Jump to content
Walker Japan

Колоездачите във форума

Recommended Posts

Продадох си Prelude-a заради това колело (обичам да се състезавам :) ) ...  Работя в РАМ и някой ако има въпроси за 29'' .. 27,5'' и изобщо за колелата за каквото и да е питайте. Ще се радвам да бъде полезен.  :whistle:

 

Публикувано изображение

Редактирано от Aleksandyr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм аз като пълен лайк, взех един трек 6000 на братовчед ми и се пуснах малко.Иначе имам голям мерак за DH,но все не стигат парите :( Жив и здраве коледната промоция и те така :D

 

П.П.Ще ти пусна снимки на л.с. да ми кажеш горе-долу за колко може да се продаде.Не е в цветущо състояние,но все пак е с деоре и хидравлики ;) 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето е градски велосипед, алуминка с 28" капли. Ползвам го да ходя с него на работа и за близки градски маршрути. Оборудвал съм го със светлини, като задната се пуска с копче от кормилото :)

post-17025-0-47520100-1398038924_thumb.jpg

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Софиянци нещо да се измисли Витоша, Железница лек пикник, приказки хубаво време :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включвам се и аз в темата- няма как- колоездене и Хонда на едно място  :yes:

И аз карам много колело. Приемам го като начин за спортуване. Последните 24 месеца съм минал 790 километра (поне така казва sports tracker). Колелото ми е шосейно, непретенциозно. Купувал съм го преди вече доста години втора употреба от Дженко  в Младост.  

 

 

 

 

 

 

post-19424-0-24023500-1398759972_thumb.jpg
Редактирано от bbobbatta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Софиянци нещо да се измисли Витоша, Железница лек пикник, приказки хубаво време :)

 Аз съм навит за Железница и от там примерно към "дяволския мост" или друго казано към пътя София Самоков и след това към Герман.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 но трябва да стане преди Юни защото заминавам за морето и края на Май имам мн изпити... така, че да се организира нещо по бързичко :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мм след почивните дни може да взема колелото тука.така или иначе ще трябва да го продавам :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми аз съм склонен за тези почивни дни.

Все пак да предопредя, че маршрута не е само по асфалт има и сравнително технични участъци.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя дзвер...

Публикувано изображениеПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема, надявам се скоро да мога и аз да се похваля с нещо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От днес горд собственик на Trek X-caliber 7:

 

Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Как се радвам да видя толкова почитатели на колоезденето! Когато Хонда приключи с проходимостта идва време едно хубаво колело да слезе от Хонда-та... Няма такова усещане! Трябва да сменя маслата на амортисьорите, нови команди, че са на доста километри, предни накладки, седалка (анатомична, за мъже) и започвам..

Редактирано от pamo
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оглеждам се за употребяван велосипед,като бюджета е скромен около 300лв.Ще си го карам в парка.....само по асвалта :)Някакви препоръки какво да гледам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За секънд хенд ако си намериш някой Спринт Аполон или Драг Онтарио за тея пари, което няма да е лесно, ще си доволен според мен, като ще можеш не само в парка да ги караш, но и не толкова сериозно кроскънтри. Аз съм с по-ниския клас под Онтарио на Драг - Гризли, и въпреки това за парково и лек кроскънтри е идеален. Като това са модели с твърда рамка. Тва май са ентри моделите с алумин рамка. Новите серии на Крос, Ралей, Вивео и пр. не са ми познати и не знам там какво може да изскочи, а наложените марки като Скот, Рам, Спешълайзд и т.н. за тея пари едва ли ще намериш.

 

П.С. Гледай да са със палцови/спусъчни превключватели на скоростите, а не с врътки. В тоя ценови клас едва ли ще намерих с хидравлични дискови спирачки, а ако ще са със жила, V-brake-a спира по добре от жилните дискови.

Редактирано от ZaRRicK
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За такива пари няма читави хидравличини. Само те струват повече. Читави жилни, кажи-речи същото. Читави V-brake вървят с читави накладки и читави капли - също не се намират по евтините колелета.

 

До бившия 10-ти клон на пощата, сега май 15-ти, който се намира в близост - под и в ляво от Техническия университет, има ателие за вело-ремонти, където и продават велосипеди на старо, внос от чужбина. Според доста мои познати, там е мястото, освен ако човек няма всичкото време на света, да чака някой балама, да си обяви хубавото колело с истинско Шимано (примерно), в продавалника за без пари.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този Трек е доста стар модел според мен, но ако е истински, с хубави части и поддържан, това няма значение. Една читава вилка и ще е супер. Определено трябва да му се сменят спирачките с V-Brake, че тези никакви ги няма.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ferrini нови не са ли по 300лв ? 

 

Драгойчо абе има си читави хидравлики за по 100лв едната :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно колкото читави Сивици по 1000 лв единия. :P

 

Имах обикновен, стар Cross, модел някъде 2000 -та година, купен найста ръка, с възможно най-простата вилка - Zoom. Като за градско каране, беше ужасно здраво нещо, донакичено с истински Шимано, с правени спирачки, с най-скъпите накладки които намерих, с гуми Мишелин... вече взех да забравям какво още. При максимална засилка, спирах за не повече от 1 - 1,5 метра.

Сам си регулирах дерайльорите и звукът му по инерция беше като часовник. При въртене не се чуваше нищо. И нали съм някъв уж дизайнер, бях го олепил и където няма място. Някои от варненци може да са го виждали преди... 6-7-8 години  - Very Fast Pig, 1x1, Orange Graphics. Никой не вярваше, че е тъп Cross, правен на ръка, едва ли не целия.

От тогава нямам колело - подарих го и му таковаха мамата. Все се каня да си взема нещо истинско, ама да видим кога.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втора употреба ще намериш хидравлична спирачка за 100 лв. И то спираща и надеждна спирачка.

Относно спирането за 1-1.5 метра... сигурно е преносно казано.

Айде да се надъхаме за някво каране. Аз карам и през седмицата сега такаче може да се съберем поне 1-2 човека.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От такава скорост да спреш почти изведнъж.. (тези 1.. 1.5 метра... ) Просто физически няма как да стане, при това с каквито и да е спирачки, освен ако не спираш в стена.. :)  Може да е грубо, но това е реалността... Много ми се кара и на мен, късам синджира.. Утре вместо да си карам колелото съм наказан да карам джаз до едно живописно място с много пещери.. ама си искам колелото следващия път! Има си усещания, които с каквато и да е Хонда няма как да получиш!

:)

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за усещането е така.За това искам  и да събера кинти и да си взема едно DH колело само за кеф :) Да си пускам Сопот,Боровец,Пампорово и тепетата в Пловдив :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От такава скорост да спреш почти изведнъж.. (тези 1.. 1.5 метра... ) Просто физически няма как да стане...

:)

 

Добре - 2 метра, за да си успокоиш физическия дискомфорт. Но нито сантиметър повече. :D Демонстрирал съм го достатъчно много пъти и пак бих. И още нещо съществено по въпроса - реалността при колоезденето не се върти около бодибиллдъри и софраджийски натури - много ясно, че ако ако спреш 80-100 килограмов паржо по тоя начин, ще си изповръща кюфтетата от конско на момента. :P

 

Мисля, взех решение за колелото - един не съвсем екстремен Cannondale върху багажник, ще ходи на Панамерата и на характера ми. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При максимална засилка, спирах за не повече от 1 - 1,5 метра.

Дръж се сериозно колега :) Не ти знам съотношенията на предавките, колко тежиш с колелото и колко можеш да развиеш наравно, но дори и от 40км/час сети се колко спирачен път имаш реално, дори с най-върхов клас спирачки и гуми...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колело бе, колега. Ко-ле-ло! Не автомобил. По-сериозен не мога да бъда и размерът на оная ми работа няма да се промени от това вярваш, или не. За теб вяра, за мен факт от първо лице. :)

Поздрави, безаварийни и успешна седмица!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес и моят спирачен път беше два метра и свърши в една блееща камериерка. Колелцето е ок, а аз с разцепена джука.

 

Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди десетина години, ми откраднаха колелото /Пежо/ от мазето.

От тогава все се оглеждах да си купя ново, но поради липсата на време за каране се отказвах.

Така до преди няколко дена, когато прибирайки се от вилата, случайно видях, хареса ми, спазарих го и си купих ново колело.

Надявам се да имам време за него :) .

Ето това е бегачката :D :

post-20738-0-81512700-1409674284_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колело бе, колега. Ко-ле-ло! Не автомобил. По-сериозен не мога да бъда и размерът на оная ми работа няма да се промени от това вярваш, или не. За теб вяра, за мен факт от първо лице. :)

Поздрави, безаварийни и успешна седмица!

Не падаш по гръб, това ясно. На равно съм вдигал 63, (когато имах повече сили). Това със ръчно сглобени предавки. Съответно предни венци и курбели (извинявам се за жаргона) изцяло от алуминиеви сплави и тотално разглобяеми - 24/38/50 ми беше избора (слагаш каквото си избереш) . Отзад от 34 зъба до 11...пак избрани и наредени венци по мой-вкус.  Никога от твоята "максимална засилка" не съм имал спирачен път 1 метър, 1.5 метра, или пък два.. Спираш много бързо, да, не е като кола, но ако някой отстрани те замерва ще видиш за колко реално спираш. :)

 

Поздрави за последните снимки на колегите. Така и не можаха да станат мой тип такива колела, понеже слизам от асфалта много грубо :) и се движа извън него предимно...там с такива колела няма как :) За асфалт - Хонда. За пресечен терен  - колелце с истински хидравлични амортесьори и с голяма скорост :)

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен пък също от първо лице това са глупости - лично аз карам с най-евтините хидравлики - Avid DB1 в комбинация с 203мм диск отпред и 180 отзад и спира като змей. Обща цена - 120 (двете спирачки) + 40 (двата диска + преходниците) = 160, всичко от преебалника. Иначе дискови с жила и аз не препоръчвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да коментирам спирането за 1.5 метра.

Ще кажа нещо за хидравличните и механичните дискови спирачки.

Карал съм година механична дискова. Avid BB7 с 185мм ротор отпред и 160мм отзад. Сега карам от 6 години насам хидравлична дискова. Avid Juicy 5 185мм отпред и отзад. Разлики има определено.

Механичната спирачка ползвана с обикновени лостчета имаше сравнително лоша модулация, но никога това не ми е пречело на карането. Под модулация разбирам пропорционалност на спирачното усилие или с други думи колкото натискаш толкова да спираш. Механичната спирачка особено със задръстен брони понякога с минимално допълнително натискане и вече спира на 100%, което е доста неприятно на моменти. Това обаче се оправи като почистих броните.

Хидравличната спирачка спираше много по-модулирано. Колкото натискаш, толкова спираш. 6-та година карам тези спирачки и засега не съм усетил да са загубили с много спирачната си сила.

Проблемите на хидравличните спирачки са че искат доста повече поддръжка. Аз никога не съм ги отварял да сменя уплътненията на бутала, както и на спирачния лост. А това влияе. Сега по стръмните спускания държа повече спирачката, защото по-малко спира, роторите почнаха да прегряват. Особено сега, когато скоростта и техниката ми нарастнаха много. Разбира се може човек да си купи много мощни спирачки и да не мисли за тях повече, но обикновено са тежки, скъпи и със сравнително лоша модулация.

Като резюме между две почти идентични спирачки с различен начин на задействане - механични и хидравлични ще обобщя, че механичните дискови спирачки са също доста добри спирачки. Всъщност се замислям много дали да не се върна отново на механични. Спирачните лостове играят огромна роля в чувството им. Пробвал съм ББ7-ци с 203 мм ротор отпред и 185 отзад с хубави спирачни лостове и модулацията им е в пъти по-добра от моите хидравлични Juicy 5.

Също така мога да кажа, че спирачната сила на ББ7-ците е много силна. По-силна от хидравлични еквивалент.

Следващото поколение хидравлични спирачки, които се продават от Avid са според мен със значително по-добри характеристики, но дори и с тези подобрения ББ7-ци с хубави лостчета са конкурентни спирачки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези ББ7 много ги хвалят и се чудя дали да не се прехвърля към тях, ако изискват по-малко поддръжка. Проблема с механичните е, че искат сила в ръката - за мен и теб нормално стискане, но моята приятелка която е по-лека от голям чувал с цимент това стискане идва в повечко - точно там хидравличните спирачки са си предимство.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с SD7 лостове ако не се лъжа или пък Шимано ХТ. Стари, нови к'вито решиш. Ако имат настройка на "захапването" и подвижна става. Тогава пак ще си говорим.

А иначе ББ7-ците които карах са в един мои приятел и той ги кара от, когато аз смених бб7-ците с джуйситата. Той после смени лостовете и от една горе-долу добра спирачка стана супер. Та тая спирачка докато беше в мои ръце спираше адски много. Той я подобри още повече.

ББ7 е нещо като S2000. Дизайн на 15 години, които все още е конкурентен и все още може адски много

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за хидравликите по 100лв има едни с радиална помпа QUAD.Продават ги Велос във Варна ;)

 

едит:Питайте Aleksandyr колко му е спирачни път с 203мм.

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел, карам планински велосипед от 10 години. Спирачния ти път ако е 1.5 метра ще се движиш с 10 км/ч. Качвал съм се на спирачки, които са толкова силни, че след множество тежки спирания по най-безразумания начин пукнаха челото на рамката.За да спреш от 40 км/ч до 0 за 1.5 метра едно, че ще ти трябват адски мощни спирачки второ, че ще ти трябват адски лепкави гуми и тук говорим само за възможностите на колелото. Друг е въпроса, че просто не можеш да балансираш тежестта си над колелото при такова спиране.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно от най-тъпите неща на тоя свят е, някой да ти обяснява как не може да стане това, което си правил безброй пъти. Вече съм свикнал, но ще забравя за тая тема!

 

Живи и здрави!

 

П.П. Кисело-горящи колега и вие, останалите скептици - пробвайте да спрете с двете спирачки, като си изнесете и спуснете задниците зад и под нивото на седалката! *hint* 

 

П.П.II Вече забравих за темата!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато нямаш добра тракция няма как да спреш бързо. При колело, при моциклет, при кола (все едно) се борим за добра тракция на всички налични стъпили на настилката гуми, за да спрем екстремно бързо. При всички варианти спираме най-бързо, когато кормилото е максимално изправено, а не с експерименти и някакви зрелищни занасяния... Понякога не ни допада физиката, но вървенето против нея ми напомня за Дон Кихот :)

 

Радвам се на дискусията хидро / механична спирачка. Имам какво да науча от нея. Хидро с по-малки дискове ми е като спирачки on/off, наистина липсва модулация, но ако диска е достатъчно голям нещата според мен се получават. Всичко е пари с идея как ги влагаш.

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

    Защо е нужно да се набиват минуси на човека. Той изказва мнението си и дава зад него доводи. Съответно и други хора имат друга теза. Разделението почти никога не помага.

  pamo: Много зависят нещата относно качествата на спирачките. Наистина има такъв момент с малките ротори, но много зависи от дизайна на спирачката. Темата е може би малко религиозна, защото всеки човек има собствени си предпочитания и вижда дадената по тип спирачка за панацея. Както казах парите вложени в добре оборудвана и поддържана механична спирачка могат да са същите/по-малко или малко повече спрямо хидравличен еквивалент.

  Даваме по 200 лв може би за спирачни маркучи за колите си, за да усещаш повече спирачките. Е тук тоя елемент също го има и също се усеща, и също цените не са ниски. Но както си заслужава при колите така съм пробвал и при колелата, и разликата е значителна. Накладките също имат значение. За моя модел спирачка има накладки за 10 лв за комплект и 50 лв за комплект. Накладките също имат ефект върху модулацията, но там е по-комплексно.

  Всички тея неща ги говоря за велосипед, които се кара здраво надолу. Ако се кара градско или големи дистанции из планините едва ли ще разберете и въобще усетите за какво се говори.

  И още едно много съществено нещо - когато се практикува спорта дълго време ръцете, съзнанието, въобще цялото възприятие става различно. С карането се добива техника на спиране и в общите линии умелия колоездач не ползва често спирачките, нито пълния им потенциал.

Тук Драгойчо е прав, че техниката има значително влияние върху спирането и  тя може драстично да повлияе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено , че похватите за спиране на асфалт се различават от тези за спиране на други настилки, но се изтъкваха някакви 1 метър, метър и половина, после два, което предполага настилка със сцепление.  Да спреш в рамките на дължината на превозното си средство максимално засилен е едно много странно вярване.

 

За да си бърз, в много спортове честото използване на спирачки не е решаващо. Прав си. Никой не е повдигнал такава тема :) Предполагам не сме се събрали да си говорим глупости, а неща които да са ни от полза без да си мерим скапаното его :)

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно не съм се изразил правилно. Исках да кажа, че има техники за спиране и те могат да увеличат значително спирачното усилие на дадена спирачка. Или с други думи човешкия фактор играе също огромна роля.

А относно сравнението между механичните и хидравличните пак искам да подчертая, че тея разлики се усещат при сериозно каране, когато спирачките се ползват. Също така сравнението между двете спирачки е относително и може би неточно.

Ще дам пример - пробвах така нарачените органични накладки. Това, което усетих е подобрена модулация и влошено спиране. Роторите се загладиха и полираха, но и доста се изядоха. Всъщност от както ги пробвах ротора изгуби малко от дебелината си и това е видимо сега. Така се получи, че моя приятел с ББ7-ците пък караше обикновенни "метални" накладки. Неговите спирачки бяха тогава с най-лошата модулация, но спирачното усилие просто беше адско. Не ти позволяваше да ги натиснеш спирачките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...