Jump to content
ivaivalito

Масло скоростна кутия

Recommended Posts

Здравейте момчетаПредстои ми смяна на маслото на скоростната кутия сивик седан ръчка 1994До сега съм го сменял два пъти като съм наливал същото което слагам и в двигателя Titan Fuchs 10w40 и съм нямал проблемиМалко трудничко влизат скоростите особенно задната но за нея е нормално Ако избера да сложа оригинално на хонда мтф дали ще трябва да промивам кутията или просто точа и наливам. Другото което е попадна ми масло 10w30 на тексако проблема е че е за камиони но много колеги си карат колите с него алфи аудита и нямат ядове бензинки за всичките.дали ще е проблем ако сложа от него в кутията и двигателя все пак в америка всички карат с 10w30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди в Бултрако ще ти сложат оригиналното си масло ще ти вземат около 60 лв заедно с работата отгоре на всичко ,за тези пари ще ти направят и преглед на окачването и др. течности по колата и ще ти е мирна главата .Пример на моята на 21.01.2011г направих тази процедура дадох 62.50лв и дори ми дадоха списък хората какво трябва да сменя още по колата + парт.номера на частите който ми трябват !ПОЗДРАВИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как по точно предлагаш да стигне до Бултрако? Да бута колата от Бургас до София за да му излезе и на него 62.50 лв , или да си я кара до там на ход с крайна сметка ~ 220лв? Извинете , ама не всички селяни живеем в София.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:P В Бургас си имаме ХОнда Апостолов при който няма да отида никога .Веднъж съм си купувал части от него оригинални задни тампони и до там адски смотан сервиз и отвратително отношение .Маслото им било наливно за скоростна кутия кой знае какъв боклук ще ми дадът .Докато виж в КАРАДА Варна е друго нещо може би най сносния дилър на хонда в БГ .Явно ще си поръчам от тях маслото и ще си го сменя сам както до сега не е сложно 2 пробки са :honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и колко парички е тва оригинално на хонда МТФ масло :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градски струва 28 лв. за литър в Карада

Редактирано от Red

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги обяснете и на по простите как се сменя маслото в скоростите и снимки ако може

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги обяснете и на по простите как се сменя маслото в скоростите и снимки ако може

Има из темите някъде точно описание.Има 2 пропки долната за изтакане а горната за наливане наливаш докато почти прелее.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слагаите масло 10В40 и си свиркаите стига с тва оргиналното МТФ от представителствата на хонда,моята препоръка и MOTUL 6100- 10W40 дано не прозвучи като реклама на маслото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то и според мене няма много голяма разлика в маслата секи хвали различно масло но и така не роумявам защо си хвалят марките масла ''маслокато масло'' като според мене неможе да се осети разлика данеби някоя по извесна марка масло да вдига някое друго конче :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги обяснете и на по простите как се сменя маслото в скоростите и снимки ако може

Смяната на маслото в скоростите е по елементарно от смяна на свещите /например/. Обаче друто е да кажеш във форума:-Аз на моята го смених в Бултрако с оригинално MTF , взеха ми 70лв и смятам че е нормално. Да, нормално да се посещава оторизиран сервиз но при определени условия.1:Колата да е нова / гаранционна/2: Да бъде извършен ремонт ,който изисква специални инструменти или апаратура и умения , или неможе да бъде извършен в друг сервиз (тук малко се съмнявам обаче )Ама да се ходи в официален сервиз за щяло и нещяло с 15-17 годишни таралясници , които като себестойност се равняват на една пенсия в Германия, някак ....... не им ходи. Иначе за смяната на маслото -----
Редактирано от bleid 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бултрако, оригиналното масло е по 29 лв./л (за скоростна кутия и за диференциал) Когато го сменят при тях в сервиза - слагат наливно по 18 лв./л. и 20 лв. за труд - така излиза същото като цена.Остава само да гадаем - запечатаното в туби по 1 л. дали е същото като наливното и защо цената се различава толкова много - 10 лв. Толкова ли струва едно пластмасово шише? Оставям без коментар цената за смяна 20 лв. - там всеки се решава какво да прави. :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво сте луднали по това оригинално специализирано масло все едно е манна небесна :). То е създадено 96г. поради модернизирането на скоростните кутии но и тогава е допустимо слагане на двигателно. Аз слагам 5W30 и определено е по добре с него в големите студове, предполагам че същия резултат ще се постигне и с 5W40 не че има нещо лошо да се ползва, напротив особено ако колата е след 96г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При -10 градуса с масло 10/40 Mobil 1 когато колата е студена скоростите влизат трудно. С масло MTF нещата са далеч-далеч по добри да не кажа отлични, няма трудно влизане дори при -15 градуса. Повече не са падали температурите таз година в Габрово. Това е испитано от нас. Аз лично за 60лв. няма да си испробвам скоростната кутия и затова махнах Mobil-а ое на първата седмица.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно прав е доктора, аз моята като я взех влизаха някак кално и с усилие първа и задна. Не знам с какво масло е била преди това и дали е било сменяно когато трябва, но като го смених с MTF разликата беше огромна. Гореописаното явление просто изчезна.За 60 кинта не си стува да си окотиш нещо кутията;)

Редактирано от Red

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ви е мнението за това масло от общата поръчка от чужбина ?Някой слагал ли е ? Motul MOTYLGEAR SAE 10W-40 Gearbox Oil Lubricant 1л 19,60лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ви е мнението за това масло от общата поръчка от чужбина ?Някой слагал ли е ? Motul MOTYLGEAR SAE 10W-40 Gearbox Oil Lubricant 1л 19,60лв.

Намерих темата.Извинявам се избързах може да ми изтриете поста !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най - добре си е маслото оригиналното от Хонда - обаче тази смяна от 60 лв за обикновена кутия си е скъпичкооо :blink:50 -60 лв. вземат фирмите които се занимават с автоматици , при тях се налага и смяна на филтър което си е трудоемко !За обикновена кутия 10-15 лева е смяната ! И не е нищо сложно ( Може да си го източиш на канала и да си налееш новото :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

2л x 18лв. наливно Honda MTF от Юби-ко, сменяш си го сам и край с мъките!

Редактирано от Civic_6gen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си купих от хонда мтф само че бутелирано, цената мисля че му беше 28 на литър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Aман от разбирачи.....

За всички , които си мислят че няма проблем да карат с обикновено двигателно масло,а и не само си го мислят - а го пропагандират.

Хората са го написали достатъчно ясно , само да има кой да чете.

Още повече че това ви е спасителен пояс,а вие им се качвате на главата на инженерите от Хонда.

Поуката - никакви спасителни пояси на дървени философи,дето едно лего не са сглобили а са 'знаещи' за цял автомобил

 

Публикувано изображение

 

Четете долу под таблицата със звездичката- има една много важна дума зад двигателното масло,а именно - 'временно'.

Дори са намерили място и да обяснят защо трябва да е временно ползването на двигателно масло.

 

И не го пиша това само защото аз за разлика от вас съм го прочел правилно,а защото съм го пробвал и имам реална база за сравнение с различните масла.

Кой от вас пишещите смело да слагаме обикновено двигателно масло всъщност се е прежалил явно с космическата сума от 50-60лв за вас и е имал база за сравнение?

Въпросът е реторичен,щото ако наистина някой беше пробвал нямаше да пише глупости и да лъже наивниците дето ви ги четат.

Много отдавна когато станах хондаджия Прелюда ми дойде от Разград,малко преди това беше вкаран от Германия.Скоростите влизаха невероятно ама нали исках да съм сигурен че всичко му е сменено реших да сменя и маслото в скоростите.Един такъв разбирач като вас, който имаше няколко хонди ми каза да си налея двигателно масло и да си свиркам.

След като го послушах преди да почна да си свиркам,започна да ми свирка скоростната кутия.Няма да говоря самото превключване колко се влоши особено на студено масло.

Години по-късно, когато вече бях със сменен двигател и скоростна кутия и давах газ на писта със същата кола , кутията която бях купил искаше да се предаде. Хъркаше безобразно на 3-та скорост и включваше трудно.Проблемът тогава беше , че Бултрако и никой друг(то тогава нямаше и други де) не внасяха и не продаваха МТF. Нямахме избор и карахме с насраните двигателни масла, които толкова горещо препоръчвате вие невежите.

Но да не повярваш, Бултрако започнаха да продават MTF на 18лв/литъра и го имаше само наливно.Вече си бях купил друга кутия , защото тази очевидно беше пътник , но реших да й налея MTF и да видя колко ще издържи преди да се взриви. Тя не само че не се взриви ами направо си заработи почти идеално.Изкарах две сезона по пистите с нея без никакви ядове и когато си купих шпер просто го сложих в другата 'нова' кутия,а старата я ползвахме за части за един приятел-Митака от Варна с Турбо Прелюда.От нея си взе дългата 5-та предавка и сигурно му е все още някъде в мазето.

Та като не знаете за какво става дума, трайте си вместо да правите кофти услуга на начинаещи хондаджии, който в наивността си ще ви повярват щото имате хонда от преди тях.

Редактирано от prelude
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Говорено е много пъти вече по този въпрос "колеги" и както и prelude ви намекна, правите грешка от немърливост, когато с ясно съзнание наливате буквално "някакво" моторно масло в скоростите, при това за трайна употреба и неопределен срок. Най-малкото, трансмисионната течност е с почти апериодичен срок на подмяна, за разлика от моторното масло. Ако поне малко сте запознати с флуидите, състава на двете течности, средата им на използване и целта им, тогава въобще нямаше да си правите експерименти. Защо не наливате моторно масло и вместо хидравлична течност, на цвят си приличат?! Моторното масло е с коренно различен състав, вискозитет, характеристики на износване и т.н. от трансмисионното "масло"...двете течности нямат, ама нищо общо дори и на цвят. Освен увеличаване на износването, отлаганията в скоростите при използването на моторно масло в тази секция, могат да придобият много "приятен" характер и да градират до по-сериозни проблеми в зависимост от времето в което ще използвате системата в този и вид на смазване/охлаждане....Като гледам още се чудите как се сменя течността в скоростите, пък съвети какво да се сипва давате. Няма лошо, колите са си ваши...П.С> И само допълнение, едното нещо се нарича трансмисионна течност (fluid) нищо че има смазочни свойства и ние жаргонно и викаме масло, а другото е масло (oil)

Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много компетентни отговори на pleude i petar !мерси на всички в понеделник отивам до бултрако и си взимам от MTF-a.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Малеее ... ама аз сеег забелязвам какви бисери има 10w40 вместо трансмисионно или хидравлично масло :blink: :blink: :blink:Добре че не сте с автоматични кутии че тогава ще разберета на първата минута ква сте я забъркали с двигателното масло ! :o Ай...ай.... ай....Има еди лаф - като не знаеш питай, като не разбираш не барай , Защото излиза много скъпо .Спазвайте съветите на колегите с опит и ще Ви е мирна главата. И не на последно место си има книжка на колата в която пише какви са изискванията за консумативите - като не ги спазвате няма да имате кола.Правете разлика между - двигателно масло- трансмисионно масло - хидравлично маслоНай общо казано двигателно масло старее бързо и служи за смазване налагерите и т.н. на двигателя, хидравличното масло служи за предаване на енергия и няма кой знае какви мазителни свойства, трансмисионното за ръчни скорости има някаква мазителна дейност, но пък за автоматичните кутии няма мазителна дейност.Тъй ги знам аз нещата ако бъркам ме допълнете и поправете.Саме гледайте да не си налете двигателно масло в казанчето за чистачките :D :D :D или пък антифриз !

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Prelude не се познаваме с теб, от постовете ти съм останал с впечатление че разбираш и си наясно за какво говориш, но в случая грешиш. Мануала който си показал е за акорд и там наистина пише да се кара с МТФ, но за сивик 5г с Д-серия мотор и S20 кутия за каквито е въпроса на колегата пуснал темата, Хонда изрично препоръчват САМО 10в30 и 10в40. Ето ти и доказателството.

 

Публикувано изображение

 

Може да си хондаджия от 20 години но ако не си убеден на 100% нямаш право да се изказваш толкова крайно. Същото важи и за останалите разбирачи които се изказаха неподготвени след теб. Тоя последния пост с автоматиците няма да го коментирам там е трагедия.

 

Не казвам че не може да се налива МТФ в кутия на 4 или 5 генерация сивик, казвам само производителя какво препоръчва да се слага. Всеки сам си взема решение какво да сипва.

Редактирано от Wyvern
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горкия той....само леко с пиперливите сочения кой, кфо, що...или ти си господ и си наясно с всичко?1. Когато е писан красивия менюъл, който прилежно си посочил, не е имало Honda MTF. 2. S20 е доста проблемна кутия и точно обслужването и с моторно масло е единия причинител.3. MTF се пуска на пазара, точно поради тази и още няколко причини - иначе и до днес щеше да си караш с 10w30 в скоростите и сам да се чудиш коя марка масло е най-подходящо и дали да го смениш след 4 или 40 хил. км. и кво аджеба се случва в кутията с поредния ментак който си сипал.П.С> Повечето бензинови двигатели, на по старите коли с по-малко електроника могат да работят и с керосин, но дали това е най-доброто гориво за тях?Хонда не крие, че винаги се е учила от грешките си, защото така се постига съвършенството!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и тая тема осрахте :angry: Преди да заключа темата,защото нещата за пореден път излизат извън контрол,ще кажа,че няма проблем МТФ-а да се заменя с двигателно масло.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...