Jump to content
vlex

CR-V RD1 проблеми

Recommended Posts

Здравейте,от скоро съм собственик на CR-V първа ген (RD1 128 коня), което се държи супер на пътя, но забелязах някои проблеми, след като я взех (уви). Може и супер тривиални и второстепенни да ви се сторят дертовете ми, но все пак искам да си оправя колата и да имам автомобил, на който мога винаги да разчитам.1-во: явно ми е спукан резервоара за течност за чистачките, защото сипах 3 литра (неподозиращ за проблема) и след има няма 3 часа беше пресъхнал. Какво да очаквам, къде да ида за диагностика (София) и за какъв ремонт да се подготвя? Има ли опция за лепене с лепила, ултразвуково лепене, разни бълвочи, с които да го закърпят (не съм голям фен на тая опция) или направо нов резервоар от някой магазин/морга. Респективно ако на някого му се е случвало, ще се радвам ако можете да ме ориентирате за цена на части и ремонт.2-ро: пак с чистачките - предните не пръскат. Подозирам, че е в следствие на горния проблем - задната пръска, но там дюзата е поставена така, че да гледа надолу, респективно няма как да се запуши с прахоляк и глупости (имам и деу, на което дюзата на капака се задръства периодично с боклуци). Ще почистя дюзите с игличка, но за какво друго да се подготвя? Като натисна се чува моторчето на помпичката да върти, тъй че не би трябвало да е то. Изолация, тръбичка, какво друго да гледам?3-то: (по-сериозен "проблем") - Карам на съединител - това ми е стила на каране просто - доколко е правилен или грешен, не ми се спори, но до момента така съм карал (3 различни марки коли) и не е имало проблем. Снощи слизах от кулата на витоша и по навик си натиснах съединителя и си карах така, с трета/четвърта включена, катоот време на време, където беше необходимо подавах газ и отпусках съединителя. Направи ми вчепетление обаче, че след като слязохме в бояна и се опитах да сменя скоростта, скоростната се опъваше. Сякаш синхронизатора беше спрял. Изгасих колата за 20 секунди, запалих я и нямаше проблеми. След малко каране на съединител - пак така. Възможно ли е да изключва синхронизатора, ако се кара Х време на съединител? Иначе не ми прави проблеми и затова подозирам, че драматургията се корени в моя телевизор, но ми се иска да знам дали е така?4-то: както повечето CR-V-та от къща, моето няма масичка - откъде мога да си намеря - хем да не ми хлътва мокета в багажника, хем да не ми трака пластамасовата коруба за гумата, хем да мога да товаря неща в багажника? И какви пари вървят средно. Ако някой има масичка и я продава - оферти приемам всякакви и тук, и на лично.5-то: на мен на мейн контрола за електрическите стъкла (не съм сверявал с юзър гайда, но не е логично да е така) сякаш някой ми е обърнал клемите за шофьорското стъкло - трябва да натисна нагоре, за да смъкне стъклото, респ. да натисна надолу, за да го качи - нормално ли е, или някой е бъзикал клемии жички под таблото?6-то: часовникът ми не работи. Подозирам изгорял бушон, но трябва да прегледам кой точно отговаря за часовника и да видя дали не е дал фира. доколкото видях из форума тук явно е често срещан проблем с първа ген.. Какви пари горе-долу струва смяната?Сякаш това са ми забележките засега. Ако има още нещо - ще допълвам.Благодаря предварително на решилите да драснат два реда.Поздрави,Влад

Редактирано от vlex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и много безаварийни!5-то: Нагоре-вдига и обратно. При мен е така.6-то: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=66775&pid=1057244166&st=0entry1057244166Това от мен. За останалото съм некомпетентен и може да подведа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Виж от къде точно тече казанчето и го залепи с някакво двукомпонентно лепило и си ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега по втория проблем с непръскнето на предните пръскалки провери си добре маркучетата които отиват до тях.Не е задължително нещо да е задръстено, а по скоро може да има сплескан маркуч.При мен се случи същото на Сивика,смених ги и сега са ОК!п.п. Помпата се чуваше да работи точно като при теб, но не пръскаха.Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1-во, може и да има връзка с 2-ро (и обратно), а може и да няма.Като натиснеш пръскалката чуваш ли моторчето. Казанчето е под предната броня, и трябва да свалиш бронята за да го ремонтираш. Има две отделни помпи за предно и задно стъкло. Може просто маркучето на предната да е скъсано и оттам да тече, и да не пръска на стъклото.3-то - престани да караш на съединител. По-скоро течноста ае връща обратно през помпата (или тече навън), отколкото да е синхронизатор.4-то - масичка от морга. Колко струва не знам?! Друг вариант е да си изрежеш парче шпертплат.5-о - явно някой е бърникал кабели, и са разменени.6-о - щом си ровил във форума, явно си чел и темата как се ремонтира часовника. И не, ме е от "бушон", защото часовникът не е на отделен а с нещо друго, но не се сещам с какво беше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих откъде тече резервоара - на макс 5 до 10см от бронята тече като от чешма. Когато натисна ръчката на пръскачката усилва струята - трябва да проверя откъде точно изпуска, като се мушна отдолу (някаква идея къде има канал за публична употреба в София?), защото свалянето на бронята при наличие на преден ролбар е ако не малко сложна, то поне леко времеемка...За часовника мисля да светна с ярко фенерче отблизо, за да видя дали показва нещо въобще, или е както е описвано тук проблем с подсветката, преди да тръгна да свалям каквото и да било от таблото...Останалите неща ще ги мисля тия дни.

Редактирано от vlex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. Колега , за да нямаш проблем със съединителя за вбъдеще най-добре промени начина си на каране ! През цялото време , в което си натиснал съединителя той се върти постоянно на празен ход . Като обичаш да се спускаш без включена предавка , просто изключи от предавка и си махни крака от съединителя - въпреки , че много хора това не го считат за самоубийство , понеже удължава времето за реакция и съответно възможността да излезеш от нея :( което може и да е фатално .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, съгласен съм, че не е най-правилния метод за каране и се отучвам лека-полека (всъщност доста настойчиво). Ще го имам предвид и ще гледам по-скоропостижно да се отуча от тоя навик, след като не е много здравословно за колата :) Иначе чел съм, дискутирал съм и съм спорил е ли е разумно спускането на съединител или е по-удачно спускането на ниска предавка (както учат и сума книжки) или спирачки или каквото и да било, като в това число взимам предвид и устойчивост на колата в завои по нанадолнище, бързореакция и т.н. Наясно съм с плюсовете и минусите от тази привичка, но държа да отбележа, че е придобита предимно при градско каране и много рядко го правя по наклон - по-скоро по инерция, отколкото с умисъл. В крайна сметка ми трябваше подобен отговор, с някаква обосновка зад себе си, както твоят и на Краси-мир, за да разбера, че е хубаво това нещо да бъде преустановено ASAP.Поздрави,Влад

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, е така вече ми харесваш :) питай сега за Хондата каквото не ти е ясно :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод дюзите на пръскалките: Неможеш да ги отпушиш с игличка. С игличка се регулират на къде да пръскат. Трябва ти мека тел - 0.2 или 0.3 с която да бръкнеш през дюзите. Провери за прищипани маркучи.За стилът ти на каране хората ти написаха вече.Масичка едва ли ще намериш някъде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... През цялото време , в което си натиснал съединителя той се върти постоянно на празен ход . ...

:) Кое се върти постоянно на празен ход, казваш??? :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маховикът :P ?!п.п. Без разглобяване няма да стигнеш до казанчето на стъкломиещото. Сваляш или бронята, или кората между бронята и двг. Помпичките са отпред, и леко встрани на казанчето, т.е. не става и само с махане на пластмасовия подкалник.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ама тВа не е празен ход...да де, празен е ако мотора е на обороти - както и да е, важното е да сме здрави! :rolleyes:П.П. Аксиалният лагер заминава яко при такова каране! ;)

Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, двг е на обороти, и притискателния диск, ама феродовия не е на същото мнение :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, в крайна сметка някой знае ли за рампа, канал или каквото и да било подобно, което мога да ползвам през уикенда да си оправя казанчето? Помпичките работят, ще прегледам и за сплескани маркучи, но за момента съм почти сигурен, че говорим за спукан резервоар (тече без нищо само при налята течност).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка не ти трябва канал. И с него и без него трябва да свалиш или бронята или подкалника. Можеби няма да е необходимо да я сваляш напълно, щом имаш булбар, а само да развиеш няколко болтчета.По-нагоре спомена, че като натиснеш пръскалката, направо шурти. Това означава, че ти е откачен маркуча от помпичката. Това е и причината водата да изтича свободно, дори и да не работи помпата, водата си преминава през нея.Така и така ще проверяваш системата, погледни и възвратния клапан, ако имаш такъв. Намира се някъде по маркучето, и спира оттичането на водата обратно в казанчето. Ако имаш такъв клапан, и той е запушен, затова ти се е извадил маркуча. Ако няма,ш си продухай пръскалките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимай я тая кола отпред, да го видим тоя булбар, какво толкова пречи да свалиш бронята, която се сваля с 1-2 отвертки за 6 мин. и 24 сек.!п.п. Съжалявам, но изпуснах времето за редактиране на последния пост.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,тъкмо се връщам от един канал на познат на друг познат - оказа се че наистина нищо не се вижда и че ще се сваля бронята (дано не се налага и подкалника). Това, което ме спираше, беше че си мислех, че ролбарът е заварен за шасито, но поне сега видях, че е на болтове. Тъкмо се прибирам да взема гидорето и отивам да развивам болтове, па дано успея да го видя качествено и да го оправя скоропостижно. А как се маха бронята?Поздрави,Влад

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, двг е на обороти, и притискателния диск, ама феродовия не е на същото мнение :P

Абе и той е на същото мнение :P ама карай ..Нали колата е в движение, следователно гумите въртят принудително скоростната кутия, а тя пък върти съединителя, който е зацепен на шлици на първичният и вал и няма как да не се върти ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и няма как да не се върти ..

Казах "не е на същото мнение", което в контекста на изречението, и предишните постове, би трябвало да означава, че не е съгласен с оборотите на притискателния диск, а не че изобщо не се върти. Върти се, ама с "минимум много" по-различни обороти.п.п. Сваляш първо решеткатаhttp://www.hondaoriginalparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S1001&block_02=B__4500&block_03=18749четири винтчета отгоре - N5, едно винтче под капачето ( N12) на емблемата, две винтчета в двата долни края на решетката - N10 ( с дълга отвертка, през дупчици, отгоре на решетката). Решетката се дърпа напред, винтчета 10 само ги разхлабваш около 1 оборот, не ги отвивай напълно. После продължаваш с бронятаhttp://www.hondaoriginalparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S1001&block_02=B__4600&block_03=18749като махнеш решетката виждаш 5 пластмасови винтчета/щипки - N22, махаш ги, после два винта в двата края на бронята, завити отдолу нагоре в калниците - N19, после два винта на средата отпред отдолу на бронята - N17 ( с ключ, или гедоре 10). Има и още два винта, но не са дадени на схемата. Намират се в двата долни ъгъла на бронята ( точно под винтчета N19). Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакаите бре, за казанчето не е ли достатъчно само подкалника да се свали ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е по-лесно да сваля бронята, а и дори и да свалиш подкалника, достъпът до помпите е много ограничен.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да решиш проблема с чистачките,трябва да откачиш маркуча от казанчето и със струя въздух от компресор да духаш от страната на дюзите.Закачаш маркуча и пръскаш ,ако пак се запуши повтаряш упражнението докато не тръгне както трябва. Теча най вероятно е от спукана помпичка,а не от съда.Когато държиш продължително време натиснат съединителя част от компресираната течност се връща в казанчето,но това е показател ,че ще имаш проблем с горна помпа на съединителя.Послушай колегите и си промени начина на каране,защото ще съсипеш аксиалния лагер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малък ъпдейт: - оказа се, че изходящия щуцер на моторчето на задната чистачка е бил спраскан (сигурно някоя мъдра немска глава го е напълнила с вода и го е оставила през зимата да замръзне и да спраска щуцера, или е съумял по друг начин да го спраска - но важното е, че пичовете от сервиза на Омбре го смениха и всичко заспа.- преустанових карането на съединител - нямам птоблем с това. - масичка си намерих от колега тук - май 80 кинта ми излезе удоволствието и сега чакам да се стопли и да стане човешко навън, за да возя жената тук и там и да правим пикници.- свикнах с контрола на шофьорското стъкло - даже така е по-удобно, защото когато искаш да го вдигнеш цялото е много по-лесно да го натиснеш веднъж надолу, отколкото нагоре (ако се държеше щеше да е по-логично да се дърпа нагоре, определено) :)- пичовете от сервиза ми оправиха и часовника - малко ми е тъмен, но поне бачка. Някаква идея как да го направя по-ярък? Май имаше поляризираща плака, но някаква идея как да усиля подсветката или откъде да намеря друга плака за часовника?Поздрави,Влад

Редактирано от vlex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малък ъпдейт:

- оказа се, че изходящия щуцер на моторчето на задната чистачка е бил спраскан (сигурно някоя мъдра немска глава го е напълнила с вода и го е оставила през зимата да замръзне и да спраска щуцера, или е съумял по друг начин да го спраска - но важното е, че пичовете от сервиза на Омбре го смениха и всичко заспа.

- преустанових карането на съединител - нямам птоблем с това.

- масичка си намерих от колега тук - май 80 кинта ми излезе удоволствието и сега чакам да се стопли и да стане човешко навън, за да возя жената тук и там и да правим пикници.

- свикнах с контрола на шофьорското стъкло - даже така е по-удобно, защото когато искаш да го вдигнеш цялото е много по-лесно да го натиснеш веднъж надолу, отколкото нагоре (ако се държеше щеше да е по-логично да се дърпа нагоре, определено) :)

- пичовете от сервиза ми оправиха и часовника - малко ми е тъмен, но поне бачка. Някаква идея как да го направя по-ярък? Май имаше поляризираща плака, но някаква идея как да усиля подсветката или откъде да намеря друга плака за часовника

 

Поздрави,

Влад

 

При мен също не пръскаше течност на задната чистачка и се оказа,че рапидките на говорителя от ляво в багажника,като се притегнат и притискат маркуча,та просто трябваше да се мръдне малко маркучето...... :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, нещо ме смущава - воланът вибрира когато шофирам. Когато я взимах знаех, че кормилните накрайници (вътрешните) са тръгнали и де факто затова я и бях оставил на Омбре и момчетата, обаче дори след смяната вибрира (на малко по-висока скорост почваше от преди, но все пак над 90 си вибрираше). Поразрових се в интернет и намерих във форума на опел да се говори, че натрупана кал по вътрешния борд на джантата може да води до дизбаланс и оттам да бие. Понеже бях геройствал в една нива няколко седмици преди това, реших че ще да е от това и снощи измих всякаква кал, до която се докопах, но сега бие вече от към 50 нагоре. Някакви идеи от какво може да е, стандартен проблем ли е за рд1 и някакви съвети що да чиня?Единственото, което ми иде на акъла, е да мина на реглаж на мостовете, защото след смяна на накрайниците момчетата сигурно са регурирали моста, респективно са направили реглаж с биещи от калта гуми (имаше по половин-едно кило кал на гума) и сега затова бие дори повече... Естествено само теоретични са тия версии. На някого случвало ли му се е, респективно някой да даде акъл как да процедирам?Мерси предварително!Поздрави,ВладП.П. При регистрация в общината за такса придобивка какво се гледа - договора или удостоверението за застрахователна стойност? Щото аз може да съм си купил ръждясало ферари за 15000 поради сантиментална стойност, ама може застрагхователя да го оцени на 500лв. За мен по-логично е да се гледа второто, ама все пак?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, не отговаряте на потребителите, ще се оплачат на мама... :P Регулирането на сходимост няма нищо общо с балансирането, като последното е причина за вибрирането. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...с балансирането на кое? На гумите?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, барабар с джантата. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не отварям нова тема - какви гуми мога да сложа макс на црв-то? Стандартно доколкото разбирам е 205/70/15, но такива почти не намирам, а търся поне АТ гуми. Намирам 215/75/15 и 205/75/15, но ме притеснява дали няма да опират някъде. До какви гуми макс мога да сложа ебз да се притеснявам.Същевременно какво ще ми препоръчате за хондето без фланци, без всякакви модификации на стандартните джанти 15ки за малко по-пресечен терен (от време на време карам лек-офф разбирай извън пътя по чакъл, но се слъчва да има локва половин-един метър и искам да съм подсигурен. Също се случва да изляза да снимам и да ливне дъжд, който да направи сухия път на сопол и да се чудя после как да се прибирам). Вариантът с веригите не е отписан, но ми се ще да имам и стабилни гуми. Засега съм се спрял на BFG AT и General Grabber at2, но ат2-ки няма никъде (на места пише, че генералките били с по-широки канали и се чистели повече, по-безшумни, но и по-лесно износваеми.) Ако някой има идея къде има ат2-ки, да свирка, ще го черпя бира!Поздрави,Влад

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...