Street-warrioR 287 #1 Публикувано 28 Март, 2011 (Редактирано) Понеже ми писна от вечната дилема, радващ окото външен вид или добри стартове и по-малко натоварване на колата, реших да пусна тази тема, в която да попитам някои неща хората, които имат няблюдения в тази област! Ако темата не е за този раздел я преместете!Аз лично не мога да гледам колата си с джанти по-малки от 15 цола! Обаче, като си карам със зимните 13-ки или 14-ки усещам сравнително осезаема разлика в ускорението на колата, което се очаква!И точно това ме дразни! Другото което е, че с по-малки джанти се стартира по-трудно, но пък веднъж зацепи ли ускорението е по-голямо! А с по-големи джанти, самият старт е добър, както и максималната скорост, но ускорението не е чак толкова добро!Искам да попитам кое натоварва най-много колата, диаметърът на гумата и джантата, теглото и, или изнасянето и?!? Дайте предложения за олекотени джанти 15/16 цола и (ако изобщо има ) някакви по-леки гуми, за да имам хем добър старт, хем да не се натоварва колата (както и разхода), и в същото време да си остане с приличен външен вид!Можете да изкажете и мнения по горните ми разсъждения, ако ви се струват неправилни, но да са от личен опит! Поздрави Редактирано 28 Март, 2011 от CIVICwarrior Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WingMan 164 #2 Отговорено 28 Март, 2011 OZ - Superleggera, Ultraleggera, SuperturismoMAK - XLR IceMugen MF10За тези се сещам аз лично. Разгледай линка по-долу, там има ексел таблица с теглото на доста джантиhttp://www.wheelweights.net/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #3 Отговорено 28 Март, 2011 (Редактирано) Лично мнение с много леки джанти се тръгва доста по трудно отколкото с по тежки(големия + на леките е развъртането) Редактирано 28 Март, 2011 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondю 41 #4 Отговорено 28 Март, 2011 ........OZ - Superleggera, Ultraleggera, Superturismo.......OZ Superturismo са си доста дежки дори, но са много здрави, за разлика от Ултралегерата които са леки , но като пластелин.Само за информация имам едни 14-ки на Сивика незнайна марка, доста хубава шарка, и досега на по-леки джанти не съм попадал. Трябва да ги дам на Доктора да ги претегли, че само той има сертифицирано от ФИА кантарче за джанти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kembo 88 #5 Отговорено 28 Март, 2011 Най-леките и здрави джанти са оригиналните от дел сол вти 14 ки са обаче това са НАЙ-НАЙ-леките джанти който са правени някога и МНООООГО здрави казаха ми ,че за америка има и 15 ки от тях аз лично не съм виждал. 15 ки .Иначе от 14 ките имам .......много комплекти тези който ме познават знаят че ги колекционирам.На колегата бих отговорил не пряко ,но 15-16ка джанта лека-здрава и с ЕТ за хонда струва купища пари в Бултрако имаше 1 комплект 16ки на промоция (последни) края на януари дано съм бил полезен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dominiko 49 #6 Отговорено 28 Март, 2011 Ей тея бяха много интересни джанти цък, верно бяха 14", обаче тежах колкото 13те .Продадох ги на някакъв човек, който ми се хвали че имал кадет 500 кила преди време и ги порел наред(демек рейсър го е давал) - само ги погледна и ми подаде парите, видимо доволен и ми каза: това са японски джанти и нямаш идея колко са здрави, по -рано имах такива, виж пак такива си вземам ". Спомням си марката смътно - Титан или Титаниум, но бяха 14ки - поне 15" да бяха.Поздрави.п.п Сега съм с 16" MOMO GT2 - около 12 кила е едната , д14та припадна . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paRADOx 1011 #7 Отговорено 28 Март, 2011 Не съм много в час, но миналата година бях в Гърция и там ми показаха едни титаниеви OZки, които тежат с 4-5 кг по малко от стандартните алуминиеви джанти. Не се сещам за модела. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Street-warrioR 287 #8 Отговорено 28 Март, 2011 Разгледай линка по-долу, там има ексел таблица с теглото на доста джантиhttp://www.wheelweights.net/Благодаря за списъка, много е полезен! Прегледах около половината и намерих доста интересни леки модели! Вече горе-долу знам, какво ще се търси занапред! Сега остана някой да намери и един такъв списък за теглото на различните модели гуми и ще съм на черешата! А относно стартирането се чудя дали с доста широки, но малки като цолаж джанти (14ки на 9J примерно с широки гуми) ще е по-добре, отколкото с по-голям цолаж но по-тесни?!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #9 Отговорено 28 Март, 2011 Малко статистика и от мен13' оригинална лята джанта за Сивик 6,2 кгЖелязна 13' 5J 4,2 kgОригинална 15' Хонда джанта от UK VTI-s 7,2 kg17' OZ Ultralegera 7J -7,1 kg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
west bam 107 #10 Отговорено 29 Март, 2011 Аз докато имах хондата зимата свалях 16те Дезанта те също доста леки бяха, но сложех ли 14ките оригиналните на Е30та бирената капачка кадето им викат колата се чустваше все едно има цвички, а и не са толкова лоши като шарка доста лека и здрава джанта препоръчвам ти ги Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kitu 30 #11 Отговорено 29 Март, 2011 Аз карам с O.Z. Superturismo WRC 15" и да ти кажа никак не са леки, над 7 кила са май, докато ги извадя от склада напролет ми се разказва играта Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swift gti 15 #12 Отговорено 29 Март, 2011 (Редактирано) Преди имах Сузуки Суифт, беше с оригинални джанти сузуки спорт 14-ски, тежат около 4кг едната, още ги пазя но са на 4х114 и нямам как да ги сложа на сивика. Сега сивика ми е със 16-ски и много му е зор на горкия разлика между зимните 14-ски и 16-ските е огромна и усезаема. Редактирано 29 Март, 2011 от atoma Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivorpetkov 16 #13 Отговорено 30 Март, 2011 Ако не е много нахално да се вмъкна и аз малко в темата на колегата. Аз съм фабрично с 15-ки, но съм в дилема "15-ки или 16-ки" именно заради 16-ките в промоция за които пишеше колега по-горе.Иначе и на 16-ките мога да сложа пак 195, но по-ниски, така че външния диаметър и широчината ще се запазят както на фабричните.Очаквам влошаване на возията и подобряване на управлението.Какво би станало с вървежа и разхода в този случай? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Street-warrioR 287 #14 Отговорено 30 Март, 2011 Какво би станало с вървежа и разхода в този случай?Зависи от няколко неща, но основно очаквай колата ти да стане малко по-мудна, особено при тръгване и разхода ти да се повиши с до 0.5- 1л/100км Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivorpetkov 16 #15 Отговорено 30 Март, 2011 (Редактирано) Зависи от няколко неща, но основно очаквай колата ти да стане малко по-мудна, особено при тръгване и разхода ти да се повиши с до 0.5- 1л/100км Това е всеобщо мнение, но просто не мога да си го обясня защо става така, нали "търкалото" в моя случай ще си е същото, може би една идея "по-инертно" заради по-тежката джанта, но пък няма ли да е гумата малко по-лека.И вече спирам да "мажа" в темата на колегата Редактирано 30 Март, 2011 от Ивайло Петков Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Street-warrioR 287 #16 Отговорено 6 Април, 2011 А някой може ли да даде примери за сравнително леки джанти от други марки коли, които да стават и за Хонда?!? Щото сега гледам едни хубави маздови джанти, но незнам колко тежат! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
west bam 107 #17 Отговорено 7 Април, 2011 Фен казах ти оригиналните на бмв Е30 са хем леки хем здрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #18 Отговорено 8 Април, 2011 Момчи, ако не ти се дават над 600лв за нови, почваш да търсиш в тунинг.бг джанти и ходиш на място за оглед с кантарчето и така...няма друг начин за съжаление. Ако искаш помоли колегата Krelion да претегли неговата реплика на Enkei, мисля, че ще са леки Нови са доста евтини в момента. Става дума за ето такива: п.п. Сега видях, че точно тия са на 115лв/бр. Предполагам че тежестта на 1 брой такава джанта ще се върти около 5-6 до 6.5кг което е добре според мен. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #19 Отговорено 8 Април, 2011 (Редактирано) Не че съм някакъв експерт, но си мисля че за джанта 15" се приема че е лека ако е с тегло под 5кг. Сега като разгледах тоя списък с теглата - Mugen MF10 16" e 4,98кг, a Volk TE37 - 15"ките са от 3,6 до 5,2кг в зависимост от широчината, а 16"ките са от 5 до 6кг. Аз общо взето гледам тези модели като еталон за ниско тегло. Лошото е че струват колкото 2 бъбрека! Редактирано 8 Април, 2011 от ZaRRicK 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Street-warrioR 287 #20 Отговорено 8 Април, 2011 ...За жалост точно в момента джантите не са ми приоритет, иначе тази цена е доста добра за тия реплики! Темата е по-скоро информативна, за да знам какво да търся по-късно! Обаче сега попаднах на едни джанти на смешна цена, които страшно приличат на тия от снимката и ще видим какво ще излезе! А ако нее - верно ще се ходи с кантарчето! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
-Kris- 14 #21 Отговорено 19 Декември, 2012 Търсете си магнезиеви джанти от VW Lupo 14х5.5 ... евтино и леко(4.6кг по спомен). Също така заводските на МХ5 казват че са леки. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalin_gk 216 #22 Отговорено 20 Декември, 2012 OZ Superlegera 15" - 5.2кгMICHELIN PILOT 195/50 R15 - 6кгДжанта + гума + въздух - 12кг За справка желязна джанта 14" + зимна гума 175/65 R14 + въздух - 14кг. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #23 Отговорено 21 Декември, 2012 така и така темата е отворена за размисъл, аз се оглеждам за 15-ки 4х114Съвети от какво могат да се вземат по лекички от стоковите на прелюд 4? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Staykov 15 #24 Отговорено 21 Декември, 2012 (Редактирано) BBS Mahle 13x6 ET 13 => D14А4 хеч се изстрелва :lol:/> .С гуми 165/65/13 са 10,0 кг. :D/> :D/> Редактирано 21 Декември, 2012 от Staykov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kucata.meduza 37 #25 Отговорено 21 Декември, 2012 (Редактирано) За леки заводски не толкова трудно намираеми и сравнително евтини джанти: на Миата 14-ските. така и така темата е отворена за размисъл, аз се оглеждам за 15-ки 4х114 Съвети от какво могат да се вземат по лекички от стоковите на прелюд 4? Джанти от Интегра Тайп Р 96г. Едната тежи малко над 5 килограма и половина. Само не знам дали няма да възникне проблем с офсета. Редактирано 21 Декември, 2012 от kucata.meduza 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Milchik 21 #26 Отговорено 22 Декември, 2012 (Редактирано) мисля че не. Редактирано 22 Декември, 2012 от Milchik Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JDM.BG 754 #27 Отговорено 22 Декември, 2012 OZ CRONO EVO - 15" 7J 6кг джантата и като модел не е никак зле 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ARMAVEL 136 #28 Отговорено 18 Март, 2013 Да попитам, някой има ли представа колко тежат Azev A 15" 7J Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #29 Отговорено 18 Март, 2013 Джанти от Интегра Тайп Р 96г. Едната тежи малко над 5 килограма и половина. Само не знам дали няма да възникне проблем с офсета. Само че трябва да се внимава за кои точно джанти от ИТР-а става дума. TypeR джантите са няколко модела и с различен дизайн и брой лъчове. Най-леките са от 97-2001г UK ITR и тежат 5.6кг, но са 5х114,3. На ЕК9 примерно са доста по-тежки. До 96г са с 4х114, но не съм сигурен там какви бяха килограмите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
велизар 172 #30 Отговорено 19 Март, 2013 Да попитам, някой има ли представа колко тежат Azev A 15" 7J :)/>За 16-ки 7,5J мога да кажа че тежат 9.8кг,15-ките незнам колко са по леки. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
embata1990 9 #31 Отговорено 20 Март, 2013 Лека и здрава джанта имат ауди http://bazar.bg/pics/477/4771586614.jpg има ги и 4х100 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
su 27 0 #32 Отговорено 7 Юли, 2013 Най леката джанта до която съм се докосвал е на Civic пета генерация D15 Z1.13 цолов Enkei,дизаина е като на 16 цоловата на Integra type r,по спомен е два пъти по лека от гумата(като имам възможност ще я премеря ,но не е повече от 3 кила ).Ето снимка на джантата за подсещане - http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/1845/2821/4611410054_large.jpg . Поздрави!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #33 Отговорено 8 Юли, 2013 имах джанти косей 15 цола 6.5j 195/50 и нямаше никаква разлика с железните 13ки 175/65 а колата беше сивик д15б2 не знам точни модел но на 1 снимка чета какво пише от вътрешната страна : H 100505kgH 114369kg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIVALDOO 68 #34 Отговорено 8 Юли, 2013 Аз минах също като теб от 13 железни 175-65 на 15 ал 195-50 само джантата тежи 7,500 кл и не видях никаква разлика в поведението на колата . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #35 Отговорено 9 Юли, 2013 Лека и здрава джанта имат ауди http://bazar.bg/pics/477/4771586614.jpg има ги и 4х100Колега, прав си че са леки но не си прав че има 4x100 такава джанта.Слага се на А3-ка само и й казват телефонна шайба.5x100 са й отворите обаче - проучено, защото на полото мисля да минавам на такива полираниПод 6кг тежи , но ще бъдат проверени като ги купя и може да пиша тук ако ви интересува. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rusiq_81 25 #36 Отговорено 9 Юли, 2013 Тези джанти от ауди наистина са много леки и не е никакъв проблем да се разпробият на 4х100.Вече имаме тук с Стара Загора такива направени на колегата Freesoul http://picbg.net/pic.php?u=63314KO4er&i=711734 :)/> 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #37 Отговорено 9 Юли, 2013 Вие джантите ли разпробивате?Защо не си дупчите главините, по-лесно и по-сигурно е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #38 Отговорено 9 Юли, 2013 (Редактирано) http://www.upgrademotoring.com/wheels/ce28n.htm интересно колко би стувала в бг при цена навън без доставка от 500+ $при 2.9 кг за 14ка и 3.5кг за 15ка... Редактирано 9 Юли, 2013 от murdera Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
-Kris- 14 #39 Отговорено 10 Юли, 2013 http://www.upgrademotoring.com/wheels/ce28n.htm интересно колко би стувала в бг при цена навън без доставка от 500+ $при 2.9 кг за 14ка и 3.5кг за 15ка...3.5кг за 15ка , но широка 5.5J което е смешно. 15х7 я дават 4 кила, суперлегерата е 5кг, а разликата в цените голяма. Така че взимате едни шайби от ауди (горе споменатите) 6.1кг и сте готови. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ARMAVEL 136 #40 Отговорено 11 Юли, 2013 (Редактирано) BSA модел 363 15" под 7кг. Редактирано 11 Юли, 2013 от ARMAVEL Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове