Jump to content
ilias

Перката на радиатора не се влючва!

Recommended Posts

Проблем: Хондата загрява, а вентилатора на радиаотора не се включва!

От известно време забелязах, че перката на радиатора ми не се включва. Попитах чичо гугъл, как да си намеря сам проблема и той ми помогна със съвет, та реших да го споделя тук, за да е в помощ на всеки с подобен проблем.

 

Перката на радиатора се контролира с помощта на реле, което от своя страна се активира с термодатчик.

Ето процедура, която да използвате, за да определи защо перката ви не се включва:

 

 

Проверете предпазителите:

Проверете двата предпазителя, които контролират вентилатора. Тока минаващ през предпазителя под капака е за релето и вентилатора. Тока през бушона под таблото е за термодатчика и реле бобина - този ток отива и на други места в колата.

Публикувано изображениеПубликувано изображение

 

Проверете перката:

Запалете колата и включете климатика (ако има такъв). И двете перки (на радиатора на климатика и на водния) трябва да се включат.

Ако вентилаторът не се върти -> реле, кабели или моторчето на парката правят проблем или не достига ток до перката.

Изключете климатика преди да продължите.

 

Проверка на термо датчика:

Дайте на късо конектора, който влиза в термо-датчика. Тази връзка отива към релето на перката.

Публикувано изображение

 

Ако вентилаторът се включи, термо-датчика най вероятно е дефектен.

 

Ако вентилаторът не се включва и вентилатора не се въртеше при включен климатик, най вероятно релето е дефектно.

 

 

Проверете релето:

На повечето хонди релетата на вентилаторите на климатика и водния радиатор са идентични части. Проверете, дали това е вярно и за вашия автомобил.

 

Ако вашите релета са идентични, разменете ги, това от климатика го сложете за водния радиатор и обратно.

Включете климатика и да видим, дали ще се включи перката на водния радиатор.

Публикувано изображение

 

Ако е така, релето е било проблема.

 

Разбира се, тъй като разменихте релетата, климатика най-вероятно не работи в момента.

 

 

Ако вентилаторът на радиатора все още не се включи, проблема най-вероятно е в на контактите на гнездото на релето.

Изключете климатика и колата, преди да продължите.

 

Проверете контактите на гнездото:

С помощта на тънка отвертка, внимателно огънете всички връзки на гнездото към средата, за да правят добър контакт.

Поставете релето обратно и проверете отново.

 

Това е информация, която съм намерил в интернет, на мен ми помогна да си реша проблема, дано помогне и на вас.

Ако някой има още съвети или забележки към методите нека ги сподели.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем- колата почна да загрява при градско каране и забелязах че перката не се включва, след внимателно оглеждане се оказа изгорял бушон

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имах подобен проблем и се оказа, че перката е заклинила и моторчето я е разкостило от вътре. После е въртяла и е стопила пластмасата на перката в/у моторчето и лека му пръст :blink: А релето, датчика и бушона бяха здрави :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте съфорумници, от 2 дена  имам същия проблем с перката, с разликата, че по мое наблюдение се пуска избирателно.

Въпроса ми е тази инструкция важи ли и за  англичанка 6-та генерация фейслифт 99г. D14Z4 и ако има разлика да споделите каква е. 

Това, което мога да кажа е че термостата и температурния датчик са сменени преди 2-3 месеца  след подобни инциденти на прегряване, но проблема отново се появи както споменах преди 2 дена. 

Редактирано от SystemError

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново.
Днеска тръгнах към Търново, но след 150км стрелката започна да се покачва почти до горе. Понеже се наплаших да не хвърли антифриза спрях за да изтине. И така на всеки 15 км горе долу до Търново стрелката отново се покачваше, докато не реших да видя до къде смята да стигне.
Накрая колата стигна до червената стрелка но колата нямаше на пръв поглед проблем.
Нито хвърли антифриза нито имаше индикация за прегряване освен стрелката. Перката си се пускаше и спираше и след като загряваше видях че разширителния съд се пълни почти до горе и за малко да прелее.
Смених капачката, но проблема остана.

Както съм писал в предния пост датчика е сменен ,но не знам дали е само един и този който съм сменил дали е пряко свързан със стрелката на таблото.
Моля за съвет понеже ме чака отново дълъг път и не искам да рискувам отново.

post-36112-0-86820700-1503945915_thumb.jpg

Редактирано от SystemError

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Аз залагам на водна помпа или гарнитура на главата, но повече на второто, бих сменил и помпата при ремонта. Не бих карал колата, докато не бъде отстранена повредата. Главата задължително лек шлайф преди новата гарнитура. Прави ми впеюатление, че Д14-ките често духат гарнитура в сравнение с Д15 и Д16, нямам идея на какво се дължи това. Впечатленията са ми от темите тук във форума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е стрелката да прави проблем?

При издухана гарнитура би трябвало да има пушек от ауспуха или се бъркам?

Водната помпа е сменяна преди 20 000 км.

Казаха ми че на дълъг път може да не смогва да върти. Както казах прави го на всеки 15-20км, но това го направи едва след 150 км безгрижно каране.

Също така предвид до къде е стигнала стрелката мисля, че би трябвало да хвърли антифриза?

И още едно питане, има ли лампа която показва (светва) че колата започва да прегрява с изключение на стрелката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пробвай да си измиеш радиатора от вън с обезмаслител ако е много мръсен не се охлажда добре 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом водната помпа е сменяна преди 20К км значи е нова, трябва да работи добре. Това, че не смогвала да върти на дълъг път са пълни глупости. Няма лампа за загряване на двигателя, ако се вдигне стрелката над средата - спирай! Сам си отговори - сменил си термостат, дадчик за темп. и водна помпа. Какво остава - капачка на радиатора (малко вероятно) и гарнитура на главата? При тези няколко загрявания, от юли месец насам, какво мислиш се е случило с главата ти и гарнитурата съответно?

 

Зависи колко ти е духнала гарнитурата, ако е малко може и да не пуши.

 

Ето колега с подобни на твоите симптоми:

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=104716

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такава стрелка съм виждал аз веднъж при неработещ термостат. Провери и радиатора дали не е запушен. Не трябва да се кара така.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора каза,че ще е или гарнитура или спукана глава или и двете.

На този етап се моля да е само гарнитура.

Колата я карах на 55 км до сервиз, но не загря, това което ми направи впечатление е че след този път в антифриза в разширителния съд имаше бели мехури или някаква съставка която не мога да определя.

Възможно ли е главата да се е спукала в следствие на това загряване което описах по горе?

Мисля че не съм я прегрял,но докато чакам майстора да даде окончателно решение няма да е лошо да се консултирам с повече хора понеже съм далеч от дома и нямам много вяра на тукашните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При такова загряване ще ври антифриз.

Кой датчик си сменил - за перката или за стрелката на таблото?

Май нещо не показва вярно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам да има втори датчик тази кола.
Къде се намира този за стрелката?
Както казах разширителния съд беше пълен, след загряването. Може би това е причината да не заври антифриза и поради тази липса в радиатора да започва да загрява.

Попринцип колата има проблем от много време, но го отдадох на частите,които смених термостат, датчик, капачка. Майстора каза че ако проблема е в гарнитурата от дълъг период досега колата да е спряла да работи щом съм минал почти 2000 км с частично изразяване на проблема. Това го довело до мисълта, че може да е микропукнатина в главата.

Утре ще имам информация какъв е проблема.

Редактирано от SystemError

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора прати главата за шлайфане, но видно няма проблем в гарнитурата или главата.

Оказа се че на четвърти цилиндър клапаните са малко зацапани с масло и също така главата е била затегната на 110 нт. вместо на 67-70 което е нормалното.

Редактирано от SystemError

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко пари ще ти струва гарнитурата, шлайфа, труда на майстора? Питам чисто информативно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100 лева за гарнитури купени от Троян.

200 лева за труда плюс шлайф, но човека е от далечно село голяма желязна и съответно не взема колкото в градовете. Общо 300 лв.

В Севлиево  цялата работа щеше да излезе 450 лв с труд като казаха че това е приблизителна цена.

Редактирано от SystemError

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са тези гарнитури ?

датчика за таблото ти е под делкото

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика който е до термостата ли говориш или друг?

Гарнитурите са за глава за капак за смукател и изпускател, като най-скъпата е за главата 60 лева.

Редактирано от SystemError

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата веднъж да блокира и ето ти крива глава. Първото прегряване е причина за последвалите ... най-често.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност да имаше изкривяване на главата с 3 стотни от 5 допустими. Възможно ли е това да е довело до проблема който имах, въздух в охладителната система, понеже видно няма проблем с гарнитурата или главата,въпреки че оставам с впечатление че това изкривяване го е имало доста преди да купя колата понеже както казах болта на цилиндъра, който правеше проблем беше пренатегнат, явно за да се замаскира подобен проблем.

Редактирано от SystemError

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика който е до термостата ли говориш или друг?

Гарнитурите са за глава за капак за смукател и изпускател, като най-скъпата е за главата 60 лева.

За изпускателя няма нужда,освен ако не е много зле гарнитурата.

Под делкото датчика,с единият кабел ти е за таблото,този на капака на термостата е за перката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобна стрелка и аз видях, но не до такава степен...ти много си я чакал. Бях сложип чисто нов оригинален термостат купен от колега от форума купуван уж от Щатите понеже този с който взех колата недозатваряше. Зимата по Коледа се връщаме от Велинград 4-ма души и по Тракия на един баир изведнъж започна да ми намирисва вътре странно, на спечено. Кога гледам стрелката подминала средата и седи на 75%. Веднага пускам парното на макс, свалям джамовете и така до вкъщи...щехме да се подпалиме вътре от жега, но парното държеше стрелката около средата. Свалих този оригинален термостат и право в кофата. Взех си някакъв Тама за 20-30лв. и вече 15к никакви ядове - терпературата е бетон, нивото на антифриза също. Та както ми беше казал един колега още като правех първото ослужване - вземи си смени термостата профилактично че ще береш ядове. За 20-30лв. от гяволък да прецакаш здрав двигател...

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×