Jump to content
CrazyDriver

Някой слагал ли е газ на D15Z6 VTEC-E SOHC!

Recommended Posts

Здравейте колеги,интересува ме дали някой от вас е слагал газ на такъв мотор и дали VTEC-a работи нормално. До колкото съм запознат този VTEC работи на принципа 12/16 клапана в зависимост от оборотите. Над 2500-3000 об./м се "включва" допълнителния 2-ри всмукателен клапан посредством изменение кобилиците на разпределителния вал. При ниски обороти този 2-ри клапан "не работи" /отваря се съвсем малко/ и не пропуска газо/горивна смес към цилиндрите. Въпросът му тук е следният: Понеже системата за впръскване на газта при газовите инжекционни се свързва непосредствено преди клапаните, може ли да се коригира впръскването на горивото във всмукателните камери посредством газовия компютър? А ако не може, двигателя успява ли да запази ефективността си при ниски обороти?Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно запазва ефективността.Той компютъра на газта взима всички даннио като компютъра на колата.Компютъра на газта е отделен мап сензор и температурен датчик.Това е при газ. инжекцион.Аз мойта съм я карал и с обикновена газова и сега с инжекцион на фобос.Разлика в разхода има голяма.В момента извънградско гори 6-7 литра с инжекциона ( в зависимост от скороста).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега...карам същият мотор с газова инжекция БРЦ...единственият евентуален проблем които имах и аз е в настроиката на компютъра...затова ще ти я направят в движение 1-ва,2-ра,3-та до прекасвач...поне при мен беше така...с оригиналните настройки неможеше да се 'нахрани' като отвори втека и на 4000 оборота хълцаше...разхода както на бензин +1...зависи от настройката...до сега вече 30 000 км и 3 години нямам проблем...ако си решил слагай смело ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам от газови, но скоро си свалих програма за настройване на газовия ми инжекцион и в нея има доста опции за настройка и корекция в различния диапазон от обороти.

Ето две примерни снимки, какво представлява менюто с настройките.

Ръчна настройка:

Публикувано изображение

Фина настройка:

Публикувано изображение

 

Ако човек ги разбира нещата, предполагам, че може доста добре да се настрои колата.

Аз съм точно с такъв двигател и с газов инжекцион. В ниските обороти не съм усещал разлики във вървенето или в разхода. Премине ли след 2500, когато не е загряла добре все още се усеща липса на мощност, но след като загрее си е нормално и качва оборотите без да придърпва(единствено в икономичен режим се усеща недостиг заради настройките).

Колата ми на бензин гореше средно около 7,5л., през малкото топли месеци, които е била на газ даде около и малко над 8л., през зимата се качи до 8,5/9л. с преобладаващо градско каране.

Редактирано от ilias

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега колата прекъсва когато е студена над 2500 оборота точно защото е студена.Газта си излиза от изпаритела много студена и течна и инжекторите направо я плюят.На моя компютър съм му барнал настройките да обръща на газ вееднага след паленето, без да загрява и го има този проблем, даже се случва и да гасне.От тази програма също може да се направи да пали директно на газ, но не е препоръчително никак.Ако не може да си оправиш настройките да ти храни достатъчно като пусне в-тека има друг вариант.Разпробиваш дюзите на 2мм. което дава доста добри резултати.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите ви колеги. Нямам голямо желание да слагам газова, но с тази цена на бензина и около 40 хил. км годишен пробег, съм леко принуден :lol: Сега възникват въпросите: каква и къде? Ако някой може да ми препоръча марка и евентуално къде мога да я инсталирам в София, ще съм му благодарен.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако решиш да слагаш фобос, внимавай къде ще ти я сложат. Моята я сложиха в Долни Богров, останах недоволен от отношението им, нацупени, намръщени като попиташ нещо. Не те предразполагат да си оставиш парите с кеф.Исках да се сложи бутилка на мястото на резервната гума и като поисках да видя размерите бутилки все едно им бръкнах в г*за! Донесоха ги и ми ги оставиха сам да си ги меря, естествено накарах ги те да ги слагат и вадят, за да видим коя ще пасне, все пак затова им се плаща. Почнаха едни физиономии, цупения. Оказа се, че и с настройката не са се справили, явно са я пуснали на самообучение и готово. От друга страна всички маркучи, кабели, отделните компоненти си бяха поставено кадърно и без забележки.След това си я настроих при други газаджии и до сега съм доволен от работата на газовото.Може и да съм единствен случай с подобно отношение, не твърдя че така се отнасят по принцип, но въпреки това не бих се върнал пак там заради отношението което аз получих като клиент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение за фобос на 80% съвпада с мнението на ilias. Лошото е, че докато е гаранционна ще трябва да ходя при тях. Въпросът ми към ilias е къде ти настроиха по-качествено газовата защото сега моята няма разлика при различните режими. Имам програмата,ръководство за работа с нея но кабела който продават във фобос ми е скъпичък (200лв) въпреки, че може да се направи някакъв преходник. Мисля, че с повече четене и желание бих се справил с настройките.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още един доволен от фобос, моята е най евтината Изи газ но никакви ядове, слагана е във Велико Търново

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само при доказани газаджии слагай на тоя двигател! Когато някой с D15Z6 ти каже, че там е сложил АГУ и са му е настроили както трябва тогава се усмелявай. Аз също съм сложил, но вече 25 000 км 20 ходения при газаджиите и немогат да ми я настроят. Все си има някакви прекъсвания и разни хълцвания дето ме дразнят... Само веднъж уцелиха да няма хлъцане и замисляне, но за сметка на това колата беше ужасно мудна... Та дано си ми разбрал мисълта, тоя двигател немои всеки газаджиия да го опрай ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите ви колеги. Нямам голямо желание да слагам газова, но с тази цена на бензина и около 40 хил. км годишен пробег, съм леко принуден :beer: Сега възникват въпросите: каква и къде? Ако някой може да ми препоръча марка и евентуално къде мога да я инсталирам в София, ще съм му благодарен.Поздрави

BRC, "София газ комерс". Намират се зад градинката при Института по заразни болести на ул"Янко Сакъзов" и малкия театър зад канала. От Янко при театъра дърпаш ляв и след наказателния паркинг/първата е/ пак ляв покрай сградата. При бензиностанция пак ляв. След 200 метра треа да ги видиш. Ако тия не ти я монтират и настроят няма кой :lol: Мойта я слагаха преди 3 години и 100к /обикновенна обаче/ и добреди ламбда-конторола не съм си имал ядове с нея. А колата е инжекция, но чекове и там такива неща не са светили никога ;) Още тогава слгаха ГИ и то на всякакви коли.Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение за фобос на 80% съвпада с мнението на ilias. Лошото е, че докато е гаранционна ще трябва да ходя при тях. Въпросът ми към ilias е къде ти настроиха по-качествено газовата защото сега моята няма разлика при различните режими. Имам програмата,ръководство за работа с нея но кабела който продават във фобос ми е скъпичък (200лв) въпреки, че може да се направи някакъв преходник. Мисля, че с повече четене и желание бих се справил с настройките.

Настройките ги направиха едни поляци, при които си сменях филтрите в Германия, не мисля че е оптимално настроена все още но е осезаемо по добре от преди. Сега съм се навил сам да си поиграя и да изгоря 20 литра газ за да я настроя. Мисля, че всеки кадърен газаджия би трябвало да може да я настрои, стига да му се занимава. Кабели се продават из другите форуми за около 45лв., преди седмица попаднах на теми за продаване на кабел в ауди форума, както и в този на шкода. Бях чувал, че от сервизи, които монтират фобос също може да се докопа човек до такъв кабел на сносна цена.Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото ви колеги. Явно повечето от вас имат наблюдения и ползват фобос, и явно са добри. Но не ми допада идеята след като я монтирам при тях, да обикалям по други газаджии за да я до настройват. Колега "jamo", напълно съм съгласен с мнението ти и точно затова съм пуснал тази тема тук :) Ще поразпитам още и да се надявам скоро да открия добър вариант.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В четвьртьк 24 другата седмица и аз ще слагам фобус на прелюда. Ще пиша дали сьм доволен от монтажа и вьрвенето.P.S Леле дано не ме направят на салата колегите че ще слагам газ:)

Редактирано от mom4i74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре колега, ще чакам коментар за сервиза в който си я сложил. А за това някой да те "направи на салата", затова че си сложил газова се съмнявам. Все пак не караме коли за по 200-300 хил.лв и по 400-500 к.с. При тази цена на горивото и моя годишен пробег, съм ПРИНУДЕН да й сложа газова. Ако бензинът беше 1-1.5 лв. дори нямаше да се помислям за газова, но фактите са други :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, гледам добре тема се заформи за икономиците на газ. Аз в събота имам уговорка за поставяне на ГИ Фобос. След като я поставят и покарам ще споделя мнение (отрицателно или положително) и ще кажа кой е сервиза.А иначе бих помолим някои от колегите,който вече карат на газ да споделят какво трябва да знам и да искам, когато ми я поставят. освен естествено нормалните неща като гарнции и така нататък.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колеги какви са последствиата за двигателя от ГИ при ВИТЕК (ако изощо има такива)? Скъсявали се живота на нещо по горивната система и двигателя.Бях чел някаде , че всичко е като при бензина , но не трябвало двигателя да се форсира във високите , защото от газ-та се размествали клапаните(демек на газ не мога да се гоня - не , че съм състезател , но когато на човек му се каже , че неможе дадено нещо , то най-много му се иска , а и в дадени момента при изпреварване ще се стига до предавки на долу и високи обороти)?Бих се зарадвал , ако някой ми отговори на въпросите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,Малко изоставих темата, но бях кът с личното време :(Значи да обобщя:Препоръчан сервиз на BRC е "София газ комерс"А на Фобос някой ще ми каже ли добър сервиз в Сф?Ако някой имам мнение за друга марка, но с добър сервиз в Сф ще съм му благодарен за мението.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще плащаш кеш а не разсрочено ходи в София газ комерс и аз го препоръчвам, там монтират и други уредби освен БРЦ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=40626&st=0

В четвьртьк 24 другата седмица и аз ще слагам фобус на  прелюда. Ще пиша дали сьм доволен от монтажа и вьрвенето.P.S Леле дано  не ме направят на салата колегите че ще слагам газ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам колегите с газови инжекциони на D15Z6 и D15Z8 - от къде точно е взет сигнала за оборотите на двигателя ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че сигнала за оборотите се взима на всички от дюзите и се задава сьотношение 2/1 . Сьотношението е такова защото впрьскват по 2-пьти за един оборот. Инсталацията на газовата няма кабел или конектор който се врьзва кьм датчик за обороти. http://www.fobos-bg....hematics_bg.pdfPS гледам че в настройките за обороти на газовия софтуер има 2 опции: 1-Ви инжектор или вход обороти. При мен е заден вход обороти. Утре ще  погледна да не би от деокото да взимат импулси.

Редактирано от mom4i74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При някои уредби, при които не се изисква този сигнал е както казваш. При други обаче се изисква взимане на сигнал от ниското напрежение на бобината. Да обаче при двигателите, за които питам бобината е в делкото ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще погледна и на двете ми коли как и кьде е вьрзано за деокото. И при мен са вградени бобините. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще съм ти много благодарен, за да не се налага да откриваме топлата вода!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На H22A5 двигателя има 2 кабела от деокото вьрзани за фобоса: сив от газовата е вьрзан за кремав  кабел на деокото без допьлнителни ивици.    http://mom4i74.snimka.bg/other/rover600.575654.23147462И червен и зелен кабел от фобосаса  вьрзани  за деокото на черен кабел с жьлта ивицаhttp://mom4i74.snimka.bg/other/rover600.575654.23147452На Ф18А3 двигателя ми е малко обьркано защото има вьрзан и аванс процесор. Ако инфото от H серията не ти вьрши работа ще разнищвам и  Ф серията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, утре ще погледна дали и при мен са така цветовете. Аз затова питах, ако има някой с D15Z8 или D15Z6, за да е по-сигурно. Като гледам "Autodata", май е синьо/бяла. Ако не, ще се наложи да сваля капачката и ще мерна, за да видя къде трябва да се закача.УСПЕХИ :o

Редактирано от Honda user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На аванспроцесора на ф18А3 е прекьснат синьо/бял кабел и е прекаран през него. Явно е като при тебе и тоя кабел се взимат импулсите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, вдигам тази тема, защото ми предстои слагане на ГИ на същия автомобил. Насочил съм се към фобос, или бюджетните им решения. Въпроса ми е дали има смисъл от ОБД връзка между двата компютъра или добра настройка ще свърши същата работа. Искам работата на мотора на газ да се доближава максимално до тази на бензин (разхода ще се вдигне, това е ясно), от тук изхождам, че е добре да имат връзка двата компютъра. Искам хора, които вече карат или са карали този мотор на газ да си кажат мнението.

 

Хич не ми се занимава с газифициране, но при тези цени на горивата няма как.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Фобос 4 (най-елемнтарния им комп) върви добре харчи прилично ) около 10тка в града и 6.5-7 извън града при скорост отколо 110 120. Това е на втек 1.6 126 коня. При стандартна настройка на изпарителя ми забиваше муцуна като включи в тек. Корегирах го с налягането на изпарителя. повиших го от винта. после нова настройка и гааааз. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...