Jump to content
chavdu

Отстраняване на катализатора, при наличние на втора ламбда сонда

Recommended Posts

Не съм си взел втулка от Крафт, защото до преди тая тема незнаех че има такива неща, също така аз имам проблем с първата ламбда и понеже съм се врял под колата заради нея съм 80% сигурен че втора ламбда нямам ... но пък и чесно казано не съм гледал за нея ;)

Така че аз този проблем може изобщо да го нямам който го разисквате (порати евентуална липса на втора сонда), но всепак ми е интересно как ще се стигне до решението и какво ще е то Публикувано изображение

И мен като теб ме гризе любопитството за начина на работа, също като теб отговора "щом работи кво повече ти трябва" не ме задоволява, затова следя с интерес, ама както го бяхте подкарали до никъде няма да се стигне. Всеки дава информация каквато може - това което знае, което не винаги е на 100% вярно или пък е правилния варянт. Затова и никой не е длъжен да изпълнява точно оказанията на другите, а другите не носят отговорност за това, че при някой не се е получило... затова и смятам че никой не е длъжен да даде точното обяснение стъпка по стъпка и ако не го е дал да се извинява или нещо подобно ...

 

Както и да е ... мерси за линковете, виждам че продължаваш да ровиш по темата :) Ще го прегледам руския като се прибера и си намеря преводач, че руския ми е напълно непознат :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчезна ми нета

ето и по подробно за втулките

http://www.bmwfanati...ead.php?tid=406

 

http://www.6crew.com...s-an-o2-CEL-Fix!

 

http://highboostforu...uning-Questions

 

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1473769

 

 

също по парт номера

Part Number: 42009 (short) and 42002 (long)

Price: $3.50 for 42009 and $3.50 for 42002

 

могат да се купят от Амазон, ebay и други подобни.

 

 

:D;)

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не се обаждам, защото се оказа, че втора сонда нямам :rolleyes: Бях я видял в сървис менюъла... не беше споменато, че може и да нямам ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ти верно нещо мноооооо си се омотал.Колегата FIEND е пуснал снимки на някакви втулки които е намерил нейде из нета и нямат нищо общо с тези които аз съм ползвал.За сетен път ще ти го напиша АЗ СЪМ ПОЛЗВАЛ ВТУЛКИ САМО ОТ ТЕЗИ В КРАФТ и на мен са ми свършили работа.В момента се сещам за 2 Хонди и едно Митсубиши които си бръмчат из Варна с такива втулки от Крафт и нямат ядове.Кой сега е лъжеца???А кой на кого трябва да се извинява ДОЦЕНТЕ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

грешката е P0420 (недостатъчно добра ефективност на катализатора). Казаха, че не могат да направят нищо - единствено могат да сменят катализатора с друг - нов (цената не ми се мисли каква ще е)Пратиха ме в Крафт - Дружба. В Крафт минах първо газ анализатор и казаха, че показателите са в норми, т.е. според тях катализаторът работи и пречиства.

Колега, на моята кола Р0420 се оказа, че е от изтърбушен катализатор. Това малко не ми се връзва, с резултата от газ анализатора, но просто като идея - да развиеш тръбата и да надникнеш вътре да видиш дали не е кух катализатора.Към колегата с научното звание - добре че MIYAMOTO е техно модератор, а не BOSS`HOGG, иначе отдавна щеше да си във ваканция :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе ти верно нещо мноооооо си се омотал.Колегата FIEND е пуснал снимки на някакви втулки които е намерил нейде из нета и нямат нищо общо с тези които аз съм ползвал.За сетен път ще ти го напиша АЗ СЪМ ПОЛЗВАЛ ВТУЛКИ САМО ОТ ТЕЗИ В КРАФТ и на мен са ми свършили работа.В момента се сещам за 2 Хонди и едно Митсубиши които си бръмчат из Варна с такива втулки от Крафт и нямат ядове.Кой сега е лъжеца???А кой на кого трябва да се извинява ДОЦЕНТЕ???

 

Извинявай ама ти досега сливи ли имаше в устата си??? Щом от Крафт казват че за нищо не стават техните втулки и са правили опити явно е така.

Г-н Майсторе ? Прави си двигателите и недей подвежда останалите - това че не сме майстори не значи че сме тъпи !

Аз съм се омотал ОК.

Извинявай ОФИЦИЯЛНО Публикувано изображение

Редактирано от iso_eu
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е айде пак аз съм виновен,че Доцента си направил изводите сам :huh:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, изчетох цялата тема и до колкото разбрах всичките тези фокуси с втулки и ламбди сонди е за да не свети чек енджина при махнат катализатор. Въпросът ми е следният: при махнат катализатор и махната втора ламбда сонда и при наличие на грешка P0141 (O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1, Sensor 2)) може ли да възникне някакъв проблем в двигателя? Вредно ли е за колата? Защото ако проблема е само с увеличени емисии и светещ чек енджин - не ми пука, ще си карам така.

Редактирано от fashion_m

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 И така край на мъките.

При по старите модели дистанционите втулки в които се навъртат вторите ламбдасонди горе долу вършеха работа но по новите въобще не.

Аз премахнах катализатор на моята opel tigra twintop 1.8 z18xe и показа грешка p0420 автомобила сравнява параметрите на двете сонди ,които на torgue дават еднакви графики след премахване на катализатор.

И така монтирах въпросната дистанционна втулка на втората ламбдасонда но грешката излиза отново,проверих графиките и напреженията на двете сонди и втората дава почти същата графика и напрежение и със втулката.

ТОГАВА ПРЕЦЕНИХ ЧЕ ПУЛСАЦИИТЕ В ИЗПУСКАТЕЛНАТА ТРАБА СА ЦИКЛИЧНИ,А КАТАЛИЗАТОРА ГИ УБИВА И ИЗРАВНЯВА,И ПОСТАВИХ В ОТВОРА НА ДИСТАНЦИОННАТА ВТУЛКА МНОГОЖИЧЕН КАБЕЛ,ЗА ПРЕДПОЧИТАНЕ НЕРЪЖДАВЕЙКИ ДА СА ТЪНКИТЕ ЖИЧКИ ОТ КАБЕЛА КОЙТО ЩЕ СЕ ИЗПОЛЗВА.

ОДЗАД ГИ НАВИХ ОКОЛО 1 САНТИМЕТЪР ЗА ДА НЕ СЕ РАЗПЛЕТЪТ И ИЗЛЕЗЪТ И НАПРАВИХ С ТОЯ КРАЙ ЦЯЛ КРЪГ КОЛКОТО ДО ВЛЕЗЕ В ОТВОРА ДО ДЪНОТО НА ДИСТАНЦИОНАТА ВТУЛКА А ИЗХОДА НА ЖИЧКИТЕ МИНАВА ПРЕЗ МАЛКИЯ ОТВОР НА ДИСТАНЦИОННАТА ВТУЛКА И ИЗЛИЗА ПРЕЗ НЕЯ КЪМ ГАЗОВЕТЕ В ТРАБАТА ОКОЛО 1 САНТИМЕТЪР ЗА ДА СЕ ЗАГРЯВАТ СИЛНО И СЛУЖАТ ЗА ДОИЗГАРЯНЕ НА ГАЗОВЕТЕ ВВТРЕ ВЪВ ВТУЛКАТА.

СНОПА ЖИЧКИ НЕ ТРЯБВА ДА Е МНОГО ПЛЪТЕН В ОТВОРА НО НЕ И ХЛАБАВ А ЖИЧКИТА ДА СА ПОДВИЖНИ В ОТВОРА И ОТ ГАЗОВЕТЕ СЕ ДВИЖАТ И ПОЧИСТВАТ ОТВОРА ДА НЕ СЕ ЗАПУШИ,ЗА ТОВА И ТРЯБВА ОКОЛО САНТИМЕТЪР ДА ИЗЛИЗАТ И ОТПРЕД ДА НЕ СА УПЛЕТЕНИ А ХУБАВО РАЗПЛЕТЕНИ И ПОДВИЖНИ.

СЛЕД ПРОЦЕДУРАТА О ЧУДООО torgue ПОКАЗА ГРАФИКА ПОЧТИ РАВНА 0.7 И НАПРЕЖЕНИЕ КАТО НА ЧИСТО НОВ КАТАЛИЗАТОР И НЯМА ГРЕШКА.

ЖИВЕЙЙЙ НАРОДЕ ИЗБАВИХ ТЕ ОТ ОЩЕ ЕДНА МЪКА!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, gogata73 написа:

 

Колега би ли качил снимки ако обичаш?

Редактирано от dindin
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сондата е качена и забравих да снимам но ето

20210219_190532.jpg

20210219_191130.jpg

20210219_191152.jpg

 

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти @gogata73   Имам кола със същият мотор Z18XE.

За мен поста ти е много ценен колега, издърпах снимките.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toва, което си направил по-скоро ми се струва, че играе ролята на бариера, която блокира газовете към сондата, не ми се вярва да успява да изгори каквото и да е било, а и в самия катализатор протичат химични реакции между вредните вещества и благородните метали. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което съм направил съм направил и тествал с torgue и гарантирам че след процедурата графиката на втората ламбда сонда е почти равна и работи като катализатора е на мястото си и е добър притова.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не ти отричам резултата, а се съмнявам в посочената от теб причина, просто не виждам как вредните газове, които неутрализира катализатора, ще се неутрализират от нагрята жичка.

Много хора с премахнати катализатори и правилните втулки на ламбдата постигат същия резултат. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че кабелът няма да причини „доизгаряне“ на газовете. Нали той се нагрява от температурата на същите газове. Това да не е перпетуум мобиле 😆. Просто се е получила по-добра изолация на втората сонда от газовете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги истината е че когато газовете излизат от изпускателна клапан да речем със 600 градуса, без катализатор те трудно доизгарят в отвора на изпускателна система а излитат на изхода .

Целта на катализатора е най вече че разгъната площ на керамичните отвори и евентуалния контакт се увеличава с хиляди пъти и естествено при нагрятата керамика и контакта с нея всичко доизгаря.

Платината е само покритие да увеличи живота на керамиката защото издържа супер екстремни температури и всичко друго за химичните процеси е маркетинг за нас.

Жичките естествено колега че не съ перпетум мобиле ,но колкото загряват газовете катализатора с такава температура загряват и тях и между силнозагрятите жички е достатъчно малкото количество газ да доизгаря,защото при 2мм отвор няма нищо, намаляват се и пулсациите а газовете движат минимално жичките против запушване и има ефект при мене огромен.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя долната сонда на Z18XE. си е температурна сонда. Но каквото и да е и както и да е щом този метод дава резултат това е чудесно и добре, че се споделя от колега.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долната сонда си е чист КИСЛОРОДЕН ДАТЧИК като горния.

Ето и тестовете които днес свалих,моментални снимки през 1 секунда.

Ясно се виждат двата кислородни датчика и правата графиуа на втория кислороден сензор.

20210221_103111.jpg

20210221_103108.jpg

20210221_102952.jpg

20210221_102914.jpg

20210221_094244.jpg

20210221_094243.jpg

20210221_094155.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По руските сайтове имаше схема при която се взима сигнал от първата към втората която представлява просто нискочестотен филтър в този случай втората сонда се маха или се ползва за тапа. Кондензатора беше доста голям за да се получи права линия а резистора може би беше 470k но не съм сигурен. И това не е лош вариант

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...