Jump to content
LsD

Civic D15Z6 VTEC-E

Recommended Posts

Колеги, предстои ми слагане на ГИ на същия мотор. Насочил съм се към фобос, или бюджетните им решения. Въпроса ми е дали има смисъл от ОБД връзка между двата компютъра или добра настройка ще свърши същата работа. Искам работата на мотора на газ да се доближава максимално до тази на бензин (разхода ще се вдигне, това е ясно), от тук изхождам, че е добре да имат връзка двата компютъра. Искам хора, които вече карат или са карали този мотор на газ да си кажат мнението.


 


Хич не ми се занимава с газифициране, но при тези цени на горивата няма как.


Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи ли ГИ?

 

Още преди да взема икономика бях сигурен, че ще му сложа ГИ, но впоследствие ниския разход на бензин ме отказа. В момента в София ми дава 7.2-7.5 среден трафик и къси разстояния, на дълго 5 до 6 в зависимост от скорост и товар...веднъж ми даде 7.6  на магистрала, но това са екстремни ситуации (скорост 160кмч и повече). Трябва бая пробег да се направи, за да си избие качествен ГИ. Затова реших да не слагам. Пък и правя по 10-15К на година. Ако караш повече сигурно си струва. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с d15z6. Купих го преди година и веднага сложих ГИ. За тази 1 година съм минал 23000 км. :D За секунда не съжалявам, че сложих газ. Колата си върви прекрасно, а и 9 лв. на 100 км в града е доста приятен разход :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих, фобос компютър, инжектори романо, изпарител атикер (ако не се лъжа), с бутилка на мястото на резервната гума. Общо ми излезе около 1000 лева, и за сега нямам никакви проблеми (много съм доволен от майстора). На газ е малко по-спъната, но има опция от ключа да се подава + или - 10%, аз я карам на нормално, може би ако я дам на +10% ще се изравни с бензина като пъргавина. На бензин не знам колко ми харчи, защото никога не съм пълнил резервоара до горе. На газ средния ми разход е 7,2 смесено (според приложението на телефона), по мои наблюдения в града ми дава около 8, 8 и малко, извънградско около 6.5, 7, 7 и нещо ако я настъпя леко, 8 и нещо ако я настъпя яко. За сега съм навъртял около 5 000 км. както и да го смятам... едни 300-400 лв съм спестил от гориво. Преди да го сложа като смятах, някъде за около 10 000 се избива ама след това цените на горивата паднаха, пък и сега не ми се смята пак. Поставих ГИ-то и от тази гледна точка, че смятам да се задържа доста време с тая кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един малко страничен въпрос. Понеже предния ми сивик беше д16у8 и като му сложих ГИ не ми се включваше В-тек/а. А сега съм седан д15з6 ще го имам ли този същия проблем да не се включва в-тек?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно пак се е включвал, но не си усещал. При мен витека се включва независимо от горивото, на газ наистина по-малко се усеща, но това според мен е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грам не се усещаше, но може би имаш право все пак не са кой знае какви мощни двигатели..... И аз като теб съм пред тази дилема за газта 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От какво може да е "не включването" на В-тек - а или защо не се усеща толкова? И аз като колегата съм със D15Z6 седан и не го усещам правилно /въпреки, че си нямам и идея какво трябва да е усещането/ но просто го няма тоя "кик" за който всички говорят...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв кик търсите,това е В-тек икономик и след включването му мотора работи и гори,като нормален 1.5 16 клапанов. Това не е силовият двувалов В-тек,който тръгва да върви след 5000об.,като разведена жена.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кик много рядко се усеща, зависи от терена, предавката и колко си скочил на педала. По-често се усеща промяната в звука. На моята кола мога да кажа със сигурност, че се пуска след 3500 оборота при плавно ускорение. След като отвори 4-тия клапан става доста приятна за каране...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Англичанка 98 D15z6  за 2 години  карета   главина  нямам никакви подобрения по колата .

Скоро мисля да сменя няколко неща по нея  и съответно да ремонтирам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв кик търсите,това е В-тек икономик и след включването му мотора работи и гори,като нормален 1.5 16 клапанов. Това не е силовият двувалов В-тек,който тръгва да върви след 5000об.,като разведена жена.

Моя двигател уж е D15z6 но това което споменаваш след 5000 об се усещаше при мене като я взех. о_О

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или не е англичанка или не е д15з6 колега .ъ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то зависи на кой какви са му очакванията. Аз както не бях карал по-мощна кола, много отчетливо усещам кога VTEC-a придръпва, дори на 5-та скорост... :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,да не би да бъркаш "събуждането"на компа с придърпване от VTEC-а,защото ефекта от това което съм писал тук:

 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=40237&page=2&do=findComment&comment=1057442107

/ виж и по-долното мнение/ 

е подобен и може да бъркаш.Ти си отскоро с този мотор и не е изключено да се заблуждаваш,като мен едно време.Ако сложиш една лампа,свързана с VTEC клапана и го потвърдиш след това,значи наистина има нещо при теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и аз да съм в заблуда, понеже рядко излизам от 4000, но съм сигурен, че в диапазона 3700-4200 се случва нещо (не съм обърнал внимание точно кога). Ако не се лъжа и звука на двигателя се променя леко. Това със заспиването още при първите карания го усетих, даже отначало беше много дразнещо докато свикна как да накарам газта да ми се подчинява и все още не мога да кажа, че съм и хванал цаката на 100%. :)

 

Друго нещо да изясним. Чул съм, но не съм чел, че този мотор има режим, при който работи на 12 клапана отново с цел икономия? Вярно ли е и как става това напрактика? Защото аз знам, че ВТЕК само променя хода на клапаните при определени обороти, а тук говорим за изключване на клапан? Не е ли това обвързано със заспиването и събуждането?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма изключване на клапани.При този мотор преди вкл. на Втек соленоида единият от всмукателните клапани се отваря съвсем малко,колкото да не задържа гориво.След това си работи с пълния ход ,като другия клапан,а двигателя като нормален 16 клапанов не Втек мотор.От тук първия начин по който се постига икономията на гориво.

Втория е от преминаването на мотора в режим на работа с много бедни смеси,нещо от сорта на 1/20-25 гориво/въздух/не ме е ясно точно/,както съм го обяснил в линка на по-горния ми пост. Така ,че Втек-а и "събуждането"на мотора са две различни неща,и няма обвързване.

И третия е дългите скорости. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://asia.vtec.net/spfeature/vtecimpl/vtec1.html

 

 
VTEC-E

A novel implementation of VTEC in SOHC engines is the VTEC-E implementation (E for Economy). VTEC-E uses the principle of swirling to promote more efficient air-and-fuel mixing in the engine chambers. VTEC-E works by deactivating one intake valve. Examine the diagram below. 

 

In the SOHC VTEC-E implementation, only one intake cam-lobe is implemented on the camshaft. Actually it is really a flat "ring". In operation this means the relevant rocker arm will not be activated causing the engine to effectively work in 12-valve mode. This promotes a swirl action during the intake cycle. VTEC is used to activate the inactive valve, making the engine work in 16-valve mode in more demanding and higher rpm conditions. Honda was able to implement air-fuel mixture ratios of more than 20:1 in VTEC-E during the 12-valve operating mode. The SOHC VTEC-E engined EG-series Civic ETi is able to return fuel consumptions of as good as 20km/litre or better!!

 

SOHC VTEC implemented for power is often mistaken as SOHC VTEC-E which is implemented for economy. It is worthwhile to note that the 1.5l SOHC VTEC-E used in the JDM Honda Civic ETi produces 92ps. This is in fact less than that produced by the standard 1.5l SOHC engine's 100ps which uses dual Keihin side-draft carburettors. SOHC VTEC in the D15B produces 130ps. This is 30% more than the standard SOHC implementation ! 

 

 

...което обяснява нещата. ВТЕК-а при нас функционира чрез активиране/деактивиране на единия от всмукателните клапани, с което се получава завихряне на гориво-въздушната смес в горивната камера. В следствие на това се получава по-добро изгаряне. Постигат се много бедни смеси и разход 5/100 или по-нисък. Т.е. грубо двигателя има два режима - 12 и 16 клапана. 

 

Въпроса тук е заспиването и събуждането на двигателя само от действието на ВТЕК-а ли е продиктувано? Това, че двигателя придръпва на 5-та предавка в ниски обороти (около 2000) и остава в еконо режима (лампата свети) как да го тълкуваме? Не съм сигурен дали само със смес може да се постигне такъв кик.

 

Мисля, че еконо режима се активира само тогава, когато са налице условия за обедняване на сместа, т.е. константни обороти и положение на дроселовата клапа под средата? Съответно при 3 и 4та предавки този режим софтуерно е ограничен до към 2500об., а на 5-та малко над 3000. 

 

В текста горе се споменава, че ВТЕК-а може да се активира при 2 условия - високи обороти или моментно изискване за повече мощ. Второто условия доста добре описва придърпването, което всички сме забелязали. Т.е. може би смесообразуването невинаги е обвързано с действието на ВТЕК-а? 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма изключване на клапани.При този мотор преди вкл. на Втек соленоида единият от всмукателните клапани се отваря съвсем малко,колкото да не задържа гориво.След това си работи с пълния ход ,като другия клапан,а двигателя като нормален 16 клапанов не Втек мотор.От тук първия начин по който се постига икономията на гориво.

Втория е от преминаването на мотора в режим на работа с много бедни смеси,нещо от сорта на 1/20-25 гориво/въздух/не ме е ясно точно/,както съм го обяснил в линка на по-горния ми пост. Така ,че Втек-а и "събуждането"на мотора са две различни неща,и няма обвързване.

И третия е дългите скорости. :)

А сега де...D15Z6/8 VTEC-E двигател ли е и статията от предния ми пост за него ли се отнася или не? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен "заспиването и събуждането"не влияят на Еконо лампата,но за по-сигурно ,че го пробвам с внимание.

И това е нещо ново ,което научавам-че може да се включи Втек-а при моментно изискване за повече мощ,без да е в необходимите обороти.Все някой с Втек лампа щеше да го напише до сега.И най-добрата проверка си остава простата лампа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Няма изключване на клапани.При този мотор преди вкл. на Втек соленоида единият от всмукателните клапани се отваря съвсем малко,колкото да не задържа гориво.След това си работи с пълния ход ,като другия клапан,а двигателя като нормален 16 клапанов не Втек мотор.От тук първия начин по който се постига икономията на гориво.

Втория е от преминаването на мотора в режим на работа с много бедни смеси,нещо от сорта на 1/20-25 гориво/въздух/не ме е ясно точно/,както съм го обяснил в линка на по-горния ми пост. Така ,че Втек-а и "събуждането"на мотора са две различни неща,и няма обвързване.

И третия е дългите скорости. :)

А сега де...D15Z6/8 VTEC-E двигател ли е и статията от предния ми пост за него ли се отнася или не? :)

 

За D15Z1/3 е по-скоро,но принципа е същият при нас с подобрения в мощността.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е нещо ново ,което научавам-че може да се включи Втек-а при моментно изискване за повече мощ,без да е в необходимите обороти.Все някой с Втек лампа щеше да го напише до сега.И най-добрата проверка си остава простата лампа.

VTEC is used to activate the inactive valve, making the engine work in 16-valve mode in more demanding and higher rpm conditions.

 "Demanding" e ключовата думичка.

 

stuck го е написал веднъж: 

...Vtec-a се включва в зависимост от позицията на педала, имам случаи когато се включва и на 2200 оборота ако настъпя рязко. По принцип ако се подава плавно се пуска на 3500, независимост от предавката. Това е на моята кола и е 100 % достоверно, защото имам монтирана лампа на таблото която светва когато към Vtec соленоида се подаде напрежение.

Това ме озадачи и затова почнах да търся какво е по-особеното на нашите двигатели. Следващата усъвършенствана версия на ВТЕК е 3-Stage VTEC (iVTEC ако не се лъжа или К20 мотор), който комбинира действието на конвенционален ВТЕК (промяна само хода на клапана) + VTEC-E (само изкл./вкл. на клапан). Съответно там хидравличните пин-ове  са 2 броя - единия активира клапана, а втория увеличава хода му (на сайта са показали картинки).  

 

Ако нашите двигатели са ВТЕК-Е, то задействането на втория всмукателен кпапан ще оказва ударна промяна в поведението на двигателя...та склонен съм да вярвам, че това придърпване, което усещаме е действието на самият ВТЕК-Е. Логично е малка или недоловима разлика да е по-присъща за обикновен ВТЕК.

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом колегата stuck го е удостоверил с лампа значи е така,нещо съм пропуснал да се замисля над написаното. 

При това положение вече не съм сигурен кога колата работи на бедни смеси.

Ето и една тема с линкове за 3-Stage VTEC-а,може да намериш нещо полезно:

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=9128&hl=%2Bstage+%2Bvtec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3-Stage и да го мъдрим, все тая - нямаме го. :)

 

В темата, която си дал са писали за VTEC-E, но информацията е красноречива. Някои твърдят, че VTEC се пуска при 2700об., други при 3800 и т.н. ...

 

Както и да е. Моята теория е следната. VTEC-E при плавно ускорение се включва след 3000об. (колко точно да кажат хората с лампите), а при по-рязко ускорение се включва и при по-ниски обороти (2000 или когато натиснеш по-рязко педала). Еконо режима (зелената лампа) има някаква зависимост с VTEC, но каква е тя не мога да кажа с точност. Софтуерното ограничение на еконо режима е около 2500об. на 3 и 4-та скорост и около 3000об. на 5-та скорост. Активира се при достигането на определена температура на двигателя (респективно маслото), което означава по-нисък вискозитет на маслото или по-ниско съпротивление на въртене на двигателя. Именно това минимално съпротивление на въртене позволява гориво-въздушната смес да бъде "екстремно" обеднена. Една зависимост, която лично съм установил - при плавно натискане на газта в зелената зона, с цел доускоряване, двигателя придърпва (VTEC-а се включва), но лампата не угасва. Това най-вероятно се получава заради плавната промяна в състава на гориво-въздушната смес, т.е. тя все още е сравнително бедна. 

 

Замислям се дали еконо режима не е адаптивен спрямо стила на каране. В един момент настъпваш по-рязко, сменяш предавки на високи обороти и в следващия момент започваш да включваш в зелената зона, но лампата не светка. Започва да свети след известно време, когато режима ти на каране е станал установен. Обратното - когато сменяш предавки плавно лампата дори не изгасва.

Друг случай за анализ - карал съм известно време с високи обороти или пък съм сменял предавки рязко, след това пускам по инерция или пък се спускам с ниска скорост (обороти в зелената зона) и докато не натисна леко газта лампата не светва.

Друга особеност - излизане от еконо режима, лампата изгасва, скорост около 125-130кмч, пускаш газта, оборотите ти влизат в еконо режима, но лампата не светва. Скоростта трябва да падне до 110-115кмч, да минат няколко секунди и едва тогава светва, но трябва да натиснеш газта иначе отново не светва. 

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

depending on load, max ~3,500 rpm in 5th gear

 

Тва го разбирам като "в зависимост от натоварването, но при макс. ~3500об. на 5-та". Това потвърждава данните на колегата stuck. Значи истината е някъде там.  :thumbs1:  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Витека варира и е предимно 3500 оборота. Лампата светва след като се отчетат данните от три показателя-скоростомер, оборотомер иположение на педала на газта ТПС.

Моя франки вече еконото при плавно ускорение свети до 160. И разход с обикновенна газ с 120 средна магистрално 5.8.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

в началото на темата говорите за колектори 4-2-1. Някой от вас може ли да сподели от къде го е купил? Намерих от Америка и ще ми струва 75 долара с доставка до UK.
Моля запознатите да дадът мнение дали ще пасне и струва ли си да се поръча от Америка.

http://www.ebay.com/itm/121431752689?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

в началото на темата говорите за колектори 4-2-1. Някой от вас може ли да сподели от къде го е купил? Намерих от Америка и ще ми струва 75 долара с доставка до UK.

Моля запознатите да дадът мнение дали ще пасне и струва ли си да се поръча от Америка.

 

http://www.ebay.com/itm/121431752689?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Благодаря предварително.

пасва

зимай го

тук в най-добрия случаи ще намериш от 150лв втора рака очукан или  китайски нов за 210лв в феисбук :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При включен VTEC, econo лампата никога не свети! Има случаи в които и двете лампи не светят, например при 3000 rpm достигнати с плавно подаване на газ на 3-та и 4-та предавки. Заспиването и събуждането, за които говори колегата kvd74 се получава при мен преди VTEC, но не съм забелязал зависимост спрямо econо лампата. Фенче, не се ли взема под внимание и map сензора, защото, както boiski e написал "Друг случай за анализ - карал съм известно време с високи обороти или пък съм сменял предавки рязко, след това пускам по инерция или пък се спускам с ниска скорост (обороти в зелената зона) и докато не натисна леко газта лампата не светва." , с това уточнение, че лампата не светва на свободна.

 

П.П. За да се пусне VTEC преди 3500 бая трябва да се скочи на педала.

 

П.П. saristov, скоро смених моя, разлика има. Не мога да кажа дали е заради тва, че се маха катализатора, или заради конструкцията на колектора, но наистина има повече сила в ниските. За мен си заслужаваше. След като пристигне, да знаеш, че е хубаво да си поръчаш 15 метра термолента с размер 50 х 2 мм, може и да се наложи да си удължиш с 50 мм генерацията, защото моят малко я опъваше напред и ме беше страх да не скъса някоя заварка.

 

 

И аз забелязах, че като поръчвам от америка през ибей, когато задам дестинация българия има такси и мита за стоката, но ако искам да отиде към англия няма такива такси или са в пъти по-малко. На какво се дължи това?

Редактирано от skuck

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам си си отговорил че мапа за лампата няма никакво влияние, с обяснението за пускане на свободна.

Много колеги си сменят кутиите и после олелее несери еконото. Няма как вече два от критерийте не показват какво трябва.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата светва след като се отчетат данните от три показателя-скоростомер, оборотомер иположение на педала на газта ТПС.

 

Не мисля, че са само тези 3 показателя. При мен лампата изгася когато мина около 120км/ч. Случвало ми се е следния сценарии карам си със 110 (да речем, че натискам педала на 20 % от хода му, лампата свети) ускорявам до НАД 120, карам известно време с тая скорост 130-140 (педала е на 40%, след 120 лампата е спряла да свети), пускам педала или го поддържам на 10%, скоростта пада до 110 км/ч и лампата ВСЕ още не свети, чак след известно време каране със 110 светва.

 

За това си мисля, че не са само тези 3 показателя.

 

А тва, че не свети когато е на свободна е част от алгоритъма на ECU-то. Да си на 3-та, 4-та или 5-та е задължително условие (може би има някакъв датчик или ключ, който следи за това).

Редактирано от skuck

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1и 2нямаш нужните обороти даже 3.72 краино не я докарах на втора.

Имам "хибриден" икономик и съм си играл много с него. Компа на малкия иконом е мноо глупаФ тоя на големия е малко по добре ма и двата докато се опитват да следят сондата заспиват .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една констатация от вчера-карам си на 5-та с 60км/ч.,почти равно,с една идея стръмно.Без да помръдвам крак от газта надолу и да искам моментна мощ, колата се "събужда"и почва да ускорява.Всичко се случва на 1500 об./мин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Лампата светва след като се отчетат данните от три показателя-скоростомер, оборотомер иположение на педала на газта ТПС.

 

Не мисля, че са само тези 3 показателя. При мен лампата изгася когато мина около 120км/ч. Случвало ми се е следния сценарии карам си със 110 (да речем, че натискам педала на 20 % от хода му, лампата свети) ускорявам до НАД 120, карам известно време с тая скорост 130-140 (педала е на 40%, след 120 лампата е спряла да свети), пускам педала или го поддържам на 10%, скоростта пада до 110 км/ч и лампата ВСЕ още не свети, чак след известно време каране със 110 светва.

 

За това си мисля, че не са само тези 3 показателя.

 

А тва, че не свети когато е на свободна е част от алгоритъма на ECU-то. Да си на 3-та, 4-та или 5-та е задължително условие (може би има някакъв датчик или ключ, който следи за това).

 

Пробвал съм мойта по стръмен наклон на долу на свободна с 60 км/ч на постоянни 2000 оборота  и зелената лампа светва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+ Още една англичанка. Имам я от няколко месеца (2000км) . Доста съм доволен от колата . С обикновена газова е (така я купих) и за сега няма проблем, върви добре и на газ и на бензин. Имам някои дреболии които  ще оправям с времето (развален прозорец на шофьора, счупени пластмаси на огледалата и няма първа и втора степен на парното). За сега нищо фрапантно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На планката на която са съпротивленията за парното махаш кантала, и запояваш керамични резистори със съответното съпротивление и ти си човека.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се разпиша с D15Z6 / 1996 г.

Колегги къде ги намирате тези пътища за 200км/ч. аз като тръгна да я цедя и на около 160-180кмм/ч. или свършва пътя иили се появява някъв охлюв пред мен :D

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Каква е разликата между англичанка и японка? Доколкото разбрах, японката е хечбека. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А Honda Domani (JDM), откъдето е копирана "англичанката", и тя ли е Rover ;)

https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Domani

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...