Jump to content
rothmans101

Как да шофираме икономично

Recommended Posts

Нека всеки колега да сподели от своя опит как да спестим гориво най-вече в градски условия,примерно трябва ли на светофар да изключим двигателя,смяна на предавки,спускане по баир изкачване и още много други тънкости.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам на възможно най-ниски обороти,пускам когато мога по инеркция,на светофарите тръгвам бавно.Общо взето карам като пенсионер. :lol: На скоро разбрах,че когато си на скорост по инеркция над 1200 оборота дюзите изключват и не се харчи гориво,за това гледам и този номер да го правя когато мога.п.п. А за безопасността при изкачване и слизане от планини винаги спазвайте правилото "на каквато скорост го качваш на същата го спускаш."

Редактирано от pikaso906
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ииии да изровим една стара тема с цели 12 страници с това как да шофираме икономично :ph34r:http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=8719&st=0

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки, че има такава тема аз все пак ще напиша моя скромен опит тук, и с интерес ще прочета тези 12 страници.Карам Д14 6 ген. на газ. Извън градско със 120-130км/ч (нормална скорост) и леко галене на педала ми докарва разход 7/100. Без да я мъча да си запазва скороста нагоре и я пускам колкото си иска да се набира надоло. Надоло стига не повече от 140-150км/ч, но нагоре малко преди баира леееко и подавам газ. Ако карам със 90-100 сигорно още ще намаля разхода, но като цяло се изнервям или почвам да задрямвам. Обещавам след седмица като се прибирам към Варна да пробвам с 90-100 да видим какъв ще е разхода.Относно градското каране: на бензин знам, че като се пусне на скорост без да се подава газ дюзите спират да пръскат. Да, ама аз я карам на газ и нямам идея дали вакума който прави мотора има сила да завърти и отвори леко дроселовата клапа, а от там и изпаритела да си пуска газчица. Моята тактика за града е леко тръгване, смяна на скорости на не повече от 2500 оборота и като стигне 60-70км/ч се пуска по инерция. Ако пускаме колите си по инерция в граски условия далеч преди светофарите и галим педала разхода пада драстично.Това е от мен, надявам се да съм бил полезен :) От друга страна Хонда (с какъвто и мотор да е ) не е направена да работи под 4000 оборота :lol:

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде леко с оборотите, има и нафтови печки тук :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Карам 'Civic' от 1000км основно градско "София". Мое мнение, че основният фактор, за нисък разход, Е задкормилното устройство. 1-Важно е дали колата, е създадена да консумира малко или не. Ако карате малка кола работата, е лесна, но ако е тежка. Мъката, е голяма и резултатите са малки. За да израсходва малко гориво, трябва двигателя, да е изправен, подържан. Да получава максимално количество кислород. Да се търси вариант, за достигане на последна предавка за кратко време.Тоест при достигане на скорост от 60-70км. Да сте на последна предавка. Стремете се да подържате еднаква скорост, доколкото, е възможно. Излишно големите, като цолаж, и тежки "гуми-джанти" покачват рахода. Съответно и налягането им е фактор. Не возете излишен товар, в колата. Не наливайте гориво с неясно качество. Карайте, на скорост, както е споменато по-нагоре. И по-този начин моята кола ми дава разход под 7л-100км. Градско и извън градско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като карам по нанадолнище пускам на свободна и минавам по-голямо разстояние,отколкото като съм на скорост.Ако обаче се налага да намалям, изобщо не изключвам от скорост. ;) Спортно каране и над 160 може и на 15/100 да ме докара.Иначе постоянно харчи 11.5/100.Ако я галя до 80-90км/ч свалям на 10/100.Двигателя по никакъв повод не се изключва.Изключването от скорост при стръмни наклони е опасно!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В задръствания много смисъл да се гаси колата не виждам, тъй като все се преместват по кола-две и пак трябва да се пали. Колегите от другата тема посочиха, че при изгасен двигател повече от минута се спестява за едно запалване, това и изключването на инжекторите трябва да се влагат в употреба при всеки удобен случай.Моето икономично каране има няколко похвата.Карам до 2000 оборота(на равен терен или при спускане) като се спучва дори на 5-та да карам с 50кмч, открил съм, че не се тормози колата стига да не ускорявам. При ускоряване се смъкват предавки. Ускорява се плавно. При спиране отпускам педала, колата слиза до 1000 оборота и тогава изключвам от скорост и почвам да спирам. Когато се кара по баир не се кара на висока предавка, още по-малко ускорява.При каране по магистрала педала трябва да седи в 1 положение. Без значение дали колата се движи по стръмно(просто намалява скоростта малко).В колата нямам излишен багаж никога. Гумите ги карам на минимум 2 атмосфери. Когато светофара има брояч и скоро се очаква зелен сигнал, намалявам предварително и колата не спира докрай, така не ми се налага да включвам първа скорост. Също така е важно да се избира маршрут, трябва да е максимално кратък по времетраене и къс по дължина.Също "разхода ми е "константа някаква"" са пълни глупости.Разхода в Русе и в София ще е различни величини, в различно време на деня, в различните сезони, различни маршрути, в различно настроение на шофьора и тн. за един и същи автомобил.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата беше доста изчерпателен.Само дадобавя,че в задръстване ако е на равен терен и е хубаво времето,гася двигателя и излизам да бутам.Ако всички в едно задръстване правят така и гориво ще спестят и въздуха ще е много по-чист.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е много относително с гасенето...Смисъл не виждам. Отива си и акумулатор и стартер и клемомед. Добро гориво и добри настройки са достатъчни. Каране без нерви и до около 2500об/мин. По-малко няма смисъл, повече са излишни. Важното е плавно с газта и да има човек "поглед над движението". По инерция ако има как и гумите на 2.2 атм. ако са широки 13ки или 14ки. Има си предписание, което трябва да се спазва. В баир както дойде.Когато се запали колата винаги поне 2-3 мин работа на място. По-добре е и за колата и за джоба.най-добрия начин за икономично каране е алтернативното гориво :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро имаше в Ауто Билд някакво сравнение. Не съм много сигурен за марки и модели, защото само го прелистих набързо и не го купх, но се оказа, че TDI-то на VW е толкова оптимизирано и ефективно, че незвисимо дали се използва или не системата "старт-стоп" си харчи едно и също. Така че там смисъл да палиш и гасиш няма. Обаче пък други двигатели сваляха разхода с до 2 литра градско (ако не се лъжа; накой, който го има може да допълни и да ме поправи).Аз лично колата никога не я гася по светофари, защото моето градско се изчерпва с излизането от пределите на София и връщането обратно. Доколкото знам новите автомобили със система "старт-стоп" са със специални усилени акумулатори, така че някой да не остане изненадан зимата като се заиграе с палене и гасене. Иначе в добавка към вече казаното от колегите аз самo ще добавя, че много обичам да се "присламча" зад някой камион или автобус на магистралата и да си карам кротичко с 90-110 км./ч., докато той усилено ми цепи въздушната струя. :) Даже възнамерявах да намеря някакъв софтуер за симулации на динамика на флуидите и да се заиграя, че да видя на колко метра след другото превозно средство е оптимално да се кара. Т.е. възможно най-голяма дистанция от гледна точка на сигурност, но не и прекалено далеч, че за да има все пак някакъв ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Ryuugan го е написал, не е нужно да цитирам или добавям. Мога само да споделя, че на магистрала при лек трафик използвам круиз-контрол фиксиран на 130 км/ч.Икономично е и интересно за изводи.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също обичам да се присламчвам зад някой тир, бих казал доста близко. Но зависи с каква скорост кара. Ако е 80-90км/ч. няма проблем, но под тази скорост ме хващат лудите и ръчкам скоростния лост.:rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам, че е напълно нормално, най-малкото защото и аз правя така. :) Има камиони, които карат с 90-110 км./ч. без значение спускане ли е, изкачване или равно. Тези ги обичам най-много. :) Обаче има други, които по равно и спускане карат нормално, но на баир свалят до около 60-70 км./ч. и тогава не издържам и ги изпреварвам. Веднъж успях да се закрепя зад един автобус с унгарски туристи, непсредствено на магистралата от Стара Загора и до София си карах след него с около 110 км./ч. По много груба преценка на око (не желая да влизам в спорве и да изкривяваме темата) разходът беше като когато си карам с 90-100 км./ч. сам (на 5-та с малко под 3000 об./мин.), т.е. има някаква икономия, но не е нещо кой знае какво. Аз карам на по-големичка дистанция обаче, че на някои от въпросните камиони и автобуси понякога не им работят стоповете, а и какви камъчета летят от гумите им към предното стъкло и капака... не е за разправяне. Та икономичното каране е уравнение с много неизвестни. :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам както ми е кеф, но когато си се возя спокойно сменям предавките на около 2-2500 об/мин. Зареждам само от една бензиностанция и от една и съща колонка. Карам Д13 на газ. След последните настройки в момента я засичам вече втори път и ми дава разход от 8,8-9/100 км градско. И мисля, че това е добър разход като преди това ми даваше 10.6-11/100 ( а да не говорим, когато нещо и беше станало и удари 18 в града Публикувано изображение, но тва е др тема). Извънградско миналата и тая година до морето и обратно 2-ма човека и багаж (Пловдив-Варна) разхода е идентичен 6-6.3/100 като по магистралата карам 110-120 и гледам да не минавам 3000-3500 об/мин. (по данни, които съм намерил аз максималния въртящ момент на моята кола е на 3100 об/мин) и тогава мисля, че колата е най-икономична и натоварването на двигателя е най-оптимално. А извън нея карам с 90-100. В градски условия подавам леко газ до първата степен на педала и ускорявам плавно. В момента съм доволен от моя разход и си карам както ми е кеф, когато искам си давам газ, когато искам си карам за кеф :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почнеш ли да мислиш за икономия по добре ползвай градския транспорт ;) "Икономията е майка на мизерията" ;):D Веднъж се живее ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж се умира също. Плюс това никой не казва, че не може човек да настъпи когато дойде момента. Като съм на дракон икономията е последното нещо, за което мисля, но когато пътувам за работа не мога да ръчкам в задръстванията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По големия разход идва с по голямата надморска височина ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре казано. Има си места и време, където може да се дава газ до ламарината.

Веднъж се умира също. Плюс това никой не казва, че не може човек да настъпи когато дойде момента. Като съм на дракон икономията е последното нещо, за което мисля, но когато пътувам за работа не мога да ръчкам в задръстванията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2500 оборота - дава ми най-нисък разход, без значение дали ще е 3та 4та или 5та. Почти не включвам 4та градско(говорим за Добрич) и ми е най-доволно.Забелязал съм, че под тези обороти разходът расте. Може и да се лъжа, това е от моя опит ;)Извънградско не мога да карам икономично :(

Редактирано от PIKap

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз не карам икономично поради някакво финансово ограничение, а защото ми допада идеята да карам така. Допада ми да зредя в София, да отида до Бургас и да се върна без да спирам по бензиностанции. Както кажа на някого, че колата харчи 5/100 л./км. извънградско и веднага ми казват: "А-а-а! Дизел!" на което аз отговарям: "Не, бе! Хонда! Бензинова Хонда!" :honda: Ако някой ден в ръцете ми попадне Honda Insight, със сигурност ще пробвам да превъртя играта на арматурното табло (трябва да покаже четирилистна детелина, доколкото знам, но не е никак лесно и пряко зависи от маниера на шофиране).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги.Писал съм в темата за кой колко харчи. Моят разход е 5.2 извънградско и 8-10 градско. Няма да споря с никого, ако има съмнения съм на линия да плаща бензина и да ходим да се разходим. Лесно е да се изчисли защо не е нужно да се кара с точно 90 или точно със 130 - разликата в пристигането, ако се кара само с 80, е има-няма 30мин. И за какво да давам 20-30-40лв. отгоре, и да рискувам изобщо да не стигна за някакви си 30мин.? Та аз карам с толкова извънградско - заковавам 80 и не мърдам от там, само като изпреварвам. Спазвам си всички ограничения, като спирачката ползвам възможно най-рядко - спирам чрез скоростите. Спирачките се ползват като има някой по-бавен от мен /което е рядкост :D / и ако трябва да спра бързо. При намаляне от 80 до 50-60, каквито са ограниченията за населено място, като влизам в селата, просто спирам да подавам газ и/или смъквам предавка и отново без да натискам педала на газта. Всички по-големи наклони в моя полза /надолнища/ се взимат на моторна спирачка, на 5-та примерно. Достатъчен го определям, когато при включена предавка колата не забавя скорост а държи същата или ускорява. Ако надолнището е твърде скромно просто пускам от скорост докато не стане равно. Идеята да се държи на скорост е, както вече някой обеляза по-горе, че инжекторите не работят ако колата поддържа сама 1500 оборота. Както беше доказано от Myth Busters - когато колата поддържа стабилна скорост гори най-малко. Всяка промяна в ускорението води до нежелан, излишен разход, защото колата обогатява сместа, често излишно рязко и много. Плавно ускоряване му е майката - хем е по-приятно, хем е по-икономично. :) За такива дето обичат да карат на предела има онази снимка, на която собственика на колата е написал нещо от сорта на " <-- Към Свети Петър. Аз не бързам. :)В града си карам с ограничението, ускорявам плавно и гледам да съм в рамките на 2000-2500 оборота. При постоянно движение, над 50км/ч съм на 5та скорост и колата се движи перфектно. Ако трябва да ускорявам - 4-та или по-ниска предавка и готово. Спирачки почти не ползвам, защото още като видя, че някой светофар минава в червено, или изключвам от скорост, или започвам да редя предавките от висока към ниска и само привеждам колата в покой със спирачката. Отново, и в града, се ползват всички възможни наклони за да карам на моторна спирачка. Всичко това спомага да имам по-добър контрол над автомобила, по-сигурно шофиране и най-накрая - приятен възможно най-нисък разход. Като искам си я ръчкам, тя не се сърди и при двата типа каране - все върви, и все така гладко и безпроблемно. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минаха няколко месеца и няколко хиляди км. от когато взех колата.Резултата е - в началото ми гореше около 8/100 градско и пак толкова извън града.С течение на времето свалих разхода на около 6.5 в града. По-икономично не мога да я карам. През последните 3 седмици колата се кара по два пъти на ден и то за дистанция от 5-6 км. (университет-къща-университет... по барове с кола не е хубаво да се ходи :D) и то на студен двигател (сутрин и вечер към 6-7).Стил на градско шофиране (през повечето време) - 1-2-3-4-5 като предавките се сменят на ниски обороти, изключва се от скорост преди червени светофари. Не бих казал, че го правя за икономия защото с 1 литър на 100 - каква икономия ... , а просто ми е мързеливо шофирането когато съм изморен или ми се спи :)Извънградско прави разход около 6-9л/100км. и това зависи от типа път (планински, магистрала, хубав междуградски и т.н.). Когато съм на планинско все едно карам по магистрала - лапа си хубаво (средно около 8-9), когато се кара по равен път с 80-100 -> около 6 (може и към 5 да спадне).Гумите с които е колата са 205/55/16 с лети джанти 16" оригинални на Honda.Резултата е - около 18-22 лева на 100 км. при каране без икономия и съобразяване с безопасността. П.П. Максималния среден разход който ми е правила на 100 км. е бил 24л, но да не изпадам в подробности как го достигнах :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам как така градско в София , може да ти даде 6-7 разход двигател от 110-120 коня и нагоре.Шофирам от скоро хонда а автомобил от доста време.Карах форд 1.1 , еми градско зимата особено отиваше на 8 а е има няма 50 коня.Ситроена на братовчедка ми е 1.1 и и дава 10 градско а всичко му е наред.Незнам как ги докарвате тези раходи градско в натоварен ден.Колкото и да пестиш , тръгни-спри си казва думата.Ако в града има 3 сфетофара това е друго.За град София от Младост до Овча купел през центъра в натоварен ден 6-7 литра ги няма като стой та гледай а километрите не са никак много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам как така градско в София , може да ти даде 6-7 разход двигател от 110-120 коня и нагоре.Шофирам от скоро хонда а автомобил от доста време.Карах форд 1.1 , еми градско зимата особено отиваше на 8 а е има няма 50 коня.Ситроена на братовчедка ми е 1.1 и и дава 10 градско а всичко му е наред.Незнам как ги докарвате тези раходи градско в натоварен ден.Колкото и да пестиш , тръгни-спри си казва думата.Ако в града има 3 сфетофара това е друго.За град София от Младост до Овча купел през центъра в натоварен ден 6-7 литра ги няма като стой та гледай а километрите не са никак много.

Колега много зависи от маршрута. Моя е от Бояна до летище София (Бул. България, околовръстен път, симеоновско шосе, после през гара пионер,басейн Дианабат, бул. Цариградско шосе, Брюксел = 21км), но разхода ми варира от 6,9л до 7,3. Всеки път го смятам когато зареждам(пълня си резервоара винаги до горе). Вместо да минаваш през центъра пробвай през околовръстен път :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mkilla, на толкова слаби двигатели им трябва много по-голямо усилие да постигнат динамиката, която някой например 2 пъти по-мощен двигател постига с лекота. А повече усилие води към по-висок разход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре колега , ако ти тежи колата примерно 2 тона с мотор 170 коня примерно, бензинов агрегат говорим не дизел , ще ти даде разход 7 в София ? Да ти кажа и да го видя няма да го повярвам.То ти изкара , че тези коли връщат направо бензина.При мен люда с нормално каране , без настъпване ми дава около 11-12 разход само въртене в София.АКо има и малко извънградско пада веднага да но ГРАДСКО няма как в този нечовешки трафик особено последните години да говорим за голям бензинов агрегат с крайно нисък разход градско шофиране.Ако някой ме бута до работа , може и да изкарам 7-8

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В никакъв случай не казвам, че по-мощните коли харчат по-малко. Става въпрос, че тези 2 тона с бензинов агрегат с мощност 170 коня ако са с друг например 120 коня в някои случаи ще гори по-малко, точно заради повечето усилие, което е нужно на по-слабия двигател. При извънградско каране при изпреварване 170-те коня ще се справят с лекота, за разлика от 120-те и най-вероятно ще изгорят по-малко гориво. Всичко това е относително, но принципа е такъв.Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Става въпрос, че тези 2 тона с бензинов агрегат с мощност 170 коня ако са с друг например 120 коня в някои случаи ще гори по-малко":) Колега , сам си противоречиш мисля.Ако сложиш на купе 2тона 120 коня , ще му трябва повече усилие да тегли --> ще харчи повече от 170 коня на същото купе.И в 2та случая ми е мисълта , че няма как да ти даде разход в градски условия толкова малко , колкото прочетох от някой коментари.Че те дори на сивика 6та генерация 90 коня 1.4 по книжка му дават 8.5 мисля градско.Вярно е , че може и по-малко да харчи но по-малко от 6.5-7 няма как да падне.И това е леко купе с малко моторче.Сметни ако си VTI 160 коня на същата кола , едно на ръка ще си по-тежък и ще харчиш повечко.Това имах предвид.Ако говорим за Jazz или Logo съм съгласен , обаче за мотор от 100 коня нагоре на по-тежко купе е доста спорно как ще падне разхода градско в голям град със сериозни задръствания 6/100.Незнам , поне така съм се убедил до момента и мисля , че не греша.Може и да има някакви нови колици които да са "резачки" и да харчат 5/100 градско но не съм виждал още такава.И всичко това говоря за бензин не за алтернативни горива или дизел :) Колкото и икономия да прави човек в едно задръстване всичката тази икономия се изпарява.Колата работи постоянно , даваш първа , максимум втора и спираш и така 10 мин до следващият светофар.Само дето до работата примерно са 7 светофара но не си сам на тях.И така бавно бавно докато не те ядоса някой(който се гримира и говори по телефона едновременно) , настъпиш колата да го предредиш и оп -1 литър само за една отсечка от 100 метра примерно.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градското в София пак си зависи. Едно е да минаваш през центъра в 8:30 в понеделник и друго е да минаваш през околовръстното в 23:30 в неделя. Между "градско" и "градско" има разлика от земята до небето.Така че не се впечатлявай излишно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ryuugan аз си изкривих клавиатурата преди време да обяснявам същото на колегите с ниския разход, но не постигнах особен успех. Като се кара в София на 1-ва, 2-ра, спирачка, свободна, 2 минути чакане, 1-ва, 2-ра, спирачка, свободна, 2 минути чакане и т.н., а вън -10 само моя разход достигаше 10/100.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей народе, добро утро на всичкиКарам на газ (гъ*) и градско като си е под 10 /100 пеи сърце :) всеки път е различно колебае се между 9 и 10 сега зимата да видимдвигателя е 1,4л а колата е с 5 врати и тежко дупе :) е не я настъпвамсега зимата ще е още по интересноно като му доиде времето ще му мисля, че в Софето прошка няма по улиците, дупки поледици и тнт.поздрави

Редактирано от Кирето

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А привет и от мен та да спомена и за моя разход Хонда Сивик 1.4i с голямото купе градско с леко каране без да и давам жега и да се ядосвам на тия с голфовете :lol: ми прави 8/100 г/д, извън градско с климатика и каране с 130/140 на 4000 оборота 6.5/100 без климатика кам 5.5/100.Ноо каквото и да си говорим Хонда е, то такава кола не е направена да се кара икономично :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода си ти е добър. Има коли където не могат да отцепат и в същото време не знаят за какво си горат бензина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...