Jump to content
jamo

Придърпване, прекъсване обобщаване

Recommended Posts

Кабелите не святкат в нормално положение.

Вече като ги вадя 1 по1 от свещите, при разстояние 3+ см от тях и малко преди всяка да изгуби ток (и цилендъра да спре да пали), по всеки от тях искрата пробива до по-близък метален обект, но това мисля е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Цецо, не вади кабелите при работещ двигател! Ще опукаш я бобината, а комутатора. Мислех, че го знаеш.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

За малко бе, ама като за любопитството на котката, дет близнала контакта. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Малко развитие по темата.

Ванката искаше да откача генерасията и да види - чуе как е без нея.

Черно е и напред и назад.

Генерацията е нова на 3500 км - 4-5 месеца, но е затлачена. Предполагам ще се изчисти пак, защото от месец и около 270 км колата е само в градско движение.

Това е една от причините според него и съответната богата смес.

Поиска да види и свещите. Виждат се:

Самоволно проверихме и компресията. Навсякъде еднаква и не спада. 

Ауспухът е приемливо чист, но не сив.

Днес надникнах пак в дросела. Тази локвичка мирише на бензин. Какво прави там, не знам. След малко врумкане (без възд. филтър) пак се появи.

Моторчето D14A3 развърта прилично - без филтъра по-добре, но със и без него - на празен ход претриса.

 

IMG_20230517_085012.jpg

IMG_20230517_085114.jpg

IMG_20230517_083629.jpg

IMG_20230517_173826.jpg

IMG_20230517_174827.jpg

IMG_20230517_174838.jpg

IMG_20230518_124909.jpg

IMG_20230518_113844.jpg

IMG_20230518_115452.jpg

received_3086893264940143.webp

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За съжаление го прави периодично, но не мога да кача повече от тези секунди.

Гледайте бутилката - с нея претрисането (освен нормалните вибрации) е отчетливо видима.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен свещите са ок и моите са такива. Моят акорд от 1 година и близо 5000км е само в градски режим, но не бих казал, че е обогатил сместа и задръстил катализатора. Все пак ще си проверя дългия трим, че скоро не съм го гледал. За статистиката компресията на загрял или студен двигател я мерихте?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На топъл. С хората майстори е труден тайминга.

15-тина мин след 5-6 мин. градско -  около 3 км. Първо видяхме свещите, па се помотквахме още, но моторът не пареше дори по главата. То идеята бе да видим по налягането дали нейде не чезне, но си е еднакво навсякъде.

Второто клипче (11 сек) е на климатик и къси.

Оборотите са уж добре, но отражението на бутилката в таблото шава, а вибрациите се усещат и в колата и по звукът на мотора!

Не знам дали не "търся под Хондата теле", но не беше така, а и май не винаги е.

Дразни ме, а и се боя да не съсипя работата на Фенчето. Човека се потруди и колцата върви добре, не харчи течности (освен горива и за чистачките :) ), ама нещо куца. :(

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А това е при загрял мотор и лекинко натиснат десен педал. Малко от ръка е клипчето, но дори по звук се усеща как оборотите (като на таблото) "мотаят" нагоре / надолу.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя че това "мотаене" на оборотите го няма докато колата загрява и е "на смукач".

Има го само когато вече е загряла и вероятно причината е същата за претрисането в ниските -  на празен ход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започвам да подозирам някой вакум, мап сензор също ако има изобщо нещо свързано с въздух 😁.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Цецо, стягай балната трапеза. Мани ги тия обороти...

Пък после си уговори един ден при Ванката. Ще открие причината.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Синковеца не е фен на таквиз мероприятия, но пък е фен на колата си.

А Фена точно на баловете сега се е посветил, та не искам да го притеснявам, но вече ме покани - за гаража де. :)

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 23.04.2023 г. at 23:50, boiskii написа:

Жилото се движи свободно и изглежда добре опънато, дросела също няма засечки. Беше ми в списъка с проверки като чистих дросел и ИАЦВ, но ще накарам някой да натиска педала на газта докато гледам както се случва при дросела при рязко натискане/отпускане. Ако има лаг значи нещо там насяда. 

За днес нямам прогрес с останалите проверки, че правих другата кола, но идните дни ще имам стробоскоп и ще проверя:

- центровка на искрата

- зацепване на ангренажа

- хлабини на клапаните 

- състояние на капачка и палец на дистрибутра + почистване

- смяна о-пръстен на диструбутор

- четене на грешки с окъсяване на SCS конектора

- обучение на компа

 

Под въпрос остават:

- ламбда сонда

- горивна система - налягане бензин, филтър бензинови пари, вентилация на резервоара, дюзи. 

Днес замерих налягане на бензина. Изглежда да е на долна граница. Даже с изключен регулатор е 37пси (норма 38-46, с регулатор 28-36пси). Индикация да си огледам какво се случва с помпата и мрежата в резервоара. Утре ще промивам имжекторите.

 

IMG_20230705_184249.jpg

IMG_20230705_184227.jpg

IMG_20230705_184241.jpg

IMG_20230705_184159.jpg

IMG_20230705_195140.png

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей , същия мотор съм,
Аз до днес си мислех, че съм имал голям проблем със предърпване, ама при вас е доста по сериозно и трудно откриваемо. Доколкото запомних има вариант тоците да са проблем, не само при бобината и кабелите, а някъде някой кабел да дава проблем. Днеска при мене се оправи след смяна кабели, но пък те нагаряxa свещите и се виждаше. Имах същия проблем със климатика  като е пуснат и забива, но там след ремонт компресор и смяна кабелите се оправи. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Fen8 написа:

Здравей , същия мотор съм,
Аз до днес си мислех, че съм имал голям проблем със предърпване, ама при вас е доста по сериозно и трудно откриваемо. Доколкото запомних има вариант тоците да са проблем, не само при бобината и кабелите, а някъде някой кабел да дава проблем. Днеска при мене се оправи след смяна кабели, но пък те нагаряxa свещите и се виждаше. Имах същия проблем със климатика  като е пуснат и забива, но там след ремонт компресор и смяна кабелите се оправи. 

Кабелите ги смених. Няма промяна. Оригиналните изглежда са си ОК. С климатика забива, ама то не знам дали има 6-та дето да не го прави. Сложил съм си в списъка да препоя спойките на главното реле, че четох преди време че от там също дава ядове. На загрял мотор често се случва да иска повече въртене и да не запали от първия път. На втори опит захапва веднага. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за кабели така разбрах , че може да е някой отделен кабел които няма общо със бобина и свещи и дава утечка и от там губи тока, нали бобината взима излишния ток поне така го разбрах от майстора. Ако имаш път към Пловдив ще ти дам адрес на майстор , незнам със каква машина работи, но мисля че ги хваща къде има проблем тока. Дано го оправиш скоро без много ядове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Fen8 написа:

Аз за кабели така разбрах , че може да е някой отделен кабел които няма общо със бобина и свещи и дава утечка и от там губи тока, нали бобината взима излишния ток поне така го разбрах от майстора. Ако имаш път към Пловдив ще ти дам адрес на майстор , незнам със каква машина работи, но мисля че ги хваща къде има проблем тока. Дано го оправиш скоро без много ядове.

То при мен не е фатално, кара се спокойно и така, ама пусти мерак да е както трябва (и беше). Сивика вече е втора кола и предимно обитава гаража. Одеве промих инжекторите, на 3ти и 4ти цилиндър малко на струя тръгнаха, но накрая всичките правеха мъгла. Така де, проблема не изчезна с промивката. Утре ще препоя горивното реле и ще прегледам дистрибутора.

Не знам кой кабел може да прави подобни мизерии. Някоя маса да се бъзика...ще огледам. 

Интересното е, че като запалих след промивката мотора както си работи равномерно за момент заглъхна и оборотите пропаднаха. И друг път го е правил тоя номер. Като ритам дросела ръчно мотора се форсира обаче като го пусна рязко и глъхне, т.е. не сваля оборотите веднага, а се случва и някакъв допълнителен процес, който подозирам играе роля в това придърпване. Чопленето продължава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес разчастих дистрибутора. Капачката е оригиналната и виждам малки пукнатини около изводите за свещите.  Вътре нямаше масло, но от о-пръстена е протекло неотдавна. Уви, не успях да намеря къде съм забутал новия, така че сглобяването в обратен ред и центровката на запалването остават за утре. Капачка и палец май си искат ново.

IMG_20230708_163934.jpg

IMG_20230708_163920.jpg

IMG_20230708_163905.jpg

IMG_20230708_163848.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен капачката е в доста добро състояние. Няма голямо износване на електродите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера с 1 френд свалихме дросела, а от него стъпковото моторче и каналчетата за празен ход + болтчето. Там бе чернилка неземна!

Резултатът е много позитивен. Не забива муцуна при рязко отнемане на газта / не лашка при движение на 1-ва и 2-ра на мин. обороти и на бензин работи почти перфектно, а с цъкването на климатика не сваля оборотите на 200. Той вика - "Не търси под вола теле. Тоя мотор е на 413000 и всичко да е наред е мнОоо трудна работа. Все нещо нейде е лекинко извън параметрите иии..."

Остава да ида и при газаджията, да пипне картата, защото на газ все пак припръцква и прелашква малко. Странно е че сме пипали само по въздуха и би трябвало да има еднакъв ефект и на 2-те горива.

Сабале и се радвам кат тинейджър на първа кола. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да.да да ти кажа и аз правих това преди месец и резултати бяха същите като при теб.много по добра работа.стабилни обороти.не пропадащи .при мен срещу отвора на дросела за празния ход се беше образувал налеп върху метала ,който реално спира

ше притока на въздух.Жалко ,че не го снимах.Не съм отвивал болта за празен ход.Но доста го чистих и надувах  с въздух. Аз свалях дросела от всмукателния колектор,гарнитурага е твърда и може да се ползва пак.

Редактирано от dragob
правопис

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз в разправията не успях да снимам, ноо, който стигне до там, ще намери каквото и ние.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше ли налеп при теб?При мен беше буквално като пъпка-цирей -точно срещу жигльора.Но моя двигател харчеше масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят вече не харчи, но си е бил там от време оно. Долу в леглото на всмукателя (погледнато през отворения дросел) и към цилиндрите е чисто.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 12.07.2023 г. at 7:59, dragob написа:

Според мен капачката е в доста добро състояние. Няма голямо износване на електродите.

И аз не мисля, че е супер зле, но си е на едни 26г и 190к. Като сложим и малките пукнатини около електродите...могат да обяснят рязкото прехлъцване и моментно пропадане на оборотите от време на време. Смених капачка и палец с нови (27лв). Кабелите са ми нови и свещите също. Центровах запалването по червения белег на загрял мотор и с окъсена сервизна букса. Работи по-добре и като че ли вече не глъхне като върна рязко газта...и все пак още полашква в движение, по-малко, но го има. Набелязал съм кутията за сваляне и ревизия на хлабините вътре, но преди това искам да елиминирам всички други фактори по запалване и горивна система. ИАЦВ и дросел са щателно чистени. ЕГР, лабиринт към всмукателния колектор и инжектори също. 

  • Налягането на бензина е на долна граница => мисля да пробвам с друг регулатор и ако е същото да измисля как да премеря налягането на изхода на помпата (за да елиминирам запушване по тръбата до филтъра). Ако и там е на долна граница, значи помпата е за вадене и за ревизия на шнорхел и резервоар, а може би и нова помпа.
  • Горивното реле го чака препояване на всички спойки.
  • Ламбдата изглежда работи:
    1143407237_MicrosoftTeams-image(13).thumb.png.99c3793554d6b76b87ccc5f9df602660.png1349902875_MicrosoftTeams-image(14).thumb.png.862780c62a3620d1a62d449f1d515c33.png1626120613_MicrosoftTeams-image(15).thumb.png.a7aeafbad3b48d4c0a0d81366c3d4156.png1166389886_MicrosoftTeams-image(16).thumb.png.1aa570779b94a73b1fefe490368bdd6f.png57513684_MicrosoftTeams-image(17).thumb.png.eb1673dcaf24aaa3dc1f813727405dac.png588088741_MicrosoftTeams-image(18).thumb.png.391a9e2c9e5e8fc021fb052fca6301a3.png
  • IACV-то също:
    1693966508_MicrosoftTeams-image(19).thumb.png.62414d2feba47beb79a4498b46fd857e.png
  • TPS-a работи:
    3548936_MicrosoftTeams-image(20).thumb.png.1f63893a6cb701fd25f082fbeef1ce51.png
  • Динамото зарежда:
    525477019_MicrosoftTeams-image(21).thumb.png.0412e969a6101db072475ca4dff53667.png
  • ЕГР-а сработва: 
    933130260_MicrosoftTeams-image(22).thumb.png.986696f3d273b6605ab5e32a9a5bc6a5.png
  • МАР-а работи:
    760780223_MicrosoftTeams-image(23).thumb.png.c8bdcb01ba5f1bca72a0619ee303bd5f.png
  • Вчера не съм пускал климатика, но ще погледна какво става с тоците и товара като подкачи компресора:
    932950293_MicrosoftTeams-image(24).thumb.png.367e74f9bfd9765fdd5ccecc304ccd36.png
Редактирано от boiskii
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи как ги правиш всички тези работи?ще дойда при теб някой ден да преслушаме и моята така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, dragob написа:

Кажи как ги правиш всички тези работи?ще дойда при теб някой ден да преслушаме и моята така.

OBD1 адаптер за стари кочини с 3-пинова диагностична букса.

 

Хмм, сега подкарах живите данни и на barometric pressure BARO ми дава, че няма никой. 

Screenshot_2023-07-13-19-30-53-070_net.hondash.hondash.thumb.jpg.c825a0cdb3749b7c0c59adeefaa7707d.jpg

 

Интересно дали имам такъв сензор и къде се намира. Изглежда, че не става дума за МАР-а, там отчита. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бе адска жега.

Все едно моторчето работи с приоритет за климатика, а за колелетата - каквото остане. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 4 часа, boiskii написа:

Хмм, сега подкарах живите данни и на barometric pressure BARO ми дава, че няма никой. 

Screenshot_2023-07-13-19-30-53-070_net.hondash.hondash.thumb.jpg.c825a0cdb3749b7c0c59adeefaa7707d.jpg

 

Интересно дали имам такъв сензор и къде се намира. Изглежда, че не става дума за МАР-а, там отчита. 

Зачетох се и на тая кола въпросния баросензор е част от ЕКУ-то. Не видях някой да го е ремонтирал - всичко живо сменя ЕКУ-то, а не е рядкост да умре. Ако измерването е вярно и нормалното атм. налягане е около 1000мбар, то с -75мбар тая кола си мисли, че се движи по морското дъно и вкарва неадекватни количества въздух и бензин. На първо време ще пробвам с процедурата от ръководството:

image.thumb.png.660635e34b268d0f386b8d6a56854649.png

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За късмет май ще се окаже, че това ЕКУ няма БАРО сензор, т.е. измерванията са нерелевантни. 

 

Цитат

Parameters that do not change (read constant arbitrary/zero value which may trigger alarm) are simply not supported by your ECU (e.g. some OBD1 '92-'95 vehicles don't support Fuel System Status FSS, Calculated Load Value CLV, Knock Sensor KS,...; cars with manual transmission usually don't have a BARO sensor, many EU models don't have the ELD, etc.). Simply ignore those readings as they're not relevant for your use case. Navigate to app settings / car / engine and enable/disable engine features to filter out unsupported parameters.

Long Term Fuel Trim (O2FT-LT) parameter reads 0 value on the majority of Honda vehicles from this era. The only explanation we can give you is simply that this is the way the engineers implemented the algorithm for calculating this parameter and it just returns 0 all the time, if the engine operates nominally.

 

И все пак като се загледа short fuel trim-a, изглежда мотора или доволно смуче въздух от някъде, или не му стига бензин:

FTST.thumb.jpg.1ae53c3231d3c0536bb972bbe467d382.jpg

+21.1% си е бая. Днес като изгасих мотора и се чу няколкосекундно съскане, все едно освободи нялагане/вакуум и спря. Ще направя тест със запалим спрей да видя дали ще локализирам от къде смуче. Другия вариант е да си взема манометър за вакуум и да разкачам една по една вакуум линиите докато шорт трима не падне под 10%. 

 

За диагностиката: https://www.hondash.net/p/e-shop.html

Адаптерчето на словака работи супер, препоръчвам. Идва за около седмица до БГ (около 60лв с доставката). Догодина планира да пусне подобно и за по-новите хонди (ОБД2). 

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес сложих нови горивен филтър и горивна помпа. Вкарах налягането в норма (32пси с регулатор, 41пси без). После се заиграх с късия трим и вакуумите. На теория вакуума изглежда в норма, обаче не съм сигурен дали факта, че не пада до 0 при форсиране не говори и още нещо? Някой с повече опит в тълкуването? Доколкото знам ако качва над зелената зона значи има някакво запушване по трасето на всмукателя. При мен е на кантар, но повече в зеленото. Късия трим пак има единични пикове около +/-17% и няколко около +/-10%, другите са под 10. Тия корекции ги дава като смята с ламбдата. Не знам дали да не ударя една улзтразувкова вана на ламбда сондата и инжекторите.  

 

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Относно ламбда сондата:

Относително добра представа за работата на ламбда сондата може да придобиеш като провериш показанията й при напълно загрял двигател и около 2000 оборота/мин. на мотора. Не зная възможностите на уредчето ти, но обикновено измерването се прави с осцилоскоп.

Ето едно много добро клипче - тестов автомобил Honda Civic 1997 г. (САЩ): КЛИК

Човекът, направил клипа, си разбира от работата. Аз лично съм му фен и доста съм научил от клиповете му.

Принципно, амлитудата на сигнала е между 0.2V (min) и 0,85V (max), а честотата на сигнала е между 1 и 5 Hz. (при 2000rpm).

 

Това са данни от моя мотор (D15z8) в напълно загрято състояние и 2000 оборота/мин.

1689795912133.jpg

В долната част на снимката може да видиш стойностите на напрежението - min = 0,25V, max. = 0.92V, средна стойност = 0.61V, както и честотата (около 2.7 Hz).

 

Относно инжекторите:

Пак с осцилоскоп може да провериш състоянието и функционирането им.

Моят мотор, инжектор на първи цилиндър:

1689795899766.jpg

Вижда се, че инжекторът получава пълното напрежение (около 12.4V), докато не бъде задействан от ЕКУ-то. Послед има пад до 0V, което показва липса на проблеми с масата. Следва прекъсване на масата на инжектора от ЕКУ-то, при което колапсът на магнитното поле в намотката на инжектора генерира пик до около 75V, който показва, че няма проблем със съпротивлението на инжектора (иначе пикът щеше да бъде по-малък). След това имаме пад на напрежението и малко преди да се стигне до напреженението от 12.4V се вижда една малка гърбичка - която съответства на механичното затваряне на иглата на инжектора, което предполага доброто му механично функциониране.

 

По същия начин може да наблюдаваш работата на първичната намотка на бобината на запалването и да оцениш състоянието й.

Ето я моята, измерена с ампер клещи към осцилоскопа:

1689795887440.jpg

Ако имаш вертикална част в началото на работа на бобината, а не възходяща полегата линия, каквато се вижда на графиката, в бобината има пробив.

 

Важно!

Горното са просто диагносични процеси, които следва да установят или да насочат към "очевидни" проблеми в компонентите, но не винаги са 100% диагноза за разрешаване на неизправността, тъй като обикновено зависят (са свързани) с работата на много други компоненти на двигателя и електрониката.

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за информацията. Ще погледна какво мога да изкарам от суровите данни на диагностиката, със сигурност имам напрежение по време на О2 сензора, но за инжектори и бобина едва ли. Препоръчай осцилоскоп, който предимно да се ползва за такива цели? От известно време си го мисля, но не съм сядал да избера. Общо взето нещо в ниския клас, което да върши работа. 

 

Друг въпрос: как проверяваме дали комутатора е изправен? 

762701973_MicrosoftTeams-image(29).thumb.png.f69a60120ef1975d25a6e53c77d9010a.png1264085403_MicrosoftTeams-image(28).thumb.png.9200f2568e8d0aa4750947480817c0d3.png1637904697_MicrosoftTeams-image(27).thumb.png.748e4027b56a58bba49f56f682443ffb.png

 

В сервизното има проверка на входните сигнали към комутатора, но не и на изходните. 

1717359753_MicrosoftTeams-image(30).thumb.png.e96ebad5dc070c87ad29855cbb917527.png

 

В друг форум четох, че подлежи на стареене и дава фира след 5-10г., но не умира тотално, а дава отклонения. Поръчах един заместител на Mobiletron и днес ще пробвам с него, но това си е стреляне в тъмното. Най-добре е нещата да се диагностицират съзнателно. 

 

Виждам, че комутатора дава сигнал на оборотомера на таблото. Интересен факт е, че имам разминаване в показанията на ОБД1 адаптера и таблото, може би около 50об. горница за таблото. Подозирам, че ЕКУ-то чете оборотите на база датчик колянов вал. Ако отклонението идва от комутатора, то под въпрос остава какви импулси подава същия към бобината и дали са в синхрон с импулсите от ЕКУ към инжектори. 

 

Освен комутатор трябва да проверя и другите 3 датчика в дистрибутора:

729549689_MicrosoftTeams-image(31).thumb.png.6bfeb1ade6fae4944afe052f06a6d0c1.png

 

п.п. За комутатора четох също, че като започне да дефектира е налице ефекта трудно палене на загрял мотор. Е, при мен често се случва след гасене на загрял мотор последващото палене да иска много въртене, все едно няма бензин или искра. При следващ опит пали веднага. Тук малко се миксират хипотезите, понеже някои пък твърдят че това е вследствие на спукани спойки на горивното реле...

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, boiskii написа:

как проверяваме дали комутатора е изправен?

Виж това видео - КЛИК

Не е твоя мотор, но дава насоки.

 

Относно осцилоскопа:

Не се наемам да ти дам съвет. Повечето автомобилни осцилоскопи са скъпички (от моя гледна точка).

Аз лично си взех PicoScope 2204A - КЛИК, но това НЕ Е истински автомобилен осцилоскоп. Има редица (съществени) ограничения и трябва много импровизация и внимание. Съветвам те да погледнеш видеата на Mechanic Mindset - КЛИК. Мен лично той ме зариби за PicoScope 2204A.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам едно китайче на достъпна цена, което изглежда да е подготвено за такива проверки, но ще прочета още преди да се хвърлям да купувам.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Не помня вече защо се отказах от Hantek 1008c. Едно от нещата бе софтурното осигуряване (програмата с която работи - като интерфейс), а другото бе, че вертикалната му резолюция се дели между каналите - КЛИК Но, не ме слушай :D.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй, осцилоскопа е в процес на избиране и ориентиране. 

 

Междувременно премерих 3-те датчика в дистрибутора - TDC, CKP, CYP. Всичките дават около 370ома. Измерих първична и вторична намотки на бобината - 0.7ома/16кома. Дотук в норма според проверките в ръководството. 

 

Смених комутатора с Mobiletron IG-HD004, центровах отново запалването - мотора работи добре, няма прекъсвания или пропадания на оборотите, но все още виждам компенсации до +/-18% в определени моменти, например при ускорение.

 

Въпрос: неписаното правило, че приемливата компенсация за читав мотор е до +/-10% за всички режими на работа ли важи или предимно за стационарно положение на товар/обороти? Опитвам се да разбера до колко е нормално да има пикови стойности над 10% и дали това непременно говори, че има проблем. 

 

След смяна на комутатора пак имам неприятното поклащане при подаване/отнемане на газта. Вече започвам да мисля, че до голяма степен идва от увеличения луфт в полуоски-диференциал-кутия. Планирал съм да ги ревивизирам, но първо искам да изключа потенциални проблеми с мотора. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От това, което аз зная, т.н. "приемлива" компенсация на Short Term Fuel Trim важи за всички установени режими на работа, без ускорение и пълна газ.

При пълна газ показанията на ламбда сондата се игнорират, респ. Short Term Fuel Trim не играе роля.

На практика, корекцията на Short Term Fuel Trim има за основна цел да поддържа флуктоациите на ламбда сондата между 0.2V и 0.8V, което пък от своя страна осигурява такива концентрации на СО и О2 в изгорелите газове, че да може катализаторът да работи ефективно и да се пази живота му. Тази корекция (Short Term Fuel Trim) важи за всяко едно "стационарно положение" на товар/обороти (без пълна газ).

Ако бъркам, колегите с повече знания да ме коригират :) 

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен, обърнах внимание на дефиницията за тези 10% и наистина касаят стабилен режим на обороти и смятане на горивна смес по ламбда сонда. 

 

Намерих един португалец със същия мотор като моя ползващ приложението и адаптера, които имам. Той страда от отрицателни компенсации при затворен ламбда лууп (-10 до -15%). 

439960289_MicrosoftTeams-image(32).thumb.png.929a57e4e77c0847f5c9458b18200bb2.png

 

Друга разлика между логовете е че при мен knock сензора дава постоянни 5V, докато при него 0V:

screenshot_2023_07_24_16_52_42_248_edit_net_hondash_hondash_4556ca283990f90c723eb116fe4baf1f39692440.thumb.jpg.b3b2736e87ad4aa9278df9bdcac7eda8.jpgscreenshot_2023_07_24_17_02_34_460_edit_net_hondash_hondash_2b522a5d9c0e33f7e84aeb53efff665a663f4a3f.thumb.jpg.8a021d235c692ab2b46cc5a74f0004e5.jpg

 

При него се забелязва и по-голямо отваряне на IACV-то по време на движение. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@boiskii

Имах малко време и се върнах назад, за да погледна още веднъж постовете ти (макар и набързо). Не видях да си проверявал MAP сензора. По-горе колегата #HondaExplorer го е посочил като евентуален виновник. Аз също бих го заподозрял, предвид това, че проблемът ти с "придръпването" се получава при прехода от затворена дроселова клапа към отворена такава. Т.е. имаш затворена дроселова клапа -> натискане на педала за газта -> отваряне на клапата -> промяна на налягането в смускателния колектор -> промяна в показанията на MAP-a = кореции от ЕКУ-то на гориво-въздушната смест. При плавна промяна (внимателно натискане на педала на газта) = плавна промяна на налягането в смукателния  колектор = нямаш проблем. При по-рязко натискане на газта = по-рязка промяна на условията в смукателния колектор = придръпване. MAP сензорът има отношение към подобна симтоматика.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...