ilias 210 #1 Публикувано 13 Юли, 2011 Проблем: Хондата загрява, а вентилатора на радиаотора не се включва! От известно време забелязах, че перката на радиатора ми не се включва. Попитах чичо гугъл, как да си намеря сам проблема и той ми помогна със съвет, та реших да го споделя тук, за да е в помощ на всеки с подобен проблем. Перката на радиатора се контролира с помощта на реле, което от своя страна се активира с термодатчик. Ето процедура, която да използвате, за да определи защо перката ви не се включва: Проверете предпазителите: Проверете двата предпазителя, които контролират вентилатора. Тока минаващ през предпазителя под капака е за релето и вентилатора. Тока през бушона под таблото е за термодатчика и реле бобина - този ток отива и на други места в колата. Проверете перката: Запалете колата и включете климатика (ако има такъв). И двете перки (на радиатора на климатика и на водния) трябва да се включат. Ако вентилаторът не се върти -> реле, кабели или моторчето на парката правят проблем или не достига ток до перката. Изключете климатика преди да продължите. Проверка на термо датчика: Дайте на късо конектора, който влиза в термо-датчика. Тази връзка отива към релето на перката. Ако вентилаторът се включи, термо-датчика най вероятно е дефектен. Ако вентилаторът не се включва и вентилатора не се въртеше при включен климатик, най вероятно релето е дефектно. Проверете релето: На повечето хонди релетата на вентилаторите на климатика и водния радиатор са идентични части. Проверете, дали това е вярно и за вашия автомобил. Ако вашите релета са идентични, разменете ги, това от климатика го сложете за водния радиатор и обратно. Включете климатика и да видим, дали ще се включи перката на водния радиатор. Ако е така, релето е било проблема. Разбира се, тъй като разменихте релетата, климатика най-вероятно не работи в момента. Ако вентилаторът на радиатора все още не се включи, проблема най-вероятно е в на контактите на гнездото на релето. Изключете климатика и колата, преди да продължите. Проверете контактите на гнездото: С помощта на тънка отвертка, внимателно огънете всички връзки на гнездото към средата, за да правят добър контакт. Поставете релето обратно и проверете отново. Това е информация, която съм намерил в интернет, на мен ми помогна да си реша проблема, дано помогне и на вас. Ако някой има още съвети или забележки към методите нека ги сподели. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
valio-27 2 #2 Отговорено 3 Януари, 2012 Имах подобен проблем- колата почна да загрява при градско каране и забелязах че перката не се включва, след внимателно оглеждане се оказа изгорял бушон Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #3 Отговорено 3 Януари, 2012 Аз пък имах подобен проблем и се оказа, че перката е заклинила и моторчето я е разкостило от вътре. После е въртяла и е стопила пластмасата на перката в/у моторчето и лека му пръст А релето, датчика и бушона бяха здрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SystemError 4 #4 Отговорено 6 Юли, 2017 (Редактирано) Здравейте съфорумници, от 2 дена имам същия проблем с перката, с разликата, че по мое наблюдение се пуска избирателно. Въпроса ми е тази инструкция важи ли и за англичанка 6-та генерация фейслифт 99г. D14Z4 и ако има разлика да споделите каква е. Това, което мога да кажа е че термостата и температурния датчик са сменени преди 2-3 месеца след подобни инциденти на прегряване, но проблема отново се появи както споменах преди 2 дена. Редактирано 6 Юли, 2017 от SystemError Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SystemError 4 #5 Отговорено 28 Август, 2017 (Редактирано) Здравейте отново.Днеска тръгнах към Търново, но след 150км стрелката започна да се покачва почти до горе. Понеже се наплаших да не хвърли антифриза спрях за да изтине. И така на всеки 15 км горе долу до Търново стрелката отново се покачваше, докато не реших да видя до къде смята да стигне.Накрая колата стигна до червената стрелка но колата нямаше на пръв поглед проблем.Нито хвърли антифриза нито имаше индикация за прегряване освен стрелката. Перката си се пускаше и спираше и след като загряваше видях че разширителния съд се пълни почти до горе и за малко да прелее.Смених капачката, но проблема остана. Както съм писал в предния пост датчика е сменен ,но не знам дали е само един и този който съм сменил дали е пряко свързан със стрелката на таблото.Моля за съвет понеже ме чака отново дълъг път и не искам да рискувам отново. Редактирано 28 Август, 2017 от SystemError Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SystemError 4 #6 Отговорено 29 Август, 2017 Възможно ли е стрелката да прави проблем? При издухана гарнитура би трябвало да има пушек от ауспуха или се бъркам? Водната помпа е сменяна преди 20 000 км. Казаха ми че на дълъг път може да не смогва да върти. Както казах прави го на всеки 15-20км, но това го направи едва след 150 км безгрижно каране. Също така предвид до къде е стигнала стрелката мисля, че би трябвало да хвърли антифриза? И още едно питане, има ли лампа която показва (светва) че колата започва да прегрява с изключение на стрелката? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nakata 178 #7 Отговорено 29 Август, 2017 пробвай да си измиеш радиатора от вън с обезмаслител ако е много мръсен не се охлажда добре Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Setfan 38 #8 Отговорено 30 Август, 2017 Такава стрелка съм виждал аз веднъж при неработещ термостат. Провери и радиатора дали не е запушен. Не трябва да се кара така. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SystemError 4 #9 Отговорено 31 Август, 2017 Майстора каза,че ще е или гарнитура или спукана глава или и двете. На този етап се моля да е само гарнитура. Колата я карах на 55 км до сервиз, но не загря, това което ми направи впечатление е че след този път в антифриза в разширителния съд имаше бели мехури или някаква съставка която не мога да определя. Възможно ли е главата да се е спукала в следствие на това загряване което описах по горе? Мисля че не съм я прегрял,но докато чакам майстора да даде окончателно решение няма да е лошо да се консултирам с повече хора понеже съм далеч от дома и нямам много вяра на тукашните. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #10 Отговорено 31 Август, 2017 При такова загряване ще ври антифриз. Кой датчик си сменил - за перката или за стрелката на таблото? Май нещо не показва вярно... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SystemError 4 #11 Отговорено 31 Август, 2017 (Редактирано) Не знам да има втори датчик тази кола.Къде се намира този за стрелката?Както казах разширителния съд беше пълен, след загряването. Може би това е причината да не заври антифриза и поради тази липса в радиатора да започва да загрява. Попринцип колата има проблем от много време, но го отдадох на частите,които смених термостат, датчик, капачка. Майстора каза че ако проблема е в гарнитурата от дълъг период досега колата да е спряла да работи щом съм минал почти 2000 км с частично изразяване на проблема. Това го довело до мисълта, че може да е микропукнатина в главата. Утре ще имам информация какъв е проблема. Редактирано 31 Август, 2017 от SystemError Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SystemError 4 #12 Отговорено 1 Септември, 2017 (Редактирано) Майстора прати главата за шлайфане, но видно няма проблем в гарнитурата или главата. Оказа се че на четвърти цилиндър клапаните са малко зацапани с масло и също така главата е била затегната на 110 нт. вместо на 67-70 което е нормалното. Редактирано 1 Септември, 2017 от SystemError Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jess 27 #13 Отговорено 1 Септември, 2017 Колко пари ще ти струва гарнитурата, шлайфа, труда на майстора? Питам чисто информативно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SystemError 4 #14 Отговорено 1 Септември, 2017 (Редактирано) 100 лева за гарнитури купени от Троян. 200 лева за труда плюс шлайф, но човека е от далечно село голяма желязна и съответно не взема колкото в градовете. Общо 300 лв. В Севлиево цялата работа щеше да излезе 450 лв с труд като казаха че това е приблизителна цена. Редактирано 1 Септември, 2017 от SystemError Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #15 Отговорено 1 Септември, 2017 Какви са тези гарнитури ? датчика за таблото ти е под делкото 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SystemError 4 #16 Отговорено 1 Септември, 2017 (Редактирано) Датчика който е до термостата ли говориш или друг? Гарнитурите са за глава за капак за смукател и изпускател, като най-скъпата е за главата 60 лева. Редактирано 1 Септември, 2017 от SystemError Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #17 Отговорено 1 Септември, 2017 Термостата веднъж да блокира и ето ти крива глава. Първото прегряване е причина за последвалите ... най-често. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SystemError 4 #18 Отговорено 1 Септември, 2017 (Редактирано) Всъщност да имаше изкривяване на главата с 3 стотни от 5 допустими. Възможно ли е това да е довело до проблема който имах, въздух в охладителната система, понеже видно няма проблем с гарнитурата или главата,въпреки че оставам с впечатление че това изкривяване го е имало доста преди да купя колата понеже както казах болта на цилиндъра, който правеше проблем беше пренатегнат, явно за да се замаскира подобен проблем. Редактирано 1 Септември, 2017 от SystemError Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #19 Отговорено 2 Септември, 2017 Датчика който е до термостата ли говориш или друг? Гарнитурите са за глава за капак за смукател и изпускател, като най-скъпата е за главата 60 лева. За изпускателя няма нужда,освен ако не е много зле гарнитурата. Под делкото датчика,с единият кабел ти е за таблото,този на капака на термостата е за перката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 353 #20 Отговорено 4 Септември, 2017 Подобна стрелка и аз видях, но не до такава степен...ти много си я чакал. Бях сложип чисто нов оригинален термостат купен от колега от форума купуван уж от Щатите понеже този с който взех колата недозатваряше. Зимата по Коледа се връщаме от Велинград 4-ма души и по Тракия на един баир изведнъж започна да ми намирисва вътре странно, на спечено. Кога гледам стрелката подминала средата и седи на 75%. Веднага пускам парното на макс, свалям джамовете и така до вкъщи...щехме да се подпалиме вътре от жега, но парното държеше стрелката около средата. Свалих този оригинален термостат и право в кофата. Взех си някакъв Тама за 20-30лв. и вече 15к никакви ядове - терпературата е бетон, нивото на антифриза също. Та както ми беше казал един колега още като правех първото ослужване - вземи си смени термостата профилактично че ще береш ядове. За 20-30лв. от гяволък да прецакаш здрав двигател... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове