Jump to content
rothmans101

Как да шофираме икономично

Recommended Posts

Нека всеки колега да сподели от своя опит как да спестим гориво най-вече в градски условия,примерно трябва ли на светофар да изключим двигателя,смяна на предавки,спускане по баир изкачване и още много други тънкости.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам на възможно най-ниски обороти,пускам когато мога по инеркция,на светофарите тръгвам бавно.Общо взето карам като пенсионер. :lol: На скоро разбрах,че когато си на скорост по инеркция над 1200 оборота дюзите изключват и не се харчи гориво,за това гледам и този номер да го правя когато мога.п.п. А за безопасността при изкачване и слизане от планини винаги спазвайте правилото "на каквато скорост го качваш на същата го спускаш."

Редактирано от pikaso906
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ииии да изровим една стара тема с цели 12 страници с това как да шофираме икономично :ph34r:http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=8719&st=0

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки, че има такава тема аз все пак ще напиша моя скромен опит тук, и с интерес ще прочета тези 12 страници.Карам Д14 6 ген. на газ. Извън градско със 120-130км/ч (нормална скорост) и леко галене на педала ми докарва разход 7/100. Без да я мъча да си запазва скороста нагоре и я пускам колкото си иска да се набира надоло. Надоло стига не повече от 140-150км/ч, но нагоре малко преди баира леееко и подавам газ. Ако карам със 90-100 сигорно още ще намаля разхода, но като цяло се изнервям или почвам да задрямвам. Обещавам след седмица като се прибирам към Варна да пробвам с 90-100 да видим какъв ще е разхода.Относно градското каране: на бензин знам, че като се пусне на скорост без да се подава газ дюзите спират да пръскат. Да, ама аз я карам на газ и нямам идея дали вакума който прави мотора има сила да завърти и отвори леко дроселовата клапа, а от там и изпаритела да си пуска газчица. Моята тактика за града е леко тръгване, смяна на скорости на не повече от 2500 оборота и като стигне 60-70км/ч се пуска по инерция. Ако пускаме колите си по инерция в граски условия далеч преди светофарите и галим педала разхода пада драстично.Това е от мен, надявам се да съм бил полезен :) От друга страна Хонда (с какъвто и мотор да е ) не е направена да работи под 4000 оборота :lol:

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде леко с оборотите, има и нафтови печки тук :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Карам 'Civic' от 1000км основно градско "София". Мое мнение, че основният фактор, за нисък разход, Е задкормилното устройство. 1-Важно е дали колата, е създадена да консумира малко или не. Ако карате малка кола работата, е лесна, но ако е тежка. Мъката, е голяма и резултатите са малки. За да израсходва малко гориво, трябва двигателя, да е изправен, подържан. Да получава максимално количество кислород. Да се търси вариант, за достигане на последна предавка за кратко време.Тоест при достигане на скорост от 60-70км. Да сте на последна предавка. Стремете се да подържате еднаква скорост, доколкото, е възможно. Излишно големите, като цолаж, и тежки "гуми-джанти" покачват рахода. Съответно и налягането им е фактор. Не возете излишен товар, в колата. Не наливайте гориво с неясно качество. Карайте, на скорост, както е споменато по-нагоре. И по-този начин моята кола ми дава разход под 7л-100км. Градско и извън градско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като карам по нанадолнище пускам на свободна и минавам по-голямо разстояние,отколкото като съм на скорост.Ако обаче се налага да намалям, изобщо не изключвам от скорост. ;) Спортно каране и над 160 може и на 15/100 да ме докара.Иначе постоянно харчи 11.5/100.Ако я галя до 80-90км/ч свалям на 10/100.Двигателя по никакъв повод не се изключва.Изключването от скорост при стръмни наклони е опасно!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В задръствания много смисъл да се гаси колата не виждам, тъй като все се преместват по кола-две и пак трябва да се пали. Колегите от другата тема посочиха, че при изгасен двигател повече от минута се спестява за едно запалване, това и изключването на инжекторите трябва да се влагат в употреба при всеки удобен случай.Моето икономично каране има няколко похвата.Карам до 2000 оборота(на равен терен или при спускане) като се спучва дори на 5-та да карам с 50кмч, открил съм, че не се тормози колата стига да не ускорявам. При ускоряване се смъкват предавки. Ускорява се плавно. При спиране отпускам педала, колата слиза до 1000 оборота и тогава изключвам от скорост и почвам да спирам. Когато се кара по баир не се кара на висока предавка, още по-малко ускорява.При каране по магистрала педала трябва да седи в 1 положение. Без значение дали колата се движи по стръмно(просто намалява скоростта малко).В колата нямам излишен багаж никога. Гумите ги карам на минимум 2 атмосфери. Когато светофара има брояч и скоро се очаква зелен сигнал, намалявам предварително и колата не спира докрай, така не ми се налага да включвам първа скорост. Също така е важно да се избира маршрут, трябва да е максимално кратък по времетраене и къс по дължина.Също "разхода ми е "константа някаква"" са пълни глупости.Разхода в Русе и в София ще е различни величини, в различно време на деня, в различните сезони, различни маршрути, в различно настроение на шофьора и тн. за един и същи автомобил.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата беше доста изчерпателен.Само дадобавя,че в задръстване ако е на равен терен и е хубаво времето,гася двигателя и излизам да бутам.Ако всички в едно задръстване правят така и гориво ще спестят и въздуха ще е много по-чист.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е много относително с гасенето...Смисъл не виждам. Отива си и акумулатор и стартер и клемомед. Добро гориво и добри настройки са достатъчни. Каране без нерви и до около 2500об/мин. По-малко няма смисъл, повече са излишни. Важното е плавно с газта и да има човек "поглед над движението". По инерция ако има как и гумите на 2.2 атм. ако са широки 13ки или 14ки. Има си предписание, което трябва да се спазва. В баир както дойде.Когато се запали колата винаги поне 2-3 мин работа на място. По-добре е и за колата и за джоба.най-добрия начин за икономично каране е алтернативното гориво :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро имаше в Ауто Билд някакво сравнение. Не съм много сигурен за марки и модели, защото само го прелистих набързо и не го купх, но се оказа, че TDI-то на VW е толкова оптимизирано и ефективно, че незвисимо дали се използва или не системата "старт-стоп" си харчи едно и също. Така че там смисъл да палиш и гасиш няма. Обаче пък други двигатели сваляха разхода с до 2 литра градско (ако не се лъжа; накой, който го има може да допълни и да ме поправи).Аз лично колата никога не я гася по светофари, защото моето градско се изчерпва с излизането от пределите на София и връщането обратно. Доколкото знам новите автомобили със система "старт-стоп" са със специални усилени акумулатори, така че някой да не остане изненадан зимата като се заиграе с палене и гасене. Иначе в добавка към вече казаното от колегите аз самo ще добавя, че много обичам да се "присламча" зад някой камион или автобус на магистралата и да си карам кротичко с 90-110 км./ч., докато той усилено ми цепи въздушната струя. :) Даже възнамерявах да намеря някакъв софтуер за симулации на динамика на флуидите и да се заиграя, че да видя на колко метра след другото превозно средство е оптимално да се кара. Т.е. възможно най-голяма дистанция от гледна точка на сигурност, но не и прекалено далеч, че за да има все пак някакъв ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Ryuugan го е написал, не е нужно да цитирам или добавям. Мога само да споделя, че на магистрала при лек трафик използвам круиз-контрол фиксиран на 130 км/ч.Икономично е и интересно за изводи.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също обичам да се присламчвам зад някой тир, бих казал доста близко. Но зависи с каква скорост кара. Ако е 80-90км/ч. няма проблем, но под тази скорост ме хващат лудите и ръчкам скоростния лост.:rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам, че е напълно нормално, най-малкото защото и аз правя така. :) Има камиони, които карат с 90-110 км./ч. без значение спускане ли е, изкачване или равно. Тези ги обичам най-много. :) Обаче има други, които по равно и спускане карат нормално, но на баир свалят до около 60-70 км./ч. и тогава не издържам и ги изпреварвам. Веднъж успях да се закрепя зад един автобус с унгарски туристи, непсредствено на магистралата от Стара Загора и до София си карах след него с около 110 км./ч. По много груба преценка на око (не желая да влизам в спорве и да изкривяваме темата) разходът беше като когато си карам с 90-100 км./ч. сам (на 5-та с малко под 3000 об./мин.), т.е. има някаква икономия, но не е нещо кой знае какво. Аз карам на по-големичка дистанция обаче, че на някои от въпросните камиони и автобуси понякога не им работят стоповете, а и какви камъчета летят от гумите им към предното стъкло и капака... не е за разправяне. Та икономичното каране е уравнение с много неизвестни. :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам както ми е кеф, но когато си се возя спокойно сменям предавките на около 2-2500 об/мин. Зареждам само от една бензиностанция и от една и съща колонка. Карам Д13 на газ. След последните настройки в момента я засичам вече втори път и ми дава разход от 8,8-9/100 км градско. И мисля, че това е добър разход като преди това ми даваше 10.6-11/100 ( а да не говорим, когато нещо и беше станало и удари 18 в града Публикувано изображение, но тва е др тема). Извънградско миналата и тая година до морето и обратно 2-ма човека и багаж (Пловдив-Варна) разхода е идентичен 6-6.3/100 като по магистралата карам 110-120 и гледам да не минавам 3000-3500 об/мин. (по данни, които съм намерил аз максималния въртящ момент на моята кола е на 3100 об/мин) и тогава мисля, че колата е най-икономична и натоварването на двигателя е най-оптимално. А извън нея карам с 90-100. В градски условия подавам леко газ до първата степен на педала и ускорявам плавно. В момента съм доволен от моя разход и си карам както ми е кеф, когато искам си давам газ, когато искам си карам за кеф :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почнеш ли да мислиш за икономия по добре ползвай градския транспорт ;) "Икономията е майка на мизерията" ;):D Веднъж се живее ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж се умира също. Плюс това никой не казва, че не може човек да настъпи когато дойде момента. Като съм на дракон икономията е последното нещо, за което мисля, но когато пътувам за работа не мога да ръчкам в задръстванията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По големия разход идва с по голямата надморска височина ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре казано. Има си места и време, където може да се дава газ до ламарината.

  На 25.09.2011 г. at 18:47, 'Ryuugan' написа:

Веднъж се умира също. Плюс това никой не казва, че не може човек да настъпи когато дойде момента. Като съм на дракон икономията е последното нещо, за което мисля, но когато пътувам за работа не мога да ръчкам в задръстванията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2500 оборота - дава ми най-нисък разход, без значение дали ще е 3та 4та или 5та. Почти не включвам 4та градско(говорим за Добрич) и ми е най-доволно.Забелязал съм, че под тези обороти разходът расте. Може и да се лъжа, това е от моя опит ;)Извънградско не мога да карам икономично :(

Редактирано от PIKap

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 25.09.2011 г. at 17:39, 'fly-boy' написа:

 

Аз не карам икономично поради някакво финансово ограничение, а защото ми допада идеята да карам така. Допада ми да зредя в София, да отида до Бургас и да се върна без да спирам по бензиностанции. Както кажа на някого, че колата харчи 5/100 л./км. извънградско и веднага ми казват: "А-а-а! Дизел!" на което аз отговарям: "Не, бе! Хонда! Бензинова Хонда!" :honda: Ако някой ден в ръцете ми попадне Honda Insight, със сигурност ще пробвам да превъртя играта на арматурното табло (трябва да покаже четирилистна детелина, доколкото знам, но не е никак лесно и пряко зависи от маниера на шофиране).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги.Писал съм в темата за кой колко харчи. Моят разход е 5.2 извънградско и 8-10 градско. Няма да споря с никого, ако има съмнения съм на линия да плаща бензина и да ходим да се разходим. Лесно е да се изчисли защо не е нужно да се кара с точно 90 или точно със 130 - разликата в пристигането, ако се кара само с 80, е има-няма 30мин. И за какво да давам 20-30-40лв. отгоре, и да рискувам изобщо да не стигна за някакви си 30мин.? Та аз карам с толкова извънградско - заковавам 80 и не мърдам от там, само като изпреварвам. Спазвам си всички ограничения, като спирачката ползвам възможно най-рядко - спирам чрез скоростите. Спирачките се ползват като има някой по-бавен от мен /което е рядкост :D / и ако трябва да спра бързо. При намаляне от 80 до 50-60, каквито са ограниченията за населено място, като влизам в селата, просто спирам да подавам газ и/или смъквам предавка и отново без да натискам педала на газта. Всички по-големи наклони в моя полза /надолнища/ се взимат на моторна спирачка, на 5-та примерно. Достатъчен го определям, когато при включена предавка колата не забавя скорост а държи същата или ускорява. Ако надолнището е твърде скромно просто пускам от скорост докато не стане равно. Идеята да се държи на скорост е, както вече някой обеляза по-горе, че инжекторите не работят ако колата поддържа сама 1500 оборота. Както беше доказано от Myth Busters - когато колата поддържа стабилна скорост гори най-малко. Всяка промяна в ускорението води до нежелан, излишен разход, защото колата обогатява сместа, често излишно рязко и много. Плавно ускоряване му е майката - хем е по-приятно, хем е по-икономично. :) За такива дето обичат да карат на предела има онази снимка, на която собственика на колата е написал нещо от сорта на " <-- Към Свети Петър. Аз не бързам. :)В града си карам с ограничението, ускорявам плавно и гледам да съм в рамките на 2000-2500 оборота. При постоянно движение, над 50км/ч съм на 5та скорост и колата се движи перфектно. Ако трябва да ускорявам - 4-та или по-ниска предавка и готово. Спирачки почти не ползвам, защото още като видя, че някой светофар минава в червено, или изключвам от скорост, или започвам да редя предавките от висока към ниска и само привеждам колата в покой със спирачката. Отново, и в града, се ползват всички възможни наклони за да карам на моторна спирачка. Всичко това спомага да имам по-добър контрол над автомобила, по-сигурно шофиране и най-накрая - приятен възможно най-нисък разход. Като искам си я ръчкам, тя не се сърди и при двата типа каране - все върви, и все така гладко и безпроблемно. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минаха няколко месеца и няколко хиляди км. от когато взех колата.Резултата е - в началото ми гореше около 8/100 градско и пак толкова извън града.С течение на времето свалих разхода на около 6.5 в града. По-икономично не мога да я карам. През последните 3 седмици колата се кара по два пъти на ден и то за дистанция от 5-6 км. (университет-къща-университет... по барове с кола не е хубаво да се ходи :D) и то на студен двигател (сутрин и вечер към 6-7).Стил на градско шофиране (през повечето време) - 1-2-3-4-5 като предавките се сменят на ниски обороти, изключва се от скорост преди червени светофари. Не бих казал, че го правя за икономия защото с 1 литър на 100 - каква икономия ... , а просто ми е мързеливо шофирането когато съм изморен или ми се спи :)Извънградско прави разход около 6-9л/100км. и това зависи от типа път (планински, магистрала, хубав междуградски и т.н.). Когато съм на планинско все едно карам по магистрала - лапа си хубаво (средно около 8-9), когато се кара по равен път с 80-100 -> около 6 (може и към 5 да спадне).Гумите с които е колата са 205/55/16 с лети джанти 16" оригинални на Honda.Резултата е - около 18-22 лева на 100 км. при каране без икономия и съобразяване с безопасността. П.П. Максималния среден разход който ми е правила на 100 км. е бил 24л, но да не изпадам в подробности как го достигнах :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам как така градско в София , може да ти даде 6-7 разход двигател от 110-120 коня и нагоре.Шофирам от скоро хонда а автомобил от доста време.Карах форд 1.1 , еми градско зимата особено отиваше на 8 а е има няма 50 коня.Ситроена на братовчедка ми е 1.1 и и дава 10 градско а всичко му е наред.Незнам как ги докарвате тези раходи градско в натоварен ден.Колкото и да пестиш , тръгни-спри си казва думата.Ако в града има 3 сфетофара това е друго.За град София от Младост до Овча купел през центъра в натоварен ден 6-7 литра ги няма като стой та гледай а километрите не са никак много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  На 4.10.2011 г. at 16:29, 'Mkilla' написа:

Незнам как така градско в София , може да ти даде 6-7 разход двигател от 110-120 коня и нагоре.Шофирам от скоро хонда а автомобил от доста време.Карах форд 1.1 , еми градско зимата особено отиваше на 8 а е има няма 50 коня.Ситроена на братовчедка ми е 1.1 и и дава 10 градско а всичко му е наред.Незнам как ги докарвате тези раходи градско в натоварен ден.Колкото и да пестиш , тръгни-спри си казва думата.Ако в града има 3 сфетофара това е друго.За град София от Младост до Овча купел през центъра в натоварен ден 6-7 литра ги няма като стой та гледай а километрите не са никак много.

Колега много зависи от маршрута. Моя е от Бояна до летище София (Бул. България, околовръстен път, симеоновско шосе, после през гара пионер,басейн Дианабат, бул. Цариградско шосе, Брюксел = 21км), но разхода ми варира от 6,9л до 7,3. Всеки път го смятам когато зареждам(пълня си резервоара винаги до горе). Вместо да минаваш през центъра пробвай през околовръстен път :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mkilla, на толкова слаби двигатели им трябва много по-голямо усилие да постигнат динамиката, която някой например 2 пъти по-мощен двигател постига с лекота. А повече усилие води към по-висок разход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре колега , ако ти тежи колата примерно 2 тона с мотор 170 коня примерно, бензинов агрегат говорим не дизел , ще ти даде разход 7 в София ? Да ти кажа и да го видя няма да го повярвам.То ти изкара , че тези коли връщат направо бензина.При мен люда с нормално каране , без настъпване ми дава около 11-12 разход само въртене в София.АКо има и малко извънградско пада веднага да но ГРАДСКО няма как в този нечовешки трафик особено последните години да говорим за голям бензинов агрегат с крайно нисък разход градско шофиране.Ако някой ме бута до работа , може и да изкарам 7-8

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В никакъв случай не казвам, че по-мощните коли харчат по-малко. Става въпрос, че тези 2 тона с бензинов агрегат с мощност 170 коня ако са с друг например 120 коня в някои случаи ще гори по-малко, точно заради повечето усилие, което е нужно на по-слабия двигател. При извънградско каране при изпреварване 170-те коня ще се справят с лекота, за разлика от 120-те и най-вероятно ще изгорят по-малко гориво. Всичко това е относително, но принципа е такъв.Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Става въпрос, че тези 2 тона с бензинов агрегат с мощност 170 коня ако са с друг например 120 коня в някои случаи ще гори по-малко":) Колега , сам си противоречиш мисля.Ако сложиш на купе 2тона 120 коня , ще му трябва повече усилие да тегли --> ще харчи повече от 170 коня на същото купе.И в 2та случая ми е мисълта , че няма как да ти даде разход в градски условия толкова малко , колкото прочетох от някой коментари.Че те дори на сивика 6та генерация 90 коня 1.4 по книжка му дават 8.5 мисля градско.Вярно е , че може и по-малко да харчи но по-малко от 6.5-7 няма как да падне.И това е леко купе с малко моторче.Сметни ако си VTI 160 коня на същата кола , едно на ръка ще си по-тежък и ще харчиш повечко.Това имах предвид.Ако говорим за Jazz или Logo съм съгласен , обаче за мотор от 100 коня нагоре на по-тежко купе е доста спорно как ще падне разхода градско в голям град със сериозни задръствания 6/100.Незнам , поне така съм се убедил до момента и мисля , че не греша.Може и да има някакви нови колици които да са "резачки" и да харчат 5/100 градско но не съм виждал още такава.И всичко това говоря за бензин не за алтернативни горива или дизел :) Колкото и икономия да прави човек в едно задръстване всичката тази икономия се изпарява.Колата работи постоянно , даваш първа , максимум втора и спираш и така 10 мин до следващият светофар.Само дето до работата примерно са 7 светофара но не си сам на тях.И така бавно бавно докато не те ядоса някой(който се гримира и говори по телефона едновременно) , настъпиш колата да го предредиш и оп -1 литър само за една отсечка от 100 метра примерно.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градското в София пак си зависи. Едно е да минаваш през центъра в 8:30 в понеделник и друго е да минаваш през околовръстното в 23:30 в неделя. Между "градско" и "градско" има разлика от земята до небето.Така че не се впечатлявай излишно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ryuugan аз си изкривих клавиатурата преди време да обяснявам същото на колегите с ниския разход, но не постигнах особен успех. Като се кара в София на 1-ва, 2-ра, спирачка, свободна, 2 минути чакане, 1-ва, 2-ра, спирачка, свободна, 2 минути чакане и т.н., а вън -10 само моя разход достигаше 10/100.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей народе, добро утро на всичкиКарам на газ (гъ*) и градско като си е под 10 /100 пеи сърце :) всеки път е различно колебае се между 9 и 10 сега зимата да видимдвигателя е 1,4л а колата е с 5 врати и тежко дупе :) е не я настъпвамсега зимата ще е още по интересноно като му доиде времето ще му мисля, че в Софето прошка няма по улиците, дупки поледици и тнт.поздрави

Редактирано от Кирето

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А привет и от мен та да спомена и за моя разход Хонда Сивик 1.4i с голямото купе градско с леко каране без да и давам жега и да се ядосвам на тия с голфовете :lol: ми прави 8/100 г/д, извън градско с климатика и каране с 130/140 на 4000 оборота 6.5/100 без климатика кам 5.5/100.Ноо каквото и да си говорим Хонда е, то такава кола не е направена да се кара икономично :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода си ти е добър. Има коли където не могат да отцепат и в същото време не знаят за какво си горат бензина.

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...