Jump to content
Doomwisher

Последствията от газова уредба!

Recommended Posts

Здравейте колеги!Някой от вас знаят че, все още си търся Хонда ... с парите съм, чакам търся и не намирам ... а и съм готов да вложа доста голяма сума в перфектна поддръжка и леки подобрения!Въпроса който искам да повдигна е относно влиянието на газовите уредби и газовия инжекцион върху двигателните на Хонда и по-спецялно върху В-тек моторите. Какви са последствията върху двигателните елементи, могат ли да се възтановят, с добра поддръжка или смяната им, или единствения начин е смяна на целия двигател? Не ме разбирайте погрешно! Не искам да слагам газово на бъдещата си кола ... интересувам се ако купя такава с газово, какво трябва да правя по нея за да я превърна отново в Хонда!Благодаря предварително!П.С. : Да не пишат хора които да ми обясняват как Хондите им вървели повече на газ, от колкото на бензин, защото им проличава колко са си поддържали колите докато са били на бензин!

Редактирано от Doomwisher

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моето мнение е да не вземаш кола която е била на газ :cool: след като не смяташ да я караш на газ :P Аз също съм против колите на газ които не са фабрично приспособени за това :honda:Вземи си икономичен vtec и нему месли за икономичта !!!

Редактирано от fly-boy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И пак си зависи от много неща :honda:Ако мотора е пазен и му е осигурено всичко необходимо, за да му се намали износването когато е на газ, тогава проблемите ще са му сведени до минимум. Ако на мотора му е сложена система за принудително омасляване на клапаните, докато се кара на газ, няма да имаш никакви проблеми, камоли ако е хондов мотор! На брат ми Toyota-та е с такава система за омасляване и мотора вътре е като нов! Но това вече си е постоянна поддръжка, тъй като маслото е малко по-специфично и тънко, и в зависимост от времето на впръскване на всяка капка, това масло (течност) се изхабява и е един вид като консуматив, който трябва през определено време да наливаш :cool: Оказа се че това омасляване, пази изключително много мотора докато работи на газ, като има само един минус, че тъй като се засмуква през всмукателя и плеска бензиновите инжектори, но като минеш на бензин проблеми няма, тъй като потока въздух почти го е "отмил". И не на последно място, ако на мотора редовно му е правен реглаж на клапани (ако не е с хидравлични) и е пален да загрява на бензин (което няма как да разбереш)....то тогава няма да имаш ядове според мен :PПоздрави и успех в намирането на хубава и запазена Хонда!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте:ph34r:Поред моя опит и наблюдения по всичките автомобили които съм имал:Газта има една полза - евтина е:cool:!!Има обаче доста последствия от нея - свещите работещи добре на газ не работят добре на бензин (често). Принудителното пълнене на системата с нещо което не е за там. Отлаганията които се получават по пълнещата система и клапаните. Не на последно място необходимостта от средства за самата газова. И това което най-много куца винаги - колата с газова има нужда от повече внимание и съобразително ползване (масла, свещи, палене/гасене на бензин, центровки .... )Личното ми мнение е да не си взимаш кола с газова(ако не е фабрично с такава).Разбира се ти си прецени, ако искаш да пестиш пари - вземи с газ (въпреки, че не е гарантирано по-евтино)Успех:cool:!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е да не вземаш кола която е била на газ :cool: след като не смяташ да я караш на газ :cool: Аз също съм против колите на газ които не са фабрично приспособени за това :ph34r:Вземи си икономичен vtec и нему месли за икономичта :cool:

Аз в момента карам такава кола с Втек-Е ... д15з3Не сте ме разбрали явно. Търся си попринцип Хонда която ще се прави ... може и само купе, но не мога да намеря запазено такова на нормална цена! Намерих едно купе здраво с д16, обаче на газов инжекцион, мисълта ми беше от това мотор става ли или да го мятам заедно с газовото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко като, че ли колега наистина не те разбрахме. Значи караш VTEC 1.5 това е ясно. Твоята кола не ти харесва и това се разбра (щом търсиш друга). Твоята е на газ (така ли е?). Ако е така и не искаш да я правиш тогава НЕ СИ ВЗЕМАЙ КОЛА НА ГАЗ. Не се знае какъв дявол ще искочи отвътре.Всеки има приятели с коли на газ и мнения различни. Ето това за допълнителната мазителна система на клапаните например сега го чувам . Всеки ден човек научава по нещо ново. Мога да ти кажа само, че познавам човек от форума който работи в сервиз и неговата Хонда е на газ и не е доволен. Той сподели че инжекторите се прецакват (може би от нагар) , а както казахA и колегите по горе и други части се прецакват (най вече по главата). А :cool: друго което забравих да отбележа, в Габрово има един майстор който прави предимно Хонди. Та отивам един път при него за малко ремонтче по моята колица и той ми показва последствия върху 2.0л двигател на "Cr-v" от газова уредба. Не уточни от метан или пропан бутан е, НО такова нещо си виждал само в рубриката "СТЕНАТА НА ПЛАЧА".Айде успех в избора :ph34r: .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става, ние с газовите моторите ги фърляме секи ден :ph34r:Въпроса ти въобще не е правилиен, какво значи - "От тва мотор става ли?" нима някои може да отгатне става ли !?А ако е каран само на бензин!? От тва мотор става ли ? Щом няма да ползваш газ си купуваш без газ, че оная не се знае как и колко е карана на газ, как е била регулирана газовата и прочие. А това че е карана само на бензин не значи че не може да гризнеш дръвцето, което ще рече че трябва да имаш правилна преценка за мотора когато харесаш "твоята" колаАз също не купувам кола на газ , газта предпочитам аз да си я сложа както си знам и да си я направя както си знам, пък после нека ми са проблеми :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не мойта кола не е на газ! Аз даже не я смятам за кола ... просто ми върши работа, затова написах в първия пост че, си търся Хонда защото "нямам" :cool: ! Офф май още повече ви обърках. Под "от тва мотор става ли?" имам друго предвид ама както и да е ... не искам да издавам бъдещи планове, защото едно че съм суеверен и второ за да е изненада, ако сте ме разбрали де. Като цяло колата няма да се ползва за да ходя на пикник или до пазара ... май вече ме разбрахте. :ph34r::rolleyes::cool:На първо място ми е купето! Попринцип мотора къвто и да е не ми пречи всичко се сменя, но в случая купето е много запазено и е с мотора който искам (Д16), не ме питайте защо не си слагам Б16 ... имам си причини. Мисълта ми е, ако сменя например цялата глава ще избегна ли "стената на плача" и какво друго трябва да се сменя че, този двигател да е добра основа за нещо по-така? (Примерно ако не намеря друга здрава Хонда с Д16 и взема тая). А иначе съм имал 9 Хонди до сега и като цяло имам представа от марката, не ме гледайте че съм новак. И в времето стандартите ми за здраво купе и здрав мотор станаха "японски", макар и да звучи странно от човек с английска Хонда. :cool::lol::cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ako мотора си бачка нормално какъв е проблема? Мойта англичанка е на обикновенна газ вече 100к и нека някой да намери ядове по мотора. А и е правен само един реглаж на клапани :ph34r: Просто в Перник няма кой, пък и не прави проблеми. Газта зацапва малко датчиците и дросела ако е обикновенна, но и на бензин пак е така, но по-слабо. Просто ако върляш ГИ-то ми го подари :cool: , Изчисти си всмукателната система и карай... САМО ГЛЕДАЙ КОЛАТА ДА РАБОТИ КАТО ХОРАТА. Щом ти е 9тата значи имаш представа как работят нашите двигатели :cool: п.п.Късмет с търсенето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В учебника по ДВГ пише че газта увеличава живота на цилиндрите,буталата и сегментите. Причината е че газта неотмива слоя масло по стените цилиндьра и по тоя начин увеличава с около 30% живота на двигателя. При бензина е обратното. Активен е кьм маслото и го отмива ,оделно се образува пьлзящ слой който минава през сигментите и влиза в картера. Това е теорията. На практика на моя F18A3 за 60 000км не сьм имал никакви проблеми и никаква промяна в работата на двигателя след тоя пробег. Единствено като проверявам клапаните на 20 000км МАЛКО са пообрали хлабината и се налага да ги регулирам. На прелюда като си сложих ГИ си монтирах и омасляваща система за клапаните и се надявам това леко вкопаване клапаните да се елиминира. В момента старата ми кола е на 200 000км и двигателя ми е безупречен и негори и грам масло. Мое лично мнение от тия 60 000км на газ е че невреди.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поред моя опит и наблюдения по всичките автомобили които съм имал: (масла, свещи, палене/гасене на бензин, центровки .... )

Мислил съм ката я гася да мина на бензин за малко но освен да пооправи малко пообърканите бензинови таблици не се сещам за друга полза има ли друга?Предполагам че като я паля на бензин едвали успява да си настрой таблиците защото прехвърлям на газ преди ламбда сондата да е влязла в режим

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес минах 400 километра с акорда на газ..последствията..оказах се с 30 лева в повече като се прибрах...

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако, еветуално, то, може би, каквото! Всичко това е абсолютно безмислено.Една проста сметка казва следното нещо:До 6000 км на година - ползвай такси по евтино е.До 10000 км на година бензина и газта излизат на една цена.Над 15000 км на година газта е без алтернатива в ценово отношение. Ако караш около 30000 км на година за три години разликата между бензин и газ е точно една "нова" кола с газова уредба. Сега за да няма недуразумения колата е за удобство на човека, а човека да е роб на колата. От чисто финансова гледна точка аз съм минал с хонда около 300 000 км на газ. Сивик 5-та генерация. Някъде из форума има снимки на буталата, цилиндрите, клапаните и леглата им след около 170 000 на газ. Никакви проблеми.За това какво ще стане след, ако, евентуално, можеби или не-знам-си-още-какво, ами ако бяхте уцелили джакпота? Противниците на газта веднага ще кажат (впрочем вече са казали) ма тя не била направена така заводски. Само два факта. Повечето от вас искат да зареждат по високооктанов бензин - газта има октаново число 112. Бензина в течна фаза не гори - с други думи горят бензиновите изпарения т.е. гори в газообразно състояние.И умната.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@'Al Capone' Странно тогава защо колите на газ са с по-малка мощност от тези с бензинови изпарения..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Щото октана не е енергийна стойност бе парадокс.Плюс това моя Сивик си е фабрично Само на метан !!!7-8лв на 100км градскоНосим се на крилете на мощноста. :dry:

Редактирано от sand0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@'Al Capone' Странно тогава защо колите на газ са с по-малка мощност от тези с бензинови изпарения..

Защото газта е високооктанова, но ниско калорична затова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не зададох въпрос. !!! ----> "..."Все пак благодаря за информацията.

Редактирано от paRADOx

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без лоши чувства. Просто съм противник на алтернативните горива на бензина. !!! (лично мнение)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@AlCaponeтаксито не е ясно дали е по-евтино !!!да не говорим за несравнимото удобство да си караш собствена кола, а не да се съобразяваш бакшиша дали ще иска да те закара до където ти искаш, да те чака и др. подобни. да не говорим за мошеници, за мръсни седалки, понякога разправии и т.н.единствената полза от таксито е, че няма проблем ако си пил алкохол и нямаш грижа за паркирането.но иначе си прав де, горе-долу така излиза сметката.аз лично мисля, че ако ще си слага човек газ, по-добре да си вземе кола с дизелов двигател - разхода е по-малък и новите дизели по нищо не отстъпват на бензина, даже бих казал, че вървят повече.лошото е че горивата поскъпнаха, а за тия които не са, държавата има грижа да увеличи акциза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не исках темата да става газ срещу бензин! Като отивате в Сливен на гонките пробройте колко коли на газ ще се пуснат ... сигурно си имат причина хората! Говорих за 2-ра кола която мога да си позволя и на керосин да я карам. Идеята ми беше дали този мотор ще може да върви така както е вървял преди да му бъде сложен ГИ и има ли смисъл да се инвестират допълнителни средства в такъв мотор? Говорим изцяло за "перформънс". Става въпрос за D16Y8 125 hp на Сивик 6-та Купе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@paRADOx Това е така защото повечето са зле настроени или въобще не са настроени. Не само на газ и на бензин. Октановото число отразява устойчивостта на детонации на горивото. За калоричността разликата е около 30%. Плътността им е много различна. Бензин:730 kg/m3, Пропан 510 kg/m3, Бутан 580 kg/m3. Разликата в плътността отново е около 30%. Само да вметна че разлика в разхода повече от 10% по-висок на газ е сигнал за проблем. Всички тези стойности за течна фаза. Които за горивния процес нямат много голямо отношение. При пропан-бутана (а и при метана) има още едно нещо което се изпуска а то е съществено. Фазовия преход от течна в газообразна фаза е ендотермичен. Т.е. допънително охлажда горивната смес.

Тук обаче се намесват тези стойности:

Специфична топлина на изгаряне минимална в газообразно състояние, кДж/кг

Пропан 45852,6 Бутан 45431 Бензин 48680

Специфична топлина на изгаряне максимална в газообразно състояние, кДж/м3

Пропан 85627,3 Бутан 111593,5 Бензин 213180

 

Това стойностите за пропан-бутана трябва да се съберат стойностите на пропана и на бутана. Тоест минималната специфична топлина на изгаряне на пропан-бутана е по виска, а максималната е малко по ниска. В максималните стойности разлика е 8%. Което означава 8% по-нисък разход в литри при бензина.

Това е личното ми мнение подкрепено с малко факти. Никой не искам да обвързвам с това. Просто при бензин ако една кола харчи 10 литра/100 км = 24.5 лв за този преход. Ако е на газ 10.8 литра/100 км 14.04 лв. 10 лева на 100 километра. 100 лева на 1000 километра. 1000 лева на 10 000 километра. При 30 000 километра разликата е много фрапираща. Това говорим ако е годишен преход. Аз до скоро карах по 50 000 до 70 000 километра на година. Разбирате защо пропан-бутан е моят избор за гориво.

 

@Мишо.

За таксита. За да направиш един километър с личния си автомобил трябва да си направил гражданска застраховка (за 1.6 е 180 лева). Технически преглед 30 лева. Да смениш масло грубо около 100 лева (с маслен и въздушен филтър). 4 броя летни гуми да приемем масов размер 14 цола около 400 лева с монтажа. 4 броя зимни гуми с монтажа около 500 лева. Данък за София 150 лева. До тук са 1360 лева, като до тук няма консумативи като акумулатор, поленов филтър, каско и други. Които биха набъбнали горната сума до 2000 лева. А до тук не сме минали един километър. 6000 километра на бензин = 1500 лева. Общо 3000 лева ако нямаме каско и не ни се налага да сменим акумулатора. Което прави 5000 километра с такси. При сегашните цени. Като всички тези сметки са верни ако колата е налична.

 

Това пак казвам е моето лично мнение. Не искам да обвързвам никой с него. Това не означава че ще спра да карам кола или че ще ползвам само таксита. Аз гледам чисто финансовата страна на въпроса. Уважавам всеки който иска да си тунингова колата или да я държи в чист заводски вид. Аз съм на мнение че това трябва да е хоби колата, а не колата с която се върши работа. Отново мое мнение с което не ангажирам никой. За мен колата все още е нещо с което си върша работа, а не хоби.

 

П.П. За това колко коли на газ биха се пуснали. Ами зависи от броя на сачмите в главата, или по скоро от тяхната лиспа.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@AlCaponeТака е, макар че мога да внеса някои корекции в сметките ти. Например аз не купувам гуми всеки сезон. Карам с едни гуми поне 3 сезона. Може и повече. Обикновено не ги сменям заради изхабяване, а защото се намират доброжелатели да ги нарежат с нож или гумата среща някой пирон на пътя, или дупка, която я пука, и така няколко пъти, докато гумата вече не става за нищо. Освен това в сметките си не си включил смяна на накладки, както и някои текущи ремонти, и не дотам текущи ремонти, които винаги възникват, и не могат да се предвидят, други консумативи като течност за чистачки, крушки за фарове, антифриз и други подобни. Не си включил и винетка.Така че финансово си прав, но това са сухи числа. Реалният живот е нещо друго. Той не се измерва с числа. Като бързаш и вали дъжд или сняг, и никоя такси компания не иска да ти прати кола, или трябва да чакаш 1 час и повече, тогава нещата изглеждат по друг начин. Или искаш да отидеш някъде, не много далеч, но не става пеш, а бакшиша ти се мръщи, че иска люлин-младост, иначе предпочита да виси на стоянката... Ако искаш да отидеш някъде да си развееш задника на екскурзия или каквото и да е извън града, ходене на море или планина - нашето или в Гърция примерно, едва ли таксито ще е подходящият избор. Бакшишите често слагат помпи на апаратите си, и сметката не излиза колкото е по тарифа, пак не може да се предвиди.Да не говорим за удоволствие от шофирането или че аз мога дори в задръстване да отида от нас до центъра за 9-10 минути, без да нарушавам нещо сериозно, а бакшиша ще ме мотае поне половин час.Всички караме коли защото сме вкусили от удобството да имаш кола на разположение по всяко време. И си плащаме скъпо и прескъпо за това.Ето сега тая година има въведен данък 2% върху застраховките. Постоянно от някъде те скубят за пари. Но плащаш и караш. Това е.Ако в София имаше метро покриващо всички точки, тогава може би щях да карам по-малко, но това скоро няма да стане а и метрото спира през нощта.Мислил съм си за газ, но аз карам между 10 и 15 000 км годишно, а за газов инжекцион трябва да извадя над 1000 лева, това ще ми отнеме голяма част от багажника, и всичките приказки за проблеми с колите на газ ме спират. Плюс че винаги трябва да палиш на бензин, и това е допълнителен разход също. Плюс че в Гърция примерно газ станции не съм виждал.Ако сега си купувах кола, щеше да е дизел. Кой каквото ще да ми разправя, дизела е най-добрия вариант.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата( мойто уважение към него) май не знае какво търси.Поне за мен съм се убедил ,че след китайците втората най-голяма група в света са мераклиите. Искам такава, па инаква ,па за толкова пари е има ги ама рядко!Аз смених 5-6 Сивика да намеря походящия , но се убедих ,че хубава кола се купува не с мерак а с пари. Относно газта да си кара кой на каквото иска,аз карам б16а2 118kw на газ не инжекцион обикновенна вече незнам колко време,колата не ми се сдухала или както там приемат да наричат" увредени" вече агрегати.Всичко е въпрос на подръжка.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спааааам ...

Колега, аз на твое място не бих се чудил толкова. Намерил си кола с добро купе, според моето виждане, купето е най-скъпо за поддръжка в един автомобил. Винаги можеш да си купиш друг мотор и да си го сложиш в което купе искаш, това ще е на цената на едно хубаво боядисване.

Като толкова те притеснява въздействието на газта върху двигателя, не купувай кола, която е имала газ. Дори и да те убеждаваме тук, че е не е фатално, ти винаги ще имаш едно на ум и ще се съмняваш в мотора. За това си или изчакай и си вземи кола която е читава, или прецени кое е по-важно за теб, добър мотор или добро купе.

Лично за мен отговора е лесен, да не говорим, че ще наливаш пари в пърформънс. При това положение със сигурност ще отваряш мотора и ще можеш да прецениш дали ти трябва друг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Мишо знам че имам доста неща които съм пропуснал, една гума на повече от три години аз не бих карал. А до съвсем скоро за един сезон им изразходвах ресурса или за втория нямаше да стигне. Удоволствието от шофирането е тема на друг раздел. Тук са сухите цифри и грозните факти. Аз също обичам да карам, но за съжаление тук няма къде. Отново тема на друг раздел и друг разговор както се казва. Чисто финансово и чисто технически алтернативните горива пропан-бутан или метан са по-добрия вариант. Да технически да приемем (дебело подчертавам да приемем) че газта прави двигателя на нищо за 120 000 до 150 000 километра в чисти цифри за 150 000 километра са 36750 лева за бензин при днешна цена или 16848 лева за газ. Финансово разликта е 20 000 лева. Аз такъв пробег правех за около две и половина до три години. Общо взето колата ми я върнах вторични суровини, но двигателя е здрав и чака да ми дойде музата да го съсипя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да технически да приемем (дебело подчертавам да приемем) че газта прави двигателя на нищо за 120 000 до 150 000 километра

 

Ако това беше истина, бакшишите щяха да сменят пропадналите им корейски двигатели на всеки 2-4 месеца ... Не може бай Пешо да прави по 200 000 КМ на ГолфО на газ, и колата му да работи перфектно, а Хондов двигател (едни от най-здравите малолитражни двигатели на планетата) да се скапва за 120-150 000 км.

 

Колегата "Слави CRV" го е казал, това че ще си купиш кола карана не бензин, не значи че няма да гризнеш дървото с основен ремонт след това...

 

 

Moonwisher отиди до въпросната кола на която се чудиш, дръпни щеката на маслото и виж цвета на маслото. След това се чуди дали си заслужава...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отваряй си очите като купуваш, аз така си купих CR-V B20Z1 перфектно, без ръжди, удари, отличен салон, без ГАЗ, и като тръгнах от точка А до точка Б за 320км. и духна клапан, както бе само на бензин, и това ми бе 5та ХОНДА, след ремонта и слагането на ГИ мина 50 000км пез ни най малки проблеми, отваряй си очите, кеф цена няма, мерак се гаси с пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това беше истина, бакшишите щяха да сменят пропадналите им корейски двигатели на всеки 2-4 месеца ... Не може бай Пешо да прави по 200 000 КМ на ГолфО на газ, и колата му да работи перфектно, а Хондов двигател (едни от най-здравите малолитражни двигатели на планетата) да се скапва за 120-150 000 км.

Корейските автомобили са най-доброто което може да е получи за тези пари и за това са таксита. Там цената на колата и цената на поддръжката са най-важните неща. А при корейците те са най-ниски. А за голфа да ти кажа, като цяло това е евтина кола с евтина поддръжка която има лоша слава. Сивика впрочем също не е от високия клас коли. Пък във форума има два двигателя печелили награда за най-добър дизелов двигатели (N22A2) който са се скапали за по-малко от 150 000 километра. Така че пак казвам тук гледаме техническата страна на този въпрос, както и ефективността от газта. Във финансов аспект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз ще вметна малко офтопик, и без това темата доста се разми. На няколко пъти се споменават новите дизели, дизелите като цяло и колко по евтино и икономични излизат...

Новите дизели са хубави, но...

Ако вземем две еднакви нови коли с разлика бензин - дизел с относително еднаква кубатура и мощност, дизеловата ще е по икономична беспорно, нали? Но колко по икономична? Да вземем Сивик 2008 2.2 дизел и 1.8 бензин. В конкретния случай бензина е с по малка кубатура при еднаква мощност на двете. Смесен среден разход при нормално шофиране - дизела около 6-7, бензина около 8-10, т.е. разлика от около 2 до 4 литра на 100км, което си е до 10лв(а може и повече - при високи скорости разликата се увеличавав полза на дизела - това всеки го знае) - не е зле! Но...!

В момента цената на дизеловото гориво е малко по-виока от тази на бензина, но да приемем че са равни. Все пак остава разликата в първоначалната цена на двете, която е около 4000+лв в полза на бензина, като се прибави и по скъпата поддръжка на дизела(повече масло, повече филтри), и произлизащите от по голямата кубатура по високи такси - ако приемем че ще спестявате по 6 до 10 лв на 100 изминати км, то първите 40000-50000км ще нулирате тази разлика в първоначалната цена, тъкмо докато ви изтече лизинга! Та колко по икономичен и евтин, всъщност, излиза новия дизел?

 

По темата: аз карам на бензин - минавам малко км и не ми се слага газ. Но споделям мнението че газта няма конкуренция като евтино алтернативно гориво. Бих я предпочел пред дизела, ако трябва да си избирам кола която да не ми е толкова за кеф колкото сегашната, а наистина да ми е необходима и да изминавам доста км.

Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колегата( мойто уважение към него) май не знае какво търси.Поне за мен съм се убедил ,че след китайците втората най-голяма група в света са мераклиите. Искам такава, па инаква ,па за толкова пари е има ги ама рядко!Аз смених 5-6 Сивика да намеря походящия , но се убедих ,че хубава кола се купува не с мерак а с пари. Относно газта да си кара кой на каквото иска,аз карам б16а2 118kw на газ не инжекцион обикновенна вече незнам колко време,колата не ми се сдухала или както там приемат да наричат" увредени" вече агрегати.Всичко е въпрос на подръжка.

Колегата знае какво търси, ама май го няма в БГ и трябва да прави компромиси! Редактирано от Doomwisher

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...