Jump to content
chorbaka

Има ли смъсъл да слагам газ

Recommended Posts

Газта е хубаво нещо ,препоръчвам я на хора като мен-с ипотечен кредит и бебе :tooth:

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, всеки литър газ, подарява три памперс на бебето и то от хубавите :) да сере на воля у на тати спестените пари :) живи и здрави да са :)

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амааа още ли се дискутира :) няма две мнения по въпроса.Айде катинар .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега много ясно че е по добре да си сложиш газ ,едно че вървенето на 98% си остава същото другото което е че на газовия инжекцион му дават отклонение до 200-300 грама от това което ти харчи на бензин така че ти се чудя какво чакаш още :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... бил съм на газ - ГАЗ НИКОГА ПОВЕЧЕ :sick: .Икономиите не могат да покрият разходите и нервите по газовата инсталация!Освен това, никой не слага неизбежния доплнителен разход на бензин в сметките.ТРЪРДО НЕ на газифицирането, особено пък на ХОНДА :plane: (Дъ пауър оф дриймс).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От малка( лека ) кола с карбуратор на газ за ежедневка няма нищо по-добро , ако целиш икономията за придвижването. Имам митсубиши колт 1,3 , 88 година модел с обикновена газова уредба. На дълго ми дава разход под 6 на 100 при скорост 100-120. В града положението е 7-7,5. Прелюдът ми на дълго под 9-10(бензин) рядко пада, защото икономично не мога да го карам. В града ситуацията е 12-13. Сметките в левове са очевадни. Разликата е тройна.

Редактирано от pe6o74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо се мъчиш в тоя Колт вместо да сложиш газ на Прелюда?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото тогава сметките ще са двойни :) пък и от къде знаеш, че се мъчи с колта :P малката кола е голяма работа ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, аз джиткам с една Мазда 323 из града, която си е на бензин и пак давам поне 10лв/100км по-малко отколкото с Акорда. Не е лоша Маздичката, но си е лагерна количка в сравнение с Акорд. Кофтито е, че си е на сестра ми и трябва да се съобразявам с нейната нужда от кола, а и да я водя по майстори ;) .Зададох въпроса, защото ми е интересно като сметнеш документацията и подръжката на още една кола къде отиват нещата. А ако имаш Прелюд каквато и друга кола да караш все си е мъка :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колт-а го ползва предимно жена ми. На прелюда няма смисъл да слагам газ, поради малкото км, които изминавам годишно с него. Аз карам предимно мотоциклети и скутери. Относно разходите за поддръжка на малка японска кола от старата генерация- не се притеснявай,те са минимални. Давам ти пример: В далечната 1994 година си взех от Австрия сузуки суифт, 1000 кубика, 3 цилиндъра, карбуратор. Моделът му е 1986 година. До ден днешен(вече 17 години) колата е в нашето семейство и се търкаля по родните пътища. Аз я карах 12 години , после я дадох на баща ми. Изминати тук с нея са около 120 000 км , като доста от тях по черно. Сменил съм лично, защото в нашите сервизи по ред причини не ходя: 2 пъти ангренажен ремък(под 20 лева е цената му), комплект накладки,2 пъти кормилни накрайници,1 вътрешен накрайник с маншона,шарнири с носачи,гумено-металните втулки на носачите,феродов диск на съединителя , 1 фар(втора употреба), 2 пъти крайно гърне(втора употреба) и 2-3 семеринга. Общата сума не надхвърля 400 лева. Гуми , масла и филтри не слагам, защото са неизбежни консумативи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно прелюда - :) хм. Имам я от 2 години. Възхитен съм от поведението на двигателя , окачването, 4 вс-а , изобщо от колата като цяло. Не знам като се е родила през 1992 година тогава как е изглеждала в очите на хората. Тогава имах мотоциклет МЗ 150 и ми се струваше извънземен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега ти сам си реши ама разликата в цената е голяма скоро си сложих газ и съжелявам че не съм си сложил преди 3 години,а пък някой беше писъл 4е за 50 км не си заслужава за щото е била студена колата,ами спецялно нашата любима марка ХОНДА загряват до максимум 2 км. така че на газ винаги печелиш

Редактирано от REDJI11

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз 15 години карах на бензин и сега от 3 години карам на газ същата кола и се чудя защо толкова съм закъснял с решението си. Колата ми гори с около 1 литър повече газ, което в пари прави почти двойно по-малък разход. Газовата уредба ми я сложи приятел и ми струваше 300 лева ( нова ).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като е въпроса за алтернативно гориво ,не е ли по-добре да сложи метан човека,вече той е на мода-който таксиджия съм питал все на метан карат повечето да не казвам всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Метановото оборудване е значително по-скъпо от пропан бутана. Човек сам може да сметне колко километра трябва да измине, за да избие разхода за такова оборудване /2000 лв например/. Иначе като цяло и аз съм ЗА алтернативните горива и немога да се оплача от лош вървеж или висок разход/карам на пропан-бутан/! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо против метана съм, имам приятел с Хонда акорд 1.8 115 коня и сложи метан, защото било по-икономично. Пълния за 9.50 лева (около 6 кила и половина) и минава около 130 км. Но той сам разбра, че повече от това кола няма да стане....почна да прегрява и много умалява, като на бензин не е така. Затова ако ще се слага нещо по-хубаво да е газ и обикновена да е пак е по-добре от тоя метан. Както се казва, кефа цена няма....:)

Редактирано от tisho92

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, вие не сте наред... 1) Метан вече за се намира за под 1200-1300 лв. 2) Вие да не карате коли 2008-2009 г. че така ги щадите? (Не визирам хората които си правят колите) Гледам даже някой карат чак със 100 октана д13-д15-ка. Честно чудя ви се тия пари от гората ли ги събирате? При положение, че бензина минава 2.50 лв/литърта (говоря за 95, щото другите не ги знам с кви цени са) и още се чудите дали да слагате газ? А бензина като стане 3+ лв? Кво тогава, няма да си карате колите щото да не им скапате двигателя с газ ли?Към колегата пуснал темата: Слагай смело и не се чуди, ще се родиш. Карам моята англичанка д16-ка с обикновенно газово, както и ЦР-В-ето. Ядове нямам, вървя колкото на бензин. Разхода ми е 9 смесено, като аз съм 130+кг, със 16-ки съм с 205/55 и почти винаги има поне още един човек с мен в колата (говоря за англичанката). Една Д14-ка се намира вече за 400-500 лв. мотора, така че и евентуално нещо да ти се скапа (което съм почти сигорен че няма да стане) след няколко хиляди км., ще си си избил вече двигателя с газта.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Meтана е ташак,щото тежи адски много.Колата се амортизира дори само от теглото.Налягането в бутилката е адско,а и като добавиш хубавите ни пътища,смятай колко бой отнася колата-това е и причината колите на метан да умират почти моментално в прекия и преносния смисъл.А и метан станциите са кът,та трябва и с това да се съобразяваш......истината е ГИ според мен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо против метана съм, имам приятел с Хонда акорд 1.8 115 коня и сложи метан, защото било по-икономично. Пълния за 9.50 лева (около 6 кила и половина) и минава около 130 км. Но той сам разбра, че повече от това кола няма да стане....почна да прегрява и много умалява, като на бензин не е така. Затова ако ще се слага нещо по-хубаво да е газ и обикновена да е пак е по-добре от тоя метан. Както се казва, кефа цена няма....:)

Няма такова нещо!!! Всичко е до добре направена настройка от читав майстор , не някои псевдо метанаджия!Също така се поставя и един аванс процесор и колата си върви много прилично.Но всичко си е до настройката!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^а с килограмите как се бориш?Щото колата постоянно е натоварена до предела си,смятай какво се случва като се качат и още 3-ма с багаж?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^И за това си има лек ,като например подсилване на окачването, което не излиза скъпо.Друг е въпроса ,че има супер олекотени бутилки, но цената е по голяма.Трябва да се прецени за какво ще се ползва колата повече, градско или извън.Може да си сложиш малка бутилка(около 90-100 кг.) с която спокойно може да минаваш 100 км./градско за около 6-6.50лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на времето бачках в един сервиз на Хюндай и се нагледах на бакшишки коли.Повярвай ми,тия с метана кво ли не измисляха за окачването и пак колата грохва брутално.А карат градско само,т.е. не товарят багаж и повече хора през повечето време.То не бяха гумени втулки между навивките на пружините,не бяха чудеса......Ти за какво подсилване говориш точно,щото на мойто купе мислех да му сложа пружини от комбито,че са по-солидни?Но Хонда са се изхитрили и диаметрите им са доста различни,та ще е голямо лего ако въобще почна да го правя.И аз го мислих само щото имам ГИ с 35л. бутилка и мисля да слагам музика,може би и оригиналния теглич който тежи едно 30кт. За карбоновите бутилки знам,но такива струват колкото моята кола:)Явно всеки си преценява сам,но има подводни камъни с карането на метан.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярвам ти колега и аз съм виждал такива, но съм виждал и такива които са си решили този проблем.Въпросът е ,че всеки сам си решава.За мен ти си взел правилно решение като си сложил ГИ.Нещо ми се струва много изкривено мисленето на повечето по-млади хора които карат коли 90-95 година само на бензин.Постоянно ми се случва да чуя коментар от следния тип "Защо чак сега сложих газ(ГИ или обикновена), а не по рано".Това за метана си е до лична преценка.Всеки може да си направи сметката колко км минава,колко може да си позволи като пари за месец за гориво и т.н.Всеки които е против газта си измисля неща от сорта на "уххххх как мирише", "тая бомба....." и т.н.П.П. http://toyotabg.net/viewtopic.php?t=17532&postdays=0&postorder=asc&start=60 Това е една тема за метана.Обяснява се от човек които доста разбира и е в час с нещата.Които има интерес може да я прочете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам с ГИ вече една година. Единственият проблем, който съм имал, е прецакан датчик за температура и постоянно ми обръщаше сама на бензин. 50 000 км съм и минал почти и НЯМА разлика между вървенето на бензин и газ. Доволен съм от колата, но мисля да я сменя и понеже съм студент в Англия мисля да си взема един чист дизел и ще го карам 50/50 нафта/олио лятото, а зимата 80/20. И без това се търси икономия, а тук няма къде да карам като идиот. Олиото ще се взима от ресторантите за бързо хранене и ще се прецежда. Тъкмо вредните емисии ще са и 2 пъти по-малко и ще мирише на пържени картофи. Нищо чудно след някое друго десетилетие морето да е в Шумен :lol: Мислете и за следващите поколения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...