Jump to content
tosh77

метан или пропан бутан

Recommended Posts

Здравейте колеги!Отскоро имам хонда црв 128к.автомат искам да сложа газ но се колебая между пропан бутан или метан разликата не е голяма като цена а аз минавам между 10 и 15000км.на година не знам има ли значение за двигателя и за вървежа на колата кое е по-добре като разход е ясно че е с метана е по-евтино, затова моля за съвет от по-компетентни колеги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо ти е газ за тези километри.Чиста загуба;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл колега да се набутваш с газ, метан за тия километри, който минаваш .Карай я така .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който се е качил на кола с Метан, после не иска да чуе за друг вид гориво .Усеща се на джоба в положителния смисъл . Малко пада мощноста с 10-15% но в краина сметка е 3 пъти по евтино отколкото на бензин и два пъти от газта. Прецени си сам и в двата случая си вкарваш бутилки в колата. АЗ с мойто комби миналата година до слънчев бряг от София ,там каране и обратно 1000 км гориво- 60 лв .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за съветите които получих въпреки това ще сложа LPG приготвил съм към 1000лв.но не съм сигурен каква марка ще пасне най-добре и къде(което е по-важно)да ходя за монтажа аз съм от Самоков

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направил си правилния избор :) а за тея пари квато и да сложиш те са едни и същи, по важно е къде и кои ще ти я сложи от това ква марка е. За съжаление в товия раион не мога да ти дам съвет къде да отидеш :) Само едно нещо запомни, не им даваи да хващат вода от баипаса на главата, или от парното или от подгрева на колектора искаи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря ти това е важно но надали ще ме послушат на днешно време майсторите имат много голямо самочувствие но ще опитам ще се радвам ако мога и аз да ти помогна с нещо ако харесваш планината мога да ти уредя евтина почивка тук http://govedartzi.dir.bg

Редактирано от Izanagi
ненужен цитат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Питаиги ако не те послушат те ли ще поемат щетите по колата ако я прегрееш някъде. Абе такива мастори дето не слушат бягаи от тях :) В София за монтаж можеш ли да отидеш ? Мисля че скоро там се откри читав сервиз с добри монтажници, поне човек акоито ги пробва е много претенциозен и ако нещо не му хареса щеше да си каже, но хареса ли му ги хвали много. Ето темата ако ти се чете , първите страници казват всичко. За кординати на сервиза ще се свържа с него и ще ти дам ако решиш нещо. http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=83678Оплаа, ето и обещаните кординати http://autoserviz-kardeni.com/

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да мога да отида там но не знам какъв ГИ да искам(или няма значение)а иначе мога да се обадя и да се запиша

Редактирано от Izanagi
ненужен цитат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питаиги ако не те послушат те ли ще поемат щетите по колата ако я прегрееш някъде. Абе такива мастори дето не слушат бягаи от тях :) В София за монтаж можеш ли да отидеш ? Мисля че скоро там се откри читав сервиз с добри монтажници, поне човек акоито ги пробва е много претенциозен и ако нещо не му хареса щеше да си каже, но хареса ли му ги хвали много. Ето темата ако ти се чете , първите страници казват всичко. За кординати на сервиза ще се свържа с него и ще ти дам ако решиш нещо. http://forum.fiat-bg...pic.php?t=83678Оплаа, ето и обещаните кординати http://autoserviz-kardeni.com/

Да мога да отида там но не знам какъв ГИ да искам(или няма значение)а иначе мога да се обадя и да се запиша
Хонда е проста кола с прост комп, квато и да сложиш няма да имаш проблеми. Моя човек е слагал тая СТАГ 300 но мисля че е излишно скъпа за тебе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря ти вече се обадих говорих и ще отида за монтажа когато съм готов с регистрацията ако ти решиш мещо обади се на линка който ти пратих има тел.а на колегата му пожелавам той да си сложи "такаъв"ГИ и дълго да си я кара!

Редактирано от Izanagi
ненужен цитат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега като сложиш газ си регулирай клапаните, съвет от мен а и не само от мене, и аз сам с пропан бутан те всичките ми хонди са били на газ, че мн километри на година се навъртат каде е Русе къде е Боровец, но от две години сам на Банско на работа зимата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,искам да сложа газов инжекцион на моята CR-V 147 к.с.,2000г. За да запазя свободен багажника,искам да ползвам ТОРОИДАЛНА газова бутилка с вътрешна гърловина,монтирана под масичката в багажника.Дадох заявка до оторизирана фирма за производство на газови бутилки да ми изработят подходяща такава. Казаха ми,че оптималното,което могат да ми предложат е тор. бутилка с външен диаметър 550мм. и височина172мм. (550х172). Височината 172мм. е критична,но вероятно ше стане.По-големият проблем е с вън. диаметър 550мм.,защотоще се наложи да изреже не само стойката за крика, но и част от ламарини и пластмаси в нишата под масичката откъм сраната на задната броня. Практически е изпънимо,но не знам да не прецакам нещо по конструкцията.Много моля за съвет от колеги,запознати с проблема.Дали някой може да ме насочи към законен производител на бутилки с по-малки пазмери. Например(500х160)мм.Моля за съвети от Вас,а не от пишман-майстори,на които попаднах

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има бутилка която влиза без нищо да се реже но е едва 27 литра турска на Атикер, има и българска 26 литра на МСМ и дори маи Колос имат такава, но никои спецялно за тебе няма да ти направи по поръчка. Максимално голяма е 33 или 35 литра зависи от профила на бутилката че има едни малко четвъртити. Но за да влезе тя по дъното играе бая изчукване, рязане на стоиката на крика и малкооо от ръбчето на гредата горе дето ляга масата. Нищо от тва не вреди на констукцията , вредите са единствено за психиката на собственика, и чувствителноста му към отношението с чука към колата му :) Моята е 27 литра нищо не е изчуквано но седеше под наклон и събираше едва 19 литра, след като я нивелирах в задния краи се понадигна и вече събира 23 литра но пък масичката малко опира в нея. Бях се заканил да я сваля и да чукна малко дъното в редния краи ама така си и остана. Та ако не искаш да изчукваш ще тряя слоиш макс 27 литра и по възможност гърловината да е във вирнатата част че да може да се пълни, макар че то си зависи и поплавъка как ще пасне щото настроиката му в такава бутилка е мисия невъзможна. С нея ще можеш да минеш 220 км извън града.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Само едно нещо запомни, не им даваи да хващат вода от баипаса на главата, или от парното или от подгрева на колектора искаи.

Аз също ще слагам газ, значи трябва да се хване вода от парното или колектора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако слагаш Ги е достатъчно и от колектора, мен ме убеждаваха че изпарителя ако караш бързо с над 3500 оборота щял да изстине но аз лично проведох тестове с външен термометър лепнат за корпуса на изпарителя и при скорост 120 изпарителя бута едва 2-3 градуса. Инак нормално показаше че е към 60 градуса топъл което за мен е достатъчно за нормално изпарение на газта. Като вземеш предвид че термостата отваря на 78 сами се сещате че изпарителя няма как на тва тънко маркучле да вдигне толкова. Инак може и на парното но там трябва рязане на маркучи снадки а не съм голям фен. Точно за това и направих тва замерване за да се убедя че изпарителя дори при 120км/ч ми е достатъчно топъл. и без тва тая кола зимата трудно се отопля такава голяма ако и осакътя и парното заради газта....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газовата ще е БРЦ. Да ви питам за нещо друго полезно относно газта, което може да споделите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми ти наи полезното вече си го свършил :) избрал си чудесна и безпроблемна марка, между другото БРЦ са свалили цените. В пловдив от 1550лв за Секуент 24 вече искат 1350лв. Друго да ти кажа, гледаи при монтажа бутилката ти да седи хоризонтално, да е нивелирана че моята поради релефа на дъното на колата беше килната на една страна и не събираше достатъчно газ. Ако хванат вод аот колектора им кажи д ати направят преминаването на газ на 35 градуса, ако хванат от парното им кажи да е на 40. Колата загрява много бързо и лятото е хубаво малко от малко да изгаряш бензина да не се заседява, ако е на по малко градуси ше минава веднага на газ. Зимата ако е на 40 градуса са и нужни 3-4 мин и е готова така че не го мисли. Дръж в резервара поне 20 литра като се стремиш поне един път на два месеца да си изгорил за 10 лева бензин и да долееш нов. Аз за 3 месца доливам 20 лева бенз, повече не е хубаво да се заседява. друго не се сещам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде има ли конкретно доказано прегряване на главата на мотора вследствие на подвързване на изпарителя към байпаса на главата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тази байпасната тръба и тръбата за подгряване на колектора,не е ли една и съща?Една огъната тръба която излиза от колектора и влиза в блока където е термостата?Диаметъра и е същия като тръбите за парното.

Редактирано от Gergi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е една и съща, тази която си описал е точно там и е голяма колкото на парното, ролята и е да облива термостата с прясна "вода" с "информация" за температурата в главата, така термостата работи коректно. Връзването на изпарителя там "разсхожда" водата до него и губи част от "информацията" (разбираите топлината) и термостата започва да отваря по късно, или въобще не отваря. Интересното е че има колеги които са им там вързани изпарителите и нямат проблеми, каква е причината не знам. Но колегите с проблеми са в пъти повече от тези без проблеми :) До сега не съм чул някои да си прегрее колата щото там му е била вързана газовата, но не е приятно да гледаш до вчера закованата стрелка на температура как заплашително приближава червената зона, и не включиш ли на скорост да даваш газ охлаждане няма. Които иска да се лиши от този баи пас нека рискува, аз там изпарителя няма да вържа ако ще турско да стане. Тръбичката за подгрева на колектора е доста по тънка има няма 8мм дупка, излиза пак някъде от тоя раион минава през една S образна метална тръбичка и отива в колектора. За капацитета на изпарител за обикновена АГУ може да не е достатъчна но за малките изпарителчета на ГИ за мен греенето на изпарителя е в границите на нормалното. Ако толкова ви притеснява топло ли му е на изпарителя ще жертвате парното :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако толкова ви притеснява топло ли му е на изпарителя ще жертвате парното :)

Чак за жертви да се говори е трудно защото с този смешен радиатор на Сивика ако ще 3 изпарителя да вържеш и да не ти е запушено радиаторчето на парното вътре е баня и при -25 градуса.При мен е вързан на тръбата която излиза от блока и отива в главата. Предполагам това е тази за която говориш (като знам къде е термостата).Имам някаква идея че може нещо да ме базика защото чат пат карайки много спокойно стрелката мръдва 1 мм. нагоре (тпо борд комп достига до 98 градуса) и като и подам газ (ма доволно до 6000 об.) веднага отива на нормалното (по комп около 93 градуса). Предполагам това е заигравката която се появява? Редактирано от PESHO OT MARS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За ЦРВ става дума, щото купето е голямо и по трудно се отопля, е в началото де, до де навакса парното :) Ти за какъв борд комп говориш ако гледам подписа ти става дума за Сивик 6? Но да, за тва заиграване на температурата говорим. Обърни внимание примерно ако караш с 120-130 на магистрала, пусни я по инерция да видиш как бързо бързо ще загрее. По балкан пак е проблем, тряя се катеря с 3500 оборота на 3 та за да се върти хуубаво течноста, мина ли на 4 та и да карам с 2500 почва да загрява. Не е от помпата или от радиатора, и двете неща са перфектни. Просто винаги иска обороти за д аможе тая течност да иде до изпарителя и да се върне при термостата съответно все още гореща за да отвори, не казвам че само тоя маркуч оправлява термостата, просто тои е така сложен там че да осигурява нормалната циркулация при термо елемента на термостата.

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди две седмици се сдобих с чисто новичък Infoboard от новата серия mono с бялата подсветка. Така че вече имам пълен достъп до данните на ECU-то:D А по темата с загряването. При мен се случва само отвреме навреме и само ако карам супер икномично и то не всеки път. Няма отношение към околната температура. Почне ли да го прави просто имам нужда да я изфорсирам 1-2 пъти до лютеницата (изключена от скорост) и се оправя и повече не прави магарии. Предполагам че ако казваш че няма хубаво обливане на термостата и е станал малко "мързелив" му трябва малко скорост на потока за да доотвори хубаво. И никога не качва над 98.5 градуса ма ме дразни нещо и затова държа да е по-нисичко около 93-94 градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи и моя изпарител е вързан за байпаса.Температурата винаги стои под средата и извънградско и в задръстванията.Имам подозрения, че проблеми се появяват ако изпарителя е сложен прекалено високо или тръбите са много дълги или имат някакви гърбици пречещи за нормолното им обезвъздушаване.Иначе при мен никога не е имало проблеми,но след тази информация ще имам едно наум и ще внимавам за температурата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На единия ми колега от Варна, изпарителя му е чак отпред зад фара-левия, и то на високото, маркучите му до там са над метър и няма проблеми, моя е много близо до баипаса, зад смукателния колектор и ми праише въртели. Другите колеги които се оплакваха тук в форума не съм ги разпитвал къде са им монтажите, но явно си има причина при някои тва нещо да не се случва. Не знам да не зависи от самата конструкция вътре в изпарителя колко може да забави водата минаваики през него, възможноста му да задържа въздушни джобове и тем подобни. Но общо взето трябва да се внимава, до прегряване няма да се стигне но е дразнещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е нещо средно като дължина. Изпарителя е монтиран възможно най-ниско (на ниво около и под цилиндровия блок) и е захванат за калника някъде под акумулатора. Наистина единственото дразнение е леката флуктоация на температурата. За сега съм доволен от работата. Малко са шумнички инжекторите на празен ход ама не ми пука особенно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Който се е качил на кола с Метан, после не иска да чуе за друг вид гориво .Усеща се на джоба в положителния смисъл . Малко пада мощноста с 10-15% но в краина сметка е 3 пъти по евтино отколкото на бензин и два пъти от газта. Прецени си сам и в двата случая си вкарваш бутилки в колата. АЗ с мойто комби миналата година до слънчев бряг от София ,там каране и обратно 1000 км гориво- 60 лв .

Колега беше така до скоро. Не искам да се жалвам но аз съм на метан... Сега разликата е минимална газ 1.2, метана при нас е 1.9- вчера пак я вдигнали, когато намалиха гзта с 4 ст., а и чакат още увеличене. Колата харчи на Метан вече около 10- 10.5 лв. Е не е центрована добре и може да смъкне малко/това е другия недостатък- малкото кадърни майстри в региона/, но на тия цени го тури 1 лев. 9- 10 лв. Газ едва ли ще гори на това каране повече от 9литра. Сложи ги 12 лв. на сто. Колата обаче е далеч по спъната от 10 %, багажника е пълен с бутилки и то за 200 км - ИМА НЯМА. почвам да се огледжам като гърмян заек още на 175км. А то не е така да я изтръгнеш и да служиш пропан- бутан. Не искам да правя сметката на никой, но се замислям доколко искам да живея в държава с такива бизнесмени, които грам да не се усещат. Ами айде мен ме е..и че съм се прекарал с метанова кола, аз ще карам колкото и на газ да ми излиза, че и по- скъпо да идва- уредбата ми е 2000 лв., ама утре, за следващата няма и да си помисля за 2 лв./100км. разлика да ги играя тия упражнения и съм край. А ти ядето сега слагат уредби, кое ще изберат... После реват че държавата ти спирала часната инициатива, когато ти си калпав и алчен. Абе да си го кажа- сега се чувтсвам много прекаран ама айде... Редактирано от junker

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Метана никога не съм го харесвал като гориво, дори и благинката от 5 лева когато беше на 100 км не ме е привличала достатъчно за да сложа метан. Карах една служебна кола на метан, мъкнеше 2 тежки бутилки в багажника в които не беше останало място за нищо друго освен аптечка пожарогасител и пакет ностни кърпички. Жабката на колата имаше повече място от багажника :) Наи вече заради това не го харесвах и после заради вървежа и агресията си към мотора. Не че съм и голям фен на газта (LPG) но е по малкото зло, дал господ всекиму доходи да си кара колата на бензин ама тука в тая държава сме опрени до стената, или газ или на трупчета. Никому не е приятно да се занимава с газови, ровичкане и намеса в оригиналната сглобка на колата, ама кво да правиш родили сме се на грешното място, но да не забравяме че винаги има и по зле :) така че да не се оплакваме, като врътна тая година 15 000 на газ берекет :) кат не ги врътна - живи и здрави и повече късмет :) Ама е и въпрос на гледна точка, дори да имам повече кинти що да давам грешни пари за бензин като газта ме вози по същия начин от точка А до точка Б, пък и ако не ми създава проблеми ехееее на никои недеи казвай :) Но за момента монтажа на метан въобще не е оправдан по ред причини.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също скоро смятам да слагам на хондето газов инжекцион че с тези цени на бензина не се издържа, преди 2 години сложих газова уредба на другата кола (Ауди 80 1,8 моноинжекция) и разликата в джоба се усети още първата седмица. Преди да сложа газовото зареждах по 20 лева през ден а след като го сложих зареждах по 20 лева 2 пъти в седмицата, и понеже пътувам много и цената на обикновенната газова уредба тогава беше 500 лева си избих парите за има няма 2 месеца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всички положения, ако живеехме в нормална държава и двата типа водачи- и на пропан- бутан и на метан, щяхме да бъдем обезщетени от държавата по някакъв начин затова, че сме си конвертирали- разбирай по български окепазили автомобилите. Тук и въпрос не може да става за това. Данъка ми е все същите 140 лв., опа, грешка на акорда беше 240 лв., за това, че бе под 15 год. Аз се запалих по метана още някъде в далечната 2004- 05г., когато четох в специализирано списание, че в Германия /еееееех тая страна, все нея споменаваме, чак тривиални ставаме/, при закупуване на метанова уредба те субсидира със средства колкото е уредбата- БЕЗПЛАТНО ГО КАЖИ, слагаш метана... Данъците и те на повече от половина... А тук акциз първо на пропан- бутана /много тъпо за което/, а сега и на метана/абсолютно недопустимо, ако толкова се перчим че вървим към "зелена енергия "/, Еми не можеш да ме убедиш че тая икономическа система ще продължи да съществува, когато вечно държавата е в недостиг на пари и товари всичко което мръдне с данъци... Поне да имаше безплатни КАЧЕСТВЕНИ ПРЕГЛЕДИ, ама с наддувите и всико, а те едва ли не ни казват спасявайте се сами и сте престъпници че не го правите това...П.П. В същото списание ни убеждаваха че метана запазва двигателя и удължава експлоатационния срок на свещи и масло с 20 %. А тук намирам намеци за обратното. Ще потърся тук из темите информация за доводите, но ще се радвам ако ме подпомогнете малко...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип пропан бутана и метана влизат в цилиндъра в газообразно състояние за разлика от бенизна. Това води до намаляване на разреждането на маслото от горивото и зацапването на свещите, което удължава живота им. Ако уредбата е настроена качествено не би трябвало да влияе на двигателя отрицателно. Минусът на тези горива, е че нямат същите охлаждащи свойства като бензина което може да доведе до проблеми с клапаните.В щатско има заводски разработен Civic на метан, които печели наградата за зелен автомобил последните години. Мотора е малко по-слаб и колата е по-тежка заради ситемата но пък разхода на гориво е просто смешен. За да се комерсиализира автомобила, се предлага и устройство което да компресира метана в бутилката като се захранва от локалната мрежа за природен газ. http://automobiles.honda.com/civic-natural-gas/

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По принцип пропан бутана и метана влизат в цилиндъра в газообразно състояние за разлика от бенизна. Това води до намаляване на разреждането на маслото от горивото и зацапването на свещите, което удължава живота им. Ако уредбата е настроена качествено не би трябвало да влияе на двигателя отрицателно. Минусът на тези горива, е че нямат същите охлаждащи свойства като бензина което може да доведе до проблеми с клапаните.В щатско има заводски разработен Civic на метан, които печели наградата за зелен автомобил последните години. Мотора е малко по-слаб и колата е по-тежка заради ситемата но пък разхода на гориво е просто смешен. За да се комерсиализира автомобила, се предлага и устройство което да компресира метана в бутилката като се захранва от локалната мрежа за природен газ. http://automobiles.honda.com/civic-natural-gas/

Да колега, благодаря по- скоро за подкрепата и че ти изкара тия данни, моите доводи са същите в подкрепа на метана, но явно познанията ми са може би ограничени. В допълнение и пропан- бутана и метана горят по чисто, което спасява двигателя от утайки, зацапвания и нагари, но пък при горенето се отделя повече вода, която по формата на пара скапва по бързо изпускателната система. Не знам доколко са сериозни доводите на анти- газджиите за това че двигателя се скапвал заради това че газта нямала същите смазочни или охлаждащи свойства като бензина. Та това е смешно всички знаем че бензина има МИЕЩ ефект спрямо маслото :) - смазочните му свойства са по- лоши от тези на водата, още повече че колата си има смазочни и охлаждащи системи за тази цел. И все пак съм любопитен.... Но да не разводняваме темата и да се поизмием пред модераторите. В нашия свят на пазарна икономика, метана би станал предпочитан, вкл. и пред пропан- бутана, като компенсира всеизвестните си недостатъци/тежки бутилки, заемащи свободното пространство със смешен пробег и зареждаш на световно неизвестни места/, именно с 5- те си лева на 100 км. и свободата от данъци. Няма как да доближиш разхода на човека Х за метан почти с тази на пропан- бутана и да искаш бизнеса ти да върви и държавата ти да е екологично чиста.... Човека У просто заминава при пропан- бутана и метан- станцията ти живее още 2- 3 г. докато и на последния Х / таксиджия или зелен човек/ му писне да го подиграват и освободи багажника и започне като бял човек да почива на ОМВ, ШЕЛ, ЕКО, РОМ- петрол, Лук оуй Редактирано от junker

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Метана има неприятната способност да гори "по-дълго" по сравнение с пропан-бутана и още по зле спрямо бензина. Това води до "остатачно" горене при отворен изпускателен клапа и оттам прегарянето му. Охлаждането е валидно 100% за двигатели с директно впръскване, там се слага трудно газ и ако се слага задължително към порцията газ се добавя и малка порция бензин заради капризните инжектори които са подложени на изпитание директно в горивната камера.За стандартни атмосферни двигатели с нормална клапанна група LPG-то не го усещат вобще, метана за мен си е гадно гориво трябва корекция на момента на подаване на искрата (заради дългото горене). Ако си си прежалил колата и въртиш много слагаш метан, така или иначе колата ще замина само че със спестените пари ще си вземеш по-нова и хубава. Ако караш по-малко и колата те кефи слагаш пропан-бутан и си караш що годе безгрижно. Другото е да си вземеш кола фабрично на метан като Кади или Зафира.Трябва да се спомене и че конверсията на LPG за автомобили с принудително пълнене е доста по-лесна задача и вече не е някаква тайна. Докато за метана не съм сигурен как седи въпроса.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еиии колко писане ми спести :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

A някой има ли информация и може ли да сподели кога ще престане тази лудост с цената на метана спрямо газа? Какво натиска цената на метана талкова висока? Дали е само алчността на местните продавачи, които в градове като моя и съседните са максимум 1. При нас метана е /1,9 Ямбол и Нова Загора, 1.93- В. Търново, а тая в Сливен направо умря/? Сега е просто безмислено да караш на метан. Газта се смъкна заради нефта, който е борсова суровина, но въпреки дългосрочни договори на които се доставя, поне посоката, ако не стойностно, цената на крайните му продукти следва котировките по борсите? Днес вече е 1,18. За Природния газ договориха намаление от 1 април с 11 %, а аз от тогава на два пъти гризнах дървото с увеличение. Да знам "Акциза". Четири стотинки на килограм обаче, които гризнах с увеличението от 1 юни..... Трето за няколко месеца. Какво правим?

Редактирано от junker

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами търсиш алтернативи. Пропан-бутана е социално гориво ако мога така да кажа, и евентуално се следи да не подскача твърде много защото ще пданат малко глави. Метана се използва предимно от таксиджии (дето са недолюбвана група хора) и малко на брой хора каращи твърде много. Последните си поизбиха парите от карането на метан и се качиха на модерни дизели и май ми се струва че пазара малко по изтъня. А и не забравяй къде живеем, тук такива работи като пазарна икономика/логика не важат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина се разиграва голям цирк с цената на метана.Не мога да проумея защо в нашата скапана държава всичко е наопаки,В другите страни субсидират монтирането на автогаз и метанови уредби, намалят данъците на автомобилите понеже ползват екологично гориво, а тук се чудят как да измъкнят още пари от и без това бедния българин.Метана няма нищо общо с петролните продукти обаче те като се покачват се покачва и той, а когато те намалят се слага един и втори акциз за това че си скапваш автомобила и не замърсяваш околната среда. Браво на нас!!!Други такива няма!Отделно цената на метана е в доста широки граници-в пловдив от 1,82 до 1.90 лв.,стара загора 1.78лв.; плевен 1.91лв.; пазарджик -1.57лв.!!! Е това пък какво е???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...