо- 2000лв., някакъФ си блок за управление на помпата- 1000лв., филтри 150- 200лв., диагностика 500лв. И то при цена на ЦЯЛАТА кола от 3500- 5000 лв. Аз лично предпочитам първото, а и с 10лв/100км. и с акумулатор за хвърляне от миналата година е мисля по- добре. Само пустия му багажник...П.П. И пак си признавам че ако бях на газ, дилемата щеше да е още по голяма... Edited by junker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абре то аз ако можех д аси карам колата на бензин нямаше да си помисля за дизел, ма ми дотегнаха тея газови, макар че на Хондата БРЦ-то от как съм го сложил съм го забравил но на ланчата обикновеното ловато за сметка на това не забравя да ми напомня че съществува :) Макар че пак опираме до монтажници, вдигнали ми изпарителя на тавана да се чудя как да го обезвъздуша а не е като да няма място в коша на кола с 1,2 мотор. Да ама някои тряя да се наведе, ама що да е, тя в цената на уредбата не влиза навеждане, и куп други простотоии които съм оправял след тях, е как да не сгрешиш и да си помислиш за дизел, там поне и да искаш газ не може да сложиш :) Ся ще кажете ми изхвърли газовата и караи на бензин, караи ма не стааа :) тая дребна ламя 8 литра не ги харесва в града :) къде са 20 лева на 100 къде са 12, ама си плащам за гяволъка де :) Де вика марсианеца, хубу че не сме от онея дето могат само ароматизатор да монтират в колата :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи да обобщя.Бутилката ми е 37л.,но нещо не са ми докарали както трябва поплавъка да изключва на 80%.И има опасност нещо да прецакат,ако пак се пробват да го нагласят.Лятото не трябва да я пълня догоре,за да съм спокоен.Благодаря на отзовалите се.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А, те няма кво да прецакат ако идеш да ти го нагласят ( всъщност винаги има кво да прецакат :lol: ) но и да го свалят не се знае ще успеят ли да го нагодят, наи много в стремежа си да го регулира, да го направят да пълниш прекалено малко газ, да кажем на 25 литра и аиде :) Остави си я така , имаи си едно на ум, и да я набумкаш до горе по невнимание нищо и няма, особено пък ако веднага ще пътуваш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Де вика марсианеца, хубу че не сме от онея дето могат само ароматизатор да монтират в колата :lol:/>/>

Така си е. Но по принцип запазения и поддържан дизел като цяло няма проблеми нито с палене нито с нещо друго. Да бъдем честни, ако е новичка колата върви добре ако има допълнителни подгреви и парно си има.Единствено отрицателните разходи са нещо адски лъжовно, особенно на студено комън-рейла работи на много богато. Съвременната турбина на всяка кола може да се окоти без проблем, може би от гадната нафта най-вече страда EGR клапана (моя роди на 70 хил.км). А колата беше чипосана и се кара като служебна вече е на 110 хил. и не гори масло и не пуши но си е тракалник и това си е. Цените на турбината също отдавна не са 2 бона. Горе долу с 700 кинта може да минеш. Виж на най-новите лъскави дизели пиезо-дюзите са една кофа пари.

Значи да обобщя.Бутилката ми е 37л.,но нещо не са ми докарали както трябва поплавъка да изключва на 80%.И има опасност нещо да прецакат,ако пак се пробват да го нагласят.Лятото не трябва да я пълня догоре,за да съм спокоен.Благодаря на отзовалите се.

Проблема е ако дадеш колата на жена си например и тя я нафука догоре или нещо подобно. Затова си заслужава да се коригира, но ако имаш съмнение че ще претупат работата по-добре да не пипаш. Edited by PESHO OT MARS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма страшно,тя си има Корса.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А пък разправят, веднъж като се качиш на дизел и нямало да помислиш за бензинова кола, а какво имаме тук в твое лице :)/>/>/> Аз много трудно бих се причупил за дизел, ама понякога таиничко им завиждам на дизелджиите, е поне докато не доиде зима :D/>/>/>

Чета поста и си мисля, че половината каращи на алтернативни горива сме завиждали на дизелджиите. Особено като стане въпрос за място в багажника. Аз съм със седан с малък багажник /БМВ е 36/, с три метанови бутилки между бъбреците. И аз като колегата чакам дете WTF с такъв багажник. При акорда V, малкоооо по добре беше положениетоНо съдейки по постовете, малко ни трябва да се откажем- най- вече заради съотношението цена/качество на дизела + незнайно в какво състояние ще вземеш заветния вече комонрейл с това "бебе" турбото... Особено говорейки за случващото се през зимата... Прочетох доста и ми стана ясно че и двете категории страдаме по скоро от косвения проблем липса на добри майстори. Няма кой на една сносна цена да ти прегледа, регулира колата, та камо ли да те посъветва правилно или направи необходимите, в повечето случаи "дребни' интервенции. Аз на метана не случих на майстор- там положението е по- лошо от това с пропан- бутана. Само заради това се кълна най- много. 21- век сме, а "Ела другата седмица" е редовна фраза- отговор- "Дай да я погледнем, мисля че има нужда от центровка". Сами казвате "присира им се като ги накарам да направят регулировка на поплавъка". В смисъл какво значи това? Не им се работи и не си вършат работата за която си плащаш. В моя случая 2500 лв. за две уредби с три бутилки втора употреба- едната от 1971 год. Buy back на първата метанова уредба не ГИ а обикновената- 150 лв., при цена за монтаж 700 лв. Естествено че ще я държа. Та така. При дизелите тотално зле, като например Турбо- 2000лв., някакъФ си блок за управление на помпата- 1000лв., филтри 150- 200лв., диагностика 500лв. И то при цена на ЦЯЛАТА кола от 3500- 5000 лв. Аз лично предпочитам първото, а и с 10лв/100км. и с акумулатор за хвърляне от миналата година е мисля по- добре. Само пустия му багажник...П.П. И пак си признавам че ако бях на газ, дилемата щеше да е още по голяма...
при мен винаги ми казват че свещите са за смяна

Share this post


Link to post
Share on other sites

А пък разправят, веднъж като се качиш на дизел и нямало да помислиш за бензинова кола, а какво имаме тук в твое лице :)/>/> Аз много трудно бих се причупил за дизел, ама понякога таиничко им завиждам на дизелджиите, е поне докато не доиде зима :D/>/>

Само да вметна че сега слизам от дизел.150 кс.6 ст. автоматик,Опел зафира 2007г.Колата вървеше много.....е малко се бавеше на старта докато развърти турбото но се свиква :)/>Нямаше проблем с димене и гаден мирис докато не стана на повечко километри и се наложи да махна DPF филтъра че не ми се даваха 4000 лв за нов.Проблема когато имаш DPF филтър е че след 70 000 км от нашата нафта му се разказва играта.Започва да се регенерира много често...градско на 300 км.,зацапва ЕГР-и не иска да върви колата.След като го махнах настана друга драмата.Гадем мирис,пушаци при изфорсиране изобщо все трагедии:)/>))За това я и продадох и минах пак на бензин.Сега по темата.Знае ли някой колко тежи пълна 40 или 50 литрова тореидна бутилка

Share this post


Link to post
Share on other sites

С точност или приблизително?10 кг пропан бутан са около 18 литра ако не се лъжа, добави и около 25 кг за бутилката без сондата (говорим за Колос с обем 51 литра)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бутилката ми е 28 литрова тороидална и събира от 22 до 27 литра в зависимост от бензиностанцията. Зареждам газ единствено на ОМВ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имах едно голф-че II, с АГУ на пропан бутан. Бутилката беше 30л.- обикновена цилиндрична. Веднъж на Лук- ойл, на изхода на Бургас за Созопол, ми я напълниха с 29.7 литра, а отидох на газ до там. Така или иначе си беше вече на изпарения, но обяснението ми за това количество е че поплавъка беше заял. Километрите си ми излязоха после- доколкото може са се сметне... Обикновено бутилката събираше около 24- 26 литра.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...