Jump to content
Becko12

Горд собственик на Хонда Акорд 2006

Recommended Posts

Здравейте. Преди около седмица си купих Хонда Акорд 2.2 Дизел 140 коня 2006г. на 128 хил. км. (според състоянието и документите УЖ са реални според мен но....) До момента съм карал само японски автомобили но предимно бензин и имам много въпроси относно обслужването на дизел. 1. Първият ми въпрос естествено е за маслото. Обслужих колата веднага след като я купих. Тоест масло филтър и въздушен филтър. Имам гараж и канал за любителски нужди и лично избрах маслото Лики Моли по каталог 5W40 пълна синтетика за Дизел. Смених го и на следващият ден отидох за смяна на пистов ремък и горивен филтър. Само, че в сервиза твърдяха за маслото, че трябва да е 0W30 иначе може да скапя турбото на колата? Лично с очите си видях в каталога на Лики Моли моя двигател, година и характеристики, както и температурният диапазон на нашата страна. Твърдят ми че до 3-4 хил. км. трябва да го сменя с 0W30 мен ме съмнява това, но вие какво мислите?2. Отидох на бензиностанция да заредя с гориво и да сложа добавка да почисти дюзите, но ......всички се събраха да ми обясняват как да добавям двутактово масло в нафтата за да смазва незнам какво си и незнам що си? Такова нещо за първи път чувам през живота си? Знам, че нафтата е със мазочни свойства и защо това да го правя не ми е ясно? Моля ви за мнение по въпроса.3. На всички табели като я купувах пишеше, че е с борд компютър...тоест тоя, който отчита разхода на гориво и т.н. Да де ама никъде не намерих от къде да го активирам, нито аз нито в автокъщатата. Намерих едно ръководство за експлоатация на хондата и там никъде за нито един модел няма посочена такава екстра? Вие какво ще кажете по въпроса?4. Искам да сменя маслото на скоростната кутия, да ми препоръчате модел и вискозитет.5. Искам да разбера зимата с каква добавка се кара колата за да не замръзва дизела и къде да зареждам. В тая бензиностанция ми казаха да слагам газ в нафтата, което ми се видя особено смешно.6. Моля за всякакви съвети по поддръжката на колата като това да не я форсирам студена и след дълъг път да я оставям да работи 5 мин на място да се успокои турбото. Интервал за смяна на антифризи, спирачна течност и каквото още се сетите.P.S. Имам добри технически знания така, че ще се радвам на нормални компетентни мнения с добра техническа обосновка!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да ти е честита хондичката и добре дошъл в клуба.Това за скапването на турбото е пълна измислица,явно човека които ти го е казал го е казал само колкото да не заспи :D и това за двутактовото масло е пак някаква измислица,и аз го чувам за първи път разрови се насам натам и потърси някаква информация за тези нови дизели,а не слушай тези дето са слагали такива измишлиотини само на тракторите си та да изорат някой декар кукуруз :thumbs1: п.п. тоя двигател с верига ли е

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със верига е да, за това го избрах...

Редактирано от Tino
�е цитирай предходно мнение !!!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това за дизела да не замръзва,недей да сипваш газ,на тези нови дизели знам че са малко по капризни от старите,а и поне не съм чувал до сега дизела да е замръзнал,но мисля че хондата си има подгряване на нафтата ако не се лъжа,това да работи на място е вярно та да се охлади турбото,за маслото на скоростите виж в каталозите какво го дават

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега и честита кола. Само хубави моменти с нея.На въпросите ти от мен е това:1. Слагай задължително масло 0W30 и оригинален филтър от Хонда БГ. Цената за 6 л. и филтър е 240лв. Много колеги си поръчват масла от Нета. Аз слагам винаги масло и филтър от Хонда БГ. Можеш и сам да го смениш щом имаш канал и познания.2. Не слагай никакви 'бози и смески' в нафтата, не си съсипвай колата. Това е съвременен мотор , не е Икарус. Аз досега съм ползвал само веднъж една добавка на Бардал 6в1.3. Ако колата е преди фейслифта - нямаш бордкомпютър.4. Маслото за скоростите го вземи от Хонда БГ. Хонда МТФ е вида струва 29 лв. бутилирано и 20лв. наливно (цена от преди 1 г.). Нужни са ти 2 л. Пробката за източване е отдолу, а за наливане се пада под акумулатора. Хубаво е да смениш антифриза и спирачната течност за да си сигурен за напред но и да се забавиш не е фатално.5. През зимата зареждам хубава нафта ОМВ или ШЕЛ В-пауър и слагам добавка Кастрол ТДА. (16 лв. за 0,5 л). Винаги ми е палила от 1/4 оборот.6. Преди да е загряла избягвам да дигам над 2000об. и след дълъг път я оставям да поработи 3-4 мин.Във форума има доста инфо за колата. Има и тема само за 7-генерация.Поздрави.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тук колегата е доста прав :thumbs1: :thumbs1: :thumbs1:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Във форума има доста инфо за колата. Има и тема само за 7-генерация.Поздрави.

Цял ден търся тази тема за Акорд 7 но открих само една тема без никакви мнения. Моля те съдействай ми с линк или нещо подобно. Благодаря предварително! Редактирано от Tino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=57108Виж тази тема. В нея има и линкове към други полезни теми.Да качиш някоя снимка , да я видим тази красавица.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да кача снимки във вашият форум?

Редактирано от Tino
�е цитирай предходно мнение !!!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не слуШай никой какво ти говори . Колегата по горе ти е писал много правилно че това е съвременен диЗел и не слагай нищо . А За добавката на кастрол и аЗ съм карал със таЗи и е добра. Има една пословица каЗамия един колега от форума НЕЩО КОЕТО РАБОТИ ДА НЕ СЕ ПИПА ;) А За снимките аЗ ги качвам първо в албумами в снимка.бг и там има опция копиране За форум и нямаш проблеми.ПоЗдрави За колата и да я караш със Здраве. :honda:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...4. Маслото за скоростите го вземи от Хонда БГ. Хонда МТФ е вида струва 29 лв. бутилирано и 20лв. наливно (цена от преди 1 г.). Нужни са ти 2 л. Пробката за източване е отдолу, а за наливане се пада под акумулатора....

Само лека поправка - нужни са ти около 2.2 л. масло за СК и то само Honda MTF-3. Казвам около, но със сигурност е повече от 2 литра ;)
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бордовият компютър е нещото, което мен лично доста ме блазни, но го няма преди фейслифта (2006), както няма и VSA.

Аз лично се целя в двулитровия бензин, та по темата: ако е преди 2006, няма да го видиш този комп.

Генерално, така изглежда таблото - Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен въпросите до тук, искам да задам още един. Багажникът ми се отваря само от ключа и от един лост до предните седалки. Но бутона, който е на самият багажник не работи! Как се оправя тоя бутон и има ли някакво ръководство да видя как точно функционира тоя механизъм?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има копче/прекъсвач/ точно под рамката където завършва задното стъкло в багажника.наведи се в багажника и погледни нагоре.

Редактирано от Tino
�е цитирай предходно мнение !!!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това копче не работи, Мисълта ми е как да го оправя. Също така четох в едно ръководство за двойно заключване на Акорда. Да ми обясните как става това?Смятам да сменя горивният филтър на колата сам в гаража. Чудя се обаче как се обезвъздушава?

Редактирано от Tino
�е цитирай предходно мнение !!!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали си разбрал за вътрешното копче! Багажника се отваря от копче над номера, а колегата говори за копчето което се намира вътре в багажника и разрешава или забранява използването на външното. Понякога с по-обемист багаж може да се изключи и външното спира да работи! Ако при превключването на вътрешното няма ефект, то трябва да се провери с уред дали при превключване дава контакт, ако не дава, търси проблема по кабелите.Двойното заключване го има като екстра, т.е. нямат го всички Акорди. Имах такова на предния ми Акорд 6 ген., а на този нямам.Проверява се лесно: остави един прозорец отворен на цяло и заключи колата, като натиснеш бутона 2 пъти последователно с пауза 2-3 секунди. Може и с ключа да завъртиш за заключване пак по същата схема. Ако имаш екстрата, при второто натискане, ключалките изщтракват втория път по-силно и вратата не може да се отвори и от вътре!Използва се като спреш някъде за по-дълго, или на по-рисково място, дори да счупят малкото прозорче, да не могат да отворят колата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като смениш горивния филтър , над него има нещо като балонче , напопваш го достатъчно пъти , за да обезвъздуши ;) Преди това предполагам знаеш , че трябва да напълниш самия филтър с нафта ! Антифриз се сменя на 150 000 км или 5 години , в зависимост какво настъпи първо като събитие ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единият от начините за обезвъздушаване е, като напълниш новият филтър с нафта, преди да го монтираш. Говоря по принцип, не точно за Хонда.п.п.Изпревариха ме.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да ми кажеш как изглежда копчето в багажника на Акорда. Търсих но не го открих. Къде точно се намира там. Имам в купето до предната седалка една ръчка с която се отваря задният багажник с дърпане и капачката на резервоара с бутане, там има място в което да се вкара ключ, да не е това ключа за разрешаване на отварянето?Относно смяната на филтъра, оказа се не лека задача. Първо филтъра е на много неудобно място, след това се разглобяват две планки над него и след това се развива стойката, която го държи здраво към купето. На филтъра има болт за обезвъздушаване, който установих че е залепен. На старият филтър Бош, който свалих също не се развиваше, а на новия видно си личеше че е блокиран от лепило. Затова направих следното, сложих маркуча, който идва от резервоара но другият край оставих свободен. С ръчната помпичка напомпах докато излезе гориво от страната, която няма маркуч. След това сложих маркуча отиващ към комън рейл системата но не го стегнах, подадох още малко нафта докато леко капна, след това го стегнах и напомпах с ръчната помпа докато стана супер твърда, Дадох на контакт и изчаках 30 секунди, изключих и направих това още 2 пъти. Запали без проблем колата, без форсиране и без прекъсване, заработи много добре и нормално. Така обезъвздуших моят автомобил, дано съм бил полезен, съветвам никой да не се мъчи да отвива болта за обезвъздушаване, защото като са го завивали заводски са му сложили лепило, установих го на 100% на старият филтър.Смених филтъра и на климатика, много лесно като се свали жапката. Там не вярвам да се затрудни някой.Много интересно монтирах оригиналният теглич на колата. Исках да го сложа като предпазна мярка. Той се слага с много интересен чалъм. Има един ключ като за катинар, който позволява една врътка да се завърти на 180 градуса, след това се натиска телича максимално напред без да се пипа нищи и се издърпва силно назад, щраква и готово. Важното е, като се отключи тая врътка с ключа и се завърти на 180 градуса да не се пипа нищо, а просто да се издърпа на зад, тая врътка сама се връща до позиция заключено.Дано съм бил полезен. P.S. Ще се радвам ако ми помогнете за багажника и копчето, което разрешава отварянето му от бутона на самият багажник, който се намира над номера.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отваряш багажника и поглеждаш от към пода му на горе. Ориентирай се по лампата която го осветява. Тя се намира на горната греда /под задното стъкло/ като е разположена на около една педя от средата в ляво. Симетрично, от дясно има една небоядисана метална пластина хваната с 2 винта за гредата, на която е разположено въпросното копче /то е на вътрешния край на пластината/!Отвора за ключа който е на копчето в купето е само за него, т.е. да не може да се отваря багажника от купето на колата и няма нищо общо с бутона за отваряне на самия багажник отзад!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отваряш багажника и поглеждаш от към пода му на горе. Ориентирай се по лампата която го осветява. Тя се намира на горната греда /под задното стъкло/ като е разположена на около една педя от средата в ляво. Симетрично, от дясно има една небоядисана метална пластина хваната с 2 винта за гредата, на която е разположено въпросното копче /то е на вътрешния край на пластината/!Отвора за ключа който е на копчето в купето е само за него, т.е. да не може да се отваря багажника от купето на колата и няма нищо общо с бутона за отваряне на самия багажник отзад!

Жив и здрав да си човеко. Точно там е това копче, всичко си тръгна нормално, за жалост няма двойно заключване, ама здраве да е. Остана да разбера дали могат да се сложат 15 цолови джанти за зимните ми гуми. Искам зимата да карам с по висок борд. Няколко човека от автоморги където търсих джанти твърдят, че не се събират 15 цолови джанти заради спирачните апарати. Мнение по въпроса някой може ли да изкаже?
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не могат да се сложат 15-ки на дизела.Между другото, пропуснал си да си дадеш плюсче на едно от мненията ти в темата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не могат да се сложат 15-ки на дизела.Между другото, пропуснал си да си дадеш плюсче на едно от мненията ти в темата.

Не разбрах иронията с плюсовете, не го правя с определена цел. Иначе, много ти благодаря за бързите и компетентни мнения, които бяха много точни и ми помогнаха много и то по време на път по време на моята почивка. Надявам се да не съм обидил някой с нещо, което съм написал или мнение, което съм изказал.Тоя модел ми беше мечта още от деня в който излезе и съм много горд, че успях да си го купя практически нов без никаква помощ, това е една от причините да пиша толкова много с толкова много емоция!Отново благодаря за многото и бързите отговори!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...