markup 156 #41 Отговорено 3 Август, 2012 Мерси много значи няма нужда от такова устройство и си оставам на принципа - колкото по-просто, толкова по-лесно за поддръжка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shpeer 53 #42 Отговорено 5 Август, 2012 Поздрави колеги полезна тема ... Дайте съвет къде да си сложа ГИ за София на мойта Англичанка !? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #43 Отговорено 6 Август, 2012 И на мен ми обесняваха колко били зле хондите от към клапани.ТОва без да знаят ,че имам 8 години стаж и съм отварял мотора 3 пъти за тунинговане.През цялото време съм карал на газ и все по клапаните нищо не съм сменял освен маслообирачи и то щтот така или иначе бях отворил.Като се огледаш ..съвети все дават голфаджии, опелджии и тук там някой още по-зле наказан от към марка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
som 4 #44 Отговорено 24 Август, 2012 Евала колеги темата, е за ключ! Последното мнение ЦЕПИ мрака. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #45 Отговорено 24 Август, 2012 (Редактирано) Евала колеги темата, е за ключ! Последното мнение ЦЕПИ мрака. Нещо оплакваш ли се или искаш да помогнеш ?Много въф форума реват против газовите - ама дали реват наистина или по търговски причини бог знае - въобще този форум забелязвам че става доста комерсиален и политически . И не видях тези които реват против газовите барем да си покажат изгорелите клапани !? Подкрепям колегата Markony И се замислям от доста време защо по руските форуми има полезни неща, а в българския форум НЕМА кой знае колко ???? Или пък разбирачите имат мого работа. Имам чувството че примерно двигател К20А е супер извън-земен или просто няма разбиращи в БГ ? Та изкавания от типа на "Евала колеги темата, е за ключ!" много ме кефи - аплодисменти ...... А бензина - боза по 3 лева къде си го наливате с утайките и с био олиото какво ще кажете за него ??? """Гъзта била сомтана не била за Хонда !""" А бозата по 3 лева дали е за Хонда ????? Айде че оспамих... Редактирано 24 Август, 2012 от iso_eu 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
longfinmako 14 #46 Отговорено 25 Август, 2012 То всеки иска да кара на бензин само,ама много бие по джоба.Карам само градско и то доста всеки ден.Никога не пускам по инерция също.На ГАЗ с климатик ми гори м/у 9 и11 на 100 в зависимост как карам и къде зареждам.Някой път и 12 на 100 ми е давала разход.На ГАЗ в пари ми идва все едно около 5 до 6 бензин градско с климатик и фарове.За една смяна на маслото ГИ-то се избиваТа нали колата трябва да служи на мен,а не аз на нея! Който иска да си кара на бензин и да си пази клапаните,и да пуска по инерция. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #47 Отговорено 25 Август, 2012 Евала колеги темата, е за ключ! Последното мнение ЦЕПИ мрака.Така си е!Всички автомобили с хидравлични клапани имат проблем.И то не от сухата газ.Тя газта никак не суха с тоя графит вътре.Те си имат проблем и на бензин,ама си траят.Малко обедняване на сместта води до ерозия ...така нареченото изгаряне на клапани.Опел,Форд,Волксваген,Фиат и Пежо,,и почти всички съвременни европейски мотори.Ама проблема си е техен.Ползват калпаво желязо за клапани и легла на "фаските" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
d.ivanow 8 #48 Отговорено 25 Август, 2012 Аз си сложих ГИ преди 2 седмици, човека при който си сложих ГИ е слагал на доста хонди, също така ми сложи газова уредба и на аудито преди 3 години и за сега нищо не е мръднало. Човека се казва Николай, сега ще ти обесня къде се намира сервиза му, като тръгнеш от светофара на метро в посока към автосалоните минаваш 2-та светофара дето са за каисиева и владиславово и след втория светофар на може би 100-150 метра в дясно има една голяма синя табле, на нея пише НИКГАЗ сервиз, под табелата има една малка уличка, влизаш по нея и стигаш до 2 сервиза, десния е за ауспуси а левият е въпросният сервиз. Ако искаш разходи се до там и говори с човека. Не се сещам каква марка е изпарителят ми но инжекторите са majicjet и не се чува като работят, също така ГИ е настроен добре, в смисъл до 7200 оборота (на толкова ми е прекъсвача) си държи на газ, не обръща на бензин и лампичката за двигателя не е светвала досега. Един приятел си сложи на същата хонда като моята (6-та хеч Д14А3) ГИ пак при него преди 3-4 години и до сега е нямал ядове. Все пак във Варна има и други сервизи така че можеш да поразпиташ и на други места, просто аз съм ползвал услигуте само на този човек и съм мн доволен.Аз го познавам и на мой познати е слагал Никито, доволни са! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #49 Отговорено 26 Август, 2012 Тя газта никак не суха с тоя графит вътре.Те си имат проблем и на бензин,ама си траят.Малко обедняване на сместта води до ерозия ...така нареченото изгаряне на клапани.Опел,Форд,Волксваген,Фиат и Пежо,,и почти всички съвременни европейски мотори.Ама проблема си е техен.Ползват калпаво желязо за клапани и легла на "фаските" Не е графит това във филтрите а меден окис и се отделя от тръбата между бутилката и изпарителя. При новите полимерни тръби вече няма "графит" във филтрите.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #50 Отговорено 26 Август, 2012 (Редактирано) Не е графит това във филтрите а меден окис и се отделя от тръбата между бутилката и изпарителя. При новите полимерни тръби вече няма "графит" във филтрите.. Виждал ли си го или говориш на теория ? Щото аз съм виждал с Полимерните тръби или както там се наричат Задръстен филтър , защото и Гъзта е пълна с какво ли не , ама поне е евтина ! Аз се вбесеявам не толкова от цената на бензина, а от това че бензина който ти наливат е безубразна каша от присадки, подобрители и не на последно място биопродукти ! Горе долу 98 и 100 октана са добре но и там лъжат. Отделно те лъжат и за количеството защото в БГ няма закони Защо като заредя да речем в една Турция , да не говорим за Европа - колата почва да харчи поне с 1 литър по малко и да върви доста по добре ???? Верно е по скъп , ама поне знаеш какво ти наливат, и ако ти налеят по -малко или пък боза - смятай са им затворили цялата фирма и шефа в Затвора , а не като в БГ - една глоба от 500 лева и айде .... Редактирано 26 Август, 2012 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #51 Отговорено 26 Август, 2012 Теории не развивам, говоря това което знам. Графит не се ползва при призводството и дистрибуцията на пропан-бутан и няма откъде да дойде в системата. Това графитоподобно нещо си е меден окис! Не виждам откъде ще се появи при използване на полимерни тръби! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #52 Отговорено 27 Август, 2012 От бутилката, и не е меден окос, дори мога да се обзаложа че не е меден окис а си е от бутилката от цистерните и от резервоарите за съхранение на газта , тя тая тръба ако отделяше такива "стружки" за 10 години нищо няма да остане от нея, а дори 20 годишна тръба като я погледнеш вътре освен че е черна няма поражения по повърхноста Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #53 Отговорено 27 Август, 2012 (Редактирано) То ако е меден окис не би ли трябвало да е забранено да се използват медни тръби ! Ами че то ако пропан бутана разяжда медта значи трябва стоманени тръби или там какви ще да са ама да не се разяждат. Респективно ако изтънеят тръбите в един момент ще избушат ? Т.е. трябва да се проверяват по някакъв начин, а няма такова изискване за сега !т.е. не им се измерва нито дебелината нито се надуват под налягане както се изпитват да речем като нови газовите бутилки. Или пък рентгенов или ултразвуков дефектоскопски метод. Редактирано 27 Август, 2012 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #54 Отговорено 29 Август, 2012 Не ми се спори момчета, идете и питайте някой доказал се в работата си газаджия да ви обясни той като не ми вярвате. Има случаи на запушени метни тръби от тази гадост, факт е че не се наблюдава във филтрите при трасета с полимерни тръби. Лесно може да се разбере дали е графит или не. Просто го запалете. Ако е графит ще гори, ако е меден окис чак над 800гр се превръща в димеден окис така че лесно ще разберете какво е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #55 Отговорено 29 Август, 2012 (Редактирано) Забравих да спомена, преди 2 месеца направих 10 000 км. откак сложих Фобос-а. Ходих на профилактика и ми смениха филтъра за изпарена газ. Този на изпарителя за течна фаза го отвориха - беше си съвсем чист. С полимерна тръба съм и момчетата потвърдиха думите ми от по-горе - не е графит. При колеги които са го намирали в бутилката в малки количества е заради парчето медна тръба от зареждачката до бутилката. Редактирано 29 Август, 2012 от SilverCivic Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #56 Отговорено 30 Август, 2012 При колеги които са го намирали в бутилката в малки количества е заради парчето медна тръба от зареждачката до бутилката.До колкото чух сега няма никакви изисквания каква тръба да слагаш - може и градински маркуч Ама ако прави некво взаимодействие пропан -бутана с тръбата положението е за забрана на съответния материал Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #57 Отговорено 30 Август, 2012 Е защо да го забраняват, единственото неудобство е на 2-3 години да се чисти филтъра. Тръбата е с доста дебели стени, няма да се пробие поне 15 години. А дотогава я камилата, я камиларя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #58 Отговорено 30 Август, 2012 (Редактирано) Е защо да го забраняват, единственото неудобство е на 2-3 години да се чисти филтъра. Тръбата е с доста дебели стени, няма да се пробие поне 15 години. А дотогава я камилата, я камиларя.Ами защото по този начин освен дюзите и клапаните и цялата горивна система ще се предпази от преждевременно износване.Всеки филтър има граница на пропускливост - не може да спре 100 % боклука ! т.е. винаги има преминаване на частици с размер по малък от размера на филтъра.На обикновената АГУ ги чистя на 3-4 месеца ! Редактирано 30 Август, 2012 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #59 Отговорено 31 Август, 2012 (Редактирано) Е защо да го забраняват, единственото неудобство е на 2-3 години да се чисти филтъра. Тръбата е с доста дебели стени, няма да се пробие поне 15 години. А дотогава я камилата, я камиларя.Аз не съм доказан газаджия ,но на 2-3 месеца свалям пълен с графит филтър.Меден окис доста добре знам какво е.Та докато стигне до колата ми газта минава през 4 помпи.Случайно са с графитени четки.Би трябвало на всяака колонка да има филтри,но тук никой не ги сменя ,направо са ги изхвърлили.Помпи се сменят/ремонтират на месец-2,зависи от потока коли.Медната тръба от резервоара до изпарителя не отделя нищо.след 10 години вярна служба вътре си е като нова.Пластмасовите тръби се слагат само заради цената,т.е. са ефтин заместител.Медта е един от най-надеждните метали.Изгражда си така наречената патина,която предпазва и става дълговечна... Редактирано 31 Август, 2012 от Markony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
minuvach 0 #60 Отговорено 31 Август, 2012 Здравейте и от мен колеги.....много полезна тема!! И аз съм вече на тази Гара с Газта.......та да попитам каква инжекция бихте ми препоръчали да сложа на моята малко екзотична за БГ- Хонда Стрийм 2.0 СЕ Спорт?,че този бензин вече ми разказа играта Насочиха ме към BRC(от Пловдив съм),но за мене газовите са пълна мъгла та.......помагайте! Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #61 Отговорено 31 Август, 2012 (Редактирано) Здравейте и от мен колеги.....много полезна тема!! И аз съм вече на тази Гара с Газта.......та да попитам каква инжекция бихте ми препоръчали да сложа на моята малко екзотична за БГ- Хонда Стрийм 2.0 СЕ Спорт?,че този бензин вече ми разказа играта Насочиха ме към BRC(от Пловдив съм),но за мене газовите са пълна мъгла та.......помагайте! Поздрави! Честито за колата и само безаварйни- просто е уникално функционална пък и бяга много Ето ти още една полезна тема - остава да си избереш. http://forums.hondab...entry1057296709Инъче добре си се насочил за БРЦ - слагай смело и прочети мненията на Слави, който е също от Пловдив. Редактирано 31 Август, 2012 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radev 0 #62 Отговорено 31 Декември, 2012 Civic, D15Z6 мотор. ГИ Фобос 2. 40 000 на газ. Регулиране на клапани през 20 000. Без омаслител. И без проблеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #63 Отговорено 31 Декември, 2012 (Редактирано) minuvach В Пловдив имаш два варианта, едното е БРЦ за което нямам впечатление от монтажите и настроиките, но маи един колега скоро монтира пък ходи в софия да му я дооправят :)/>/> другата качествена уредба е колегата Ланди да ти сложи едно Ланди с което хем ще докаже професионален монтаж и настройка, и хем ще сложи краи на лутането на пловдивчани къде да монтират марков ГИ. Забравих и трети вариант, ако искаш да минеш евтино, имам наблюдения върху 3 ходни 2 фиата Браво, един джип лексус, две волва S40 и друго не се сещам, полска ГИ на около 800лв и монтажника си е мн. добър. А и още нещо, ще ми се някои ден да го видя тоя стриим :)/>/> iso_eu ама и твоето ли е Стриим? Редактирано 31 Декември, 2012 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vpop 44 #64 Отговорено 31 Декември, 2012 (Редактирано) Аз не съм доказан газаджия ,но на 2-3 месеца свалям пълен с графит филтър.Меден окис доста добре знам какво е.Та докато стигне до колата ми газта минава през 4 помпи.Случайно са с графитени четки.Би трябвало на всяака колонка да има филтри,но тук никой не ги сменя ,направо са ги изхвърлили.Помпи се сменят/ремонтират на месец-2,зависи от потока коли.Медната тръба от резервоара до изпарителя не отделя нищо.след 10 години вярна служба вътре си е като нова.Пластмасовите тръби се слагат само заради цената,т.е. са ефтин заместител.Медта е един от най-надеждните метали.Изгражда си така наречената патина,която предпазва и става дълговечна...Интересно ми стана наистина откъде може да е това "вещество"???Тука малко само няма да се съглася с Маркони за четките на помпите и то по няколко причини:1. При газта май няма помпа на всяка колонка, като при бензина. Помпата е централна и седи до цистерната с газ, и се пуска, като зареждаш.2. Тези помпи съм сигурен 500%, че са с асинхронни двигатели с накъсо съединен ротор, а те нямат четки. За разлика от колекторните двигатели, асинхронните са тихи, дълговечни и евтини, а проблем имат само при регулиране на оборотите, но затова вече има честотни регулатори! А и за помпа няма много нужда от регулиране на обороти, защото трябва да осигуряват константен напор. 3. Помпа с колекторен двигател може да има само в камионите - цистерни, защото бордовото напрежение им е постоянно и няма как да се ползва асинхронен двигател, които са само за променлив ток, освен, ако нямат честотен регулатор, защото той може да преобразува постоянния ток в променлив при спазване на константа напрежение върху честота.4. При тези помпени агрегати е малко вероятно, самата помпа и електродигателя който я задвижва да са в един корпус и газта да има достъп в самия ел. двигател!?! Има си ел. двигател - вал - семеринги и тогава вече отиваме в корпуса на помпата! Не ми се мисли какво ще стане, ако газта минава до четки, които винаги искрят леко и по някакъв начин системата се разхерметизира и има допир до атмосферен въздух! И тук ми става интересно какъв е типа на електромоторите за помпите в бутилките на системите с течна фаза, защот принципно там където има възможност от изтичне на лесно възпламеними газове при достъп до въздух, електродвигателите на уредите е задължително да са безконтактни (асинхронни с късо съединен ротор)...Та извода за ме е, че ако е графит, вероятността да е от четки на двигател е нулева, вижте може да се помисли за проникване на графитна грес, която се използва за смазване на триещи лагери при помпите??? Редактирано 31 Декември, 2012 от vpop Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #65 Отговорено 31 Декември, 2012 Помпите на ГИ с течна фаза..., е поне тая система която е позната на мен де Еком е чисто обикновена бензинова помпа на 3 бара, е тва не пречи за нова да ти искат 600 лева но не само в БГ сме сръчковци и в германия хората отдавна са им фанали цаката и с помпа на Мапко която се ползва като модел за повечето бензинови коли хората си оправят газовите срещу има няма 50 евро Шурето я беше закъсал с такава уредба на БМВ-то та се наложи и от нея да разбирам По въпроса за графита в бутилките или там квото е. Ланчата ми от как е с газ е зареждана само и единствено на лук оил, преди месец се наложи сваляне на сондата, трябва да ви кажа че вътре в бутилката беше чисто като в аптека, все едно с език съм я олизал, ни графит ни мизерии , очаквах разни мазнотии отлагания, но нищо!!!! е друг е въпроса че сондата ми няма на върха си цедчица, щото са я резнали при монтажа понеже нема как да я наврат в тореидна бутилка и наи вероятно може да е засмуквала боклука и да го е закарала в филтъра макар че не ми се вярва. Все пак очаквах че ще има некви мизерии но уви, колкото и да не ги обичам лук оил маи ще се окажат наи добре в тва отношение а и не само. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 453 #66 Отговорено 31 Декември, 2012 Нищо не пречи да се ползва колекторен двигател за помпа на пропан-бутан, само трябва да е цопната в резервоара, както бензиновите помпи, те са си с четки и до сега няма изпепелени пасажери. Само че е икономичеески необосновано да се ползва таква помпа, защото хем е скъпа, хем няма как да се обслужва(е има как, но празнене на танка, вадене, облужване, и пак поставяне, тоя пропан бутан дето трябва да се пусне в атмосферата трябва някой да го плати, щото не може да се източи до нула). Обикновено се ползват многостъпални помпи, центробежни за по-малките обекти, а също и зъбни. Въобще има не малко арматура в една газстанция - то са байпасни клапани, газоотделители, разни антикавитационни шитни и т.н. Инверторите не са приложими щото много оскъпяват и усложняват допълнително инсталацията, клапаните вършат същата работа за регулиране на налягането и са в пъти по-евтини и лесни за обслужване, а пък хубавите инвертори са си пари(тия българските и китайските не ги броя, щото са боклуци и за нищо не стават, е за некое home made изпълнение стават, но за индустриална употреба по-добре да не експериментираме с тях). Относно графита не съм много сигурен, но мисля, че се слага за смазване на арматурата по газовите инсталации(клапани, кранове и т.н.) и си го има още при вноса на газта. Та графита не е от четки на двигатели спокойно, уплътненията на помпите са от сорта на силициев карбид, разни керамики, има и графитни, но са толкова износоустойчиви, че графит да дойде от там е невъзможно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #67 Отговорено 31 Декември, 2012 Имах предвид четки=сегменти от ротационна ,центробежна помпа.Материала не е баш графит.Композит е някаккъв ама хвърля прах като графит. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vpop 44 #68 Отговорено 31 Декември, 2012 Всичко идва от там, че в колите напрежението е постоянно и няма как да се ползват безконтактни ел. мотори без честотни инвертори... Бензиновите помпи са с колекторни ел. моторчета в капсула и до ел. частта не достига бензин, сигурно и с газовите е така...В газ станциите е друга бира - има променлив (мрежов) ток и всичко е много по-лесно.Така или иначе ми е много интересно откъде е този "графит" и да видим дали с общи усилия ще достигнем до състава и произхода на това вещество??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vpop 44 #69 Отговорено 31 Декември, 2012 (Редактирано) Имах предвид четки=сегменти от ротационна ,центробежна помпа.Материала не е баш графит.Композит е някаккъв ама хвърля прах като графит.Е така вече съм по-съгласен, ама в ротационните-центробежни помпи няма сегменти май, тях ги има при буталните! Тези сегменти да не са на вала?Понякога в празните приказки и философията се ражда истината :D/ Редактирано 31 Декември, 2012 от vpop Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #70 Отговорено 10 Януари, 2013 Имах предвид четки=сегменти от ротационна ,центробежна помпа.Материала не е баш графит.Композит е някаккъв ама хвърля прах като графит.Сега ако ми разясниш и как тези доста едри частици са минали през филтъра на смукателя и ще се съглася с теб. И защо като махна евросондата в бутилката няма такова вещество? Миналата седмица чистих филтъра на баща ми на Тойотата. (беше пълен с това нещо) и вадих евросондата заради показателя за нивото на газта. И всичко по сондата и в бутилката беше чисто. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
landir 10 #71 Отговорено 10 Януари, 2013 Колега това не е никакъв меден окис.Вземи една стара битова бутилка искам да кажа повече използвана,наведи я на долу и пусни течна газ върху нещо бяло и ще видиш каква чернилка излиза.Това съм го забелязъл още във времето когато нямаше достатъчно газостанции и преливахме от битови бутилки.Сега също го има и е полепнало по стените на бутилката ти и дъното и.При проверката на бутилки като ги миехме знаеш ли каква гняс излизаше?Не знам какво представлява като химически състав но си е част от българската газ.Лека вечер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #72 Отговорено 10 Януари, 2013 Съгласих се:rolleyes:/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове