Jump to content
pavcho85

Проблем с акумулатор!

Recommended Posts

Здравейте на всички.Имам един проблем преди 2 седмици усетих,че като паля трудно върти стартера.Един ден след това изобщо спря да върти.Веднага си помислих,че е акумулатора,свалих го и на него има прозорче през което предполагам всички знаете показва на какъв статус в експлоатация е.Но ме учуди факта,че като стои в равно положение показва че всичко е наред,но леко като го наклоня светва в червено(на него пише че трябва да се долее дестилирана вода)и другото което ми направи впечатление е че вътре е целия пълен с течност и отсрани на него има две линия едната пише минимум на другата максимум,нивото е точно на минимума.Искам да ви питам как се долива дестилирана вода,колко време трябва да се зарежда след това?Възможно ли е от това да е паднал?Акумулатора е японски и предполагам е на възрастта на колата около 7 години.А и колкоса норманите стойности на акумулатора при не работещ двигател и като се замерва задължително ли трябва да е на автомобила?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, много може да са причините да "падне" един акумулатор. Дори и от стоене се саморазрежда. Това нещо което е по-добре да се използва отколкото да стои в мазето. Иначе колко време да се зарежда се смята лесно като видиш колко амперчаса е и зарядното с колко ампера зарежда. Например ако акумулатора ти е 50 амперчаса, а зарядното ти зарежда с 5 ампера в час ще ти трябват 10 часа. Обаче свестните зарядни изключват сами като се зареди акумулатора. Иначе има акумулатори които не можеш да им долееш вода, необслужваеми, направени са така че изпаренията от електролита отново се връщат. А на обслужваемите им се налива като отвъртиш тапичките. На някой тапичките не се виждат щото са под пласмасова шина. Кажи точно какъв ти е акумулатора за да кажем как става при теб. Акумулатори много.Не е необходимо да го замерваш на автомобила, на автомобила се замерва само дали зарежда правилно системата, иначе стойностите като гъстота, ток, ампераж може да ги измериш и на не качен на колата акумулатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора е марка Yuasa незнам колко ампера е тъй като не пише никъде само това пише на него 46В24L(S)-MF,предполагам че е 46А.Има отгоре капачки които се развиват.Ако го занеса в сервиз за акумулатори ще могат ли да ми премерят всичко и да ми кажат какво да правя и изобщо заслужава ли си или направо да доливам дестилирана вода и да го зареждам?Искам да питам във всички клетки ли трябва да доливам дестилирана вода и като го зареждам трябва ли капачките да са свалени?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземе ли да прави тия номера преди зима най-добре го хвърляй, но може причината да е че не е зареден. Ако си карал на къси разтояния с чести спирания и палене на мотора. Така че има надежда. Най-добре отиди в сервиз, за 5 лв. ще ти кажат всичко. На мен ми се е случвало да откаже от раз- прекъсната връзка вътре. Иначе да, във всички 6 клетки трябва да наливаш вода, не са свързани една с друга. Трябва да имаш маркер до къде да наливаш, ако не го видиш на около 1 см. над горния ръб на питата. При зареждане се отвинтват капачките, при зареждането се отделя газ.С времето оловото от питите се отделя, пада на дъното и окъсява клетките. Има един трик за удължаване на живота на акумулатора. Със маркуче вързано към чешмата промиваш клетките една по една /другия край го вкарваш в клетките/ докато се махнат боклуците от дъното. Трябва да разклащаш и обръщаш акумулатора също така. Преди това източваш електролита, а след това го наливаш пак. Аз не съм го правил, но чета по форумите, че резултата е добър.ПП ааа, и ампер и амперчас са различни неща.

Редактирано от honda symphony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега,отиваш и си взимаш дестилирана вода от най-близките авто части. Има я и по бензиностанцийте, но е по-скъпа.Клетка по клетка доливаш до преди макса. Ако запали покарай 30-40 км без много консуматори/е са едно радио да, но фарове и т.н. не. Ако не запали-на зарядното и после газ. Дано не си го изсушил фатално :(

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

barsi ти си толкова далеч от темата възстановяване на акумулатори като ти чета писанията, че не ти го побира главата.....

 

Второ, всеки акумулатор може да се разкапсолова и да се отвори, дори и "необслужваеми"-те при тях също има изпарение извън системата, но значително по-бавно и в зависимост от натоварването. В тази група не влизат сухите такива.

 

Трето - проверява се дали не е прекалено мътна киселината в акумулатора, защото това се получава от падането на активната маса на електродите, което води до постоянен саморазряд на клетките.

 

Четвърто - има временно спасение, като се промие акумулатора и се процедира с разни доказани похвати...

 

В твоя случай, можеш да му долееш дестилирана вода, като запазиш силния разтвор който е останал в акумулатора. Гъстотата на електролита се проверява със специална разграфена пипета за акумулатори, на която можеш да си следиш плътността на разтвора. Прехвърляйки с пипетата от "по-силна" в "по-слаба" клетка се прави изравняване на плътността на всички клетки, следи се тяхната гъстота. Пускаш акумулатора на заряд, така че да наблюдаваш как "ври" вътре - акумулатора се оставя с отворени тапи за да излизат газовете съпровождащи процеса на заряд. Зареждаш 10 часа така и постоянно проверяваш клетките, за да хомогенизираш и подсилиш разтвора. Почети малко по този въпрос, за да научиш каква плътност да гониш....Малка плътност, значи гладна или умираща клетка. Разрови се по нета, неможе да няма някоя тема по този въпрос, защото нямам време да ти опиша целия процес по-подробно, а така пък прекалено много го съкратих....

 

Успех!

 

Поздрави.

Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря на всички за отговорите.Ще го закарам в сервиз да го замерят и да ми кажат какво е състоянието му и какви са вариантите.Само да отбележа колата наистина се кара на къси разтояния,рядко при това и все на фарове :rolleyes: ,Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плътността на електролита трябва да бъде 1.280

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

barsi ти си толкова далеч от темата възстановяване на акумулатори като ти чета писанията, че не ти го побира главата.....

 

И понеже съм далеч ми се налага да си купувам на 5 год акумулатор :lol: Това с електролита е ясно, но като е умрял как да стигне до сервиза- да му дават ток, да го дърпат или с автобуса :lol: :lol: :lol: :lol:

Когато "падне" един акумулатор се долива вода,ако е обслужваем, и после ако не запали се зарежда. След това се търси причината!!! На "паднал" акумулатор ще му кажат да си го зареди, господин специалист. :cool:

Когато вече е зареден се мерят нещата по колата в магазин за такива и се предценява дали ще живее или ще умре акумулатора!!!

 

п.п. По темата. Колега, както си караш колата е нормално да умира. Не е лошо ако имаш как по-често да го проверяват в магазина или просто не на 3-4 а на 2 месеца да си му сипваш водичка и да си го дозареждаш. Ако имаш гараж е лесно. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой би ли ми препоръчал акомулатор...ампер/часа да е и някаква марка! Че май моя е за смяна.Карам хонда ХРВ 1999г. Благодаря от сега :) !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора не искам да отварям нова тема Акомулатора ми е хонда оригинален, има и лампичка (зелена)Ама няма никви врътки по него за доливане тея Хонда акомулатори как се обслужват.И изобщо обслужват ли се

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не искам да отварям нова тема, затова ще пиша тук. Случаят е следния: На кола, която не се кара често (1 път седмично да речем) и то предимно на къси разстояния (20-30мин макс.) с акумулатор на 3+ години, който сега зимата особено периодично пада. Дотук нормално, даже очаквано. Когато е паднал дотолкова че да не успее да завърти стартера го занасям да го заредят - мерят го и показва 12 волта... Зареждат го 2-3 часа докато качи на максимума 14 - слагаме го на колата и пали с лекота като нов. И така държи в същия режим на (не)каране още 2 месеца. Въпросът ми е - защо с 12 волта не успява да завърти и да запали, сякаш е паднал на 0, а с 14 пали само като види ключа от четвърт оборот? Колата е Акорд 1989. Възможно ли е стартера да е проблемът или просто акумулатора е здал защото при натоварване с вилка напрежението бързо пада до ниски стойности? Същевременно обаче после продължава лесно да пали с месеци?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

[http://forums.hondab...entry105726730612-те волта , измерени ма клемите не са гаранция , че има достатъчно електрически заряд в акумулатора и като ток за да завърти .Щом не задържа стойност на тока при замерване с товарна вилка - просто следващият - все пак се води консуматив ...А иначе технически казано - активната маса от плочите е сулфатизирала акумулатора , като ефекта от това е :1. Малко активна маса / задържаща заряда / по самите плочи -там , където и е мястото или по - общо - намалена активна повърхност от сулфатизиране ; 2. Лоша електрически контактна повърхност между плочи и електролит , частичен саморазряд / тази част от активната маса която е по дъното частично го окъсява и затова напрежението е само 12 волта /;

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно капачките колега-не е задължително да ги отвиваш като зареждаш акумулатора,това стар ДАПаджииски мит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и на мен ми е странно защо се махат , освен за доливане де ... Като се замисля на последната ми работа електрокара беше с оловни батерии и не сме ги отваряли . Сервизните ми казаха , че не трябва . Само си му доливахме вода ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колеги не се отварят защото на самите капачки си има вентилационни отвори които могат да пропуснат много повече газ отколкото акумулатора може да отдели.Замислете се ако е нужно да се отвиват капачките за 5А заряден ток(зарядно за акумулатор) то кои ги отваря по пътя София-Бургас,когато акумулатора е на колата и зарядния ток е има-няма 20-30А(генератора на колата)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега kokodaf. Предполагах че е нещо такова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам един въпрос.Казаха ми,да сложа напоени парцалчета с масло върху клемите и акумулатора не падал лесно?Виждал съм го на две коли и ми казаха,че имало ефект.Вярно ли е това или е просто заблуда?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, явно не само с теб някои си е правил гаргара :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора не искам да отварям нова тема Акомулатора ми е хонда оригинален, има и лампичка (зелена)Ама няма никви врътки по него за доливане тея Хонда акомулатори как се обслужват.И изобщо обслужват ли се

Колега и моя е такъв, а щом "окото" е зелено си свиркай. Иначе няма капачки. Моя е на 4+ години, като преди 1 година окото ми стана черно. Зимно време като не я карам на 1-2 месеца го пускам да се зарежда. Окото стане ли червено значи е заминал. Това е което знам, ако греша някъде нека ме поправят ! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам един въпрос.Казаха ми,да сложа напоени парцалчета с масло върху клемите и акумулатора не падал лесно?Виждал съм го на две коли и ми казаха,че имало ефект.Вярно ли е това или е просто заблуда?

Това има връзка с липсата на окис по клемите . Като се натрупа и имаш пад в преноса на ток и ако е много окиса колата спира да пали и да го зарежда . Може и само малко масло да им сложиш или грес или силиконов спрей . Последното е най - чисто като продцедура . Не трупа прах после по него . А окиса се маха като го полееш с вода и после го изтъркаш с парцал . Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора не искам да отварям нова тема Акомулатора ми е хонда оригинален, има и лампичка (зелена)Ама няма никви врътки по него за доливане тея Хонда акомулатори как се обслужват.И изобщо обслужват ли се

Колега и моя е такъв, а щом "окото" е зелено си свиркай. Иначе няма капачки. Моя е на 4+ години, като преди 1 година окото ми стана черно. Зимно време като не я карам на 1-2 месеца го пускам да се зарежда. Окото стане ли червено значи е заминал. Това е което знам, ако греша някъде нека ме поправят ! ;)/>
Тези които са без тапички , така наречените необслужваеми са си като другите но така са изчислени че изпаряването на водата е сведено до минимум и би трябвало да е достатъчно за целия живот на акуто. Но това не значи че не е нужно да се поглежда какво става вътре ако искаме да живее дълго. Защото в зависимост от експлоатацията или да кажем неизправност в зареждането могат да загубят вода. Та за това ако е възможно се отварят и проверяват, повечето се отварят, аз съм имал 3 такива не обслужваеми и трите са се остваряли от горе, просто с една отверка капака се измъква направо от всички клетки, или 3х3 както е на един магнет марели които имам на ланчата. И него хубаво че го отворих като го взех че си имаше нужда от доливане и сега още е жив :) Така че разглеждаш акумулатора от горе и под лепенките ако си личи че там има цял капак над отворите то с сигурност тои се откопчава. Ама гледаите да не го правите на гаранционни аку, това ще е повод да ви откажат рекламация ако стане нещо.И още нещо много важно, за тези които нямат автоматични зарядни, не оставяите акумулатор да се зарежда по някаква си сметка, "толкова ампера толкова часа да стои" :) Винаги следете колко волта е достигнал и щом стигне 14,5-14,8 го изключвате, зарядни без автоматичен стоп могат да достигнат над 17-18 волта което е пагубно за клетките на аку.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Особено ако парцалчетата ги напоиш и с бензин и ги загрееш до светване няма начин да доживееш да ти се скапе Акумолатора Публикувано изображение/>

 

И да допълня колегата Слави ако разреши - гледайте да не прегреете акомулатора т.е. температурата му не трябва да е висока по време на зареждане Публикувано изображение

 

Акото се почиства от окис със вода и малко сода за хляб - неутрализира киселината и намаля саморазреждането ! Мие се целия акомулатор веднъж годишно !

 

Сигурни ли си сте че е спаднал акомулатора, непаленето може и да е от проблем със стартера !

Измери ли напрежението на акомулатора - ??

 

По време на въртене на стартера ако е пада под 10 волта директно го изхварляй. Това е същото както да го измерваш със товарна вилка !

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери дали има за доливане и го зареди на външно зарядно.Тази работа с промиването хич не си я мисли да я правиш-и да е ставало нещо от този акумулатор ,след тази процедура става за кутия за пръст за цветя :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

$$Акото се почиства от окис със вода и малко сода за хляб - неутрализира киселината и намаля саморазреждането ! Мие се целия акомулатор веднъж годишо ! $$

 

Исках да кажа че семие от ВЪН , кутията и клемите и се изплаква обилно с вода !

 

Да не вземете да промиете ВЪТРЕ акомулатора със сода за хляб Публикувано изображение

 

 

Вътре се промива само с дейонизирана вода но общо взето няма смисъл - като ученик се бях заиграл с акомулатора на картинга - нищо не се получи, трябваше нов !

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...