Jump to content
ICJ

Рязане на стокови пружини

Recommended Posts

Здравейте коелги.

С тази тема много хора от форума ще ме закеймят, но смятам, че е нужно да има такава! Не е рядко срещано явление колеги да си режат пружините за да свалят автомобилите по-ниско. Има много изписано, че не е желателно рязането и все пак се практикува. Аз също искам да пробвам този вариант. Нека хората, които имат опит с това тези, които имат преки наблюдения и впечатления да споделят как се прави "най-правилно"!

 

На мен лично ми изникват няколко въпроса (конкретно за сивик 5ген), най горния край на пружината завършва с витка, която е в една равнина и ляга на опората, а в долния си край последните една две витки са с по-тесен диаметар на спиралата (не на тела)и лягат на амортисьора. Та на въпроса ;)

 

1. От къде е по-правилно да режем горе или долу?

2. Една витка какво отражение дава на височината в най-общия случаи?

3. След като махнеме някоя витка как модифицираме пружината за да се доближим до първоначалния и вид, който споменах по-горе или директно си иа пляскаш на амортисьора??? :(

 

 

П.П. Ще бъда много благодарен ако не изливате тонове помия в темата, а вместо това помогнете на хората решили да режат да го направят "най-правилно". Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

режеш от горе, и просто като отрежеш предлагам ти нещо около 1.5-2 витки да резнеш (става дума за 5та хеч) и просто "заостряш" края на витките за да се доближи малк одо равнината колкото е възможно .... това е процедурата... Имай в предвид че задните пружини са по-меки от предните когато режеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-правилния метод за рязане на пружини е следния:1. Купуваш си едни понижаващи пружини;2. Сваляш заводските;3. Качваш понижаващите.

  • Нагоре 3
  • Надолу 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той го знае това, и аз съм съгласен, че това е най-правилния метод, а още по-правилно е да ги комплектоваш и с амортисьори :( Ама щом е решил да реже нека реже така или инъче ще го направи. Да не вземе да ги реже от долу чда после да се чуди защо пропаднала пружината ;) ;) :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да я свалиш са два пръста, става, но не повече, ако прекалиш с рязането свършва хода на амортесьора, и търсиш нови пружини.Резваш до 1 витка, отпред и отзад и гледаш, да ти хареса./режи на 4-рите, не прекалявай само на предни или задни/Освен леко втвърдяване на возията и стягане на поведението в завои, леко натежава волана, бягат камбъра, и тое-то отпред, трябва реглаж.Друго, което е хубаво да се знае, виж си ет-то на джантите, ако са с 0 - 20 мм, има вероятност да имаш проблеми с остъргване на веждите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най добре купи от някой който ги е рязал, щото после така или иначе ще почнеш да си търсиш нови. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента съм с понижаващи, но темата не е за такива пружини! Идеята ми е да пробвам и по този начин, защото сам мога да си определя височината, а и да стане ясно как се прави правило, и най вече безопасно;) Пак казвам среща се не рядко.

 

Четох пост на колега от форума, че някой хващали първата и втората витка със скоба и ги доближавали за да се постигне тази равнина която ляга на опората. Ако не се лъжа скобите са някакви подобни като тези за водно съединение. Някои правил ли е това? И вобще чували ли сте за това?

 

П.П. Колегата добре вмъкна, че е важно да се внимава с ЕТ-то (офсета или изнесеността на джантата) при снижаване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като си решил да режеш, внимавай и да не се пренагряват пружините докато ги режеш, защото си губят свойствата така.п.п. понижаващите може да ми ги подариш ако са 40/40, че с тия мойте джанти с ЕТ13 ;)

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на англишманката съм с по 1 витка на предните и нямам проблеми. Така си ги купих де, но не съжалявам. Колата слегна с 2 пръста, но не люля грам и е доста по-стегната :cool: С фабричния р-р гуми съм. Само не барай задните, че при товарене колата клека много по принцип а и няма смисъл. Като срежеш предните покарай и прецени ;)

Редактирано от atoma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Липсва пояснението "За какво ще ползвам колата" В момента си с понижаващи, а какво повече целиш и очакваш от скъсените така наречени "сток" ;)

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновенно като се срежат пружините застават на една страна и в някои случаи даже опират в амортисиора единствения начин това да се избегне е да се нагрее с оксижен само най горната видка и да се направи равна за да легне в чашката на амортисиора дано съм бил полезен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох пост на колега от форума, че някой хващали първата и втората витка със скоба и ги доближавали за да се постигне тази равнина която ляга на опората. Ако не се лъжа скобите са някакви подобни като тези за водно съединение. Някои правил ли е това? И вобще чували ли сте за това?

Има такива скоби , едно приятелче купи колата си с такива.Това за мен е мнай-добрият вариант.Тоест знам и по-добър , нови по-ниски ,но си помолил да не се дава като вариант ;)Цък Редактирано от upda7e

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Липсва пояснението "За какво ще ползвам колата" В момента си с понижаващи, а какво повече целиш и очакваш от скъсените така наречени "сток" ;)

Автомобила ще се ползва за нищо по различно от лична кола за всвки ден. Нямам за цел да я правя за състезания на писта кадето ще има голямо натоварване в окачването. С понижаващите клекна по-ниско от колкото ми се ще, а със стоковите прилича на бъги за пресечена терен и ми се ще нещо средно. Най-добре би било да си зема 40/35 ама ми писна да купувам и препродавам за това искам да пробвам това.

Обикновенно като се срежат пружините застават на една страна и в някои случаи даже опират в амортисиора единствения начин това да се избегне е да се нагрее с оксижен само най горната видка и да се направи равна за да легне в чашката на амортисиора дано съм бил полезен.

Точно това най ме притеснява, :hondarulez: че като не ляга в една равнина ами го прави само в една точка пружината ще се изкриви се едно от едната страна е напъната, а от другата не :hondarulez: . Е точно за това пуснах темата;) Как решават този проблем хората които режат? Колега ти правил ли си го това с нагряването на първата витка и деформирането и??? Вазможно ли е на практика и по този начин не прецакваме ли яко свойствата и (закалка отвращане и там цялата технология)???

Четох пост на колега от форума, че някой хващали първата и втората витка със скоба и ги доближавали за да се постигне тази равнина която ляга на опората. Ако не се лъжа скобите са някакви подобни като тези за водно съединение. Някои правил ли е това? И вобще чували ли сте за това?

Има такива скоби , едно приятелче купи колата си с такива.Това за мен е мнай-добрият вариант.Тоест знам и по-добър , нови по-ниски ,но си помолил да не се дава като вариант :DЦък
Благодаря колега за поста, :) но аз имах предвид скоба която хваща само парвата и втората витка и същевремено не пречи на нормалната работа на пружината. Тези скоби които си дал като линк служат за демонтаж и монтаж на пружината от амортисьора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега правил съм го но не на моята кола защото съм привърженик на оригинални и качествени части.На мой приятел ги направихме така и си стана като оригинална пружина доста се заиграх.Цялата технология е много проста нагрява се само наи горната видка на пружината моделираш я с клещи както трябва да пасне после по желание взимаш ракетка и препиляваш с диск шкурка по едра да се приравни малко грунд отгоре и слагаш на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам вече една година прелюда с рязани пружини без никакви проблеми. Според мен трябва да се режат отдолу и то точно с една витка. Това по никакъв начин няма да промени геометрията на пружината спрямо амортисьора. Ако се отрежата отгоре, където пружината е равна, след това няма как същата да се подравни или поне няма да стане както е било!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да покажеш снимка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата prelude98 не лъжи момчето ко я резне отдолу на сивиците са свити ако на прелюда са равни може, но на сивика наи долната витка е с по-малък диаметър от другите и кат резне по малката прожината ще минава спокоино през талерката на амортисиора, реже се задалжително горната 1 ВИТКА НЕ ПО ВЕЧЕ, и са напасва по горната чаша да си легне с нагряване на прожината, правено е многократно и става. Успех и ме послушаи кво съм ти казал нема да сбъркаш

Редактирано от dan4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама съм тъпа а :D ..В бързината съм ти дал скоби, ама не каквито трябва , ще ми простиш , ама така става като рабоя бързо с гоогле.Гадното е , че като се задълбочих не намерих това което ти трябва.Но пък мога да ти го покажа на снимка :lol: обсъждано е в Тунинг.бг Цък

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата prelude98 не лъжи момчето ко я резне отдолу на сивиците са свити ако на прелюда са равни може, но на сивика наи долната витка е с по-малък диаметър от другите и кат резне по малката прожината ще минава спокоино през талерката на амортисиора, реже се задалжително горната 1 ВИТКА НЕ ПО ВЕЧЕ, и са напасва по горната чаша да си легне с нагряване на прожината, правено е многократно и става. Успех и ме послушаи кво съм ти казал нема да сбъркаш

Готов ли си да се обзаложиш, че ще преминава? Доколкото ми е известно на всички коли пружините са с формата на конус вкл. и на прелюда. Даже и с две витки няма да преминава през "талерката" на амортисьора, просто няма да ляга стабилно. Когато се нагрее пружината е възможно да се променени първоначалната и еластичност. Не се заяждам в никакъв случай и не казвам, че съм прав, но както се казва в спора се стига до истината, а тя е някъде там :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно 20 мин. и предните пружини си ги отрязах и ги поставих наново! След като смених задния тампон (основен) отрязах и задните, стана красавица! А на един колега му взехме спортни пружини, зелени некви, и аз му викам давай тука - резак и на неговите - естествено добър резултат!Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук разбрах че само с 1 витка може макс. да се реже ,но има ли други начини за оформяне примерно с флекс или е препоръчително с оксижен.

Редактирано от 5g_CiviC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зравейте, икам да по питам нещо относно рязането понеже и аз искам да оправя стойтата на мойта че идва летния сезон :) Пружината като е цяла има определено съпротивление като се среже няма ли да намалее и да вози по меко и в комбинацията от по-ниска кола ми се струва че няма да е добре :ranting:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега правил съм го но не на моята кола защото съм привърженик на оригинални и качествени части.На мой приятел ги направихме така и си стана като оригинална пружина доста се заиграх.Цялата технология е много проста нагрява се само наи горната видка на пружината моделираш я с клещи както трябва да пасне после по желание взимаш ракетка и препиляваш с диск шкурка по едра да се приравни малко грунд отгоре и слагаш на колата.

Към колегата prelude98 не лъжи момчето ко я резне отдолу на сивиците са свити ако на прелюда са равни може, но на сивика наи долната витка е с по-малък диаметър от другите и кат резне по малката прожината ще минава спокоино през талерката на амортисиора, реже се задалжително горната 1 ВИТКА НЕ ПО ВЕЧЕ, и са напасва по горната чаша да си легне с нагряване на прожината, правено е многократно и става. Успех и ме послушаи кво съм ти казал нема да сбъркаш

Този начи на мен лично наи ми звучи добер за оформяне на най-горната витка (нагряване с оксижен само нея и деформиране докато стане както искаме). Пропуснахте да кажете след това как я охлаждате (като я топите в вода един вид закаляване или я оставяте на въздух да си се охлади сама отвръщане)??? Важно е да се спомене! Се пак от това зависи какви физични свойства ще има наща най-горна витка.

Зравейте, икам да по питам нещо относно рязането понеже и аз искам да оправя стойтата на мойта че идва летния сезон :o Пружината като е цяла има определено съпротивление като се среже няма ли да намалее и да вози по меко и в комбинацията от по-ниска кола ми се струва че няма да е добре :)

Въпроса не е много конкретен за това ще одговоря така. И да и не?!?!?! :) Пример: при едно и също натоварване пружина с 13 навивки ще се свие по-малко от такава с 10 защото има 3 навивки повеч, които ще поемат част от натоварването. Така пружината с по-малкото навивки ще стои по-натегната сълтветно "твърда", НО идва момента да променим натоварването (даречрм да натовариме колата с багаж)така 13-те навивки биха поели промяната в натоварването по-леко защото се разпределя между повещч. Какав е извода? С стокови пружини ще вози "по-меко" и ще товарите повче багаж, а с рязани ще е "тварда" и ще кляка повече при товарене. Въпреки, че много се съмнявам като махнете 1 навивка да почувствате някаква друга промяна освен вав външния вид.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мойте навивки са три като излючим горната и долната невиждам как ще се разпредели натоварването и ако нямаше разлика нямаше да ги правят с по 13 навивки а с 10

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да надигнем тези дни ще режа пружините и както разбрах се реже одгоре за 5г сивик хеч става дума и преди да съм направил нещо искам да знам как се свалят пружините смис ще искат ли някакво претискане с скоби или нещо подобноПоздрави!

Редактирано от 5g_CiviC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да надигнем тези дни ще режа пружините и както разбрах се реже одгоре за 5г сивик хеч става дума и преди да съм направил нещо искам да знам как се свалят пружините смис ще искат ли някакво претискане с скоби или нещо подобно

Поздрави!

 

Да колега ще ти трябват скоби за пружините за да можеш да ги демонтираш от амортисьора.

Вапросните скоби са от този тип:

Публикувано изображение

 

 

П.П. Благодаря за повдигането на темата. Ще се опитам в няколко поста да споделя със снимки как се справих с рязането и какви са ми впечетленията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как го направих аз. :P

 

Като за начало си намерих още едни пружини. Така при случаи на някаква грешка нямаше да остана на трупчета. :cool:

 

Публикувано изображение

 

Дължината на прадната е ~360mm

 

Публикувано изображение

 

Дължината на задната е ~340mm

 

Публикувано изображение

 

Прецених, че най-подходящо за мен ще е от пред да резна навивка и 1/4 , а от зад околко 3/4 от най-горната навивка (тоест не цялата). Като целях от пред да падне с 4см, а от зад с 3см. По касно ще обясня как точно прецених колко да режа.

 

Предна (надявам се да се виждат белите белези където съм решил да ги режа)

 

Публикувано изображение

 

Задна

 

Публикувано изображение

 

Ето ги и след рязането

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така сега следва един важен момент от операцията! Горните навивки на стоковите пружинки, които ние резнахме лежат в една равнина. Вижда се от предишните снимки. Какво ще рече това? Ще рече, че така сложена пружината има голяма вероятност да се усуче (което НЕ Е ДОБРЕ). И какав ви е пиниза на вас? Намирате оксижен от някаде. Аз лично отидох при тези дето лепят гърнета (пълно е по кварталите с такива гаражчета и е 100% сигурно, че имат оксижен защото с това си изкарват хляба). Карате го майстора да ви нагрее най-горната навивка до червно и почвате да я блъскате с чука и да я доближавате кам втората докато не стане в една равнина както е била преди да срежете пружината. Когато направите навивката така, че да ви хареса я бухате в кофа с вода за да се охлади. Нямам снимки на вапросната процедура защото бях меъсен и докато е нагрята пружината нямаш много време да се офлянкваш, но вие ще си го представите. ;)

 

Ако имате желане нещата да придобият заваршен вид хващате предните две пружини (които са с по дебел диаметър на тела) и един флекс и изпилвате около 1/4 от навивката.

 

Публикувано изображение

 

Сега предните са с дължина ~320mm

 

Публикувано изображение

 

И задните ~310mm

 

Публикувано изображение

 

Следва почистване с телена четка и боядисване.

 

Публикувано изображение

 

Сами виждате, че обарнати на обратно седят вертикално и след поставянето им на амортисьорите няма да се изчекнат на една страна!

 

След като обясних момента с подравняването на горната навивка мога да кажа как решавам колко да режа. Общо взето слагате роледката и си представяте след като го срежете и деформирате каде ще доиде тела на пружината. Спрямо това колко искате да скъсите си преценявате с роледката.

 

За предните исках да паднат 4см

 

Публикувано изображение

 

За задните 3см

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всичко изглежда добре без нагряването с оксижен според мен. :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да коментирам след монтажа.

 

Предни пружини

 

Публикувано изображение

 

Задни пружини

 

Публикувано изображение

 

Черните са стоковите, сините са стоковите ама срязани :D и червените са фабрични купени понижаващи пружини.

 

Стокови

 

Публикувано изображение

 

Стокови рязани

 

Публикувано изображение

 

понижаващи

 

Публикувано изображение

 

Най-много притеснения имах за това нагряване на пружините, че съм променил свойствата на метала(аджеба ще се счупи), но рално като погледнеш навивката която е нагрявана не работи тя просто лежи на опората. Половин година я карам така и съм товарил колата здраво и съм минавал по невероятно гнусни и разбити пътища с натоварената кола.... е все още не съм имал ядове. Мога да кажа, че в общи линии съм доволен. Като заключение искам да обобщя. За хора които нямат възможност да си закупят хубави и качествени пружини могат с малко средства да постигнат желания ефект.

 

П.П. Надявам се да съм бил максимално изчерпателен и подробен и да съм помогнал на мераклиите :thumbs1:

Редактирано от ICJ
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОБясни и за разликата в возията.. да стане още по пълно мнението ти .ТОЕСТ СТОК ,Ряазани, и спортни. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ще ви дам един съвет - не си режете стоковите пружини, за да не се наложи да сменяте амортисьори като мен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Возията се знае...от земята до небето. На моята като смених червените пружини и амортисьори със стокови се родих. Все едно карам Мерцедес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За твърдоста какво да коментирам? Рязаните са със същия коефициент на твърдост като преди това. :D Просто когато пружината е цяла е по напъната на самия амортисьор защото е с повече навивки. Аз лично немога да почуствам някаква голяма разлика :blink: Вече за така наречените "спортни" пружини немога да коментирам защото всяка различна марка и модел е с различен коефициент на твърдост.П.П. В крайна сметка хората си режат пружините не защото търсят конфорт ами искат колата им да изглежда по-добре, а и да спестят някои лев.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...