CombiMan 29 #1 Публикувано 23 Юни, 2011 (Редактирано) Здравейте. Както може би някои са видяли моята тема тук аз се бях нагласил да ходя на една екскурзийка из Европа. За нещастие, обаче, май ще си остана само с 1-вия етап: София - Плевен.От вчера забелязах, че стрелката на температурата се вдига доста над обичайното. Въпреки жегите, досега не ми беше правила така. Даже миналото лято я карах в доста големи жеги и в обороти и стрелката на температурата стоеше като закована! Това преди ремонта. Тая сутрин ходих в сервиз, оставихме я да работи на място, пусна си перката, има охладителна течност - абе всичко изглежда наред, само дето на мен все ми се струваше, че перката се пуска, когато стрелката е на средата, а тя никога не ми е минавала 1/3. Както и да е, казаха, че всичко е наред и е може би зареди жегите.Аз го забелязах тая сутрин в 08:00 сутринта още по хладно, че като чакам на светофар повече, тогава стрелката на температурата почва да пълзи доста нагоре. Щом потегля, обаче, и вдигна малко оборотите, буквално за секунди стрелката падаше. Дори спада само като форсирам на място без да потеглям. Странно...Аз тръгнах за Плевен днес след работа, обаче забелязах и друго: прави го не само на място като работи, ами и като има баир и колата малко се товари. Примерно, карам по лек баир (не много голям) на магистралата и се опитвам да поддържам, примерно 100 или 120. И стрелката на температурата почва доста нагоре да се вдига до около 1 см. преди червеното. Като дойде спускане - пада много бързо.Чудя се дали е термостат, но перка се включва. Може би гарнитура на главата ми казаха.Утре ще пробваме да махнем термостата да видим дали ще се оправи, тоест дали е от него, но човекът, с когото говорих да го погледне утре каза, че си е рисковано по принцип да се тръгва на тоя път при това положение. Аз нали правих осн. ремонт миналата есен, та там ми смениха и гарнитурата естествено. Тя е метална с някакво покритие. Но човекът каза, че е слагал такава и след 1000 км. колата е почнала пак така като моята ту да загрява, ту не и като са я отворили покритието й било паднало и я сменили пак.Ебаси късмета! Май никъде няма да ходя. Не знам да се ядосвам ли, че ми се проваля всичко, или да се радвам, че го забелязах преди да тръгна.Някой да е имал подобно играене на температурата? Редактирано 23 Юни, 2011 от CombiMan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #2 Отговорено 23 Юни, 2011 Смени термостата и капачката на радиатора ако не си го правил скоро ,те така или иначе са консуматив и се амортизират с времето!Прочети моята тема от преди месец и виж какво ме съветват колегите да проверя -бях със същия мисля проблем!Явно термостата е виновен ама аз смених едновременно и капачката за по -сигурно-40 и няколко лева двете японски!Не се ли оправи запушен радиатор или нещо по водната помпа или в краен случай гарнитура или недай боже пукната кратуна!Абе ти смени термостата и капачката и пиши утре кво става пък после ще го мислим с колегите! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CombiMan 29 #3 Отговорено 23 Юни, 2011 Добре, само не знам от Плевен дали мога да купя читава капачка и термостат, да не попадна на ментета. Един колега беше купил ментелива капачка и пати, не знам дали не беше ти. И все пак все повече ме хваща страх дали да тръгна, или да се откажа. Ще пиша утре сутринта пак... Ще ви държа в течение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda symphony 8 #4 Отговорено 23 Юни, 2011 Искай от някой колега да ти услужи с една капачка за 20-30 минути. Ще разбереш дали в нея е проблема без да се набутваш с кинти за ментаци. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #5 Отговорено 23 Юни, 2011 А възможно ли е да се е попрецакала помпата щом при форсиране се оправя? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kembo 88 #6 Отговорено 23 Юни, 2011 Павка ,днес като се чухме виж за капачка не се бях сетил -дано да е от нея виж само числото на нея то е или 0,9 или 1,1 трябва да е същото число Нека някой колега да напише читав магазин за японски авточасти в Плевен ПП дано се оправи всичко Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CombiMan 29 #7 Отговорено 23 Юни, 2011 едва ли е от водната помпа защото после се оказа че по баир вдига още по жестоко температурата въпреки големите оборотитая стрелка толкова бързо се мени че си мислех да не е проблема в стрелкатами не познавам никой колега от плевен пък то нали народа е вече на националната или грешаако някой иска да пробваме: 088 763 12 27 павел Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Вен_РВ1456ВС 157 #8 Отговорено 23 Юни, 2011 (Редактирано) Аз имах същия проблем. Смених радиатор, термостат, датчик на стрелката, датчик на перката, капачка на радиатора и накрая излезе масата до акумулатора. И сега всичко си е наред. Провери си добре всички маси! Зачисти ги добре, за да дават добра маса Редактирано 23 Юни, 2011 от Вен_РВ1456ВС Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #9 Отговорено 23 Юни, 2011 Абе няма ко да познаваш или не познаваш някой,нова японска капачка е 16 ли 18 ли беше я купих преди няколко седмици,термостат ТАМА 26 лева -купуваш ги направо и ги сменяш ,и да не е от тях поне ще ги елиминираш като проблем-не са 600 -700 лв като мойта спирачна помпа че да търсиш като мене от къде по тънко да минеш!Като ти гледам симптомите трябва да се оправи със смяната на тези неща ама ти ще кажеш утре!Мене термостата също ми отваряше големия кръг ама на котлона не помръдваше при кипяща 96 градуса вода . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CombiMan 29 #10 Отговорено 24 Юни, 2011 (Редактирано) ходих при майстора на policeman той гледа тества и вика че най-вероятно е датчика на стрелката и ми каза да тръгвам и да не се притеснявам. каза, че ако е гарнтура на главата ще надува маркучите. питах го няколко пъти дали да не сменим термостата но той вика че няма смисъл. вика да си карам така и да не се притеснявам какво показва стрелката стига да не е най горе в червеното и мен само това ми трябваше и се навихТръгвам и Господ да помага. Следете ме в блога. Весела национална среща! много исках да дойда ама... догодина Редактирано 24 Юни, 2011 от CombiMan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
B7_ 56 #11 Отговорено 24 Юни, 2011 :lol: "вика да си карам така и да не се притеснявам какво показва стрелката стига да не е най горе в червеното" Ей това е майстор :worthy: винаги са готови да помогнат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #12 Отговорено 24 Юни, 2011 Да ама ако не е от датчика за стрелката и я изтървеш да прегрее тогава?Термостата и капачката нито са толкова скъпи пък и лесно и бързо се сменят така че защо ще рискуваш ,че и на път тръгваш така без да знаеш къде може да ти направи белята. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #13 Отговорено 24 Юни, 2011 Има си начин да се провери датчика на стрелката с обикновен мултицет! Провери го преди да тръгнеш на такова дълго пътуване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CombiMan 29 #14 Отговорено 24 Юни, 2011 Вече съм в Тимишоара и пиша от един Макдоналдс - там има интернет. Намерих цаката на стрелката - не я гледам. Благодаря ви на всички за отзивчивостта! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ANDRESHKO 29 #15 Отговорено 26 Юни, 2011 Чудя се колко ли време ще изкара с тази издухана гарнитура. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nikomat 0 #16 Отговорено 30 Юни, 2011 [Само да попитам - да нямаш газова уредба? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djoro 37 #17 Отговорено 30 Юни, 2011 Най вероятно е издухана гарнетура виж при отворена капачка и студен двигател вади ли мехурчета Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #18 Отговорено 30 Юни, 2011 И аз да питъам имаш ли газова? щото ако имаш с колегата по горе знаем проблема ти, пък ти като се върнеш в бг ша почерпиш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #19 Отговорено 30 Юни, 2011 Не, няма газова: „Абе аз комби ли съм си купил или кво? Че и газова бутилка не си сложих, за да имам по-голям багажник.Повече подробности ето тук. Засега се е оплакал само от клемореда, иначе си кара юнашки и вече е в Рига. Стискам палци всичко да мине нормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
тодор196 1 #20 Отговорено 1 Юли, 2011 И според мен проблема е в термостата,но сервизи има в цяла европа.Привтно искарване! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksander bachev 2 #21 Отговорено 1 Юли, 2011 Здравей колега, аз имах същия проблем. При мен се оказа перката - вклучваше прекалено късно. Смених отначало само датчика на перката,но ситуацията беше същата. Тогава си взех цяла перка с вс джаджи по нея за 50лв. от една морга и всичко се оправи. Успех в откриването на проблема! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CombiMan 29 #22 Отговорено 3 Юли, 2011 Мерси за идеята, но не мисля, че е перката. Ако беше перката, проблемът щеше да го има само на място като работи. Ами какво ще кажеш когато карам с 90 км/ч на 5-та скорост на равно по хладно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #23 Отговорено 4 Юли, 2011 Абе смени го тоз термостат и таз капачка най-сетне!Бъркаш ме с някой друг за менте капачката ,мойте още като ги купих ги сложих и си бачкат перфектно!Като смениш термостата пусни парното на топло и спазвай правилата за обезвъздушаване като доливаш и антифриз за да не остане въздух!Както писах по-горе моя термостат отваряше големия кръг но във вряща вода не отваряше дори при 96 градуса-явно от въртенето на водата ли не знам е отварял малко колкото да заблуди,затова тези работи само със смяна се доказват дали работят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wolfcry 74 #24 Отговорено 4 Юли, 2011 (Редактирано) Човек, не прави глупости! Как така няма да обръщаш внимание на стрелката!Имах АБСОЛЮтно същия проблем и се оправи като смених термостат.. 20-30лв е, моля ти се..Гарнитурата дава други симптоми. и гарнитура съм сменял и нямаше нищо общо с този проблем. Когато ми беше прецакан термостата стрелката ми се дигаше бързо и спадаше постоянно, както при теб. Когато ми беше издухана гарнитурата стрелката малко по малко започваше да се качва над средата и да върви плавно до горе и губеше литри вода, това за 15 мин каране. Редактирано 4 Юли, 2011 от Wolfcry Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martins 41 #25 Отговорено 4 Юли, 2011 (Редактирано) При мен се получи следното нещо. Карах колата цял ден в града без никакви проблеми като ми предстоеше пътуване извън града. Тъкмо преди да тръгнем стрелката за температурата на водата взе леко да се повдига като забелязах че може би не включваше перката на вентилатора когато трябва. Тръгнах извън гада и забелязах че като пусна колата по инерция стрелката се покачва, като карам на скорост стрелката спада. Тъй като карах на климатик и парното беше леко отворено, след някой друг километър спрях колата. Маркуча горе към радиатора беше страшно твърд. Свалих термостата и беше блокирал в затворено положение, единствено сиркулираше вода през едно малко отворче. Та нищо не ти коства да си провериш термостата, няма да ти отнеме повече от 30 мин. Според мен преди да се мисли за издухана гарнитура трябва да се провери всичко останало. Успех. Редактирано 4 Юли, 2011 от martins Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CombiMan 29 #26 Отговорено 4 Юли, 2011 Благодаря ви за препоръките. Всичко ще проверя, ама като се върна. Сега съм във Вилнюс. Да ви питам друго: вчера ми забуча лагер на колело. Дали ще мога да се прибера до БГ с бучащ лагер или да търся тука в Литва някъде да го сменям? До София са ми около 2000 км. Какво може да стане ако си карам тка? Не е много шумно, още се трае. Появи се след като минах през едни дупки, не много големи. Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djoro 37 #27 Отговорено 4 Юли, 2011 зависи колко силен е шума преден заден принципно задните карат по дълго разбити Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CombiMan 29 #28 Отговорено 12 Юли, 2011 (Редактирано) Така, сега да не остава темата без продължение. След като съм ви питал за някакъв проблем е редно и да споделя развръзката. Кратка версия: 1. Оказа се термостат. 2. ЮБИ-КО са неадекватни, непрофесионалисти и грубияни. 3. Майсторът на Policeman е мързел и неадекватен. 4. Благодаря ви за отговорите. 5. Аз съм тъп. borko 30 Смени термостата и капачката на радиатора ако не си го правил скоро ,те така или иначе са консуматив и се амортизират с времето!Да ама ако не е от датчика за стрелката и я изтървеш да прегрее тогава?Термостата и капачката нито са толкова скъпи пък и лесно и бързо се сменят така че защо ще рискуваш ,че и на път тръгваш така без да знаеш къде може да ти направи белята.Абе смени го тоз термостат и таз капачка най-сетне! тодор196 И според мен проблема е в термостата,но сервизи има в цяла европа.Привтно искарване! martins Та нищо не ти коства да си провериш термостата, няма да ти отнеме повече от 30 мин. Wolfcry Имах АБСОЛЮтно същия проблем и се оправи като смених термостат.. 20-30лв е, моля ти се..Еми късно ти видях постинга, вече бях на майната си. borko 30, тодор196, martins, Wolfcry вие се оказахте прави! Термостат е. Slade А възможно ли е да се е попрецакала помпата щом при форсиране се оправя? Slade, и аз си го помислих, но е прекалено в сферата на фантазиите. Вен_РВ1456ВС Провери си добре всички маси! Зачисти ги добре, за да дават добра маса.Не е и масата, човече. B7_ :lol: "вика да си карам така и да не се притеснявам какво показва стрелката стига да не е най горе в червеното" Ей това е майстор :worthy: винаги са готови да помогнатДа бе, начи иде ми да се гръмна от майстори. Slade Има си начин да се провери датчика на стрелката с обикновен мултицет!То начин може да има, ама хайде иди го обясни на майстора. Майсторът на Policeman го мързеше, погледа, побърка си в носа и констатира: Датчика е! Ей, молих го, викам: "Айде да го сменим, ей сега ще затичам да купя от магазина". Не иска и не иска, ей! От 100 кладенеца вода ми донесе и вика "Карай спокойно". Молих го и ако може само да го извади да направя едно кръгче без него да видя дали ще се оправи и това не иска. ANDRESHKO Чудя се колко ли време ще изкара с тази издухана гарнитура. ANDRESHKO, недей и ти като тия майстори, дето по телефона дават диагнози за издухана гарнитура. Аз не мога да разбера как може да ми дават какви ли не предположения фантастични само и само да не видят най-вероятното, а то е термостат. joro72 Най вероятно е издухана гарнетура виж при отворена капачка и студен двигател вади ли мехурчетаНе беше гарнитура, но благодаря. aleksander bachev При мен се оказа перката - вклучваше прекалено късно.Перката няма нищо общо като караш със 120 и нагоре. Дълга версия: В сряда(22.юни.2011) сутринта, на път за работа забелязах за пръв път, че стрелката на температурата ми пълзи нагоре и се вдига над обичайното, което винаги е било не повече от 1/3 от скалата. Като форсирам и потегля на светофар падаше много бързо. Веднага се обадих в Юбико, вдигна шефа и обясних. Той побърза да ме изплаши, че може да е гарнитура на главата издухана, но все пак да изчакам да изстине, да видя дали има антифриз догоре в радиатора и ако да, начи не губи вода и не е гарнитурата - да ида при тях. Така и стана и се озовах при тях. Спрях пред халето, дойде шефа (не му знам името) гледа я и каза, че е нормално. Аз доста се усъмних, а и вие тук знаете, че не е нормално стрелката на хонда да пълзи нагоре, както и да си караш колата. Той вика "То е от жегите, а и като си в задръстване, нали около тебе има други коли и те правят жега... (?!?) (Да, и това спомена!)" Аз опитах да възразя, че в каквито и жеги да си бях карал колата миналото лято, с 5 човека, по баир, с климатик и в обороти показателят на температурата не се вдигаше никога над 1/3. Шефът извика и едно от момчетата, той дойде, врътна се и не го помня дали изобщо каза нещо, но по всичко личеше, че и за него нещата са нормални. Аз поясних, че ми предстои доста дълго пътуване извън страната и се зачудих дали не е термостат, все пак той е най-близкото до акъла, което идва на човек. Шефът каза, че колата ми е перфектна и не е добре да я бутаме преди дълъг път. А ако било термостат, той може да се свали и на път по всяко време. (Той може да може, но аз не мога, както и да е.) Успокоен, че колата ми е нормална, се върнах на работа. Забелязах, обаче, че и синята лампичка на копчето на климатика не се включва винаги и климатикът не работи както преди. Викам си, да му се не види сега и климатикът се прецака, но нищо, ще го оправям като се върна, нали климатик кола не кара, сега нямам време. На другия ден, четвъртък(23.юни.2011) вечерта след работа по план график тръгвам от работа за Плевен. По магистрала "Хемус" стрелката на температурата почна да се вдига и над средата доста заплашително и отиваше и до 2/3 от скалата. Беше малко преди края на работното време и аз веднага спрях и се обадих пак в сервиза на Юбико. Пак вдигна същия човек - шефа. Казах му, че съм на път, че вече стрелката се вдига доста над средата и дали да не се върна в София и да видим какво да правим. Той пак ме успокои по телефона, че колата ми е в перфектно състояние. Обадих се и на Кембо да го питам дали може по интернет да намери някой колега от Плевен да опитаме да махнем термостата и той успя да ми даде координати на майстора на Policeman. Благодаря ви и на двамата за отзивчивостта. Вече в Плевен се чух с майстора и той каза, че същата вечер не може да я погледне, защото нещо му е зле и лежи, но каза, че на другата сутрин рано може да се видим и да я погледне. Ходих в 08:00 на сутринта в петък(24.юни.2011) на самия ден на заминаването ми. Както вече съм споменал по-горе, по една или друга причина нито сменихме термостата, нито махнахме стария да карам на отворен кръг. Той я пробва, видя, че се пуска перката и вика "Щом се пуска перката, значи термостатът отваря. Ако термостатът не отваря, перката няма да се пусне. Знаеш ли какво, имал съм подобни случаи, дето се чудиш какво е, а то се окаже датчик на перката. Абе то да не е, че ще пътуваш, да караш така ама... Абе я карай така, нищо й няма. Аз ако съм на твое място тръгвам без да се притеснявам." И аз нали малко ми трябваше, бях се уплашил, че ми се провалят плановете и го послушах и тръгнах. Само каза "Гледай я само да не влезе най-горе в червеното." - "Да гледам, ама ако влезе какво? То с гледане няма да се оправи." - "Еми спираш и отбиваш встрани и чакаш да изстине. Само гледай водата да не изхвърли. Има ли вода, няма какво да стане!" Опитах да го навия да го смени и да затичам до магазина да купя, той почна да ми разправя какви гарнитури на глави имало, пък оная хонда там виждаш ли я, квато е малка знаеш ли как бяга, аз с нея дърпам една друга и вдигам 100 км/ч. На мене ми се пече яйце на гъза, че трябва да тръгвам на тоя дълъг път и съм отишъл при него за едно единствено нещо, а той си топа топката. Доволен, че пътуването, което планирам от 2 години и вече два пъти отлагам, няма да се провали аз потегхлих. Карах си и в жеги и с много газ по магистрали: Стрелката не винаги беше най-горе, понякога беше по средата, понякога беше точно където трябва - на 1/3, но на мене не ми пукаше, защото от две места са ми казали, че колата ми е ОК. Минах Плевен - Видин - Тимишоара - Будапеща - Краков - Каунас - Рига - Талин - Вилнюс - Краков (около 4000 км) по този начин. На последния етап (Талин - Краков) пак малко се изплаших, защото стрелката упорито се катереше до сами червеното, но си викам "Няма какво да е, освен датчик, защото ако беше прегряла досега да се е потрошил тоя двигател". Прибрахме се в Краков по тъмно. На другата сутрин паля колата, беше хладна сутрин и чувам, че клапаните потропват лекичко. Викам си, явно съм изял голямото дърво. Потеглихме и много бързо температурата пак се качи нагоре близо до червеното. Казах на сестра ми да търсим сервиз, че може до България да не се прибера. Намерихме един сервиз на Bogdan Sieprawski "Easy Car Serwis" - едно нищо и никакво гаражче до един стриптийз клуб. Човекът имаше хонда акорд, пак някъде 10 годишна. Погледна я, форсира и стрелката пълзи нагоре, махна термостата, заля го с вряла вода и каза, че не отваря. Каза, че за първи път му се случва на хонда да запецне на затворено термостата, досега само бил виждал на отворено да блокира. Каза колко струва нов, но трябваше да се чака до другия ден, защото вече беше близко до края на работното време. Но на другата сутрин аз щях да пътувам за София рано. Помолихме го да сглоби системата без термостат и той го направи. Наля антифриза, обезвъздуши и стрелката заспа на 1/3. Форсира я може би половин минута на място на 5000 оборота и стрелката не помръдна да се качва нагоре, само перка се включваше. Каза - "Като се прибереш трябва да ги удушиш тия от сервиза, дето са те пратили да пътуваш" и направи знак с ръце около врата си. Взе ми 60 злоти (30 лв) "За експрес", както той се изрази, тоест, че си остави всичката друга работа и ме обслужи експресно. Беше учтив и грамотен. С големия кръг отворен аз се прибрах до БГ. По магистралата на Унгария ми светна лампата на чека и аз реших, че има връзка с дълго прегрявания двигател. Тая сутрин, вторник (12.юли.2011) ходих до Юбико да им разкажа всичко и да ги питам каква отговорност поемат те за своите действия (или в случая - бездействия). Там беше другият приемчик, а не шефа. Аз, тъй като бях говорил с шефа онзи злощастен ден, казах, че предпочитам да го изчакам и да говоря пак с него. Приемчикът се опита да ме убеди, че колата е била добре когато съм им я докарал, въпреки, че той не беше там тогава. (?!?) Казах на приемчика, че аз като един обикновен потребител дори сам знам кое е нормално показание за температура и кое не, а те като хора, дето само хонда ремонтират не им прави впечатление, че на средата вече нещо не е наред. Той се обиди - "Ама ти сега какво, дошъл си да ни намираш кусури ли?" - "Да! Точно за това съм дошъл." Чаках може би повече от час и шефът дойде. Явно знаеше за мен, че го чакам. Трудно се говори с този човек. Той се беше напушил и не ме остави много да говоря. Категорично отхвърли всякаква възможност винага да е тяхна. Каза ми да млъквам и да не философствам повече. Вика - "Нали заедно с тебе го решихме да не сменяме термостата? Нали и ти беше тука като решихме, че няма да го сменяме и че той може да се смени и на път ако се наложи." Каза, че ако още един път повторя, че те имат каквато и да било вина за случая мога да си тръгвам от там и повече с мен няма да се занимават. Погледна ми радиатора и той имаше мушички набити в него от дългия път. Вика "Погледни си и радиатора колко е задръстен, как няма да ти загрява (?!?!?)". Пита ме какво искам от тях. Казах, че искам да видят за какво свети чека и че предполагам, че има връзка с продължителното прегряване. - "Еми ти така работиш - с предположения. Предполагаш значи. Ти така предполагаше, че и от термостата ти загрява колата." - "Да, и се оказах прав. Ето го, от него е било" - и му го показвам в ръката си - "Залейте го" - викам - "с гореща вода и вижте, че е от него" - "Аз не съм работил по твоята кола и за кола, по която не съм работил не нося отговорност." - "Ама аз не си измислям, тоя термостат е онзи, дето не го сменихме, да не съм го взел от някоя морга и сега да идвам да се разправям с вас и да си измислям?" - "Де да те знам какво си направил." Значи показвам му проблема пред него и той вика, не може да е от това. Казах им, че може да отворят системата и да видят, че карам без термостат. Викам: - "Вие какво искате, да карам с прегряваща кола от Полша до тук само и само за да ви докажа, че колата ми прегрява?" - "Да, ако трябва така ще направиш, иначе аз откъде да знам, че ти е прегрявала! Ти само на предположения и догадки работиш." Приемчикът беше отвън с мен и разменихме още няколко думи. Аз му казах, че за мен това не е професионалист, който не може да разбере симптомите на повреден термостат и който така овиква клиентите които си търсят правата. Той вика - "Еми и аз одеве се опитах да ти обясня, че няма как при нас да е проблема и" - вика - "се опитах да се сдържам с нормален тон да ти го обясня". Той, моля ви се, се опитвал да си сдържа тона?!?!? А АЗ??? Аз как се опитвах само! Онзи отвътре исзумтя - "Айде вкарвай тука да видим от какво е тая грешка!" Вкарах колата и те почнаха да търсят буксата на компютъра. Исках да им подскажа къде е, но той се засегна на чест и каза, че сами ще си я намерят. Е, намериха я след малко ровене, но това няма значение. През това време аз пак се вайкам и викам - "Не е ли срамота двигателят ми, минал основен ремонт, разработен, да ми го съсипете с един тъп термостат", а той вика - "Абе излез от тука ти казвам и ходи там навънка да си говориш на дърветата! Повече няма какво да те слушам. Найш колко ми пука, колата си е твоя, да си си сменил термостата като си искал." Разчетоха грешката и той ме вика - "Ела да видиш каква ти е грешката" и ми обръща екрана на лаптопа. Викам - "Не разбирам, обяснете ми." - "Нали можеш да четеш? Чети!" Пак обясних, че не разбирам, но той каза - "Абе, ти ли не разбираш от английски" и се ядоса, не ми каза каква е грешката, изключи си лаптопа и каза, че ако искам да ми я оправят ще си запиша час при тях друг път, че сега са заети. Казах им, че повече няма да стъпя там и той нещо изсумтя, че не само там, ами и на други места няма да стъпя. Пропуснах, обаче, да им кажа, че ги записвах с телефона и ще се погрижа колкото се може повече хора да ги видят какво представляват. При майсторът от Плевен не съм ходил да му диря сметка, защото не съм имал път натам и не знам дали скоро ще имам, но и да си ида едва ли ще ходя да се разправям с него. Какво ще направи? Ще ми върне нервите ли? Или какво да му искам? 30-те лева дето дадох в Полша, защото се поведох по акъла му. И като заключение: Аз съм тъп, че не отидох на 3-ти сервиз, ако ще и за трабант да е и да им кажа така и така сменете ми термостата без да ми разсъждавате. Знам, че много хора ме посъветваха, но вече бях тръгнал и ви четох мненията от Тимишоара от един Малдоналдс. Та така, прибрах се. Добре, че двигателите на хонда са здрави. То здрави, здрави, ама в ръчичките на БГ майсторите, които са завряни в гъза нищо не отрайва дълго. Сега се чудя в кой сервиз да ходя. И имайте предвид, че аз не съм капризен клиент. Значи, да ида да им държа сметка трябва много да съм набрал. Аз по принцип ходя и сменям каквото ми кажат и плащам колкото ми искат. Не е в мен проблемът, определено. Ей го на, последните от сервиза на бул. "Климент Охридски" нагоре към околовръстното как ме преебаха със скапан съединител нищо не им казах - просто спрях да ходя при тях. Ходих един път да им се оплача, те го отвориха, сменихме маховика и си платих !!! пак за второто отваряне и пак не ми е читав съединителя. Но не съм ходил да се карам с тях. Няма свестни сервизи, ей, няма! Или кофти части, или тъпи хора. П.С.: Това е злощастният термостат, който изкормихме в Полша. Бях го взел да го занеса на шефа на Юбико да седне на него, но той не пожела. Редактирано 12 Юли, 2011 от CombiMan 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #29 Отговорено 12 Юли, 2011 Ми то колега нали за това е форума,да си помагаме кой каквото знае или е препатил да казва и така.Не е работата в това да не даваме пари за майстори ,ами че нищо не правят и по-голяма беля могат да направят по колата и после теб изкарват виновен даже ,отделно че ти и взимат парите за нищо!Аз толкова настоявах да го смениш пустия термостат защото имам пресен пример за същите симптоми отпреди два месеца с моята кола.И при мене който я гледа казваше -перфектно работи колата няма кво да се пипа,най-малко пък термостата щот отварял към радиатора,обаче колегите от форума ме посъветваха да направя каквото трябва и готово-даже сам си го смених-тогава кефа е по-голям щото знам че всичко съм затегнал ,нищо излишно не съм счупил и всичко е на 6.Само си представи какви главоболия щеше да си докараш ако я бешя изтървал с успоението за датчика и да не гледаш стрелката! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #30 Отговорено 12 Юли, 2011 Лелеее, как има нерви да пишеш толкова ама евала де , и аз чат пат така се отпускам За мастоприте няма да коментирам, аз съм си го написал в подписа само ще дам пресен пример с една Фиат брава, дето завираше, пича решил д ане ме притеснява с проблемите си и отишъл на "мастор" оня още кат я видял и рекъл, за смяна на радиатор си, и нашия слуша, бам 230 лв за радиатор, да но проблема остава. Колата вдига темп и завира, в казанчето бълбука, а мастора му казал: Спокоиноо тва е щот се обезвъздушава , кара инема да се плашиш!!! и моя без да се плаши след един ден каране как не я прегрял незам решил да иде на друг мастор. Оня умник отсякъл: Тва моето момче е датчика за перката, нищо че се включва просто е нагорял и не върти достатъчно за да охлади. Сменя датчик но проблема остава, до тук 300 кинт на зад. Казва му да доиде утре да продължат да търсят. Чак тогава нашичкия ми се обади да ми разкаже, само дето не му строших главата, ама е такива мастори гладни да умрат. Момчето дето не разбира само като ми обясни как се държи колата как загрява и как включва перка ми стана ясно че освен термостат друго няма кво да е. Що един от тея двама глупака преди да сменят половината кола не се сетиха да проверят тоя термостат? На другия ден сменихме пред нас термостата вече две седмици стрелката седи закована и колата не ври. Само за пример, да си знаете кво ви чака като влезете при "майстор" и ако ви надушат и че не разбирате.... ох леле маико юнашка а ако разбирате, е вече сте им трън в очите и не искат да се занимават с вашата кола п.п. радвам се че си оправил проблема без да си докараш беля на колата заради един термостат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #31 Отговорено 12 Юли, 2011 (Редактирано) Много неприятна история. И аз съм го ял подобен с предишната си музика (във връзка с гаранционно обслужване) и направо като чуя думата "сервиз" и настръхвам. Както казваше един съфорумец: "На наркоман и майстор вяра да нямаш!" Смятах, че е пресилено, но като за в наш'та действителност май тази приказка си е баш на място. Лошото е, че в повечето случаи у нас с каква ли не дейност (и автосервизната в часност) се занимават хора, които имат съвсем бегла представа от нещата. С удоволствие се "изси.рат", прибират ти парите и после наглеят, защото знаят, че няма какво да направиш. Българинът е свиканл да махне с ръка и да каже: "Майната му, няма да се занимавам повече; важното е, че сега някак се размина." и това само окуражава "майсторите". Още повече, че няма документи и всичко е "под масата", а така нещата са почти недоказуеми.ПП :D Със Слави сме писали заедно. Той е с въпросното изказване. Редактирано 12 Юли, 2011 от user Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #32 Отговорено 13 Юли, 2011 "Той вика "То е от жегите, а и като си в задръстване, нали около тебе има други коли и те правят жега... (?!?) " Леле егати наркоманите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martins 41 #33 Отговорено 13 Юли, 2011 Най-важното за един майстор е да е убедителен пред клиента си, когато му закара колата. Всичко за тях е фасулска работа, софтуери и компютри не са им необходими. За гаранция никога не се говори, ако стане нещо след ремонта виновни са частите, шофьора или самия автомобил . Клиент никога не се връща. За жалост при повечето сервизи е така, да не говорим за махленските майстори които ремонтират от Лада до Мерцедес с "лекота" и никога не считат за необходимо да ти покажат поне фактурата за частите. Рядко са местата където разбират от работата си, имат отношение към клиентите си и ти издават работна карта, фактура и гаранция. Та по мое мнение по-добре кой каквото може сам да си направи. При майсори в краен случай. Колега газ на Хондата с новия термостат . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nask 0 #34 Отговорено 22 Юли, 2011 Едно голямо БЛАГОДАРЯ от мен. Вчера имах абсолютно същия проблем със същия автомобил. Днес със смяната на термостата стрелката на температурата пак си е закотвена на 1/3. Още веднъж специални благодарности на комбимен , модераторите и на всички заради които форумът е на такова страхотно ниво Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #35 Отговорено 22 Юли, 2011 АМИ БРАВО НА ВСИЧКИ КОИТО СА ТИ ПОМОГНАЛИ -КОИ СА ТЕ ОСВЕН СПЕЦА ПО ТЕРМОСТАТИ КОМБИМЕН!!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
adolf 44 #36 Отговорено 22 Юли, 2011 (Редактирано) МЕРСИ И ОТ МЕН> В сервиза ме попитаха как съм решил че това ми е проблема,а не запушен радиатор.Казах че искам да ми сменят термостата защото искам и точка по въпроса.Оказа се че БЕШЕ ЗАЛЕПИЛ ЯКО Редактирано 22 Юли, 2011 от adolf Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #37 Отговорено 22 Юли, 2011 (Редактирано) А така!Ще слушаш като мене каквото тука кажат колегите с опит и евентуално ако нещо трудно се сменя отиваш на майстор и казваш искам да ми смениш това и това и толкоз ,без да философства оня много и без приказки ,пък ако можеш сам най-сигурно ,поне ще си знаеш какво е направено!Запушени са им тъпите прости кратуни да ги ева у глупавите тъпи тъпаци! Редактирано 22 Юли, 2011 от borko 30 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martins 41 #38 Отговорено 22 Юли, 2011 А така!Ще слушаш като мене ... Най-доброто решение е всичко сам да си ремонтира човек, но за съжаление за това е необходимо свободно време и когато човек не разполага с такова се налага да ходи и при майстори. А да се намерят добри майстори наистина е проблем, защото ремонтите не се свеждат само до монтьорска работа. Понякога се иска и акъл. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #39 Отговорено 23 Юли, 2011 То за тази работа по принцип винаги трябва и акъл,има някои майстори не го използват може би щото го нямат и въобще не им пука ,отиваш с някъв проблем сменят едно плащаш ,не е от него купуваш друго пак ти взима пари и така докога-те частите не са 1-2лв че да сменяме наред докато нацелим .Всеки с гидоре и някой друг инструмент може да отвори сервиз и да се пише майстор, ама важно е да си добър диагностик . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове