Jump to content

Jess

Фен
  • Мнения

    89
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    1

Обществена Репутация

18 Neutral

Относно Jess

  • Ранг
    Потребител
  • Рожден ден 4.02.1981

Profile Information

  • Кара
    2000 Honda Civic EJ9, D14Z1 с АГУ
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Бургас
  1. Антифриза надува.

    Колега zaXer, aко искаш да съберем частите за двете коли, да дойда във Варна един уикенд и да ги мятаме заедно. Ще разпечатам ръководството, ще си помагаме взаимно...
  2. Антифриза надува.

    Преди малко взех цени на частите от Бултрако София и да си призная съм приятно изненадан. В крайна сметка мисля само гранитурата на капака на клапаните и гарнитурата на изпускателния колектор да взема заместващи - ELRING. И да се скапят по-рано, те най-лесно се сменят. Всички други ще взема OEM. По този начин общата цена е 211 лв. Възнамерявам да сменя и O-пръстена на дистрибутора, както и семеринга на разпределителния вал. Правилно ли е? Останалото по главата не смятам да сменям, освен ако не е наложително. Това ще се разбере след свалянето й. Остава да намеря и кой да я направи...
  3. Антифриза надува.

    Колеги, смених и термостата... И пак същия филм. В крайна сметка - смених мисля всичко: капачка на радиатора, самия радиатор, водна помпа (+ремъка и ролката), термостат, изпарителя на газовото. Няма течове на антифриз, маслото няма примес с антифриз. Като я поназоря продължава да надува антифриза. Явно е, че ще се отваря главата за смяна на гарнитурата. Имам няколко въпроса - Оригинални гарнитури ли да търся или мога да мина и със заместващи? Ако ползвам заместващи гарнитури - каква марка да търся? И накрая - ако някой може да ми каже къде в Бургас мога да я оставя и да се доверя, че ще я направят както трябва.
  4. До сега не съм попадал на сервиз, който да прави водна промивка. Не им се занимава просто, а парите така или иначе си ги взимат. Водна промивка може да се получи, само ако колегата сам си сменя антифриза.
  5. 4,2 литра, но при смяна поискай да източат системата от двете места - дренажния винт на дъното на радиатора и дренажния болт на гърба на блока (точно до масления филтър). Обикновено второто масово не го знаят в сервизите и го пропускат, а така една част от стария антифриз остава в системата. Освен това на този дренажен болт на гърба на блока трябва да се сложи нова дифтунга. Клапата на парното трябва да е отворена на максимално към отопление.
  6. Антифриза надува.

    Някой пазарувал ли е части от amayama.com ? Вчера случайно попаднах на този сайт. Разполага с търсачка по парт номер и изпращат до България. Естествено за транзитно време дават между 25 и 35 дни, но пък цените изглеждат съвсем разумни - както на частите, така и на малките пратки (от Япония 2 - 4 EUR). Пише, че складовете им се намират в Осака (Япония), Владивосток (Русия), Сидни (Австралия) и Шарджа (ОАЕ). Предлагат OEM части за всички японски автомобили - Toyota, Lexus, Nissan, Infiniti, Mitsubishi, Honda, Mazda, Subaru и Suzuki. Всъщност доставка на малка пратка от склада в ОАЕ е скъпа - ок. 18 - 19 EUR. Ето и няколко примера: Капачка за радиатор 19045-PAA-A01: amayama 9,96 EUR + 2,15 EUR (доставка). Същата в Апостолов Бургас - 71 лв. Термостат 19301-PAA-306: amayama 15,18 EUR + 2,15 EUR (доставка). Същият в Апостолов Бургас - 78 лв. без монтаж. Аз лично нямам време да чакам доставка на термостат от Япония, затова ще търся TAMA от тук. Но мисля да рискувам някаква малка сума за някаква малка пратка и да проверя дали действително ще пристигне.
  7. Антифриза надува.

    Баси филма... Гарнитурата на делкото сменихте ли я? Провери зацепването на ремъка и затягането. Между другото и по моите проблеми има развитие... За информация на колегите... 1. Капачката, за която писах по-горе, е Gates 1.1 за 18 лв. Оказа се, че явно не е отваряла изобщо клапан, наду системата и ми гръмна горния маркуч на радиатора. Остави ме на сред пътя в 35 градуса жега с жена ми и двете ни деца. Добри хора дойдоха, взеха гръмналия маркуч, отидоха до най-близкия град, купиха градински маркуч, антифриз и минерална вода, след което ми ги докараха на място. 2. След горната случка - нова капачка за 10 лв. До момента функционира нормално. 3. Междувременно смених ангренаж, ролка и водна помпа, за да елиминирам евентуален проблем от водната помпа. Колата така или иначе си беше за смяна на ангренажа. Старата водна помпа беше в отлично състояние - оригиналната от както е станала кола. 4. Смених и антифриза. Наляха ми някакъв розов за алуминиеви блокове, но шибнаха много концентрат - 3 литра. И после допълнили с "малко водичка". След всичко това карам... Минавам наведнъж 550 км извънградско с пълна кола (жената, децата, багажа...) на климатик. Стрелката закована в средата, не мърда, не загрява, не надува, не хвърля антифриз. Пристигам, от 120 км/ч по магистралата намалям на 50 - 60 км/ч влизам в града. Веднага загря, за по-малко от минута стрелката влезе почти в червеното. Веднага спрях, псувам, вдигам капака, гледам разширителния съд пълен почти до горе, но не прелива, няма и капчица. Чакам 15-20 минути и половината разширителен съд си го изпи обратно. Паля, всичко нормално, температурата ОК, прибрахме се до вкъщи. След това карам само градко. От климатик нямаше нужда и не съм включвал. Никакви грижи. Излизам извън града. Карах малко хулигански около 60 км., защото бързах... Пак без климатик. Малката щерка на плажа вдигнала температура. И тя като Хондата... Спрях пред болницата и докато направя маневра на заден да паркирам, отново загря, но този път по-малко, между средата и червеното. Оставих една- две минути перката да я издуха, но нямаше резултат и угасих. Разширителният съд се напълнил на около 3/4-ти. След като изстина колата пак си го изпи обратно. Този проблем се повтори може би още два пъти в рамките на около месец. Загрява като я поназоря, но не прилива. Като изстине всичко е ОК. Сега мисля да сменя термостата... Него не съм го сменял, не знам в какво състояние е. Другото, което си мисля е концентратът да е прекалено много. На 4.2 литра система, ония калъфи напълнили 3 литра концентрат... Да има *** ******* майна Нали им е за продаване... Някой някакви предложения... Идеи... Глава ще отварям последно! Да си призная шубе ме е какво ще открия вътре. Маслото е супер - няма примес с антифриз, не е мръднало от както е сменено 3300 км до днес.
  8. Колко пари ще ти струва гарнитурата, шлайфа, труда на майстора? Питам чисто информативно.
  9. Летни гуми за Civic 6

    Бъди сигурен, че ако полагаш толкова грижи за колата и гумите през зимата, със сигурност ще те върне в България следващата година без проблеми! Относно компресорчето за гуми - по-добре заложи на крачна помпа с манометър. Компресорчетата са боклуци, и от друга страна няма да ти се откъснат краката ако вкараш 10 - 20 помпи.
  10. Харчи масло

    Защо сипваш 10W-40 на този мотор? За по-евтино ли? Според мен вземи си 5W-30, както е според японското ръководство. Ползвай общите поръчки от ato24.de. Маслата от там са качествени, има по-скъпички, но има и бюджетни решения - изборът е твой. Карай с такова масло и следи разхода. Ако и тогава е същия, започни да мислиш за гумички на клапани, сегменти и т.н. Имай предвид, че за около 8-10 хил. км. градско е нормално да долееш около литър. Може и повече, ако често я натискаш на 6000 об./мин и повече.
  11. Летни гуми за Civic 6

    Нищо няма да им стане на летните гуми ако стоят на открито през зимата. Въпросът е да не ги караш, защото е опасно! При ниски температури летните гуми се одървят и стават като пластмаса, ще падне голяма пързалка. Ако все пак решиш, че може да се наложи да караш, то по-добре си монтирай зимните гуми и си пътувай с тях. За 5000 км на топъл асфалт няма да се скапят. Ако толкова много се притесняваш, че ще износиш зимните, сложи новите две на задните колела, когато времето е топло.
  12. Антифриза надува.

    Вчера сложих нова капачка на Gates 1.1 bar - 18,40 лв. Сега май нещата са наред, но тествах съвсем малко, около 20-ина километра. Истината ще излезе наяве по магистралата към София в петък сутрин.
  13. Антифриза надува.

    Резултатът от пробата с капачка от D15B2 на 1.1 бара - получава се точно това, което Фена беше описал по-горе. След изстиване течността в разширителния съд е много, но не се връща обратно в радиатора. Двата маркуча на радиатора - горния и долния стоят сплескани като от вакуум. Явно и тази капачка не е стока. Утре ще отида да купя една нова капачка. Проблемът е, че капачките са два вида - едната е с клапан 25 мм, а другата е с клапан 28 мм. Нямам оригинален радиатор, и двата се оказаха Nissens. Чудя се коя капачка да взема. Много вероятно да се наложи да купя и двете...
  14. Антифриза надува.

    Колега Japanese Fever, благодаря ти за уточнението и линка! Беше ми полезно, не знаех че от там е предвидено да прелива. По отношение на начина на монтаж на изпарителя на АГУ-то ми, вчера след работа слизах да разгледам положението. Изпарителят е монтиран приблизително на височината на термостата, което според мен не е високо. Свързан е на двата маркуча към радиаторчето на парното. Мисля, че така е редно да бъде. Байпасът между термостата и главата (С-образният маркуч) е непокътнат. Гледайки всичко това, се загледах и за течове от маркучи и съединения - никъде няма, навсякъде всичко е сухо, освен под разширителния съд и около него резонаторната кутия. Това за мен е сигурен знак, че само прелива. Така мисля, че елеминирам няколко проблема посочени от Фена (евалата още веднъж) - теч от системата, високо монтиран изпарител и изпарител свързан на байпаса между термостата и главата. Разглеждах подробно и капачката на радиатора Nissens, която както съм писал по-горе е на 0.9 бара, а не на 1.1 бара. Мисля, си че на клапана трябва да има пружина. А и Фена така е написал... Е, при мен няма пружина и клапана се движи свободно в двете посоки - нагоре и надолу. Искрено се надявам това да е проблема. Относно термостата, мисля си че е наред, тъй като познавам симптомите на постоянно отворен и постоянно затворен термостат и при мен нищо такова не се наблюдава, да чукна на дърво... За уикенда се уредих с оригинален радиатор и капачка от Civic 5-та серия, D15B2. Мисля, да го почистя със сгъстен въздух и после с вода и четка, след което направо да сменя моя Nissens с оригиналния и да тествам какво ще се случи. Искрено се надявам проблема да се реши с това. Като имам резултат, ще пиша отново.
×