Jump to content
Sign in to follow this  
Street-warrioR

Олекотени джанти и гуми!?

Recommended Posts

Понеже ми писна от вечната дилема, радващ окото външен вид или добри стартове и по-малко натоварване на колата, реших да пусна тази тема, в която да попитам някои неща хората, които имат няблюдения в тази област! :lol: Ако темата не е за този раздел я преместете!Аз лично не мога да гледам колата си с джанти по-малки от 15 цола! Обаче, като си карам със зимните 13-ки или 14-ки усещам сравнително осезаема разлика в ускорението на колата, което се очаква!И точно това ме дразни! Другото което е, че с по-малки джанти се стартира по-трудно, но пък веднъж зацепи ли ускорението е по-голямо! А с по-големи джанти, самият старт е добър, както и максималната скорост, но ускорението не е чак толкова добро!Искам да попитам кое натоварва най-много колата, диаметърът на гумата и джантата, теглото и, или изнасянето и?!? Дайте предложения за олекотени джанти 15/16 цола и (ако изобщо има :shy: ) някакви по-леки гуми, за да имам хем добър старт, хем да не се натоварва колата (както и разхода), и в същото време да си остане с приличен външен вид!Можете да изкажете и мнения по горните ми разсъждения, ако ви се струват неправилни, но да са от личен опит! Поздрави :yes:

Edited by CIVICwarrior

Share this post


Link to post
Share on other sites

OZ - Superleggera, Ultraleggera, SuperturismoMAK - XLR IceMugen MF10За тези се сещам аз лично. Разгледай линка по-долу, там има ексел таблица с теглото на доста джантиhttp://www.wheelweights.net/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лично мнение с много леки джанти се тръгва доста по трудно отколкото с по тежки(големия + на леките е развъртането) :shy:

Edited by K1r1L
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

........OZ - Superleggera, Ultraleggera, Superturismo.......

OZ Superturismo са си доста дежки дори, но са много здрави, за разлика от Ултралегерата които са леки , но като пластелин.Само за информация имам едни 14-ки на Сивика незнайна марка, доста хубава шарка, и досега на по-леки джанти не съм попадал. Трябва да ги дам на Доктора да ги претегли, че само той има сертифицирано от ФИА кантарче за джанти :shy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-леките и здрави джанти са оригиналните от дел сол вти 14 ки са обаче това са НАЙ-НАЙ-леките джанти който са правени някога и МНООООГО здрави казаха ми ,че за америка има и 15 ки от тях аз лично не съм виждал. 15 ки .Иначе от 14 ките имам .......много комплекти тези който ме познават знаят че ги колекционирам.На колегата бих отговорил не пряко ,но 15-16ка джанта лека-здрава и с ЕТ за хонда струва купища пари в Бултрако имаше 1 комплект 16ки на промоция (последни) края на януари дано съм бил полезен

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ей тея бяха много интересни джанти цък, верно бяха 14", обаче тежах колкото 13те :D .Продадох ги на някакъв човек, който ми се хвали че имал кадет 500 кила преди време и ги порел наред(демек рейсър го е давал) - само ги погледна и ми подаде парите, видимо доволен и ми каза: това са японски джанти и нямаш идея колко са здрави, по -рано имах такива, виж пак такива си вземам :D ". Спомням си марката смътно - Титан или Титаниум, но бяха 14ки - поне 15" да бяха.Поздрави.п.п Сега съм с 16" MOMO GT2 - около 12 кила е едната :blink: , д14та припадна :D .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не съм много в час, но миналата година бях в Гърция и там ми показаха едни титаниеви OZки, които тежат с 4-5 кг по малко от стандартните алуминиеви джанти. Не се сещам за модела. Публикувано изображение

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разгледай линка по-долу, там има ексел таблица с теглото на доста джантиhttp://www.wheelweights.net/

Благодаря за списъка, много е полезен! :D Прегледах около половината и намерих доста интересни леки модели! Вече горе-долу знам, какво ще се търси занапред! Сега остана някой да намери и един такъв списък за теглото на различните модели гуми и ще съм на черешата! :D А относно стартирането се чудя дали с доста широки, но малки като цолаж джанти (14ки на 9J примерно с широки гуми) ще е по-добре, отколкото с по-голям цолаж но по-тесни?!? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Малко статистика и от мен13' оригинална лята джанта за Сивик 6,2 кгЖелязна 13' 5J 4,2 kgОригинална 15' Хонда джанта от UK VTI-s 7,2 kg17' OZ Ultralegera 7J -7,1 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз докато имах хондата зимата свалях 16те Дезанта те също доста леки бяха, но сложех ли 14ките оригиналните на Е30та бирената капачка кадето им викат колата се чустваше все едно има цвички, а и не са толкова лоши като шарка доста лека и здрава джанта препоръчвам ти ги :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз карам с O.Z. Superturismo WRC 15" и да ти кажа никак не са леки, над 7 кила са май, докато ги извадя от склада напролет ми се разказва играта

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди имах Сузуки Суифт, беше с оригинални джанти сузуки спорт 14-ски, тежат около 4кг едната, още ги пазя но са на 4х114 и нямам как да ги сложа на сивика. Сега сивика ми е със 16-ски и много му е зор на горкия разлика между зимните 14-ски и 16-ските е огромна и усезаема.

Edited by atoma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако не е много нахално да се вмъкна и аз малко в темата на колегата. :DАз съм фабрично с 15-ки, но съм в дилема "15-ки или 16-ки" именно заради 16-ките в промоция за които пишеше колега по-горе.Иначе и на 16-ките мога да сложа пак 195, но по-ниски, така че външния диаметър и широчината ще се запазят както на фабричните.Очаквам влошаване на возията и подобряване на управлението.Какво би станало с вървежа и разхода в този случай?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какво би станало с вървежа и разхода в този случай?

Зависи от няколко неща, но основно очаквай колата ти да стане малко по-мудна, особено при тръгване и разхода ти да се повиши с до 0.5- 1л/100км :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Зависи от няколко неща, но основно очаквай колата ти да стане малко по-мудна, особено при тръгване и разхода ти да се повиши с до 0.5- 1л/100км :D

Това е всеобщо мнение, но просто не мога да си го обясня защо става така, нали "търкалото" в моя случай ще си е същото, може би една идея "по-инертно" заради по-тежката джанта, но пък няма ли да е гумата малко по-лека.И вече спирам да "мажа" в темата на колегата :P Edited by Ивайло Петков

Share this post


Link to post
Share on other sites

А някой може ли да даде примери за сравнително леки джанти от други марки коли, които да стават и за Хонда?!? :) Щото сега гледам едни хубави маздови джанти, но незнам колко тежат!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Фен казах ти оригиналните на бмв Е30 са хем леки хем здрави ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Момчи, ако не ти се дават над 600лв за нови, почваш да търсиш в тунинг.бг джанти и ходиш на място за оглед с кантарчето и така...няма друг начин за съжаление. Ако искаш помоли колегата Krelion да претегли неговата реплика на Enkei, мисля, че ще са леки :D Нови са доста евтини в момента. Става дума за ето такива:

 

Публикувано изображение

 

п.п. Сега видях, че точно тия са на 115лв/бр. Предполагам че тежестта на 1 брой такава джанта ще се върти около 5-6 до 6.5кг което е добре според мен.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не че съм някакъв експерт, но си мисля че за джанта 15" се приема че е лека ако е с тегло под 5кг. Сега като разгледах тоя списък с теглата - Mugen MF10 16" e 4,98кг, a Volk TE37 - 15"ките са от 3,6 до 5,2кг в зависимост от широчината, а 16"ките са от 5 до 6кг. Аз общо взето гледам тези модели като еталон за ниско тегло. Лошото е че струват колкото 2 бъбрека!

Edited by ZaRRicK
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

За жалост точно в момента джантите не са ми приоритет, иначе тази цена е доста добра за тия реплики! Темата е по-скоро информативна, за да знам какво да търся по-късно! Обаче сега попаднах на едни джанти на смешна цена, които страшно приличат на тия от снимката и ще видим какво ще излезе! :) А ако нее - верно ще се ходи с кантарчето! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Търсете си магнезиеви джанти от VW Lupo 14х5.5 ... евтино и леко(4.6кг по спомен). Също така заводските на МХ5 казват че са леки.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OZ Superlegera 15" - 5.2кгMICHELIN PILOT 195/50 R15 - 6кгДжанта + гума + въздух - 12кг ;) За справка желязна джанта 14" + зимна гума 175/65 R14 + въздух - 14кг.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

така и така темата е отворена за размисъл, аз се оглеждам за 15-ки 4х114Съвети от какво могат да се вземат по лекички от стоковите на прелюд 4?

Share this post


Link to post
Share on other sites
BBS Mahle 13x6 ET 13 => D14А4 хеч се изстрелва :lol:/> .С гуми 165/65/13 са 10,0 кг. :D/> :D/> Edited by Staykov

Share this post


Link to post
Share on other sites

За леки заводски не толкова трудно намираеми и сравнително евтини джанти: на Миата 14-ските.

 

така и така темата е отворена за размисъл, аз се оглеждам за 15-ки 4х114

Съвети от какво могат да се вземат по лекички от стоковите на прелюд 4?

 

Джанти от Интегра Тайп Р 96г. Публикувано изображение

Едната тежи малко над 5 килограма и половина. Публикувано изображение

Само не знам дали няма да възникне проблем с офсета.

Edited by kucata.meduza
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

мисля че не.

Edited by Milchik

Share this post


Link to post
Share on other sites

OZ CRONO EVO - 15" 7J 6кг джантата

и като модел не е никак зле

Публикувано изображение

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да попитам, някой има ли представа колко тежат Azev A 15" 7J :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Джанти от Интегра Тайп Р 96г. Публикувано изображение

Едната тежи малко над 5 килограма и половина. Публикувано изображение

Само не знам дали няма да възникне проблем с офсета.

 

Само че трябва да се внимава за кои точно джанти от ИТР-а става дума. TypeR джантите са няколко модела и с различен дизайн и брой лъчове. Най-леките са от 97-2001г UK ITR и тежат 5.6кг, но са 5х114,3. На ЕК9 примерно са доста по-тежки. До 96г са с 4х114, но не съм сигурен там какви бяха килограмите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да попитам, някой има ли представа колко тежат Azev A 15" 7J :)/>

За 16-ки 7,5J мога да кажа че тежат 9.8кг,15-ките незнам колко са по леки.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най леката джанта до която съм се докосвал е на Civic пета генерация D15 Z1.13 цолов Enkei,дизаина е като на 16 цоловата на Integra type r,по спомен е два пъти по лека от гумата(като имам възможност ще я премеря ,но не е повече от 3 кила ).Ето снимка на джантата за подсещане - http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/1845/2821/4611410054_large.jpg . Поздрави!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

имах джанти косей 15 цола 6.5j 195/50 и нямаше никаква разлика с железните 13ки 175/65 а колата беше сивик д15б2 :) не знам точни модел но на 1 снимка чета какво пише от вътрешната страна : H 100505kgH 114369kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз минах също като теб от 13 железни 175-65 на 15 ал 195-50 само джантата тежи 7,500 кл и не видях никаква разлика в поведението на колата .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лека и здрава джанта имат ауди http://bazar.bg/pics/477/4771586614.jpg има ги и 4х100

Колега, прав си че са леки но не си прав че има 4x100 такава джанта.Слага се на А3-ка само и й казват телефонна шайба.5x100 са й отворите обаче - проучено, защото на полото мисля да минавам на такива полирани:)Под 6кг тежи , но ще бъдат проверени като ги купя и може да пиша тук ако ви интересува.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тези джанти от ауди наистина са много леки и не е никакъв проблем да се разпробият на 4х100.Вече имаме тук с Стара Загора такива направени на колегата Freesoul http://picbg.net/pic.php?u=63314KO4er&i=711734 :)/>

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вие джантите ли разпробивате?Защо не си дупчите главините, по-лесно и по-сигурно е?

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.upgrademotoring.com/wheels/ce28n.htm интересно колко би стувала в бг при цена навън без доставка от 500+ $при 2.9 кг за 14ка и 3.5кг за 15ка... Edited by murdera

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.upgrademotoring.com/wheels/ce28n.htm интересно колко би стувала в бг при цена навън без доставка от 500+ $при 2.9 кг за 14ка и 3.5кг за 15ка...

3.5кг за 15ка , но широка 5.5J което е смешно. 15х7 я дават 4 кила, суперлегерата е 5кг, а разликата в цените голяма. Така че взимате едни шайби от ауди (горе споменатите) 6.1кг и сте готови.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BSA модел 363 15" под 7кг.

Edited by ARMAVEL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...